[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:27

Sammie schreef:
Over welke service heb je het?

De "service" die je krijgt als je je hypotheek via bijv. de hypotheekshop hebt afgesloten. Je kan dan een soort onderhoud inkopen, waarbij dat ze in de gaten houden of je hypotheek wel up-to-date is, zeg maar. Maar ze cashen wel, en doen verder niks.

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:03

Hmm.. ken ik niet. :n Nooit van gehoord ook, maar het klinkt mij wel als overbodig in de oren. Wij betalen aan onze adviseurskantoor elk jaar een klein bedrag voor ‘onderhoud’ , maar die doen dan wel dingen ‘gratis’. Even checken, belletje beantwoorden. Zorg overbrengen en autoverzekering kon bijv. bij hun ook. Als je tekent voor bijvoorbeeld 20 jaar.. hoe willen zij dan kijken of je hypotheek nog up to date is? Die is dan toch up to date. Behalve als de rente enorm zakt en het incl. boete goedkoper is om over te stappen. Zou zo’n situatie van toepassing zijn? Maar dit is dan weer amper maandelijks aan de gang. Ik vind het maar vreemd eerlijk gezegd. :o?

Kun je er nog van af? Hoop trouwens niet dat ’t een groot bedrag is, ik zou mij echt miskocht voelen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:27

anneve schreef:
Ik ga me, na nog maar 1.5 jaar weg te zijn geweest, weer mengen op de huizenmarkt: mijn huis is vorige week op funda gezet.

Het is een huis met mogelijkheid tot paard aan huis in de buurt van Oirschot (meer info via pb).

Dan woon je lekker dicht bij mij in de buurt :j woon nu in Middelbeers!

Waarom ga je zo snel al weer verhuizen als ik mag vragen ?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:55

Ik ga bij mijn vriend wonen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:39

Plien91 schreef:
Ruitje, bij mij is mijn inkomen niet meegerekend in de hypotheek, alleen op salaris vriend. Dit omdat ik ook zelfstandig ben. Misschien nemen ze bij jou alleen het deel uit loondienst mee in de berekening?

Klopt dus inderdaad! We gaan rustig opzoek nu :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:41

Leuk ruitje! Veel plezier met de zoektocht.
Scheelt wel dat er in zoetermeer genoeg te krijgen is voor dat budget!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:42

Ik heb me ergens terug gemeld en alles meegelezen.... Wat een gedoe komt er vaak nog kijken bij het kopen en verkopen van huizen. Ik besef me nu nog meer hoeveel mazzel ik heb dat mijn huis al verkocht is. De bankgarantie is gestort en ik ben aan het inpakken want ik moet er nu best snel uit. Binnen 7 weken is alles rond en ik heb alle reden om aan te nemen dat het nu helemaal goed komt. Wel raar hoor, ook al heb ik er maar iets meer dan een jaar gewoond en spannend omdat ik best een eindje uit de buurt ga wonen, maar ik heb er onwijs zin in om bij mijn vriend te gaan wonen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:44

Of zo'n onderhoudspakket zin heeft hangt vooral van je eigen ervaring/wil af, maar ook wie de verstrekker is. Niet elke verstrekker kun je direct benaderen, er zijn er een aantal die alleen via het intermediair werken. Heb jij echter een hypotheek bij een bank waarbij je gewoon rechtstreeks contact kunt opnemen met vragen, opmerkingen of als je ergens over wil sparren, dan zie ik de meerwaarde van zo'n onderhoudscontract echt niet eerlijk gezegd. Met een beetje pech mag je nog dik betalen ook als je bijvoorbeeld een offerte wil voor een rentewijziging, terwijl de meeste banken je die gewoon toesturen. De benaderbaarheid van de verstrekker is wat dat betreft ook een heel belangrijk punt imo, bij het kiezen van een bank.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:10

Mag ik mij ook melden? :D Sinds de open huizen dag echt actief bezig met de huizenjacht en al een huis op het oog die we erg graag willen. Nu willen we een aankoopmakelaar inschakelen omdat we zelf niet zoveel verstand van de woningmarkt hebben.

