[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:57

Spannend succes!

Wij hebben vandaag (een dag voor de deadline) goedkeuring gekregen voor de hypotheek! Dus nu is t echt rond en kan het bord met verkocht in onze toekomstige tuin :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:29

Zeker spannend Sperziemone!
@ruitje: haha, dikke kans dat ze wel weer bij jullie terug komen met hun spelletje :') En zo niet, dan niet, ook goed toch?

Hier lijkt het er op dat de soap rondom het huis eindelijk een gunstige wending krijgt. Al hebben we vandaag alweer van 2 professionals te horen gekregen dat ze nog nooit zoiets hadden meegemaakt. Daar worden we wel een beetje simpel van soms. Ik begrijp dat ons geval voor hen professioneel interessant is, maar we zijn liever gewoon niet interessant (want dan hadden we het huis al een half jaar geleden op onze naam gehad). Maar goed, duimen dat dit eindelijk gaat zorgen voor een overdracht op korte termijn! Scheelt dat er een bank is die hetzelfde belang heeft als wij: een snelle overdracht, zodat zij ook geen geld meer verliezen op de hele situatie. Want wat ik wel heb geleerd is dat 'kan niet' in de bankenwereld vooral betekent 'wil niet'. kan niet bestaat niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:42

wat een gedoe zeg, echt absurd :o .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:44

Haha, nogal ja. Het is dat we dit huis gewoon heel graag willen, anders hadden we allang het bijltje erbij neer gegooid.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:37

Positieve berichten hier! Fijn gefeliciteerd aan alle bijna nieuwe woning bezitters :)

Hier gaat de soap met de bank nog even verder.
Onze adviseur heeft tot deze ochtend om te reageren op de klachtenadviseur, als ze dat niet doet gaat er een escalatie verzoek vanuit de klachtenbehandeling naar haar directe manager.

Inmiddels is nog het e.e.a. naar boven gekomen :')
Maar *\o/* de saldo's uit het spaardeposito van onze oude hypotheek zijn gisteren uitbetaald dus het eerste is al geregeld !

Verder blijven in ons huis nu nog de nodige klusjes liggen, allemaal van die kleine ellendige dingen.
We hebben maandag wel de tegels voor in de tuin uitgekozen :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:43

Al wat gehoord Anouk? Jullie adviseur zal 't wel niet prettig hebben op d'r werk op dit moment...

Bevalt jullie nieuwe huis? Die kleine klusje blijven altijd liggen h!

Wendy, fijn dat er weer een beetje schot in de zaak zit!

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:58

Wat een gedoe Wendy! Wel heel fijn dat het nu de goede kant op gaat :j

Hier is vanmiddag een tegenbod gedaan, dus we zijn officieel in onderhandeling :D Die andere geïnteresseerden zijn blijkbaar afgehaakt! YES! Tenzij ze nu ineens alsnog bieden met een definitief eindbod natuurlijk...

We hebben vandaag expres geen tegenbod meer gedaan om hun even te laten zweten, want hun tegenbod was maar 4.000 lager dan de vraagprijs (wij hebben 30.000 minder dan de vraagprijs geboden). Maandag weer een tegenbod doen dus :) Wel enorm balen: mijn vriend moet maandag t/m woensdag naar Polen voor zijn werk en ik denk dat de kans groot is dat er woensdag wel een akkoord zal zijn. Dan kunnen we het dus niet eens vieren als we eruit zijn :( Maargoed: dikke kans dus dat het huisje van ons gaat worden! :D *\%/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:42

We hoeven iig de advieskosten niet te betalen, das al netjes maar ze zijn er nog steeds niet uit.. En daarnaast vind ik dat ze ons wel wat meer tegemoet mogen komen de fouten stapelen zich nog steeds op dusja...

Adviseur had nog steeds niet gereageerd op de klachtenbehandelaar van het hk.. Het is alleen een erg moeilijke situatie aangezien de adviseur ook het dossier van mijn ouders doet en daar nu hetzelfde lijkt te gebeuren. Klachten adviseur is nu aan het kijken hoe ze dit het beste aan kunnen pakken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:56

Sperziebone, niet té ver op de zalen vooruitlopen hè :). Wij zaten bij huis 2 nog maar 1000 uit elkaar en toch heeft de verkoper een gekke sprong gemaakt en ging de hele bende niet door. Weet niet in welke prijsklasse e.d jullie zoeken maar 26.000 kan nog een fors verschil zijn.

