Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:09

Wat een gaaf topic is dit ook, wij gaan ons nieuwe huis moeten inrichten en ik loop nu al stuk op de woonkamer. Heb veel te veel ruimte :')

Zit dus in de sims te puzzelen en op fotos te kijken of ik inspiratie krijg maar ga denk ik eerst even deze topics een beetje doorkijken want ik kom niet zo ver.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:20

Heb je eventueel meer informatie (plattegrond?) Azmay? Hier wordt graag met je meegedacht!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:53

Jaaa gooi wat foto’s of een plattegrond van de ruimte en je stijl en/of (linkjes van) je gewenste meubels, en ze knutselen hier zo een woonkamer voor je in elkaar haha.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:44

Ik krijg volgende week ook de sleutel van mijn eerste huurhuisje. **\O/** Ik heb vannacht ( :+ ) al bijna heel het topic gelezen en heel veel gave dingen gezien. Ik blijf dus zeker volgen.

Zelf ga ik voor een grijs-eiken vloer met als detailkleuren okergeel en petrol. Misschien een beetje 'out there' maar ik vind het ontzettend gaaf. En ik ben vooral blij dat ik alles mag kiezen zonder te overleggen. }>

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:03

Vind het gaaf isabel :j
miramii schreef:
Jaaa gooi wat foto’s of een plattegrond van de ruimte en je stijl en/of (linkjes van) je gewenste meubels, en ze knutselen hier zo een woonkamer voor je in elkaar haha.

Heb alleen nog funda oliebol, maar sure :Y)

Afbeelding
Zoals het nu is

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs bedacht een muur groen te maken, maakt het wat gezelliger denk ik.
Spoiler:
Afbeelding

Meubels is nog een dingetje, hebben niet zo heel veel wat echt mooi is. Dus met en met moeten we toch nieuwe dingen gaan kopen. Hebben niet echt een idee wat we tussen de keukentafel (bij het raam achter?) en de zithoek(voor?) zouden moeten gaan doen met die ruimte. Keuken open breken is een idee maar voor de lange termijn, willen er om te beginnen gewoon gaan wonen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:08

Wel een gave ruimte hoor, maar ik snap wat je bedoeld, het is wel een lange smalle ruimte.
Groen ziet er in elk geval uit als een prima keus, zelf zou ik sowieso een flinke kast tegen de keukenmuur zetten en misschien wel overwegen een doorgang te maken van de gang naar de woonkamer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:19

Het is idd een lange vrij smalle ruimte, dus die moet je 'breken'.

Even snel iets 'op papier' gezet :)
De indeling spreekt voor zich.
Afbeelding

Bovenin eethoek en studeerhoekje, maar dit kan ook een speelhoekje of extra TV-hoekje worden wat je zelfs nog af zou kunnen sluiten gezien de steunmuren links en rechts.

Als je de bank toch meer achterin wilt hebben zou ik de haardafvoer laten verplaatsen dat die toch bij je zithoek blijft én een 2,5/3 zits bank midden in de kamer zetten met een leuke smalle tafel/kastje er voor.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:27

DubbelDun schreef:

[ Afbeelding ]

Bovenin eethoek en studeerhoekje, maar dit kan ook een speelhoekje of extra TV-hoekje worden wat je zelfs nog af zou kunnen sluiten gezien de steunmuren links en rechts.

Als je de bank toch meer achterin wilt hebben zou ik de haardafvoer laten verplaatsen dat die toch bij je zithoek blijft én een 2,5/3 zits bank midden in de kamer zetten met een leuke smalle tafel/kastje er voor.

Dankje, op zich een fijne inspiratie zo.
Wel staat de tafel dan echt voor de achterdeur :=

Hebben ook een vrij grote rechthoekige tafel nodig om spellen aan te spelen overigens, dus dat is ook niet super handig :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:46

Even een egopost tussendoor <3

Afbeelding

Afbeelding

Wat zeggen jullie, muur na de balk ook nog doen om lengte te creëren in de kamer?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:20

Ik denk dat door dat smalle lange raam de muur al lang genoeg is :)
Verder ben ik niet zo van de open trappen en zou zelfs minimaal de ene zijkant dichtmaken en dan afwerken met hetzelfde spul als op de muur zit.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:27

Azmay schreef:
DubbelDun schreef:

[ Afbeelding ]

Dankje, op zich een fijne inspiratie zo.
Wel staat de tafel dan echt voor de achterdeur :=

Hebben ook een vrij grote rechthoekige tafel nodig om spellen aan te spelen overigens, dus dat is ook niet super handig :')

Ik zat aan zoiets te denken;

Afbeelding

Zwarte is een bank en een lekkere stoel, groen is je mooie lange tafel en’ blauw kan je mooie kasten neer zetten voor de opbergruimte/speelhoekje. Hier zou een mooie grote servieskast echt niet misstaan! En de ruimte naast de keuken zou je prima kunnen gebruiken als extra opbergruimte voor de keuken of een kast voor de spelletjes/puzzels die je graag doet?
Verder aankleden met mooie planten, foto’s of schilderijen en dan heb je denk ik al een heel mooi geheel. Hele toffe kleur ook, kan prima in zo’n lange en lichte ruimte denk ik. Dat je nog geen meubels hebt, geeft ook veel vrijheid qua kleuren enzo. Gaan jullie nog wat met de vloer doen of laat je die zo?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:30

rigoureus, maar ik zou de keuken willen lostrekken.. word het gelijk minder lang en smal..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:33

miramii schreef:
Ik zat aan zoiets te denken;

[ [url=m/XXGqeu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zwarte is een bank en een lekkere stoel, groen is je mooie lange tafel en’ blauw kan je mooie kasten neer zetten voor de opbergruimte/speelhoekje. Hier zou een mooie grote servieskast echt niet misstaan! En de ruimte naast de keuken zou je prima kunnen gebruiken als extra opbergruimte voor de keuken of een kast voor de spelletjes/puzzels die je graag doet?
Verder aankleden met mooie planten, foto’s of schilderijen en dan heb je denk ik al een heel mooi geheel. Hele toffe kleur ook, kan prima in zo’n lange en lichte ruimte denk ik. Dat je nog geen meubels hebt, geeft ook veel vrijheid qua kleuren enzo. Gaan jullie nog wat met de vloer doen of laat je die zo?