We hebben een kennismakingsgesprek gepland op aankomende dinsdagmiddag, met een aankoopmakelaar in de buurt via deze site: http://www.aankoopmakelaarnodig.nl. Maar nu ik nog eens die site aan het uitpluizen ben, vraag ik me toch af of deze wel deugt. Via Google kom ik er niet echt achter. Ik vond ook deze site en die komt duidelijk van hetzelfde bedrijf: http://www.erkende-aankoopmakelaars.nl Bij telefoonnummer verschilt slechts 1 cijfer en alle inhoud is praktisch hetzelfde. Ik twijfel omdat het zulke onpersoonlijke sites zijn; nergens een adres of wat dan ook. Ook in KVK krijg ik niks als ik 'De erkende aankoopmakelaar' invul.

Dinsdag komt hij bij ons thuis kennis maken. Is dat gebruikelijk? Hoort dat niet bij hun op kantoor?
Kent iemand deze makelaars?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:12

Ken de makelaars niet, en heb geen ervaring met een aankoopmakelaar. Maar dat de makelaar een huisbezoek brengt is niet vreemd. Zowel bij aankoop als bij verkoop van onze woningen heb ik geen makelaarskantoor gezien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:33

Telefoonnummer kan kloppen hoor. Meestal hebben grotere bedrijven meerdere nummers en afhankelijk van moment van aankoop kan dat opvolgend zijn.

Dat soort sites zijn trouwens overkoepeld. Er zal een makelaar aangesloten zitten ui zeeland, Limburg en Groningen bijvoorbeeld. Je kan beter even zoeken/navragen op ervaringen met betrekking totde makelaar waar he specifiek een afspraak mee hebt. :)

Sommige makelaars werken vanuit huis. Als je bij jou thuis niet prettig vindt kun je altijd afspreken in een kroeg of bar, maar het is voor verkoop eigenlijk wel normaal dat ze thuis komen. :D ik zou daar eigenlijk niks achter zoeken.

Voor wat voor huis heb je deze m/v ingeschakeld? Bij bepaald type huizen/prijsklassen kan het voordelig zijn, maar idem dito dat het imo niet nodig is.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:54

Bedankt voor de geruststelling beiden :)

Mijn vriend wist de naam van de makelaar uit onze buurt niet meer toen hij gebeld was, haha. Maar ik googlede zijn 06 na het plaatsen van mijn post hier, en toen kwam ik direct op zijn site! Tol Makelaardij is het (pfoe die site is aan een redesign toe := ). Nu heeft alles een naam en vestiging en KVk enzo, dus vertrouw het nu wel :) vond die overkoepelende site een beetje dubieus.

Vind het bij ons thuis geen probleem hoor, was alleen even benieuwd of dat een teken zou zijn dat hij niet eens een eigen kantoor heeft ofzo.

Het gaat om een redelijk gewoon rijtjeshuis waar volgens mij niks mee aan de hand is. Staat ook voor een redelijke prijs imo, maar wij hebben het gevoel dat we dingen fout gaan doen als we het zelf moeten doen. Het is ons eerste huisje en ondanks dat we onszelf redelijk hebben ingelezen (zelfs webinar gevolgd over eerste huis aankopen) lijkt het ons wel verstandig om er een makelaar bij te nemen. Via die site kost het ook maar € 1.250, dus dat vind ik wel de moeite waard :)

Ik ben zo benieuwd hoe het doorgaans gaat: gaat hij dinsdag waar wij bij zitten de verkopende makelaar bellen voor een 2e bezichtiging? Zou dat al komende vrijdag zijn of is dat doorgaans te kortdag? Wordt er tijdens de bezichtiging al onderhandeld door de makelaars, of direct na afloop (na evaluatie) via de telefoon waar wij bij zijn, of juist dagen later via telefoon waar wij niet bij zijn?

Worden zulke spannende dagen/weken! :D

Edit: PB even voor Funda link :) vind het een eng idee dat zijzelf of kennissen ook op Bokt kunnen zitten en van tevoren weten dat we veel interesse hebben.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:19

Onze aankoopmakelaar heeft een afspraak gemaakt voor een tweede bezichtiging en dat was ongeveer een week nadat we met haar overlegd hadden. Na die bezichtiging is ze gaan bieden met de verkopend makelaar, daar waren wij niet bij maar ze heeft ons tussen het bieden door wel op de hoogte gehouden

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:43

Ik weet dat er vanwege overlijden een oud huurhuis in mijn dorp te koop komt. Is vrij klein en moet echt alles aan gebeuren. Ze vragen daar rond de 2 ton voor en dan moeten we echt alles aanpakken.

