[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:35

wegens wat financiële tegenslag (apparaten die het begaven, opgelicht op Marktplaats voor een groot bedrag) kan ik dit jaar weer geen nieuwe iPhone kopen. Ik heb nog steeds een 11 en die doet het nog, wel de hele dag en nacht aan de lader en retetraag, maar hij doet het nog.

Mijn man heeft altijd wat met telefoons, na een paar Huawei's ging hij een Samsung kopen, die was met geen mogelijkheid aan de wifi te krijgen en nu had ie bij B.O.L. een iPhone 12 mini besteld, die is "kwijtgeraakt" bij Postnl. Gaat weken duren voor hij z'n geld terug krijgt, hij durft nu niet meer te bestellen dus heeft ie er eentje in de winkel gekocht. De overstap van Android naar iOs valt hem zwaar, maar het toetselletje wil in ieder geval aan de wifi (die erg slecht is hier in huis wegens het vele beton: oude school).

Ik hoop volgend jaar genoeg gespaard te hebben voor een iPhone 15, ik ga er geld voor opzij zetten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:41

Goude 14 pro in pre order *\%/* .

Ik had het geld van mijn ipad binnen de 2 weken terug op mijn rekening Morrie. Dit met dezelfde bedrijven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:45

Ik snap nog steeds niet wat er met jouw 11 gebeurd is, Morrie. Mijn 11 ProMax functioneert echt nog als nieuw en heeft een batterijpercentage van boven de 80 procent over. En die wordt echt héél veel gebruikt!

Ik heb mijn bestelling net afgebroken. Hoe lang moeten jullie wachten in Nederland? Hier staat alles bijna op 3 tot 10 oktober, bij verzending. Afhalen bij de Apple Store niet beschikbaar of alleen voor de 256GB in Valencia, is 2,5 uur rijden.

Ik wacht maar even, kijk elke dag even of Murcia misschien wat eerder voorraad krijgt dan die 3 oktober en anders heb ik pech.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:49

In Be kan de levering gebeuren vanaf 16 september.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:54

Hier ook, maar wel op specifieke modellen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:03

Even gekeken, maar die ik wil is in Nederland ook pas beschikbaar over 3-4 weken. Dacht nog even om hem daar te bestellen, mijn vriendin komt de 19e hierheen ;-)

Afbeelding

Note: toch maar besteld hier in Spanje *\o/*

De donkerpaarse ProMax van 128GB. We hebben 2 TB opslag in de iCloud.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:42

Volgens mij komt die van mij gewoon 16 september. Maar ik heb via kpn met verlenging besteld. Uiteindelijk wel een goede keuze geloof ik. Want heb net de bevestiging en ik denk vanwege verlengaanbod ben ik nu voor het toestel dus inderdaad 139 euro goedkoper uit dan wanneer ik bij Apple rechtstreeks had besteld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:18

Ik ben allang blij met 320 euro terug voor mijn oude telefoon ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:22

Waar heb je je telefoon ingeruild? Of verkocht?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 20:35

Bij Apple zelf. Direct bij het bestellen van mijn nieuwe telefoon kreeg ik die optie. Ze sturen een retour-pakket met uitleg en als de telefoon OK is, krijg ik dat geld terug.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 20:47

MoniqueT schreef:
Bij Apple zelf. Direct bij het bestellen van mijn nieuwe telefoon kreeg ik die optie. Ze sturen een retour-pakket met uitleg en als de telefoon OK is, krijg ik dat geld terug.

Oké, goed om te weten!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:34

Zal in Spanje niet anders zijn dan in Nederland toch?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:38

Ik twijfel of ik een nieuwe iPhone neem. Mijn iPhone 12 Pro is nog geen 1,5 jaar oud, en toen het ding een maand of 3 was kon ik al niet meer normaal bellen, enkel via luidspreker of oortjes, zowel draadloos als bedraad.

