[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:21

Dat is fijn Elize, dat gaat vast wel rap nu!

Hier ook nog positief nieuws. Ik kreeg vandaag ineens de mededeling dat de kopers van het huis de financiering niet rond krijgen en dat de verkopers ons het huis nu gunnen. Wel tegen de vraagprijs en (wat we nog niet wisten) de overdracht pas tegen het einde van het jaar (want de eigenaresse heeft nog geen nieuwe woning). Wordt vervolgd...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:28

Wat fijn Elize!!

En Christina, wat spannend! :D

Heb gisteren begrepen dat we al 5 bezichtigingsafspraken hebben. Dus dat is ook positief nieuws! Ben benieuwd naar de afloop van de bezichtigingen volgende week. :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:14

Ik vind een (grote) hond op de bank dan weer viezer dan zonder schoenen op een kleed waar een pup plasjes op doet..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:18

_Christina schreef:
Dat is fijn Elize, dat gaat vast wel rap nu!

Hier ook nog positief nieuws. Ik kreeg vandaag ineens de mededeling dat de kopers van het huis de financiering niet rond krijgen en dat de verkopers ons het huis nu gunnen. Wel tegen de vraagprijs en (wat we nog niet wisten) de overdracht pas tegen het einde van het jaar (want de eigenaresse heeft nog geen nieuwe woning). Wordt vervolgd...

Wat fijn! Kan het voor jullie een dealbreker zijn dat de overdracht pas einde 2018 is?
Dat was bij ons wel een puntje. Er stond in de advertentie: 'Overdracht per direct mogelijk' maar toen het puntje bij paaltje kwam werd het toch 4 maanden later -O-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:38

Het is geen ramp dat we zo lang moeten wachten, maar wel vervelend. Ik vind het ook een beetje flauw om dan de vraagprijs te betalen, ik zou eigenlijk voor elke maand wachttijd 1000€ (ik noem maar wat) in mindering willen brengen :+.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:52

Fijn Murthul, al 5 bezichtigingen!

_Christina, ik zou als ik jou was zeker kijken wat er nog mogelijk is qua onderhandelingen. Als je het bijvoorbeeld niet mee eens bent om de vraagprijs te betalen kun je ook gewoon nog een tegenbod doen :). Misschien weten de verkopers wel dat jullie het huis heel graag hebben en proberen ze zich er zo doorheen te bluffen.

Ons huis kwam vorige week maandagavond op de Facebook pagina van de makelaar en gisteren zijn we tot een bod gekomen met een koper. Zonder voorbehoud van financiering! Dus volgende week tekenen en dan is het definitief rond. Nu snel bezig met de financiering van ons eigen nieuwe huis. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:55

Hoezo dat :+ ?

De huizenmarkt is enorm aangetrokken. Een half jaar wachten is toch niet zo gek?

Wij hebben januari gekocht en juni konden we erin. Die mensen moesten ook nog een ander huis.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:45

Gefeliciteerd Mjetterd! *\o/*
Hoeveel bezichtigingen hebben jullie gehad voor jullie hieruit kwamen?

Christina, eind 2018 zou ik ook wel lang vinden hoor! Ik zou daardoor denk ik toch een tegenbod doen, maar anderzijds; als het voor jullie geen probleem is hoeft het geen dealbreaker te zijn natuurlijk.

Bij ons nieuwe huis ging het juist super snel, mensen wilden graag deze zomervakantie nog verhuizen. 3 weken terug hebben we akkoord op ons bod gehad en over 5 weken krijgen we de sleutel al. Voor ons alleen maar heel fijn, omdat we een starters appartement te verkopen hebben waar mensen over het algemeen graag snel in zullen willen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:48

Yvank_ schreef:
Hoezo dat :+ ?

De huizenmarkt is enorm aangetrokken. Een half jaar wachten is toch niet zo gek?

Wij hebben januari gekocht en juni konden we erin. Die mensen moesten ook nog een ander huis.

Bij ons was dat wel lastig omdat we in eerste instantie overeen gekomen waren dat we direct konden starten met de verbouwing.
Pas op het allerlaatste moment kwamen ze ermee dat de verkoop alleen door kon gaan wanneer we instemden met een vertraging van 4 maanden omdat ze de kinderen toch het schooljaar in hun oude huis wilden laten afmaken. Daarna zouden ze verhuizen (naar 2 straten verderop, dus het was niet zo dat de kids van school zouden gaan). In ons geval hadden ze trouwens ook al een nieuw huis.
Tja, dat vonden we wel even lastig ja. Als dat nou vanaf het begin af aan gezegd was, dan hadden we daar rekening mee kunnen houden. Nu was onze huur van het huurhuis al opgezegd en moesten we op stel en sprong van alles regelen omdat de verbouwing ook al op papier rond was. Plus dat we nu ook met de bouwvak zaten waardoor de verbouwing nog verder zou uitlopen. We hadden gehoopt dat net voor te kunnen blijven.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-06-18 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:51

Murthul schreef:
Gefeliciteerd Mjetterd! *\o/*
Hoeveel bezichtigingen hebben jullie gehad voor jullie hieruit kwamen?

