Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:33

Het is hetwarmstegerecht.be en zijn wat recepten aan max. €2/persoon. Als je een #hetwarmstegerecht plaatst bij iets wat je gekookt hebt (eender wat), dan sponsoren AH en Meeus €2 per # aan De Warmste Week.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:27

De AH recepten zit best vaak wat lekkers tussen inderdaad! De Belgische variant klinkt ook goed.

Annemiek lekker gehamsterd :)

Wij wonen momenteel in Kopenhagen.

Vanhuisuit, nee mijn cv krijgt hier geen boost -:) Het is best moeilijk gebleken een baan in mijn veld (ben dierenarts) te vinden als je geen Deens spreekt. Een uitdagender baan in bv farmacie heb ik niet nagejaagd uiteindelijk omdat we er maar kort zijn. En horeca zag ik niet zo zitten eigenlijk, ook qua tijden. Ik zat ook niet helemaal op mijn plek op werk in NL en heb regelmatig getwijfeld of de praktijk nog wel voor mij was. Dus opzich was even niks ook wel ok, alleen qua financiën is het behelpen :Y)

Alja

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:41

En dan is Denemarken ook nog eens zo duur…
Ach langste tijd zit er alweer op toch?
Is het bij jou ook -15?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:48

Klopt het is niet goedkoop. Wat echt tegenvalt is huur voornamelijk, verhogingen daarvan. Daarnaast knappen ze op kosten van de huurders het appartement op na verhuizen, vloer geschuurd, alles geschilderd. Daar gaat over het algemeen de hele borg aan op dus dat is dag geld -O-
-15 hebben we niet gehaald, wel -10 gevoelstemperatuur.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:51

Brrrrr
Moet er niet aan denken…
Mijn vriend helaas wel dus wellicht komt de stap voor ons ook ooit

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:59

Het is grappig maar ik ben Nederland wel echt meer gaan waarderen sinds we hier wonen. Ik heb wel soort van zin om terug te gaan straks, hoewel we het hier ook fijn hebben. Mochten we ooit voor het echie gaan zal ik eerder voor Zweden kiezen dan Denemarken denk ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 20:04

Aha ik begrijp het hoor. Wel lekker dat je dan ruim een jaar kunt bedenken hoe en wat etc :j ik hou erg van Scandinavië, ben er vaak op (en lang) vakantie geweest. Dan Zweden / Denemarken / Finland.

Vriendlief en ik zijn de challenge aangegaan zijn diepvries zo leeg mogelijk te krijgen :+ erg goedkope maand tot nu toe vwb boodschappen :+

Op 1e Kerstdag willen we eigenlijk toch ergens uit eten gaan met z'n tweeën, lekker onszelf laten verwennen :Y) <|- 2e Kerstdag komen alle kinderen en gaan we gourmetten. Lekker duf, traditioneel maar was voorgaande kerstdagen ook erg gezellig dus ik vind het wel best {:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:19

Pfoe klinkt wel duur ja MissAnnemijn! Mag dat zomaar, die waarborg daarvoor gebruiken? Vind dat best bijzondere regeling. Wel zo fijn als je ergens in gaat dat je weet dat het wel net allemaal is opgefrist. Tenzij het absoluut je smaak niet is qua kleuren.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:11

Ja dat mag gewoon, is normaal hier. Muren zijn wit trouwens en mogen niet geschilderd worden :P

Ja het is ergens wel fijn. Ik zit te denken aan een opleiding chiropractie voor hierna. Wie weet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:40

VanHuisUit schreef:
Aha ik begrijp het hoor. Wel lekker dat je dan ruim een jaar kunt bedenken hoe en wat etc :j ik hou erg van Scandinavië, ben er vaak op (en lang) vakantie geweest. Dan Zweden / Denemarken / Finland.

Vriendlief en ik zijn de challenge aangegaan zijn diepvries zo leeg mogelijk te krijgen :+ erg goedkope maand tot nu toe vwb boodschappen :+

Op 1e Kerstdag willen we eigenlijk toch ergens uit eten gaan met z'n tweeën, lekker onszelf laten verwennen :Y) <|- 2e Kerstdag komen alle kinderen en gaan we gourmetten. Lekker duf, traditioneel maar was voorgaande kerstdagen ook erg gezellig dus ik vind het wel best {:)

Heerlijk is dat om een keer de dv leeg te eten. Dat doen wij hier echt regelmatig. Nu ligt er weer een hele vooraf vlees en vis, dat gaat we nu maar eens leegeten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 22:12

Dat met die diepvries is ook een soort ontdekkingstocht want je weet soms echt niet meer wat in zo'n bakje zit (we vriezen ook regelmatig wat in wat over is) }:0
vanavond bijv nog restant (zo'n 1/4 bak) roomijs ontdekt :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:11

VanHuisUit schreef:
Dat met die diepvries is ook een soort ontdekkingstocht want je weet soms echt niet meer wat in zo'n bakje zit (we vriezen ook regelmatig wat in wat over is) }:0

Ik heb zo’n lettertang ding en ik plak er dus op wat er in zit. Anders zit ik champignonensaus te vreten als soep….
Ja dat is me al eens gebeurd haha.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:11

PSvanLot schreef:
VanHuisUit schreef:

Ik heb zo’n lettertang ding en ik plak er dus op wat er in zit. Anders zit ik champignonensaus te vreten als soep….
Ja dat is me al eens gebeurd haha.