Tjemig Anouk het is bij jullie onderhand een soap aan het worden hè :\

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:19

Idd... pas echt blij worden als je er uit gekomen bent, kan nog alle kanten op.
In onderhandeling zijn is idd echt geen garantie .
Hoewel ik hard voor jullie duim dat jullie er uit komen :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:39

Gat van 26.000 is nogal fors...
Of zijn jullie bereid flink te stijgen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:30

Iets met beren en huiden inderdaad. Maar dat ze een tegenbod hebben gedaan kan inderdaad positief zijn :j

Tjee Anouk, wat een slechte soap zeg :\ Kan een andere adviseur het dossier van je ouders niet overnemen? Ik zou echt bang zijn voor enorme ellende ook voor hun := He bah!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:34

Gat van 26000 euro is erg groot, ligt er natuurlijk ook wel aan welke prijsklasse, maar gezien ze maar 4000 euro gezakt zijn denk ik dat er nog wel fiks over en weer gegaan zal worden als het maar met zulke kleine stapjes gaat. Ze nemen jullie bod wel serieus, dat is al iets.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:18

Haha sorry, ik was gisteren gewoon heel enthousiast omdat ze een tegenbod hebben gedaan, wat betekent dat die anderen waarschijnlijk (zij waren dinsdagochtend voor de 2e bezichtiging, en nog steeds geen bod gedaan) niet meer geïnteresseerd zijn, anders had de makelaar denk ik nog wel op hun bod gewacht voor ze een tegenbod naar ons deden...

Hij staat al meer dan een jaar te koop en zij wil er heel graag vanaf weten wij toevallig (klein dorp).
Ik zag het daardoor dus al meteen heel rooskleurig in ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 03:16

Tja je kan er wel heel graag vanaf willen, maar dat houdt natuurlijk niet in dat je nog veel wil of kan zakken in de prijs :)

De 1 hanteert een vraagprijs waar nog aardig onderhandelingsruimte in zit, terwijl de ander zijn huis te koop zet voor zo'n beetje de bodemprijs die ervoor geaccepteerd kan worden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 07:21

En dan heb je nog een groep die met de bank in overleg moet....

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:17

Weet ik, maar we zijn met zo'n openingsbod begonnen dat we uiteindelijk in het midden hopen uit te komen. Tuurlijk zijn we bereid te stijgen. De makelaar zal niet voor niks dit openingsbod geadviseerd hebben.

Die snap ik niet Liezel, welke groep?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:19

De makelaar probeert ook maar wat, die zal ook heus niet weten hoeveel ruimte de verkopers hebben :P

Ben benieuwd hoor of het gaat lukken, hoop het wel voor je natuurlijk :j

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:20

Wij weten via via dat ze niet lager willen dan een bepaald bedrag. Dat is precies het midden van de vraagprijs en ons openingsbod ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:25

Aha kijk, dat is nuttige informatie! Als het (nog) klopt natuurlijk :)

Maar dat je daar dan een aankoopmakelaar voor inschakelt....bieden kan je zelf ook wel toch.
Vind het altijd zo zonde geld... maar daar maakt ieder zijn eigen overweging natuurlijk :)

Of weet je het via die aankoopmakelaar :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:18

Als je huis onder water staat en je moet t met verlies verkopen, bestaat de kans dat je eerst toestemming moet hebben van de bank.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:35

Hoi, zou ik mij hier ook mogen melden?
Wij zijn bezig met een hypotheek adviseur om te kijken wat we kunnen lenen. Mijn man is zelfstandige (zzp'er) en ik ben wel vast in dienst maar verdien maar het minimumloon. Ben er erg zenuwachti voor omdat we al een tijd een huis op het oog hebben.

Heeft iemand van jullie nog tips?

Sperziemone zijn jullie al wat verder gekomen in de onderhandelingen?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:38

Hoi nuvel welkom, geen tips hier een kwestie van afwachten wat de adviseur je gaat brengen !

Hier verder weinig nieuws, ja dat ik vandaag contact op ga nemen met onze rechtsbijstand. Kreeg gisteren het telefoontje dat de klachtenadviseur niets meer voor me kan betekenen, adviseur vind dat de hypotheek adviseur haar werk goed heeft gedaan en zo laten ze het vallen. Hebben wel de advieskosten gecrediteerd gekregen maar het restant saldo van zon 1.900 moeten we maar gewoon voldoen zonder dat we weten waaruit het opgebouwd is... |o
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 15-04-15 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:44

Zo dat is nogal wat Anouk! Zou het zeker naar rechtsbijstand overbrengen. Hun hebben toch meer ervaring met dit soort dingen. Echt heel zuur voor jullie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:46

Bizar Anouk... :n :n