[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:42

Gaaf, Faniek.. :~

Wij hebben vorige week ons droomhuis bezichtigd. Tijdens de bezichtiging zegt de makelaar "Jullie weten wel dat het onder bod is toch?"

-O-

Iemand had een bod gedaan, verkoper had een tegenbod gedaan, tot op de dag van vandaag nog steeds geen reactie van de biedende partij, dus wij hebben vanmiddag een scherp openingsbod gedaan in de hoop dat hij de onderhandeling met de andere partij stillegt en met ons gaat onderhandelen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:46

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:51

@Saskiaatje: spannend, heel veel succes!

@Mootje: hahaha, dat is goed :D . Idd een boerderij met grond gekocht op een vrij uniek plekje en de paardjes lekker aan huis; echt heerlijk <3 :j . We hebben heel wat werk verzet en nog steeds flink aan het verbouwen, ben met mijn hoofd dus nog helemaal niet bij het inrichten, maar wordt nu wel tijd, want woonkamer is eigenlijk al meer dan een half jaar klaar :o , alles zolang "wit" geverfd, maar nu moet ik dus een kleurtje op de muren gaan uitkiezen en nieuwe meubels *zucht*.
Ik vind het maar lastig, kasten voor zadelkamer staan ook, alleen de fronten nog niet, omdat ik dus niet kan kiezen :') , ik ben echt een ramp, volgens mij moet ik in therapie, hahahaha, het stoort me eigenlijk ook niet, dat is misschien nog wel erger }> .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:05

Haha, Als je nog niet eens frontjes voor de zadelkasten kunt uitzoeken wens ik je veel sterkte :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:06

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:08

Mootje schreef:
Haha, Als je nog niet eens frontjes voor de zadelkasten kunt uitzoeken wens ik je veel sterkte :D

Hahahaha, de zadelsteunen zijn klaar, licht eiken en zo wilde ik in eerste instantie ook de kastenwand, maar nu is het wc'tje daar dus klaar en het wastafelmeubeltje is heel eenvoudig en donker..., mmmm, ook wel heel sjiek, maar maakt wel de ruimte donkerder..., geloof dat ik mijn man maar de knoop moet laten doorhakken, kan ik hem ook de schuld geven }> :') .
't Is ook parels voor de zwijnen, hier, ik ben al blij met een dak boven m'n hoofd en een fijne keuken, de rest vind ik wel prima zo :o :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:09

Zo nou inderdaad Mootje, daar kan ik ook wel vertoeven <3.

Vind het huis heel erg leuk Saskiaatje, maar zou binnen als eerste ál die vreselijke hoogglans weghalen :') en het in een andere wijk neerzetten. Zo zonde dat je meteen bij je buren op schoot zit.
Maar verder... Spannend voor jullie! Mogen ze wel zomaar met nieuwe bieders in zee gaan? Ik dacht dat ze eerst eea afgehandeld moesten hebben? Maar ga duimen voor jullie! Heb je een linkje van het huis?

Oh jeetje Avaluna.. Dat wordt lastig! Heel veel succes!

Ik heb net mn plafond geverfd.. Je raadt het al: ik zit meer onder dan het plafond :').

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:11

Yv_ schreef:
Zo nou inderdaad Mootje, daar kan ik ook wel vertoeven <3.

Vind het huis heel erg leuk Saskiaatje, maar zou binnen als eerste ál die vreselijke hoogglans weghalen :') en het in een andere wijk neerzetten. Zo zonde dat je meteen bij je buren op schoot zit.
Maar verder... Spannend voor jullie! Mogen ze wel zomaar met nieuwe bieders in zee gaan? Ik dacht dat ze eerst eea afgehandeld moesten hebben? Maar ga duimen voor jullie! Heb je een linkje van het huis?

Oh jeetje Avaluna.. Dat wordt lastig! Heel veel succes!

Ik heb net mn plafond geverfd.. Je raadt het al: ik zit meer onder dan het plafond :').

Haha, het huis zelf he, de inrichting kan je altijd zelf veranderen. :D
Het is vlakbij het strand van de Zevenhuizerplas en toch dichtbij het centrum, ideaal. :))

Nee, dat mag inderdaad niet, dan moeten ze eerst de onderhandeling met de ander stilleggen (en deze informeren dat ze met een ander gaan onderhandelen). Tegen elkaar opbieden mag niet. Gelukkig. :')

Ik zal het linkje even pb'en!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:11

Sas, Die heb ik niet gezien denk ik!
Haha, onze stijlen liggen echt super uit elkaar :D
Ik ben erachter via Funda dat het naburige dorp veel meer huizen heeft in mijn prijsklasse en mijn stijl! Ik woon hier nu vier jaar en ik ben daar nog nooit geweest :o

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:12

Mootje schreef:
Sas, Die heb ik niet gezien denk ik!
Haha, onze stijlen liggen echt super uit elkaar :D
Ik ben erachter via Funda dat het naburige dorp veel meer huizen heeft in mijn prijsklasse en mijn stijl! Ik woon hier nu vier jaar en ik ben daar nog nooit geweest :o

_O-
Welk dorpje dan?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:19

Hahahah geweldig Mootje!