Zoiets zat ik ook aan te denken, denk alleen dat een bank van 4 meter wel heel lang is?
Kinderen hebben we niet dus speelhoekjes zijn niet nodig, wel honden die nog een slaapplek of 2 kunnen gebruiken.
Vloer laten we zo, is neutraal en zit vloerverwarming in.

karin1985 schreef:
rigoureus, maar ik zou de keuken willen lostrekken.. word het gelijk minder lang en smal..

Die muur open maken is inderdaad iets waar we aan zitten te denken, extra deur ook wel. Maar voor nu doen we dat nog even niet.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:47

Je hebt tegenwoordig hele toffe slaaplekken voor honden en natuurlijk alle ruimte. Die kan je mooi op de plek van 1 van die twee kasten kwijt. Ik zou persoonlijk wel minimaal 1 grote kast neerzetten voor opbergruimte, want zo te zien heb je die verder beneden niet echt.

Die vloer kan inderdaad prima, mooi neutraal en licht. Maar ik zou dan wel kiezen voor de wat warmere kleurtinten in meubels/muren, gezien die niet zo in de vloer naar voren komen. Dat maakt het in de huidige inrichting ook best wel “kaal” denk ik.

Wij hebben overigens een hoekbank van 2x3,5 meter, super chil. Kunnen allebei ruim languit liggen zonder elkaar in de weg te liggen en bij feestjes of bezoek genoeg ruimte voor iedereen :)
Je kunt ook overwegen om een kleinere bank en dan een heel sprekende stoel neer te zetten of twee banken. Mijn persoonlijke voorkeur zou een hoekbank zijn omdat dat naar mijn idee de ruimte echt een beetje af kadert. Maar dat is net wat jullie mooi en prettig vinden ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 16:09

Muur in de kamer/keuken eindelijk geverft met 100 % Salie. Stuk donkerder dan hoe het er in de Flexa creations app uitzag. Maar toch wel mooi. Hij is nog niet helemaal droog. Ben benieuwd hoe die morgen is.

Afbeelding

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:15

Hele mooie kleur, BeFunny!

Azmay, ik zou denk ik twee zithoeken maken. Één bij de tv en één in het midden, waar je een paar mooie fauteuils neerzet. Een knus leeshoekje.
Of zou je misschien nog een werkplek in de woonkamer willen hebben?

ElSea: Wat een aparte verf, wat is dat? Het lijkt haast wel marmer zo!

Wij hebben ook weer wat geklust. De muur achter de keuken was wit, maar dat was toch wel erg vlekgevoelig (niet afwasbaar). Na veel zoekwerk zijn we uitgekomen bij dit behang van Kitchenwalls. Hittebestendig en nat af te nemen. En nog een gezellig printje ook!
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:17

Dat ziet er echt leuk uit! Ik ga zelf ook eens kijken bij kitchenwalls.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:34

Idd leuk dat behang van kitchenwalls. Geeft gelijk ook dat beetje flair ofzo.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:33

DubbelDun schreef:
Ik denk dat door dat smalle lange raam de muur al lang genoeg is :)
Verder ben ik niet zo van de open trappen en zou zelfs minimaal de ene zijkant dichtmaken en dan afwerken met hetzelfde spul als op de muur zit.

Haha dat gaan we sowieso niet doen, wij vinden de trap echt prachtig zo <3

Althans, nu die zo is:

Afbeelding

Swanheart, het is betonlook verf! Wij vinden het prachtig omdat het niet zo'n groot vlak is maar wat warmte geeft.

Leuk dat keukenbehang! Heel vrolijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:14

Ah dat keukenbehang! <3

Goed bezig, ElSea! Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uit komt te zien.

Mooi, BeFunny!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:48

Ik had een tip gekregen om mijn vraag ook hier te stellen, dus ik val even binnen :o
Dit is het topic met mijn vraag:
[HTT] Interieur tips, help!

Ik weet dus echt niet wat de doen met deze muren:
Afbeelding

Zo een dikke zwevende plank vind ik gaaf, maar een beetje industrieel ook :+ ik wil er vooral plantjes, dingetjes, foto's kwijt kunnen dus niet zo spannend. Maar er is zo veel keuze dat ik het gewoon echt niet weet :')

Heeft iemand nog een leuk idee? Zoals 1 grote plank, meerdere kleine. Wat zou beter staan?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:58

Persoonlijk zou ik voor 1 plank gaan dan.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:07

Van rand tot rand en de hoek ook mee pakken? Of 1 muur :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:09

Ik zou op de linkermuur 2 plankjes versprongen onder elkaar hangen en de rechtermuur iets groots, bijvoorbeeld een klok.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:12

Ik heb geen tip voor je muur, ben alleen heel benieuwd naar de kleur. Is dat ‘vleugje eiland’ van Flexa?