Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:41

ikke schreef:
Cayenne schreef:
Welkom bij Villa Wansmaak! :wave:
Je moet er maar van houden _O-
En ik zit nu al 3 minuten naar foto 33 te kijken, maar ik snap nog steeds niet hoe dat in elkaar steekt :o? :o?
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-8 ... etveld-63/

Tja, ze hebben de boel redelijk consequent ingericht in een bepaalde stijl.
Het is niet mijn stijl maar op deze manier wel mooi gedaan. Komt niet over de top over of zo.

Hahha wat lelijk. Eigenlijk nodigt het wel uit om te kijken wie het destijds gekocht heeft en of de namen een Griekse afkomst hebben ofzo.

Douchegordijn is wel chill.. zo kan je schimmeltje in dat gordijn ineens mee doen in het motief. Hoef je nooit dat ding te laten luchten...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:44

Suzanne F. schreef:
Amethyst_ schreef:
Is er hier iemand die veel weet over hypotheken, bouwdepots en de mogelijkheden hierin? Ik krijg mijn vraag via google niet beantwoord, en ik weet dat er binnen Bokt in zo'n beetje alles wel kennis is. Alvast bedankt als iemand me wil helpen!

Er is een nieuwbouw topic waar veel kennis zit, zal hem even opzoeken voor je.
Edit; [HTT] Nieuwbouw woning!

Dankjewel! Ondanks dat we niet met nieuwbouw bezig zijn ga ik eens snuffelen naar goeie info.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:46

manzano schreef:
Er wordt nog altijd meer hypotheek ingeschreven bij de notaris.
Vaak doen ze het onder het mom van "als.je ooit wil verbouwen", maar de bank wil dat sowieso. Als je dan een betalingsachterstand krijgt en ze moeten executeren kunnen ze ook alle bijkomende kosten onder het hypotheekrecht met voorrang vergoed krijgen.

Ook goed om te weten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:36

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:43

Cayenne schreef:
Deze is ook leuk voor paardenliefhebbers, zit echt aan de rand van bosgebied Loenen/Veluwe.
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... meinde-40/

Wat gek dat ik die niet gezien heb in m'n zoekresultaten (hij staat ook op Funda).
Dat stukje buitengebied is wel echt mooi. Het is dat ik Loenen op de no-go heb gezet...
Maar gelet op de prijs en dat hij ook op Funda in business staat zou er best eens een agrarische bestemming op kunnen zitten. Straks eens even opzoeken.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:08

https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... jkerweg-1/

In Januari stond deze boerderij ook al te koop met dezelfde foto's en was toen ook ineens van Funda verdwenen een paar weken later. En nu is hij dus weer te koop.. Er zat een Zorgboederij in. Als we nog in de stad hadden gewoond en er niet zo veel aan vooral de binnenkant gedaan moest worden waren we gaan kijken. De ligging is erg mooi. Ik verwacht ook wel dat hij zo weg is. Huizen met een beetje grond vlakbij de stad zijn al prijzig en gewild momenteel.
Op gegeven moment hadden ze ook pensionstalling en heb toen ook mijn paard overwogen daar te stallen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:20

Mooi is die zeg! Tenminste, je kunt er iets heel moois van maken :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:36

manzano schreef:
Cayenne schreef:
Deze is ook leuk voor paardenliefhebbers, zit echt aan de rand van bosgebied Loenen/Veluwe.
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... meinde-40/

Wat gek dat ik die niet gezien heb in m'n zoekresultaten (hij staat ook op Funda).
Dat stukje buitengebied is wel echt mooi. Het is dat ik Loenen op de no-go heb gezet...
Maar gelet op de prijs en dat hij ook op Funda in business staat zou er best eens een agrarische bestemming op kunnen zitten. Straks eens even opzoeken.

Dat dacht ik ook maar ik kan het in de tekst nergens terug vinden?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:00

Is zowaar gewoon een woonbestemming. Zal snel weg zijn.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:24

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:31

Letsdunit schreef:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/212449/Z ... gaat-dicht
Hier staat een stukje over de sluiting

Jep, maar dat is inmiddels ook al weer een jaar geleden. Ik vind het frappant dat hij er nu, na in Januari al te koop te hebben gestaan, er weer op staat.
Ze laten nu weer mensen bieden en de hoogste krijgt hem en maakt er hopelijk een mooi plekje van :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:06

manzano schreef:
Is zowaar gewoon een woonbestemming. Zal snel weg zijn.

