Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:47

Chawi schreef:
Afgelopen vrijdag het koopcontract getekend en vandaag het taxatie rapport binnen en het huis is getaxeerd op onze bieding!

Hier kan nu echt de champagne open *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:47

Avelienvd schreef:
Hier vandaag om 2 uur de overdracht.

Veel plezier!

Steenbok12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:59

Leuke alle overdrachten!!

En gefeliciteerd met de goede taxatie Chawi!

Las een artikel dat een makelaar faillissement aan had gevraagd. Dit vanwege dat huizen zó snel gaan dat ze er zelf niks meer aan kunnen verdienen omdat mensen het zelf ook verkocht krijgen. Hier was dat natuurlijk ook.. maar iig wel geïnvesteerd daardoor in de aankoop makelaar.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:55

Zo overdracht is goed gegaan. Wel heel dubbel. Omdat er nu geen plekje meer is om naar toe te gaan van mams.
Maar wel lieve mensen dus gun het ze van harte

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:09

Avelienvd schreef:
Zo overdracht is goed gegaan. Wel heel dubbel. Omdat er nu geen plekje meer is om naar toe te gaan van mams.
Maar wel lieve mensen dus gun het ze van harte

Sterkte maar fijn dat het huis naar lieve mensen gegaan is :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:25

Wij wilden over 4 jaar eens beginnen kijken.. door de rare markt. Belt opeens een collega: ik weet een leuk huisje voor jullie :') Dus even afwachten tot we horen wat die kennissen ervoor willen hebben of we gaan kijken.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:47

Dat zijn leuke collega's :j.
Ken je het huis al wel?

Markt is raar idd, maar ik ben zelf toch blij dat we hebben volgehouden.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:22

Gefeliciteerd met alle overdrachten en de taxatie!

Ik lees al een tijdje mee, en dacht altijd dat het in het gebied waar ik woon wel mee zou vallen (buiten de randstad). :o Nou daar heb ik me lelijk op verkeken. Vorige week kwam er een bouwkavel op de markt voor een zeer schappelijke prijs. Toen ik informatie opvroeg aan de makelaar vertelde die gelijk dat hij zoveel gegadigden had dat ik uiterlijk deze week een bod moet doen en een plan moet voorleggen. Ik schrok daar echt van, dat je binnen een week gelijk alles moet regelen. Ik was daar nog helemaal niet op voorbereid, dus ik denk dat ik deze kavel aan me voorbij zal moeten laten gaan.
Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan? Ik lees veel goede dingen over een aankoopmakelaar, dus daar zal ik zeker naar gaan zoeken. En hoe hebben jullie het met een hypotheekadviseur gedaan? Eentje bij een bank of een onafhankelijke? Ik neig naar een onafhankelijke adviseur.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:27

Ik heb een onafhankelijke adviseur, die toevallig een deal heeft met een aankoopmakelaar. Dacht zelf ook in een 'veilige' buurt te zitten mbt de prijzen. Nou dat viel tegen :+

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:49

Steenbok12 schreef:
Las een artikel dat een makelaar faillissement aan had gevraagd. Dit vanwege dat huizen zó snel gaan dat ze er zelf niks meer aan kunnen verdienen omdat mensen het zelf ook verkocht krijgen. Hier was dat natuurlijk ook.. maar iig wel geïnvesteerd daardoor in de aankoop makelaar.

Dat artikel heb ik ook gelezen, maar vond ik een slecht verhaal. Er zijn nu veel meer mensen die een aankoopmakelaar in de hand nemen, dus daar zit echt wel werk. Geen vetpot, maar het zijn inkomsten. Bovendien zie ik op social veel vacatures van makelaarskantoren voorbij komen, dus blijkbaar zit er in andere kantoren nog wel uitbreidingsruimte. Ik vond het een slap verhaal.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:02

Lau07 schreef:
Gefeliciteerd met alle overdrachten en de taxatie!