Christina, eind 2018 zou ik ook wel lang vinden hoor! Ik zou daardoor denk ik toch een tegenbod doen, maar anderzijds; als het voor jullie geen probleem is hoeft het geen dealbreaker te zijn natuurlijk.

Bij ons nieuwe huis ging het juist super snel, mensen wilden graag deze zomervakantie nog verhuizen. 3 weken terug hebben we akkoord op ons bod gehad en over 5 weken krijgen we de sleutel al. Voor ons alleen maar heel fijn, omdat we een starters appartement te verkopen hebben waar mensen over het algemeen graag snel in zullen willen.

Al mooi snel de sleutel dus! Hoe lang duurde het voor jullie de financiering rond hadden? Gaat daar veel tijd over heen tegenwoordig?

Dankjewel *D! We hebben vorige week 2 bezichtigingen gehad, 1 was niet enthousiast, de andere wel.
Die kwam gisteren voor de tweede keer kijken en gisteren hadden we ook een nieuwe kijker.
Tijdens de tweede bezichtiging heeft de kijker een bod uitgebracht, daar zijn we direct mee in onderhandeling gegaan. De tweede kijker stond dus eigenlijk al direct buitenspel.

De uiteindelijke koper had vorige week al een afspraak staan voor het huis te koop kwam. Die dag had ze een bezichtiging bij een ander huis wat ze niets vond. De makelaar had toen verteld dat ons huis te koop zou komen en toen heeft ze direct een afspraak gemaakt.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:09

Financiering kan heel snel gaan. Wij zijn bij de bank gebleven waar onze hypotheek nu ook loopt dus wellicht scheelt dat nog iets. Voor we ons bod akkoord hadden hebben we al een vrijblijvend gesprek gehad daar, dus al onze gegevens lagen ook al klaar. Toen we eruit waren met de verkopers was het eigenlijk alleen nog maar een hoop bevestigen en n dag later hadden we de hypotheekofferte in huis. Ging ongeveer een week overheen voor de backoffice ernaar kon kijken en we zouden gisteren akkoord hebben. Ware het niet dat ik toch nog extra papieren moet aanleveren die er 5 werkdagen over doen voor ik ze binnen heb. :roll:
Maar in principe hadden we dus in 3 weken akkoord gehad, nu word dat wss 4 weken.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:11

Het is misschien niet per se nog heel lang wachten tot eind dit jaar, maar het is wel iets wat ze ook bij de bezichtiging alvast hadden kunnen melden. Aangezien je juist met de huidige markt zo'n beetje overal binnen twee maanden de sleutels hebt! Onze makelaar zegt dat een tegenbod een groot risico is, aangezien ze het huis met gemak aan een andere koper kunnen verkopen voor de vraagprijs. Dat geloven we dan maar? Althans, onze makelaar maakt op deze manier geen/minder winst (ze krijgen x% van het verschil tussen verkoop- en vraagprijs, indien de verkoopprijs lager is).

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:43

Gefeliciteerd Mjetterd! Ik weet wie jullie huis gekocht heeft _O- Ze is er blij mee!

En jullie nieuwe woning is op maximaal 200 meter van waar mijn paard staat. Wat kan de wereld toch klein zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:45

_Christina schreef:
Het is misschien niet per se nog heel lang wachten tot eind dit jaar, maar het is wel iets wat ze ook bij de bezichtiging alvast hadden kunnen melden. Aangezien je juist met de huidige markt zo'n beetje overal binnen twee maanden de sleutels hebt! Onze makelaar zegt dat een tegenbod een groot risico is, aangezien ze het huis met gemak aan een andere koper kunnen verkopen voor de vraagprijs. Dat geloven we dan maar? Althans, onze makelaar maakt op deze manier geen/minder winst (ze krijgen x% van het verschil tussen verkoop- en vraagprijs, indien de verkoopprijs lager is).

Hier is dat ook zo... huizen aan op open dagen weg boven de vraagprijs.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:43

_Christina schreef:

Als je het huis heel graag wil zou ik gewoon de vraagprijs geven, mits je dat kan betalen natuurlijk. De markt is zo overspannen dat huizen als warme broodjes gaan.

Wat wordt gezegd over overdracht klopt overigens niet altijd, wij zijn 7 april op de openhuizendag wezen kijken en hebben direct een bod uitgebracht. Maar sleuteloverdracht staat gepland voor 1 november. Nu willen we wel kijken of we kunnen overleggen of dat een maandje (of liever nog iets meer) eerder kan.

We hebben goddank 2 weken uitstel voor de financiering gekregen, wát een stress zeg. Nu nog 2 weken nagelsbijten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:29

YellowLeaf schreef:
Gefeliciteerd Mjetterd! Ik weet wie jullie huis gekocht heeft _O- Ze is er blij mee!

En jullie nieuwe woning is op maximaal 200 meter van waar mijn paard staat. Wat kan de wereld toch klein zijn.

