[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:34

Nee dat klopt, maar ik vind het sowieso niet heel slim om je maximale hypotheek te gaan lenen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:49

Dat ben ik met je eens.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:06

Ik normaal ook, maar mijn maximale hypotheek was zo laag dat ik wel moest. En aan huur betaalde ik al jaren stukken meer (en dat in een goedkoop huurappartement).

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:38

Oh maar daar kan ik jullie geruststellen. We lenen de maximale hypotheek op 1 loon ;-) (van de 2, mompelt iets met studieschuld).
Tevens is er vandaag nog een potentieel huis in de verkoop gegaan wat weliswaar jonger is, maar er slechter uit ziet, maar wel goedkoper. Dus we gaan denk ik wel even kijken.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:46

Mag ik hier mee praten? Mijn appartement gaat morgen officieel in de verkoop :):)

Ik vind het doooodeng en spannend haha.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:51

YellowLeaf spannend! :D Verwacht je dat het snel verkocht raakt?

Wij hadden 3 biedingen over de vraagprijs. We hebben deze mensen nogmaals de kans gegeven om een laatste bod te doen, dat was tot vandaag 12.00.
We hebben het beste bod gekozen (was bij alle biedingen de voorwaarde onder voorbehoud van financiering), dus ons appartement is 'verkocht'. In een week, én over de vraagprijs, én met de katten gewoon in huis. :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:52

absque_dubio schreef:
YellowLeaf spannend! :D Verwacht je dat het snel verkocht raakt?

Wij hadden 3 biedingen over de vraagprijs. We hebben deze mensen nogmaals de kans gegeven om een laatste bod te doen, dat was tot vandaag 12.00.
We hebben het beste bod gekozen (was bij alle biedingen de voorwaarde onder voorbehoud van financiering), dus ons appartement is 'verkocht'. In een week, én over de vraagprijs, én met de katten gewoon in huis. :D

Whoppa!!

Huis van mijn vriend staat eindelijk op de site van de makelaar. Zaterdag komt het op funda
http://www.debos.nl/aanbod/woningaanbod ... nstraat-1/

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:06

Ik verwacht het wel. Ben nu in onderhandeling met een investeerder maar ik verwacht dat we er niet uit gaan komen.

Ik woon in een rustige zijstraat van het centrum, ruim en luxe appartement van 3 jaar oud. In een relatief grote stad.

Mooie presentatie van de woning Liselot!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:08

Liselot, eindelijk! Leuk huis trouwens ook. Hopelijk snel verkocht.

YellowLeaf, dat klinkt wel als een gunstige locatie om te verkopen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:57

Ik meld me hier ook! Ben benieuwd hoe snel het hier gaat.

Wij hebben een nieuw huis gekocht, 1 juni bod akkoord gehad en afgelopen week de offerte van de bank getekend. Alleen dinsdag de taxateur nog erdoorheen en dan zouden we snel een definitief akkoord moeten hebben!

Vandaag is de fotograaf langsgeweest voor de foto’s van ons huidige huis en als het goed is zijn maandag de foto’s klaar en gaat het volgende week nog op funda. Het gaat hier in de omgeving echt niet normaal hard. Eigenlijk alles is direct weg. N week na het op funda zetten komt er een kijkmoment en dan is het eigenlijk niet meer de vraag of er een bod word gedaan maar meer hoeveel en hoe hoog.. :=
Laatst hadden ze bij een appartement hier in de straat 10 biedingen en dat is voor 30.000 boven de vraagprijs gegaan. :oo

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:58

Almere is bizar hè! Ik ga er ook heen verhuizen want mijn woning is zojuist verkocht zonder een funda plaatsing *\%/*

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:07

Wooow gefeliciteerd allemaal!

Wij zijn gezwicht voor het laatste huis dat we hebben bekeken. Nu nog hopen dat ie aan ons wordt verkocht :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:11

YellowLeaf schreef:
Almere is bizar hè! Ik ga er ook heen verhuizen want mijn woning is zojuist verkocht zonder een funda plaatsing *\%/*

Nice! Gefeliciteerd!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:57

Nice Murthul, gefeliciteerd! *D Verkocht onder voorbehoud verkoop eigen woning? Of zijn jullie daar niet zo bang voor?

