Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karijn schreef:Even een hele andere vraag in het kader van de huurdersbescherming. Je schrijft alsof je dus niet van de huurder af kan komen. Is dat zo? Als het huis van jou is en je hebt er andere plannen mee, kan je de huurder inderdaad niet zomaar op straat zetten maar wel op termijn na een keurig nette aankondiging.
Zie ik het ook goed dat de toeristen dan in de studio van de vaste huurder moeten zijn om te koken? Als ik huurder was en net die ene keer wel thuis ben om te koken mijn studio moet delen met een toerist? Ik zou daar namelijk niet heel gelukkig van worden.
_San87_ schreef:manonutjuh schreef:Iemand ideeën?
Even 2 oude foto's erbij van de woonkamer. Er zit een prachtige kastenwand in met gashaard.
Alle muren in de woonkamer zijn grijs. Alleen ik wil wel van het grijs af. Er komt ook een andere vloer in.
Eigenlijk zou ik de meeste muren wit willen, en 1 muur in kleur. Alleen ik ben bang dat dat absoluut niet mooi wordt in combi met de haard. [ [url=m/pHsZSL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kqupiA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welke muur zou je in kleur willen? Want wit met de haardkleur zoals die nu is, is denk ik niet mooi. Dan lijkt het zo'n piskleur, pardon my French.
Als je juist de muur met de haard een kleur wil geven, gaat dat denk ik heel tof zijn. Ik zou dan zelfs opteren de kasten in dezelfde of wat donkerdere kleur als de muur te schilderen.
_San87_ schreef:Ik zou er echt serieus over nadenken of je wil dat badkamer en keuken gedeeld worden... Ik zou er zelf absoluut niet blij mee zijn als huurder. Je privéruimte delen met een huisgenoot waar je voor langere tijd mee samenwoont is toch anders dan met toeristen, iedere week iemand anders in je huis... Waar je goed geld voor betaald. De rotzooi en de herrie erbij.
Als ik jullie was zou ik er nog een keer goed over nadenken. Wat ga je doen wanneer toeristen wél in de kamers van de huurder komen? Hoe ga je zijn privacy waarborgen? De veiligheid van zijn spullen?
Arienette schreef:_San87_ schreef:Ik zou er echt serieus over nadenken of je wil dat badkamer en keuken gedeeld worden... Ik zou er zelf absoluut niet blij mee zijn als huurder. Je privéruimte delen met een huisgenoot waar je voor langere tijd mee samenwoont is toch anders dan met toeristen, iedere week iemand anders in je huis... Waar je goed geld voor betaald. De rotzooi en de herrie erbij.
Als ik jullie was zou ik er nog een keer goed over nadenken. Wat ga je doen wanneer toeristen wél in de kamers van de huurder komen? Hoe ga je zijn privacy waarborgen? De veiligheid van zijn spullen?
Ja misschien word hij er niet blij van, maar dat risico nemen we maar. Hij heeft zijn kamers altijd op slot dus ik ga er van uit dat zijn spullen veilig zijn. Met een vaste huurder kun je ook pech hebben en er een treffen die niet schoonmaakt en een elektrische gitaar heeft. En als het zo'n paasei is dan stoppen wij er natuurlijk ook snel mee want wij wonen er onder. Voordeel voor de huurder is dat ik ook geregeld de gedeelde badkamer en keuken schoonmaak wat ik anders die twee huurders zelf zou laten uitzoeken.
Mocht hij inderdaad vertrekken hierdoor, is dat geen drama zoals inmiddels duidelijk is. Mocht hij zn recht willen behalen dan wachten we dat rustig af.
DubbelDun schreef:Zwart is 'weer' trendy... wij hebben al 20 jaar een keuken met een zwarte kraan
Die raakt nu wat aan het afbladderen.
Overigens als je een kraan monteert met een afsluit/stopkraantje onderaan je slang haal je hem ook zo los zonder het water er af te hoeven halen
Ik was weer even aan het klussen.. lampje '6' (hij kan ook andersom staan), van blokjes geperst hout (restantje Ikea blad).
Ik denk dat een grote witte bol mooier is, al staat die grijze ook wel.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]