Is niet altijd makkelijk geweest hoor maar ik kan gewoon niet werken in een omgeving waar ik me niet prettig voel

Als het je wel lukt te blijven en gemotiveerd door te werken zou ik dat erg knap van je vinden...
Sterkte met je besluiten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faelynn schreef:Als de ruimte er is zou ik ook opzeggen Varekaj, niets zo vervelend als echt ongelukkig op je werk zitten.
Als je sollicitatie positief was kan je vragen om je arbeidsvoorwaarden gesprek
Ik heb laatst een sollicitatie gehad, maar het loon is niet ter sprake gekomen, weet nog even niet zo goed hoe ik dat nu aan moet pakken, nog nabellen, of is dat raar?
Ik heb tot nu toe geluk gehad met mn andere banen dat ik meestal gevraagd werd om er te werken, heb mn eerste baan na de studie niet onderhandeld, later werk in een andere sector wel, maar dan ging ik een functie omhoog binnen een bedrijf waar ik de mensen al kende. Dit is voor het eerst via een reguliere sollicitatie procedure, dus had verwacht dat dat wel in het eerste gesprek zat, maar blijkbaar niet en wist dus ook niet zeker of ik het zelf aan moest kaarten. Ze vonden ervaring niet zo heel relevant merkte ik, dus daar zit ook niet echt onderhandelingsruimte. Alleen de cao is heel slecht, dus als het neer gaat komen op het minimum van de cao dan word het hem gewoon niet.
Faelynn schreef:Als de ruimte er is zou ik ook opzeggen Varekaj, niets zo vervelend als echt ongelukkig op je werk zitten.
Ik heb laatst een sollicitatie gehad, maar het loon is niet ter sprake gekomen, weet nog even niet zo goed hoe ik dat nu aan moet pakken, nog nabellen, of is dat raar?
Ik heb tot nu toe geluk gehad met mn andere banen dat ik meestal gevraagd werd om er te werken, heb mn eerste baan na de studie niet onderhandeld, later werk in een andere sector wel, maar dan ging ik een functie omhoog binnen een bedrijf waar ik de mensen al kende. Dit is voor het eerst via een reguliere sollicitatie procedure, dus had verwacht dat dat wel in het eerste gesprek zat, maar blijkbaar niet en wist dus ook niet zeker of ik het zelf aan moest kaarten. Ze vonden ervaring niet zo heel relevant merkte ik, dus daar zit ook niet echt onderhandelingsruimte. Alleen de cao is heel slecht, dus als het neer gaat komen op het minimum van de cao dan word het hem gewoon niet.
VanHuisUit schreef:@Faelynn ik zou ze gewoon even bellen, zo van, ik heb nog een belangrijke vraag, wat kunnen jullie mij bieden qua salaris? Dan kan ik kijken of het voor mij echt interessant is of niet.
Lijkt me logische vraag hoor. En als zij ervaring niet belangrijk vinden en je daarom in de laagste schaal inschalen, dan zeg jij dat jij je ervaring wel belangrijk vind en dat dat waarschijnlijk toch wel de reden is geweest dat je uitgenodigd bent voor het gesprek. En dat je met jouw ervaring anders iets anders gaat zoeken. Even goede vrienden, maar jouw kachel moet ook roken (en dat kost nogal wat tegenwoordig).
Citaat:Wat heb je afgesproken? Bellen zij jou? Of jij hen? Is er überhaupt iets van een kader gesteld omtrent het salaris? (bijv: je gaat tussen x en x verdienen) Als er interesse is van beide kanten zou ik zoals fokfanaat zegt inderdaad een arbeidsvoorwaardengesprek vragen.
Bij ons wordt vaak in het eerste gesprek wel even geïnformeerd naar de loonwens van de kandidaat. Pas na het tweede gesprek volgt er een aanbod/onderhandeling. Wel is al duidelijk in welke schaal de functie valt en dit staat er dan ook bij.
PSvanLot schreef:Oei dat is niet handig inderdaad dat het loon vergeten is te bespreken.
Ik zit er niet zo in, maar kun je wanneer ze voornemens zijn je aan te nemen, niet vragen om een contract wat je eerst kunt bekijken alvorens te tekenen?