Wij hebben gisteren 2 kijkers gehad, 1 was niet heel enthousiast en daar verwachten we dus ook niet heel veel van. De andere was redelijk enthousiast en we zijn net gebeld voor een afspraak voor een tweede bezichtiging. Daarnaast was er nog een geïnteresseerde bijgekomen vandaag, dus daar word nog een afspraak mee gemaakt *D. Helaas is de gekte hier niet zo groot als in andere delen van het land.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:31

Wij kregen zojuist bericht dat het huis is verkocht, maar niet aan ons. Daarnaast is het andere potentiële huis natuurlijk ook al verkocht. Het schiet niet op zo. -O-

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:57

Ah dat is balen zeg. Verder staat er niet iets te koop wat aansluit bij jullie wensen?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:08

Nee momenteel niet, of niet betaalbaar. Er zijn wel concessies die we zouden kunnen doen, maar dan zoeken we liever een huurhuis. Dus misschien gaan we de jacht daarop ook maar openen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:47

Oh wat balen zeg!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:54

Mjetterd schreef:
Nice Murthul, gefeliciteerd! *D Verkocht onder voorbehoud verkoop eigen woning? Of zijn jullie daar niet zo bang voor?

Wij hebben gisteren 2 kijkers gehad, 1 was niet heel enthousiast en daar verwachten we dus ook niet heel veel van. De andere was redelijk enthousiast en we zijn net gebeld voor een afspraak voor een tweede bezichtiging. Daarnaast was er nog een geïnteresseerde bijgekomen vandaag, dus daar word nog een afspraak mee gemaakt *D. Helaas is de gekte hier niet zo groot als in andere delen van het land.

Gelukkig was het voor de financiering niet per se nodig om te kopen onder voorbehoud van verkoop eigen woning. En voor onze eigen gemoedsrust ook niet nodig, alles gaat boven de vraagprijs hier en het zijn echt Amsterdamse praktijken, kijkdag(en), bod inleveren en dan hebben we het wss gewoon voor het uitkiezen. :=

Wel n hele fijne gedachte moet ik zeggen hoor! Moet er niet aan denken dat je maanden met je huis in de verkoop zit! We hebben ook wel n gewild object, appartement beneden met tuin. Enige nadeel is dat er nog wel n super basic keuken en douche inzitten, nog van de woningbouw.

Hebben vanmiddag bericht gehad van de makelaar dat de foto’s binnen zijn, dus nog max een week nu en dan staat het officieel te koop. *\o/*

Wat onwijs balen zeg Christina! :(:)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:10

Gaat snel hier, hij komt dit weekend online op funda! :))

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:02

Murthul schreef:
Gaat snel hier, hij komt dit weekend online op funda! :))

Dat is mooi vlot!!

Vanmorgen gebeld dat de kopers van mijn huis de financiering nog niet rond hebben en 2 weken uitstel vragen. Hun adviseur verwacht dat ze het dan wel rond hebben.
Nu probeer ik steeds mijn hypotheekadviseur te bereiken, maar die zit steeds in gesprek. Heb nu maar een terugbelverzoek neergelegd. Hopen dat ik snel wat van hem hoor. Heb namelijk geen idee of dit van invloed is op onze financiering en of wij dan ook uitstel moeten hebben :\

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:00

Ik dacht dat ik hier eens een linkje voorbij had zien komen van een algemeen verbouw topic.
Bestaat die en waar kan ik het topic vinden *D?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:20

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:42

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:43

Zo. Wij hebben de eerste bezoeken van de makelaars achter de rug. Al met al positief over onze verbouwing en zien het goed verkocht worden. Vrijdag komt er nog een makelaar kijken en dan gaan we een keuze maken. In de tussentijd hard klussen om ook de laatste punten af te werken. Dan zou de fotograaf ingepland kunnen worden en hopelijk redelijk snel de markt op!