Lol, wat een toeval *D. Ik doe je even een pb.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:05

We willen het huis wel graag, dus we gaan ervoor. Volgens de berekeningen op diverse websites, kunnen we het betalen. Nu nog zien of dat in de praktijk ook klopt. Ik ben al bezig om uit te zoeken waar we hypotheekoffertes gaan aanvragen. Het is wel vervelend dat niet elke hypotheekverstrekker de rentepercentages en/of een berekening online heeft staan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:09

Komende week 2 bezichtingen bij het huis van mijn vriend! Nu duimen dat het ook kopers zijn

Christina: daarom zijn wij naar hypotheekvisie gegaan. Dat is een onafhankelijke adviseur die de laagste rente voor je uitzoekt.
Wij kwamen uit bij Alliance en hebben 2,41% rente voor 20 jaar vast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:24

_Christina schreef:
We willen het huis wel graag, dus we gaan ervoor. Volgens de berekeningen op diverse websites, kunnen we het betalen. Nu nog zien of dat in de praktijk ook klopt. Ik ben al bezig om uit te zoeken waar we hypotheekoffertes gaan aanvragen. Het is wel vervelend dat niet elke hypotheekverstrekker de rentepercentages en/of een berekening online heeft staan.

Wil je je hypotheek helemaal zelf regelen? Omdat je zelf offertes aan wil vragen?

Wij zijn net als Liselot naar een onafhankelijke hypotheekadviseur gegaan (hypotheekshop). Wij zijn op Lloyds Bank uitgekomen, 20 jaar vast met een rente van 2,30%. Hun kunnen ook het best adviseren over voorwaarden van verschillende banken. Sommige zijn namelijk niet zo gunstig als het gaat over extra aflossen of als je verhuist en je je hypotheek mee wilt nemen of juist niet ed.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:17

Mijn vriend is nu het een beetje zat met het naar huizen kijken. Hij is eigenlijk een beetje verslaaft aan fuda.Maar aangezien wij rondom utrecht kijken is dat voor ons budget bijna niet haalbaar. Na weer een te duur huis te hebben gezien wat te hoog weg ging is mijn vriend er even klaar mee. Hebben nu maar en berichtje gedaan naar de woningbouw met de vraag of het mogelijk is om onze huidige huurhuis misschien zouden kunnen kopen. Dat zou echt fijn zijn. Nu even afwachten

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 00:33

Wij gaan de hypotheek niet per se zelf regelen, maar wij willen niet geheel blond/groen naar een hypotheekadviseur stappen. Vandaar dat ik zelf al wat gegevens in kaart aan het brengen ben. De verschillende voorwaarden zijn inderdaad ook aandachtspunten. Maar tot nu toe heb ik vooral hypotheken gezien waar je (bijvoorbeeld) 10% van het oorspronkelijke bedrag per jaar extra mag aflossen. Dat is ruim boven wat ik verwacht jaarlijks extra af te kunnen lossen, dus dat is geen probleem.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:57

Murthul schreef:
Financiering kan heel snel gaan. Wij zijn bij de bank gebleven waar onze hypotheek nu ook loopt dus wellicht scheelt dat nog iets. Voor we ons bod akkoord hadden hebben we al een vrijblijvend gesprek gehad daar, dus al onze gegevens lagen ook al klaar. Toen we eruit waren met de verkopers was het eigenlijk alleen nog maar een hoop bevestigen en n dag later hadden we de hypotheekofferte in huis. Ging ongeveer een week overheen voor de backoffice ernaar kon kijken en we zouden gisteren akkoord hebben. Ware het niet dat ik toch nog extra papieren moet aanleveren die er 5 werkdagen over doen voor ik ze binnen heb. :roll:
Maar in principe hadden we dus in 3 weken akkoord gehad, nu word dat wss 4 weken.

Ik moet erop terugkomen, toch geen 4 weken want we hebben vandaag ons definitieve akkoord gehad, exact 3 weken nadat ons bod is geaccepteerd! *\o/*
Vliegensvlug dus! Super blij mee :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:57

Wij hebben gisteren de derde makelaar langs gehad. Had totaal zijn huiswerk niet gedaan en voelde ook niet erg betrokken. Maandag komt hij met een voorstel qua vraagprijs en zijn info over wat hij kost enzo.. maar tenzij dat heel positief uit valt denk ik niet dat hij het wordt. Maandag dus echt kiezen en dan alles in werking zetten!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:58

Fijn dat alles rond in Murthul

Verstandig Christina!

Welke regio zitten jullie Floorsil?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:17

Ik meld me!

Na 7 jaar verplicht huren kunnen we nu eindelijk weer kopen.
Het eerste huis waar we serieus op geboden hebben wordt hopelijk van ons :)

Nu alles regelen met de bank, hoop dat ze hun belofte nakomen en ook echt al willen financieren.

De bedoeling is om eind augustus/ september de overdracht te doen.

Daarnaast moeten we dan ook als een gek school en opvang voor de kids regelen.... en ons huidige huis uitmesten (nu ja, in ieder geval héél goed bekijken wat we nu echt nodig hebben zeker qua speelgoed :x ).

Spannend!