Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Christina schreef:Dat is fijn Elize, dat gaat vast wel rap nu!
Hier ook nog positief nieuws. Ik kreeg vandaag ineens de mededeling dat de kopers van het huis de financiering niet rond krijgen en dat de verkopers ons het huis nu gunnen. Wel tegen de vraagprijs en (wat we nog niet wisten) de overdracht pas tegen het einde van het jaar (want de eigenaresse heeft nog geen nieuwe woning). Wordt vervolgd...
Yvank_ schreef:Hoezo dat?
De huizenmarkt is enorm aangetrokken. Een half jaar wachten is toch niet zo gek?
Wij hebben januari gekocht en juni konden we erin. Die mensen moesten ook nog een ander huis.
Murthul schreef:Gefeliciteerd Mjetterd!![]()
Hoeveel bezichtigingen hebben jullie gehad voor jullie hieruit kwamen?
Christina, eind 2018 zou ik ook wel lang vinden hoor! Ik zou daardoor denk ik toch een tegenbod doen, maar anderzijds; als het voor jullie geen probleem is hoeft het geen dealbreaker te zijn natuurlijk.
Bij ons nieuwe huis ging het juist super snel, mensen wilden graag deze zomervakantie nog verhuizen. 3 weken terug hebben we akkoord op ons bod gehad en over 5 weken krijgen we de sleutel al. Voor ons alleen maar heel fijn, omdat we een starters appartement te verkopen hebben waar mensen over het algemeen graag snel in zullen willen.
_Christina schreef:Het is misschien niet per se nog heel lang wachten tot eind dit jaar, maar het is wel iets wat ze ook bij de bezichtiging alvast hadden kunnen melden. Aangezien je juist met de huidige markt zo'n beetje overal binnen twee maanden de sleutels hebt! Onze makelaar zegt dat een tegenbod een groot risico is, aangezien ze het huis met gemak aan een andere koper kunnen verkopen voor de vraagprijs. Dat geloven we dan maar? Althans, onze makelaar maakt op deze manier geen/minder winst (ze krijgen x% van het verschil tussen verkoop- en vraagprijs, indien de verkoopprijs lager is).
_Christina schreef:Het is misschien niet per se nog heel lang wachten tot eind dit jaar, maar het is wel iets wat ze ook bij de bezichtiging alvast hadden kunnen melden. Aangezien je juist met de huidige markt zo'n beetje overal binnen twee maanden de sleutels hebt! Onze makelaar zegt dat een tegenbod een groot risico is, aangezien ze het huis met gemak aan een andere koper kunnen verkopen voor de vraagprijs. Dat geloven we dan maar? Althans, onze makelaar maakt op deze manier geen/minder winst (ze krijgen x% van het verschil tussen verkoop- en vraagprijs, indien de verkoopprijs lager is).
_Christina schreef:We willen het huis wel graag, dus we gaan ervoor. Volgens de berekeningen op diverse websites, kunnen we het betalen. Nu nog zien of dat in de praktijk ook klopt. Ik ben al bezig om uit te zoeken waar we hypotheekoffertes gaan aanvragen. Het is wel vervelend dat niet elke hypotheekverstrekker de rentepercentages en/of een berekening online heeft staan.
Murthul schreef:Financiering kan heel snel gaan. Wij zijn bij de bank gebleven waar onze hypotheek nu ook loopt dus wellicht scheelt dat nog iets. Voor we ons bod akkoord hadden hebben we al een vrijblijvend gesprek gehad daar, dus al onze gegevens lagen ook al klaar. Toen we eruit waren met de verkopers was het eigenlijk alleen nog maar een hoop bevestigen en n dag later hadden we de hypotheekofferte in huis. Ging ongeveer een week overheen voor de backoffice ernaar kon kijken en we zouden gisteren akkoord hebben. Ware het niet dat ik toch nog extra papieren moet aanleveren die er 5 werkdagen over doen voor ik ze binnen heb.![]()
Maar in principe hadden we dus in 3 weken akkoord gehad, nu word dat wss 4 weken.