Weet je zeker dat Loenen voor jou een no-go is? :P

Ook vreemd: Ik kreeg net een makelaar aan de deur die vroeg of er naast ons wel mensen wonen, want ze had van de bank opdracht gekregen om het huis te taxeren maar krijgt onze buren al weken niet te pakken.
Uhhh, ik heb ze vorige week nog gesproken :o? En ze zijn gewoon thuis want ik hoor leefgeluiden? :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:09

Dan negeren ze blijkbaar alle telefoontjes en doen ze niet open.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:10

Ze hebben sowieso alles potdicht maar het zijn wel aardige mensen. Ik maak geregeld een praatje met ze.
De makelaar heeft een brief bij ze in de bus gegooid, dus ze weten in ieder geval dat ze langs is geweest.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:11

Klinkt alsof ze een probleem hebben met hypotheek betalen? Bank wil taxeren betekent meestal 'gedwongen verkoop'. Dan zou ik ook de deur dichthouden (al heeft dat uiteindelijk weinig zin)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:15

Ik dacht eerst dat ze bij ons moest zijn, schrok me te pletter ondanks dat we alles gewoon netjes op orde hebben _O-
Ik denk dat je bij een gedwongen verkoop beter mee kunt werken? Ik bedoel: met je kop in het zand steken schiet je volgens mij ook weinig op.
Uiteindelijk trek je dan aan het kortste eind. Misschien is er bij medewerking nog iets te regelen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:20

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:24

Klinkt inderdaad als de bank die het huis kwijt wil en dan snap ik wel dat ze niet thuis geven. Al is het uiteindelijk misschien wel beter om mee te werken :+

Die in Leusden is leuk! Kun je ook zo in volgens mij, ziet er heel netjes uit :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:26

Bij die in Leusden mag je nog wel 19.000 euro aan erfpacht per jaar bij betalen + 500 euro per jaar voor het weiland :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:31

Nou ja, als je al 9 ton neer kunt leggen dan kan die 20k per jaar er vast ook wel bij :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:32

Merexa schreef:
Letsdunit schreef:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/212449/Z ... gaat-dicht
Hier staat een stukje over de sluiting

Jep, maar dat is inmiddels ook al weer een jaar geleden. Ik vind het frappant dat hij er nu, na in Januari al te koop te hebben gestaan, er weer op staat.
Ze laten nu weer mensen bieden en de hoogste krijgt hem en maakt er hopelijk een mooi plekje van :D

Er was nog hoop dat iemand van de werknemers het kon overnemen. Het is ook op gunning. Niet persé op het hoogste bod. Dat was in Januari ook al zo.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:33

Over land betaal je sowieso wel belasting, dat heb ik ook helaas. Maar jemig, wat een Erfpacht ook. Ik zou dat echt nooit doen. Ik kende mensen die een huis met Erfpacht hadden, ook een prachtig huisje met B&B, maar die raakten het maar niet kwijt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:48

Foaly schreef:
Nou ja, als je al 9 ton neer kunt leggen dan kan die 20k per jaar er vast ook wel bij :')

Of juist niet..... anders was ik wel gaan kijken. Sowieso drukt die erfpacht nogal op je financieringscapaciteit.

De ene erfpacht is de andere niet qua voorwaarden en eigenaar. Dus dat maakt nogal verschil voor de verkoopbaarheid

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:50

Bijzondere situatie Cayenne!! Zou er wel heel nieuwsgierig van worden :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:53

manzano schreef:
Bijzondere situatie Cayenne!! Zou er wel heel nieuwsgierig van worden :=

Dat ben ik stiekem ook, maar het valt eigenlijk in de categorie: "niet mee bemoeien" :=
Maar ik vroeg me dus wel af of het idd kan betekenen dat de bank beslag legt op het huis.
Ze hebben namelijk een ontzettend lief kind van een jaar of 5 waar ik nu al medelijden mee heb als ik aan die situatie denk.