[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:11

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:55

Mayflower_

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:16

Ik ben van een iphone naar Samsung overgestapt, maar mis het "simpele" van een Iphone. Dus gister maar weer een nieuwe besteld.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:05

Voor degene hiervoor die de telefoon niet goed op kon laden: maak even dat ‘gat’ schoon! Je zult je echt verbazen hoe veel zand en stof dat op vangt! Ik doe het vaak met een plastic tandenstoker. Ik werk in de paarden dus het is een maandelijkse gebeurtenis dat ik mijn telefoon eerst moet schoonmaken als die weer ns niet op laad :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:20

Het is een klein beetje de navel van je telefoon

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:02

Piekosjj schreef:
Voor degene hiervoor die de telefoon niet goed op kon laden: maak even dat ‘gat’ schoon! Je zult je echt verbazen hoe veel zand en stof dat op vangt! Ik doe het vaak met een plastic tandenstoker. Ik werk in de paarden dus het is een maandelijkse gebeurtenis dat ik mijn telefoon eerst moet schoonmaken als die weer ns niet op laad :+

Al geprobeerd met de compressor ja. Hielp niks.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:31

Optiwolk schreef:
Het is een klein beetje de navel van je telefoon

:oo :r

:+

So true

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:33

Nou. Mijne is onderweg. Maar ik ben morgen helemaal niet thuis :oo

Kan andere tijd kiezen, maar dan is de eerste keuze optie maandag pas. Sinds wanneer bezorgen ze niet meer op zaterdag? Nah jah. Ik laat ze maar voor een dichte deur komen in de hoop dat ze het dan zaterdag weer proberen (of dat ik het zaterdag kan afhalen bij PostNL punt of zo)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:00

Het toestel van mijn is nog steeds zoek bij postnl. hij heeft in een winkel eentje gekocht maar bol doet moeilijk over terug betalen. Ze willen nu weer een toestel opsturen maar we zijn nu niet thuis en hij wil ook geen toestel maar geld terug.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:01

Morrie schreef:
Het toestel van mijn is nog steeds zoek bij postnl. hij heeft in een winkel eentje gekocht maar bol doet moeilijk over terug betalen. Ze willen nu weer een toestel opsturen maar we zijn nu niet thuis en hij wil ook geen toestel maar geld terug.

Dat bol het op stuurt en jij hem terugstuurt met verzakingsrecht?

Hier nog geen t&t ontvangen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:22

Ze kunnen het wel opsturen maar we zijn niet thuis, beide buren ook niet. Schiet niet op allemaal

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:44

-:(- -:(- -:(- -:(-

poedersuiker PostNL.

God wat haat ik dat bedrijf.

Pakket gemist (zoals we wisten), gaat mijn pakket naar een postnl punt dat op zaterdag niet open is!!!! -:(- -:(-

Eikels

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:26

Ik heb sinds gister ook de 14 pro in dieppaars binnen. Mooie upgrade van de 11 pro. Die heb ik overigens verkocht dus dat scheelt weer iets voor de prijs.

Moet wel nog beetje wennen aan t dynamic island. Stoort nu veel meer dan de notch

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:27

Ah, ik ben zó benieuwd naar de kleur. Ik heb de ProMax besteld in het paars.

Ik heb mijn 11 ProMax ook ingeruild hoor, scheelt echt veel. Ze zijn toch al bizar duur!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 16:09

Ik heb nu de iPhone 7. Hoog tijd voor een upgrade :D

Ik was eigenlijk van plan om de 13 te kopen na het uitkomen van de 14. Nu ik abbonementen zit te vergelijken, zie ik dat hier de 14 maar €1.50 duurder is per maand dan de 13 :wow: Dat is natuurlijk een verschil van niks voor een nieuwere telefoon. Aan de andere kant vind ik de kleuren van de 13 echt véél mooier, zeker de blauwe vind ik echt heel gaaf. De lichtblauwe 14 vind ik het net niet qua kleur. Zou het heel erg de moeite waard zijn om de allernieuwste telefoon te kopen? In m'n idee is de 14 niet heel veel beter dan de 13 qua specs, op de (film)camera na. Zou het kunnen dat de 13 een stuk goedkoper gaat worden in de komende week of 2?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:03

Misschien een rare vraag, in bij mijn foto’s staan fotos in die ik ook in aparte albums heb staan.

Als ik se verwijder, wordt het helemaal verwijderd, maar kan ik ook voor zorgen dat ze er niet meer tussen komen staan in de “algemene map”?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:11

Simpel antwoord: nee. Helaas.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:19

MoniqueT schreef:
Simpel antwoord: nee. Helaas.

Ah jammer, was dan wel weer een voordeel bij samsung haha

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:38

Klopt!

Mijn nieuwe Pro Max is onderweg, aflevering gepland op woensdag!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:46

Upje :)

Ik overweeg een iPhone met dual sim te kopen, zodat ik mijn werk én privételefoon in één heb. Heb al wat research gedaan en lees wisselende (maar overall toch positieve) ervaringen. Zijn hier mensen die dual sim hebben en werkt het prettig?

En praktisch: kun je één sim kaart uitzetten, zodat belletjes naar het nummer van die sim kaart niet meer doorkomen? Als ik bijvoorbeeld een dagje vrij neem of op vakantie ga, zit ik niet te wachten op belletjes naar mijn werknummer. Maar ik weet niet goed of dit met dual sim kan.
Edit: volgens mij kan dit wel. Had kennelijk eerder niet goed gezocht :')
https://discussions.apple.com/thread/86 ... Phone%20XS.

