Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:06

Geel is niet zo veel :+ , ik zie er zeker een uitdaging in hem te laten matchen :P . Het moet lukken !

Jullie zijn gewoon veel te modern :)) , ga eens kijken voor een licht grijs en vooral hoe dat staat

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:07

Rebecca schreef:
Geel is niet zo veel :+ , ik zie er zeker een uitdaging in hem te laten matchen :P . Het moet lukken !

Jullie zijn gewoon veel te modern :)) , ga eens kijken voor een licht grijs en vooral hoe dat staat

Haha dat kan inderdaad maar zo!!! :') Of ik/wij ben/zijn gewoon niet creatief genoeg om er een goede kleur bij te bedenken.
En het is zéker een uitdaging...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:39

Janine dat is nog veel werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:41

Tegelzetter is klaar.

Morgen loodgieter, zondag stukadoor en dinsdag kitter... eindelijk bijna Klaar!!

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:24

Prachtig Vec!!!!

Wat voor tegels heb je? (merk/kleur etc.)
Ben zelf aan het zoeken geweest bij een tegelboer hier, beetje duurder dan een bouwmarkt. Maar wel veel mooier en exclusiever spul. Alleen nog niet dé tegels gevonden.
Vond het ook erg veel hout-tegels, niet mijn smaak. En in de voorbeelden vond ik het echt tooooo much. Het was houttegel op houttegel op houttegel.

Helaas waren getoonde afvoerbuis en t-stuk niet het enige probleem. M'n vader heeft vanavond twee uur onder de vloer gelegen. Naast dat woningbouwverenigingen het niet zo nauw nemen met wat er onder de vloer zit (buizen zijn niet opgehangen, zit geen afschot in, stroomverdeelpunten zitten raar opgehangen), heeft een oude bewoner voornamelijk vet door de gootsteen gespoeld. Waardoor deze buis compleet dichtgeslibt is geraakt. Op deze buis komt de wc ook uit, dus niet heel handig. Al zat de meeste troep gelukkig vóór de wc. Dus die buis is zo goed en kwaad als mogelijk schoongemaakt. In de wc afvoer was iets mis met het afschot dus daar moest een nieuwe mof tussen. Die ik eerst nog moest ophalen... Toen dat allemaal zat, kon dat ene t-stuk geregeld worden. Nieuwe buis zus, nieuwe buis zo. Blablabla... En toen moest ik de wc doorspoelen omdat m'n vader het vermoeden had dat er een splitsing lekte... EN JA HOOR.... _/-\o_
Toen was het voorbij 9 uur en hebben we besloten de rommel er eerst maar naar te laten. Morgen weer een dag! Dan hoeft alleen die splitsing nog vervangen.

Er zitten allemaal nog erg oude koperen leidingen in het huis, dus als de boel droog is van de zomer gaan we daar enigszins opruimen, stroomvoorzieningen netjes maken (extra groep aanleggen voor inductiekoken) en de waterleidingen vervangen.

Duimen dat we morgen niet tegen nog meer ellende aan lopen, zodat buiten alles weer goed wordt. Want paps is de hele week weg. Dus 's avonds gebeurt er vrij weinig.

En ergens vind ik dit juist de charme van het verbouwen. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:01

Wat een werk voor je vader! Hopelijk valt het morgen mee.

De kleur is lichtgrijs. Merk zal ik eens naar kijken.
Zojuist is de wastafel gehangen. Het antraciet kleurt echt tof. Morgen de loodgieter...

Zal dan eens een foto maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:41

Stap 1...
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:01

Vec, dat ziet er supermooi uit!
Janine, kan je vader hier ook even langskomen? Onze riolering is ook niet je van het.
Ik ga dit weekend maar eens in de tuin aan de slag.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:19

Ppfff Janine, wat een rotklus en wat fijn dat je vader dat zelf kan!

Wordt mooi Vec!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:14

Zo, net op marktplaats een nieuwe loungeset gescoord voor een leuke prijs. Kan ik mijn tuin gaan inrichten. Het is eigenlijk ook een soort van woonkamer geworden. Ik heb nu een hoekloungebank van 2x2m, een 2-zitsbankje en 2 stoelen. Ik heb de hoek tegen de achtergevel van het huis al leeg gehaald, zodat ik vanmiddag kan gaan schuiven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:33

Het is er weer voor, of niet Karijn? Wij zitten inmiddels weer in Spanje, maar volgens mij is het weer bij jullie beter dan bij ons. Geniet er lekker van!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:00

De thermometer hier meet 18 graden. Heerlijk.

Ik heb vandaag mijn terrastegels schoongespoten. Die waren nogal groen geworden :').