Om een beetje te vergelijken zijn we vandaag in Zoetermeer gaan rond rijden en kijken wat daar voor 2 ton staat.

Ben ik toch helemaal verliefd geworden op zo'n huis, terwijl we eigenlijk alleen gingen vergelijken en eigenlijk voor dat klushuis wilden gaan :+

Huis staat pas 2 dagen te koop en komt ook uit de verhuur, helaas weinig ruimte voor onderhandeling :') . Maargoed, eerst maar eens binnen kijken, locatie kan wel perfect zijn maar nu de rest nog :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:40

Net gebeld, het is al onder bod :( . Staat pas sinds 4 april te koop :+

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:09

Balen ruitje :(

Ik krijg net via via te horen (klein dorp :+ ) dat er nog een kaper op de kust is. Kreeg zowat een hartverzakking. We dachten/hoopten dat we de enige waren, vooral omdat dit zo'n klein dorp is.

Ik heb geen idee in welk stadium zij zijn, of ze al 2e bezichtiging ze hebben gehad of al aan het onderhandelen zijn.
Ga je dan meestal tegen elkaar opbieden (hoogste bod wint), of is het de eerste de beste die wint? De verkoopmakelaar weet dat wij geïnteresseerd zijn en zouden bellen voor een 2e bezichtiging (na kennismaking met aankoopmakelaar vanmiddag dus).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:48

Dat zijn nou mooi vragen voor je aankoopmakelaar. :D als je t niet vertrouwd kun je altijd zelf bellen voor de tweede bezichtiging alvast. Helaas wil dat niet zeggen dat je bod ook met voorrang behandeld wordt. Er zijn namelijk ook makelaar die gewoon doorgaan met bezichtigen terwijl t onder bod ligt. :(

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:29

pff.. wat is het toch ook spannend he.

wij hebben ons huis te koop. mijn man zijn neef lijkt serieus, maar pakt nog niet echt door.

zit nu te bedenken wat de beste tactiek is. qua prijs hebben we die al. maar of we hem nu moeten benaderen of niet. il wil het zoooo graag verkopen haha.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:20

Zeker megaspannend!
De aankoopmakelaar is net weg. Hij zei dat hij ongeveer 1 keer per jaar als aankoopmakelaar fungeert, verder doet hij voral taxaties. Hoop wel dat hij een beetje goed kan onderhandelen...

Hij had net meteen de verkopende makelaar gebeld voor de status: vanochtend zijn die anderen geweest voor de 2e bezichtiging, ook met een aankoopmakelaar. Kak! Nog geen bod gedaan... Maar die komt vast snel. Hoe vaak haken mensen nog af na een 2e bezichtiging met aankoopmakelaar? -O-

Hopelijk wachten ze netjes op ons, afspraak staat op donderdag 16:00. En dan wordt het denk ik wie het hoogste biedt wint... Zoooo spannend :x Staat al meer dan een jaar te koop, heel rustig klein dorp, en precies nu door die open dag heb je concurrentie waardoor we op een veel hoger bedrag gaan uit komen dan gepland := fijn...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:11

Spannend Sperziemone, succes donderdag!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:30

Heb vanmiddag nogmaals de makelaar gekocht, kreeg heel erg het idee dat er een spelletje gespeeld word. Als mensen mij onder druk gaan zetten ben ik er snel klaar mee. Komt vast nog een leuk huis langs binnenkort :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:38

Bedoel je over dat huis wat jullie gezien hadden of dat huis wat al onder bod is?

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:51

Kirstenn schreef:
Spannend Sperziemone, succes donderdag!

Dankjewel! :D

Ik zei trouwens dat onze aankoopmakelaar maar 1x per jaar aankoopmakelaar speelt, maar ik bedoelde 1x per maand _O- anders hadden we dat formulier niet eens getekend.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:42

Nou, vanmiddag dus voor de 2e bezichtiging geweest. Ze waren nog niet in onderhandeling, dus na de bezichtiging is onze aankoopmakelaar naar kantoor gegaan om het e.e.a. op een rijtje te zetten en met een openingsbod gekomen waar wij ons in kunnen vinden :D Morgen hoooopelijk een tegenbod, want dan zijn we officieel in onderhandeling en zijn die andere geïnteresseerden uitgeschakeld! Wordt ZO spannend morgen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:46

Dat is inderdaad spannend!