[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:07

manzano schreef:
Maar verder voel je je niet aangevallen :')

Nou misschien moet je het nog wat vaker zeggen, dan ga ik erin geloven.

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:11

Laat maar Noah......... over de foto's waren goedbedoelde tips van meerdere mensen hier.
Je moet het lekker zelf weten. Jij bent degene die moet zakken in prijs omdat je het niet verkocht krijgt..... wij niet.
Niemand is er bij gebaat of iemand hier in het topic wel of niet zijn huis verkoopt, dus alles wat gezegd wordt is goedbedoeld en toevallig zijn meerdere mensen het met elkaar eens.
Dat heb je op bokt.
Heeft niks te maken met 4 tegen 1 of wat dan ook. Wij kennen je huis niet en jou niet, dus reageren ook primair op wat we zien, zoals een potentiele koper ook zou doen, zoals ik ook alle huizen die ik heb bekeken heb beoordeeld.
Niets meer en niets minder.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:16

Precies.

Ik denk, goh wat banketstaaf dat ze moet zakken in prijs, laat ik eens een kijkje nemen en loop meteen vast op de foto's.
Dan denk ik zonde zeg, mooie flat verder, laat ik eens een tip geven hoe ik het zie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:16

Flat is trouwens korter typen, vandaar :D ik hou het graag kort en bondig *kuch* :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:17

trouwens over 3 dagen lopen onze ontbindende voorwaarden af voor het nieuwe huis.
We hebben alleen nog geen finaal akkoord van de hypotheekverstrekker, ikm hoop natuurlijk dat dit nog komt een dezer dagen. Maar wat als dat niet gebeurd?
Er lijkt met de hypotheek verder geen vuiltje aan de lucht trouwens, het is een heel doorzichtig gebeuren allemaal en financieel kan het makkelijk (ver onder ons budget zelfs).
zijn jullie er voor om de ontbindende voorwaarden te laten verlengen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:19

Ja ik heb het wel gedaan Sakkia.

manzano

App is nog korter Nicolle :)

_Noah

Ja goedbedoelde tips, beetje jammer de manier waarop dat ge-uit werd. Misschien moet je naast je goede verkooptechnieken, nog iets gaan doen aan je sociale vaardigheden, ik denk dat je dan een stuk verder komt.
Maar ben blij dat jullie de toon in dit topic zo vriendelijk hebben gehouden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:20

manzano schreef:
App is nog korter Nicolle :)

Thanks voor de tip :)*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:22

Djezus _Noah, ik zie nergens rare dingen staan, alleen maar goed bedoelde tips. Je hoeft er niks mee te doen hoor, maar leg het dan naast je neer ipv op de man kinderachtige opmerkingen te gaan maken.
Dit is een serieus topic en als je wilt rellen om je verveelde werktijden door te komen zoek je maar een of ander pennytopic op.

Bah :r

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:22

Als ze er niet moeilijk over doen zou ik het doen Sakkia :j Maar zou er niet te veel stennis van maken misschien als het lastig is gezien de situatie.

Heb je overigens al een overlijdensrisico-verzekering (of hoe heet dat) geregeld?? Indien mogelijk zou je die dan wel beter nu kunnen laten ingaan.
Als jouw vriend namelijk overlijdt zit je namelijk vast aan het contract en moet je dus in je eentje de hypotheek gaan regelen. Best kans dat de verstrekker dan wel moeilijk doet op alleen jouw inkomen. Je kan het dan niet betalen wellicht. Om er dan vanaf te komen moet je dan die 10% betalen.
Weet niet hoe jullie situatie precies is hoor en evt. testament. Maar wel iets om ff over na te denken, want jullie deden vooral op het salaris van bf toch?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:24

Ja die hebben we er bij genomen, vraag me nu even niet hoe en wat want dat weet ik nu even niet.
Maar dat was ook 1 van de eizen van de hypotheekverstrekker trouwens :j
testament ed wordt geregeld tegelijk met passeren.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 25-07-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:26

manzano schreef:
Als jouw vriend namelijk overlijdt zit je namelijk vast aan het contract en moet je dus in je eentje de hypotheek gaan regelen.

Nooit geweten....

Edit ik zeg het verkeerd, ik bedoel in geval van voorwaarden opschorten o.i.d.
Wij hebben het opgeschort (in de hoop dat het ok was dus) en daar verder niet aan gedacht.
Laatst bijgewerkt door Nic op 25-07-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:27

SAKKIA schreef:
Ja die hebben we er bij genomen, vraag me nu even niet hoe en wat want dat weet ik nu even niet.
Maar dat was ook 1 van de eizen van de hypotheekverstrekker trouwens :j

Ja is vaker zo! Maar meestal gaat hij dus in op het moment van overdracht. Op zich wel logisch.
Maar eigenlijk is het veel verstandiger om die eerder in te laten gaan (zodra de ontbindende voorwaarden aflopen). Het verschilt natuurlijk per geval hoe lang er tussen die afloop en de overdracht zit aan tijd. Bij sommigen is het 2 weken, anderen maanden....... maar er kan intussentijd nog een hoop gebeuren (in theorie), waardoor je als achterblijvende partner achterblijft met een probleem.
Misschien handig om ff te bekijken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:35

Jullie praten nu over zaken waar ik nog nooit van heb gehoord en ik heb toch echt een hypotheek :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:35

Mootje schreef:
Jullie praten nu over zaken waar ik nog nooit van heb gehoord en ik heb toch echt een hypotheek :')

In je eentje is dat ook niet aan de orde :)) :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:36