Nu nog bedenken welke planten ik in de potten wil gaan doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:10

O, gelukkig is het dan hier nog warmer met 20 graden :-) Alleen grijs, terwijl ik zo graag blauwe luchten zie!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:24

Leuk Karijn! :)

Ik heb onze tuin ook even grondig onder handen genomen vandaag, maar dan als in schoonmaken. We hebben een eikenboom waarvan alle bladeren nog door heel de tuin lagen. := 14 vuilniszakken later zijn de meeste bladeren nu wel weg. Ook meteen alles even verschoven en een nieuw plekje gegeven, maar ben nog niet helemaal tevreden. Van de week wordt het grofvuil opgehaald dat nu in de tuin staat, dus dan kan ik weer rustig verder. :)

Hier trouwens ook 20 graden, heerlijk <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:20

MoniqueT schreef:
O, gelukkig is het dan hier nog warmer met 20 graden :-) Alleen grijs, terwijl ik zo graag blauwe luchten zie!

Er staat hier nog een aardig briesje :D.

Maar ik vond t heerlijk. Heb de ramen achter van binnen en buiten gelapt (haat ik, maar t resultaat :+:) en de kozijnen en deur naar de tuin maar even schoongemaakt. Was wel nodig ook :').

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:27

Afbeelding
Wij hebben in de tuin een pergola gemaakt. Happy!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:04

Die lijkt aardig hoog ??

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:36

Hij is 250 en er moet onder nog betegeld worden. En er komt een harmonicadoek in, dus dat is ook weer lager.
De foto vertekend een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:43

Gaaf Ceetje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:49

Dat is idd minder als ik dacht. Hij lijkt wel 3 meter :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:05

DubbelDun schreef:
Dat is idd minder als ik dacht. Hij lijkt wel 3 meter :D

Nope, maar 3 m waren de oorspronkelijke palen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:37

Goh, die moet je wel zoeken Ceetje! :D

Hier vandaag haagbeuk geplant en 2 knotwilgen die morgen de grond in gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:06

Karijn, fotooooo... Of heb je de set nog niet?

Ceetje, mooi zeg!

Het viel vandaag mee. Wel bleek dat het Y-stuk dat is gebruikt voor het aanleggen van het toilet boven verkeerd om zit (dus niet met de stroom mee)... Hadden vandaag niet de middelen bij ons om het meteen aan te passen (genoeg moffen, maar niet de juisten). "Gelukkig" moeten we van de zomer nog weer onder de vloer om de elektra goed te maken (te zorgen dat dit niet onder water komt te staan of goed isoleren :+ ) en de waterleiding te vervangen.... Die is echt drie eeuwen oud ofzo...

Hopelijk is het dan ook wat droger daar... We hebben er flink wat oud hout onderweg gehaald, kennelijk wilden meer mensen ergens op knielen daar beneden. Logisch, met alle rommel die er onder ligt... De opening in de vloer is gewoon gezaagd en alles hebben ze laten liggen bij de bouw van de woning.

Huidige stand van zaken:
Afbeelding

Er moet nog ongeveer een halve kuub zand op. De rare HWA is maar tijdelijk, dat komt straks gewoon op het dak. En van het dak af komt er een pijp naar beneden.
In de hoek is de afvoer voor mijn wasmachine en in het midden komt een putje.

Helaas hebben we de muur niet meer weg kunnen halen vandaag... Dat komt later... Hopelijk heeft paps volgend weekend nog wat tijd over. Zodat we de boel ook zsm kunnen laten uitzetten door de aannemer. Om dan de bekisting te maken en dan kunnen we het beton laten komen.

En nu ben ik wel benieuwd naar jullie tuinierresultaten van vandaag! Hier een kleine change of plans geloof ik :') Het halve schuurtje gaat er toch helemaal af en de betonplaat er uit. Afbeelding

Maar ik heb nog geen idee wanneer dat gaat worden... Aan m'n vader te horen heeft hij er iig zin in.
Ik mag me inderdaad gelukkig prijzen met zo'n handige vader!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:19

Pfieuw Janine, wat een werk!!! Fijn dat je vader zoveel kan doen. Goed ook dat jullie gelijk alles aanpakken, heb je later alleen maar profijt van! Waarom staat dat schuurtje eigenlijk halverwege de tuin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:32

Idd dat hokje midden in de tuin :=

Ik stop met konijnen , dus een groot stuk tuin weer vrij. (2 overleden en 2 zoek ik nieuw huis voor die zouden al niet blijven , het doet zeer na 7 jaar je baby te verliezen en week later haar vriend met wie ze anderhalf jaar samenwoonde na verlies van vorige maatje )

Dus het is even passen en meten en kijken of er geld is voor plantjes, is kaal nu tot het onkruid uit de grond schiet..