Wel nog steeds benieuwd naar ervaringen met dual sim :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:13

Dual sim is het niet echt, meer een e-sim.
Moet je wel opletten dat je provider dat aanbied

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:17

Ik heb een MacBook vraag. Voor mijn vriend wil ik graag een MacBook kopen, maar weet niet zeker welke nu geschikt is. Het zou vooral voor tekenwerk, af en toe wat Photoshop en GIF maken zijn, en dan ook kleine filmpjes van cartoons in elkaar zetten. We hebben een iPad en iPhone, dus die kunnen verbonden worden.

Ik wou eigenlijk voor een oudere MacBook gaan, maar de M1 doet me erg twijfelen. Juist omdat hij graag creatief werk doet, maar het is een hobby, vind in moeilijk in te schatten welke laptop dit aankan, maar toch niet teveel kost, want laptop zal niet iedere dag gebruikt worden.

Is het het waard om voor de dure M1 te gaan, of is een refurbished oudere MacBook voldoende en moet ik me er niet teveel zorgen over maken?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:37

leeslampje schreef:
Upje :)

Ik overweeg een iPhone met dual sim te kopen, zodat ik mijn werk én privételefoon in één heb. Heb al wat research gedaan en lees wisselende (maar overall toch positieve) ervaringen. Zijn hier mensen die dual sim hebben en werkt het prettig?

En praktisch: kun je één sim kaart uitzetten, zodat belletjes naar het nummer van die sim kaart niet meer doorkomen? Als ik bijvoorbeeld een dagje vrij neem of op vakantie ga, zit ik niet te wachten op belletjes naar mijn werknummer. Maar ik weet niet goed of dit met dual sim kan.
Edit: volgens mij kan dit wel. Had kennelijk eerder niet goed gezocht :')
https://discussions.apple.com/thread/86 ... Phone%20XS.

Wel nog steeds benieuwd naar ervaringen met dual sim :)

Ik maak op deze manier gebruik van mijn 13 Pro!
Ja, je kan je werk sim kaart uitzetten. (Dit doe ik nooit, ik heb de internet bundel van mijn werk SIM aangevinkt als leverancier voor internet en belletjes klik ik makkelijk weg als het mij niet uitkomt).
Waar je wel rekening mee ''moet'' houden is Whatsapp. Voor mijn werk whatsapp heb ik Whatsapp Business gedownload en indien ik een dagje vrij heb dan schakel ik alle meldingen etc uit van deze app.
Als je gebeld wordt door een nummer dan kan je aan de hand van een icoontje zien op welke lijn je gebeld wordt.
Ik vind het echt een uitkomst!

Als je wat schermafbeeldingen wilt ontvangen hoe de instellingen eruit, geef maar een gil! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:44

Aria_zz schreef:
Ik heb een MacBook vraag. Voor mijn vriend wil ik graag een MacBook kopen, maar weet niet zeker welke nu geschikt is. Het zou vooral voor tekenwerk, af en toe wat Photoshop en GIF maken zijn, en dan ook kleine filmpjes van cartoons in elkaar zetten. We hebben een iPad en iPhone, dus die kunnen verbonden worden.

Ik wou eigenlijk voor een oudere MacBook gaan, maar de M1 doet me erg twijfelen. Juist omdat hij graag creatief werk doet, maar het is een hobby, vind in moeilijk in te schatten welke laptop dit aankan, maar toch niet teveel kost, want laptop zal niet iedere dag gebruikt worden.

Is het het waard om voor de dure M1 te gaan, of is een refurbished oudere MacBook voldoende en moet ik me er niet teveel zorgen over maken?

Ik zou zeker voor de M1 gaan :j Gewoon een Macbook Air M1. De software gaat allemaal over naar M1, dus die Macbooks zullen veel langer ondersteund blijven en de software draait beter.. maar boven dat zijn ze ook veel zuiniger in gebruik en krachtiger, en waardevaster. Gewoon meer waar voor je geld dus.
Op Bol.com zijn ze nu het goedkoopst; *link*
Maar als je hem niet direct nodig hebt dan zou je eventueel de prijzen in de gaten kunnen houden bij Tweakers of zelfs tot Black Friday wachten, dan komen ze als het goed is nog ruim onder de €1000 uit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:06

8nnemiek schreef:
Aria_zz schreef:

Ik zou zeker voor de M1 gaan :j Gewoon een Macbook Air M1. De software gaat allemaal over naar M1, dus die Macbooks zullen veel langer ondersteund blijven en de software draait beter.. maar boven dat zijn ze ook veel zuiniger in gebruik en krachtiger, en waardevaster. Gewoon meer waar voor je geld dus.
Op Bol.com zijn ze nu het goedkoopst; *link*
Maar als je hem niet direct nodig hebt dan zou je eventueel de prijzen in de gaten kunnen houden bij Tweakers of zelfs tot Black Friday wachten, dan komen ze als het goed is nog ruim onder de €1000 uit.

helemaal mee eens! Vooral omdat de M1 air met photoshop wel fijn werkt en bij oudere generaties je om dat fijn te draaien wel voor Pro moet gaan.