Oh dat is wel een goede Manz :j
Zal straks thuis eens kijken, heb hier geen inlogcodes.
Wij hebben trouwens een heel handig programma, waar alles in verwerkt is en waarin je ook kunt zien wat er gebeurd als 1 van ons tweee'n overlijd of arbeidsongeschikt raakt. Daar kun je dus op inloggen en je hebt direct alles bij de hand :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:36

Maar volgens mij weten meeste mensen het niet en wordt er ook zelden aan gedacht/gedaan.

edit: dit staat ook los van al dan niet verlengen van ontbindende voorwaarden hoor. Geldt eigenlijk in het algemeen bij hypotheek als de voorwaarden aflopen.
Laatst bijgewerkt door manzano op 25-07-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:38

We zitten hier allemaal in dit topic om elkaar te helpen en ondersteunen en geven elkaar advies. Maar advies is niet bindend of leidend. Er zitten hier wel een aantal Funda veteranen in het topic, en van de eerste 5 foto's al meteen 4 buitenfoto's vind ik zelf ook een beetje teveel van het goede.

Ik zou proberen de ontbindende voorwaarden te verlengen. Dat heb ik toen ook gedaan. Bij mij was het een week verlengd en in die tijd was ook de hypotheek rond. Vanmiddag nog een gesprek bij de adviseur die me waarschijnlijk nog een paar verzekeringen wil adviseren/aansmeren. Maar gelukkig kan je een advies altijd naast je neerleggen :)

Over 2 weken de voorinspectie van mijn huurwoning. Bij het opzeggen moest je een hele vragenlijst invullen of je tevreden was met de verhuurder, maar dat heb ik maar even niet ingevuld. Ik wil best vertellen wat ik van de verhuurder vind, maar eerst mijn borg terug :D .

Het meeste is inmiddels ingepakt en de planning is inmiddels gemaakt. Ik mag niet te veel vies maken want ik heb nog maar 4 borden en 2 pannen. De rest staat allemaal ingepakt. Poes vind het allemaal heeeeeeel vreemd en is erg onrustig. Die voelt waarschijnlijk ook mijn onrust. Was het nou maar 1 augustus!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:42

@ Lolleke
Aah welkom terug ,spannende tijd voor jullie dus leuk leuk!

@ SAKKIA
Ik zou het wel verlengen ja, je weet nooit wat er achter weg komt en dan zit je misschien wel..

Wij hebben ook een overlijdensrisicoverzekering afgesloten inderdaad :j

Ik lees wat vervelende berichten, echt jammer, omdat ik niemand kwaad zie doen om tips te geven... We hebben allemaal een doel huis kopen of verkopen en wat hulp erbij is super fijn, soms zie je het zelf gewoon niet.

@ Wolken
Haha eerst de borg maar terug dan inderdaad als ik dat zo lees :)) Bijna 1 augustus... eventjes voorzichtig met de borden, vooral niet laten vallen nu! Hoop dat poeslief het even kan doorstaan...

Wij hebben hier ook goed nieuws! Alles ligt bij de notaris en de hypotheek is goedgekeurd en het is dus zeker dat we ons droomhuis gaan realiseren. Heerlijk straks de paardjes aan huis, maar eerst voorlopig thuis wonen en verbouwen :))
Nu nog is bekijken wat we allemaal moet regelen.. 10 augustus is de transportdatum. Vandaag notaris gebeld lag de koopovereenkomst nog niet bij hun, maar de rest was er gelukkig wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:45

Super Faniek!!!!! Wat een heeeerlijk vooruitzicht!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:47

Faniek schreef:
Ik lees wat vervelende berichten, echt jammer, omdat ik niemand kwaad zie doen om tips te geven... We hebben allemaal een doel huis kopen of verkopen en wat hulp erbij is super fijn, soms zie je het zelf gewoon niet.

Wij waren ook wel een keer enigszins in de wiek geschoten (althans, mijn vriend vooral) omdat de makelaar had gezien dat mijn vriend zijn flesje(s) bier op tafel had laten slingeren en we zaten ook nog met de gordijnen half dicht.
Dat kon écht niet met een te koop bord (en de wens om snel te verkopen) op het raam, vond hij :n

Maarja, hij heeft wel gelijk, we hoeven natuurlijk niet de indruk te geven dat er een stel tokkies wonen, ook al is het totaal niet relevant wie wij zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:49

Faniek schreef:
het is dus zeker dat we ons droomhuis gaan realiseren. Heerlijk straks de paardjes aan huis, maar eerst voorlopig thuis wonen en verbouwen :))

Ik ben stikjaloers! Op deel 1 van je bericht dan, niet op het laatste woordje :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:52

@Faniek: *\o/* *\o/* *\o/*

Ik had flink wat bij te lezen, want hier niets (meer) te verkopen of kopen, nog steeds aan de klus, wel heerlijk aan het genieten van de paardjes en andere diertjes, dochterlief is nu ook heel fanatiek met haar poown (lang leve de nieuwe rijbak *\o/* ) en is nu behalve dressuur, voltige en springen ook aan het mennen :D <3 .
Ik moet langzaam aan inrichten gaan denken van m.n. de woonkamer en daar zie ik dus wel een beetje tegenop (ben geen echte vrouw, geloof ik).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:54

Faniek, Wat superfijn!
Wolken, Spannende periode dus. Hopelijk is je kat snel gewend aan de situatie, ik vind dat altijd zo sneu :(:)
Nicolle _O-
Avaluna, Ik wil wel komen helpen hoor :') Jij hebt de paarden dus aan huis?