Ik lees al een tijdje mee, en dacht altijd dat het in het gebied waar ik woon wel mee zou vallen (buiten de randstad). :o Nou daar heb ik me lelijk op verkeken. Vorige week kwam er een bouwkavel op de markt voor een zeer schappelijke prijs. Toen ik informatie opvroeg aan de makelaar vertelde die gelijk dat hij zoveel gegadigden had dat ik uiterlijk deze week een bod moet doen en een plan moet voorleggen. Ik schrok daar echt van, dat je binnen een week gelijk alles moet regelen. Ik was daar nog helemaal niet op voorbereid, dus ik denk dat ik deze kavel aan me voorbij zal moeten laten gaan.
Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan? Ik lees veel goede dingen over een aankoopmakelaar, dus daar zal ik zeker naar gaan zoeken. En hoe hebben jullie het met een hypotheekadviseur gedaan? Eentje bij een bank of een onafhankelijke? Ik neig naar een onafhankelijke adviseur.

Ligt er ook een beetje aan hoeveel kennis je zelf hebt en hoeveel zin je hebt in zelf dingen onderzoeken.

Als je die stress niet wilt dan is een aankoopmakelaar zeker handig.

Wat in de huidige markt zeker wel nodig is, is zoveel mogelijk zonder voorbehoud kunnen bieden. Dat geeft bepaalde risico's, maar die kan je behoorlijk goed counteren door heel reëel en vantevoren al met een hypotheekadviseur rond de tafel te gaan zitten.

Sommige hypotheek adviseurs geven ook een bied certificaat. Niet op je blauwe ogen. Loonstrookjes, BKR registraties, werkgeversverklaring, uitdraai van spaarrekening etc. Moeten ze dan ook al binnen hebben. Tenminste bij mijn hypotheekadviseur.

Ook zou ik een lidmaatschap nemen bij eigen huis. Veel kan je met korting via hun aanvragen. Calcasa rapporten (die worden ook door de taxateurs gebruikt in hun onderbouwing).

Maar ook bouwtechnische keuring hebben we door hun laten regelen. Taxatie dan weer niet, want kon sneller via hypotheekadviseur (IkbenFrits).

Ook heeft Eigen Huis de mogelijkheid van inhuren van een aankoopcoach/aankoopmakelaar.

Oftewel, goed voorbereid zijn helpt echt enorm in deze markt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:37

En toen waren we officieel eigenaar van ons nieuwe woning!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:51

Wooohoooo! Gefeliciteerd! *\o/*

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:51

Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:34

Gefeliciteerd Wendy! *\%/*

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:51

Gefeliciteerd *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:55

Gefeliciteerd!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:01

Gefeliciteerd!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:11

Gefeliciteerd!!!

Hier nog een klein hobbeltje, iets met een certificaat van een olietank die kwijt is en ik wil het wel in het contract hebben staan met wat als die niet wordt gevonden

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:18

Gefeliciteerd voor alle nieuwe woningeigenaren

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:04

Dank jullie wel!!!! De dames zijn al aan het behang trekken in 1 van hun slaapkamers _O-

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:21

Wendy_Komen schreef:
En toen waren we officieel eigenaar van ons nieuwe woning!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Gefeliciteerd Wendy. Welkom in Drenthe *\o/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:17

Dank je wel!! Voelt nog steeds onwerkelijk.
Gelijk maar even met een bosje bloemen en chocolaatjes naar de buren gegaan. De linker buren hebben we al uitgebreid ontmoet, maar de rechter nog niet. We werden boven verwachting warm onthaalt. Ik verwachte bij de deur het bloemetje afgeven en klaar, maar nee hoor. Werden mee naar de tuin genomen, koffie en thee aangeboden, echt heel vriendelijk!!! Ontzettend fijn!

Ik hoor nu natuurlijk eigenlijk niet meer in dit topic thuis... Zal blijven meelezen en hoop dat iedereen die op zoek is snel zijn paleisje vind!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:27

Klinkt super fijn Wendy! Wij willen ook wel iets meenemen als we langs gaan eind augustus. Wat zouden jullie doen? Gewoon een bloemetje?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:41

Wij hebben inderdaad bloemetje en doos bonbons meegenomen. Werd erg gewaardeerd!