Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chawi schreef:Vraagje, wanneer de taxateur getaxeerd heeft voor de hypotheek, kan hij dan al doorgeven waarop hij het huis heeft getaxeerd? Of moet je daarvoor echt op het rapport wachten?
Ons huis staat nu onder bod qua status op Funda
Achterom schreef:lucifertje schreef:Ons huis heeft tot het moment van tekenen bij de notaris op funda als 'verkocht onder voorbehoud' gestaan. Dat is wel redelijk normaal.
Dat is niet redelijk normaal, dat is normaal. Tot de overdracht is het verkocht onder voorbehoud...
pillow schreef:Achterom schreef:Dat is niet redelijk normaal, dat is normaal. Tot de overdracht is het verkocht onder voorbehoud...
Dat is niet juist wat jij zegt. Als het koopcontract ondertekend is, is het definitief verkocht, en moet de koper 10% overmaken naar de notaris. Het maakt niet uit wanneer dan de overdracht is. Dat kan over een maand of een jaar zijn bij wijze van spreken, dat is maar hoe het afgesproken wordt. Bij de overdracht wordt er volledig afgerekend.
Fitzroy schreef:Het is echt heel wat anders en daar twijfel ik dus over. Ik heb vanmiddag gekeken bij een appartement ipv een vrijstaand huis, wat ik nu hebDus echt heel wat anders. Tegelijkertijd voelt het als een unieke kans door de ligging van het appartement. Er waren 11 bezichtigingen.
karin1985 schreef:ik heb net mijn nieuwe buurvrouw gesproken. Ze moet de financiering nog rond maken en overdracht is pas in september. Ik was zo brutaal om te vragen wat ze nu betaald had en ze gaf zonder blikken of blozen antwoord.
Het betreft een ex huurhuis. Is dus kaler dan kaal. 110m2 wonen en 112m2 kavel. De vraagprijs was €200.000. Ze heeft er €244.000 voor neergelegd.
Wij willen eigenlijk ook wel verhuizen, maar als je dat dan hoort dan doe ik het wel een beetje in de broek. De kant die wij op zouden willen is nog krapper qua markt. Dan is die fictieve overwaarde ook maar een sigaar uit eigen doos.
Het is een alleenstaande oudere vrouw. Het is een huis met 4 slaapkamer. Maar ze gaf aan dat er gewoon bijna geen kleinere huizen te koop staan...