Sinds twee maanden kan ik het ding enkel nog opladen als ik de kabel ondersteun. Dit met nieuwe of oude kabels, dus aan de kabeltjes of stekkers ligt het niet. :(

Ik ben overigens vrij zuinig op mijn mobiele apparatuur, dus het is niet zo dat ik er mee smijt of het ding in het water heeft gelegen.

Zijn er hier meer mensen die zijn overgestapt van iPhone naar bijv. Samsung?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:49

Je hebt toch garantie op dat ding? Als ie met 3 maanden kapot is neem je toch contact op met Apple?’ Of is dat een rare gedachte?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:00

Needje schreef:
Je hebt toch garantie op dat ding? Als ie met 3 maanden kapot is neem je toch contact op met Apple?’ Of is dat een rare gedachte?

Geen rare gedachte, is gebeurt, gerepareerd, en na enkele dagen was het probleem daar weer. Toen vond ik het wel prima zo. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:12

Ik had een nieuwe geëist.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:18

Ik ook, die dingen zijn veel te duur om het er bij te laten zitten!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:25

Achteraf wel, maar er speel(de) zoveel dat dat niet mijn eerste prioriteit was. Een goede les voor een volgende telefoon. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:31

Ja voor zulk geld moet het gewoon goed zijn hoor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:07

Je weet dat je gewoon via Apple een nieuwe had kunnen krijgen? Je meldt hem aan bij Apple, dan stuur je hem op en als ze hem niet kunnen repareren krijg je een vervangend toestel opgestuurd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:07

Ik moet zeggen dat ik in 11 jaar iPhone nog nooit een probleem heb gehad. Had achtereenvolgens de 4S (ok, wasmachines zijn een probleem), 5, 7plus en nu dus de 11 ProMax. Vier iPhones in 11 jaar tijd, waarvan die in de wasmachine gewoon stom was, ik was doodziek en heb het ding met mijn beddengoed mee in de wasmachine gegooid.

De 5 heb ik destijds doorgeschoven naar mijn dochter en de 7plus heeft mijn man nog een dik jaar gebruikt en daarna nog voor 100 euro verkocht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:23

Ik heb maar 1 x problemen gehad en dat was bij de 11 van mijn dochter. Maakte geen 4g verbinding meer. Gaf wel 4g aan maar geen bereik. Eerst gereset, netwerkinstellingen gereset, alles geprobeerd. Toen uitgebreid naar testen met simkaarten omwisselen en het lag echt aan het toestel. Apple gebeld, totaal geen probleem, werd opgehaald kosteloos door een koerier aan huis en een week later werd er een nieuwe bezorgd weer met een koerier. Blijkbaar was repareren duurder dan een nieuwe.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:27

Als die nu 1,5 jaar oud is heb je nog steeds garantie. Gewoon achteraan gaan.

Bij mijn XS deed de NFC het niet. Daar kwam ik pas na 1,5 jaar achter omdat toen Apple Pay pas actief werd in Nederland. Is gewoon “gerepareerd” (heb volgens mij een vervangend toestel ontvangen)

In de EU heb je op telefoons 2 jaar consumenten garantie

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:06

Suzanne F. schreef:
Je weet dat je gewoon via Apple een nieuwe had kunnen krijgen? Je meldt hem aan bij Apple, dan stuur je hem op en als ze hem niet kunnen repareren krijg je een vervangend toestel opgestuurd.

Nee dat wist ik niet. Ik heb hem toen via de KPN, waar ik hem had aangeschaft laten repareren.

In ieder geval een ‘goede’ les, en ondertussen ben ik gewend aan op speaker bellen. :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:06

Suzanne F. schreef:

Nee dat wist ik niet. Ik heb hem toen via de KPN, waar ik hem had aangeschaft laten repareren.

In ieder geval een ‘goede’ les, en ondertussen ben ik gewend aan op speaker bellen. :')
Alhoewel het wel eens waard kan zijn om te kijken of het apparaat alsnog gerepareerd/vervangen kan worden.

Overigens met mijn andere iPhones nooit zulke problemen gehad, ik ga mee vanaf de iPhone 4. :j