Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Piekosjj schreef:Voor degene hiervoor die de telefoon niet goed op kon laden: maak even dat ‘gat’ schoon! Je zult je echt verbazen hoe veel zand en stof dat op vangt! Ik doe het vaak met een plastic tandenstoker. Ik werk in de paarden dus het is een maandelijkse gebeurtenis dat ik mijn telefoon eerst moet schoonmaken als die weer ns niet op laad
Morrie schreef:Het toestel van mijn is nog steeds zoek bij postnl. hij heeft in een winkel eentje gekocht maar bol doet moeilijk over terug betalen. Ze willen nu weer een toestel opsturen maar we zijn nu niet thuis en hij wil ook geen toestel maar geld terug.
leeslampje schreef:Upje
Ik overweeg een iPhone met dual sim te kopen, zodat ik mijn werk én privételefoon in één heb. Heb al wat research gedaan en lees wisselende (maar overall toch positieve) ervaringen. Zijn hier mensen die dual sim hebben en werkt het prettig?
En praktisch: kun je één sim kaart uitzetten, zodat belletjes naar het nummer van die sim kaart niet meer doorkomen? Als ik bijvoorbeeld een dagje vrij neem of op vakantie ga, zit ik niet te wachten op belletjes naar mijn werknummer. Maar ik weet niet goed of dit met dual sim kan.
Edit: volgens mij kan dit wel. Had kennelijk eerder niet goed gezocht![]()
https://discussions.apple.com/thread/86 ... Phone%20XS.
Wel nog steeds benieuwd naar ervaringen met dual sim
Aria_zz schreef:Ik heb een MacBook vraag. Voor mijn vriend wil ik graag een MacBook kopen, maar weet niet zeker welke nu geschikt is. Het zou vooral voor tekenwerk, af en toe wat Photoshop en GIF maken zijn, en dan ook kleine filmpjes van cartoons in elkaar zetten. We hebben een iPad en iPhone, dus die kunnen verbonden worden.
Ik wou eigenlijk voor een oudere MacBook gaan, maar de M1 doet me erg twijfelen. Juist omdat hij graag creatief werk doet, maar het is een hobby, vind in moeilijk in te schatten welke laptop dit aankan, maar toch niet teveel kost, want laptop zal niet iedere dag gebruikt worden.
Is het het waard om voor de dure M1 te gaan, of is een refurbished oudere MacBook voldoende en moet ik me er niet teveel zorgen over maken?
8nnemiek schreef:Aria_zz schreef:Ik heb een MacBook vraag. Voor mijn vriend wil ik graag een MacBook kopen, maar weet niet zeker welke nu geschikt is. Het zou vooral voor tekenwerk, af en toe wat Photoshop en GIF maken zijn, en dan ook kleine filmpjes van cartoons in elkaar zetten. We hebben een iPad en iPhone, dus die kunnen verbonden worden.
Ik wou eigenlijk voor een oudere MacBook gaan, maar de M1 doet me erg twijfelen. Juist omdat hij graag creatief werk doet, maar het is een hobby, vind in moeilijk in te schatten welke laptop dit aankan, maar toch niet teveel kost, want laptop zal niet iedere dag gebruikt worden.
Is het het waard om voor de dure M1 te gaan, of is een refurbished oudere MacBook voldoende en moet ik me er niet teveel zorgen over maken?
Ik zou zeker voor de M1 gaanGewoon een Macbook Air M1. De software gaat allemaal over naar M1, dus die Macbooks zullen veel langer ondersteund blijven en de software draait beter.. maar boven dat zijn ze ook veel zuiniger in gebruik en krachtiger, en waardevaster. Gewoon meer waar voor je geld dus.
Op Bol.com zijn ze nu het goedkoopst; *link*
Maar als je hem niet direct nodig hebt dan zou je eventueel de prijzen in de gaten kunnen houden bij Tweakers of zelfs tot Black Friday wachten, dan komen ze als het goed is nog ruim onder de €1000 uit.