Da's waar Saskiaatje, maar zo ongeveer alles is hoogglans! Vind het huis zelf wel echt heel kik: de veranda, de aparte, maar toch weer vaste eetkamer etc. Heel gaaf. Alleen die stomme glanstegels.. Da's echt 10x niks met mij en mn 2 poezels. En dan heb ik het nog neiteens over vriendlief gehad _O- .

Thanks, ga eens even kijken, ben erg benieuwd! Dat ene huis in die vreselijke wijk vond ik zooo leuk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:22

Schiedam :) Ik woon nu 1 dorp verder richting zee!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:23

Maassluis?
Ik bedoel waar je die huizen hebt gezien he :D.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 25-07-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:24

Hihi, nee er zit er nog 1 tussen :P V.laardingen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:25

Jaaaaa maar dat is niet eerlijk, Vlaardingen is een stad :P! Moet ik dagelijks horen van wederhelft :=.
Maar is dat waar je die huizen hebt gezien? Of is dat waar je nu woont? Ben het ff kwijt :D.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 25-07-12 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:25

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:31

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:34

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:35

Hihi, ik rijd toch geen paard meer :P
Die is leuk!!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:37

Ik ook niet, maar ik heb ze wel :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:02

SAKKIA schreef:
trouwens over 3 dagen lopen onze ontbindende voorwaarden af voor het nieuwe huis.
We hebben alleen nog geen finaal akkoord van de hypotheekverstrekker, ikm hoop natuurlijk dat dit nog komt een dezer dagen. Maar wat als dat niet gebeurd?
Er lijkt met de hypotheek verder geen vuiltje aan de lucht trouwens, het is een heel doorzichtig gebeuren allemaal en financieel kan het makkelijk (ver onder ons budget zelfs).
zijn jullie er voor om de ontbindende voorwaarden te laten verlengen?

Kijk ook even wanneer de bankgarantie binnen moet zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:31

1 augustus moet de bankgarantie binnen zien, of nou ja die maken we zelf over naar de notaris ;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:52

Zo even druk gehad en hoppa 4 pagina's erbij! (al zal ik maar niet reageren op het grootste onderwerp op die pagina's :D ) Jullie spreken ook in termen die mij nog niks zeggen! Haha, zoals ontbindende voorwaarden? Kom ze vast wel tegen straks denk ik. Gezien ik samen met virend een huis ga kopen zullen deze ook wel op toepassing (kunnen) gaan zijn op ons.

@SAKKIA prograje had het over een programma? Ik zie het zou gauw niet terugkomen verder terug in het topic, kun je dat verder uitleggen? Ben er wel benieuwd naar, neem aan computerprogramma?

@faniek thanks :) Jij ook gefeliciteerd!

@Saskiaatje, ben benieuwd! Hopen dat ze toch willen.

Kan alle huisjes helaas niet zien, zit momenteel op mijn werk helaas.

Hier is het echter ook wel hard gelopen, heb om half 5 de bezichtiging samen met vriendlief.... :=
Snel is niet erg, maar dit gaat wel heel hard! Maar weg gaan het zien, vind het wel een beetje spannend.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:35

Mag ik jullie om advies vragen?
De verkopende partij wil onderhandelen. :):)
Dus da's goed nieuws!

De vraagprijs is €159.500,-, ons openingsbod was €143.000,- en zijn tegenbod is €155.000,-.
Wij willen op €150.000,- max uitkomen, wat is dan een goed tegenbod?
Mijn vader zegt €145.000,- bieden en dan zeggen dat dat het finale bod is, take it or leave it.
Maar ik wil wel rekening houden met het feit dat hij dus nog een andere serieuze partij heeft.

What to do? :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:48

Hmm, als iemand een vraagprijs van 159.500 neerzet, dan verwacht ie denk ik uit te komen op 150.000-152.500. Daar gaan jullie wel uitkomen denk ik. Hij is 4.500 gezakt, je zou dat kunnen stijgen, dan kom je uit op 147.500. Maar dan ga je denk ik wel eerder richting de 152.500. Ga ik denk ik toch mee met je vader, al zou ik zelf niet meteen 'take it or leave it' erbij zetten.