_/-\o_ :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:59

Haha, geweldig _O-
Zo had ik eens een bakje mee naar mijn werk, waarin groentesaus zat ipv yoghurt. Verkeerde bakje uit de koelkast gepakt :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:27

Ja ik wilde ooit tomatensoep gooien over mijn net gekookte spaghettislierten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:39

Ik heb speciale stickers voor in de diepvries, ik herken dit soort ontdekkingen. Ooit gedacht currysaus ontdooid te hebben, bleek het mosterdsaus te zijn.
En deze week nog tot schade en schande ontdekt dat ik ipv gehakte spinazie een pot zuring had meegenomen uit de winkel. Dat was ook een bijzondere smaakervaring :+

Er is mega uitverkoop bij Makro zag ik in de krant. Echt alles moet weg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:43

Bij welke Makro? Of allemaal? Klinkt interessant :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 14:32

8nnemiek schreef:
Bij welke Makro? Of allemaal? Klinkt interessant :D

Alleen België lees ik -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 15:36

België, die is/gaat failliet.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:02

Mijn moeder is net geslaagd voor een super mooie grote 2.10 kunstkerstboom bij Makro voor €45 euro inclusief btw.
Nu ik bijna professioneel kerstbooomopzetter ben moest ik hem uiteraard opzetten terwijl zij toekeek :') Gelukkig is zo'n boom in een half uur wel neergezet, versierd en al. Dit was wel echt de laatste dit jaar, kan geen kerstbomen meer zien :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:33

Faelynn schreef:
Mijn moeder is net geslaagd voor een super mooie grote 2.10 kunstkerstboom bij Makro voor €45 euro inclusief btw.
Nu ik bijna professioneel kerstbooomopzetter ben moest ik hem uiteraard opzetten terwijl zij toekeek :') Gelukkig is zo'n boom in een half uur wel neergezet, versierd en al. Dit was wel echt de laatste dit jaar, kan geen kerstbomen meer zien :')

Haha doe je het voor Ambius? Bij ons komen ze ook elk jaar de kerstboom opzetten. Dat doen ze echt zooo snel!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:38

Wij hebben op het werk niet eens een kerstboom.. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:39

purny schreef:
Wij hebben op het werk niet eens een kerstboom.. -O-

Niet? Dat is ook jammer. Wij hebben de plant versierd met lichtjes, ballen en slingers en we hebben dan nog een professionele kerstboom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:06

Alleen België inderdaad, maar wie weet is de trip het wel waard als je veel kan gebruiken.

Ik heb alvast een volgende reisbestemming die ik aan mijn lijstje wil toevoegen: de comoren!
En mijn vriend heeft me een vacature doorgespeeld van de unief waar hij gestudeerd heeft, van zijn vakgroep. Daar ga ik wel even flink op inzetten, want zou minder werken zijn, zelfde/beter loon, flink meer vakantiedagen en nog wat fijne extra legale voordelen :D

Verder niet bespaard vandaag, wel kerstinkopen gedaan.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:31

Suzanne F. schreef:
Faelynn schreef:

Haha doe je het voor Ambius? Bij ons komen ze ook elk jaar de kerstboom opzetten. Dat doen ze echt zooo snel!

Ja bizar he hoe snel dat gaat, die opmerking krijgen wij ook echt van iedereen :+
heb wel eens van Ambius gehoord, maar doe t hier voor een ander bedrijf in de buurt, gaan wel heel Nederland, stukje België en Duitsland door. Ook veel ziekenhuizen e.d. gedaan. Is voor mij het eerste jaar dat ik dit doe, maar je maakt lekker lange dagen (10-14 uur per dag) en ze bieden een heel net uurloon. Dit duurde 2 weken, en in Januari hebben we nog een paar dagen afbouwen.

Mijn vaste werk hebben we ook geen kerstboom hoor Purny, niet eens verlichting oid, geen kerstpakket voor de medewerkers, helemaal niks. En gezien mijn functie denk ik dat ze mij zelfs vergeten een stukje kerststol te geven, dat is t enige wat ze meestal doen ieder jaar, maar ik werk in t weekend en nu dan op 2e kerstdag, niet de reguliere door de weekse dagen, dus dan vergeten ze mij meestal (niet dat ik dat verder heel erg vind hoor, heb ook nooit gezeur zolang ik mn werk maar goed doe), bazen zelf zijn dan natuurlijk lekker thuis en vrij :+