Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:22

Voor mij hoeven functionele dingen geen trendy eigenschappen te hebben. Dus een zwarte kraan omdat hij zwart is, zou ik niet kopen. Er moet water uitkomen, makkelijk opzij draaien, warm/koud waarin je je niet kan vergissen en er moet makkelijk een grote pan of hoge vaas onder kunnen. De kleur laat mij dan koud. Een Quooker zou functioneel wel een optie zijn maar ik mis het niet. Ik heb een boiler onder mijn aanrecht voor warm water, een waterkoker voor de thee. Plus dat de prijs van een Quooker ook niet echt heel aantrekkelijk is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:24

Zwart is 'weer' trendy... wij hebben al 20 jaar een keuken met een zwarte kraan ;)
Die raakt nu wat aan het afbladderen.

Overigens als je een kraan monteert met een afsluit/stopkraantje onderaan je slang haal je hem ook zo los zonder het water er af te hoeven halen :)

Ik was weer even aan het klussen.. lampje '6' (hij kan ook andersom staan), van blokjes geperst hout (restantje Ikea blad).
Ik denk dat een grote witte bol mooier is, al staat die grijze ook wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:31

Wat leuk gedaan! Naast dat hij functioneel is, is het ook nog een hele leuke eyecatcher!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:38

Dank je :)

Hij is niet zo strak als ik graag zou willen, want het zagen met een decoupeerzaag is een crime en het zijn 2 platen van 3 cm die later op elkaar gelijmd zijn. Dus dat is moeilijk om echt mooi strak te krijgen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:49

Het uitlezen van mijn kaartje voor mijn foto's is niet gelukt helaas :( maar heb wel op nikkel art mooie dingen gezien voor alluminium ik denk dat ik deze voor boven het bed ga bestellen
Is van een gebied die we ook hebben bezocht in Noorwegen, fotos dus gebruikt van Nikel art.
Afbeelding

En deze boven een meubel tegen een witte muur ook in de slaapkamer

Afbeelding

Zo hebben we toch iets wat we mooi vinden. Maar kan zijn dat we nog een andere keuze maken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:51

PS ik vind die lamp heel gaaf <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:56

Ik vind vooral de onderste erg rustgevend.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:59

Ik denk dat die bovenste een mooi contrast geeft op de blauwe muur. Wilde geen blauwe lucht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:03

Op een blauwe achtergrond komt de bovenste idd mooi uit.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:17

karijn schreef:
Even een hele andere vraag in het kader van de huurdersbescherming. Je schrijft alsof je dus niet van de huurder af kan komen. Is dat zo? Als het huis van jou is en je hebt er andere plannen mee, kan je de huurder inderdaad niet zomaar op straat zetten maar wel op termijn na een keurig nette aankondiging.

Zie ik het ook goed dat de toeristen dan in de studio van de vaste huurder moeten zijn om te koken? Als ik huurder was en net die ene keer wel thuis ben om te koken mijn studio moet delen met een toerist? Ik zou daar namelijk niet heel gelukkig van worden.

Nee helaas dat hebben we bij een advocaat nagevraagd, hij woont er al 30jr.

Ik heb het niet goed uitgelegd, de keuken zit op de gemeenschappelijke overloop, waar ook de toegangsdeur tot badkamer zit. Wij of de toeristen komen niet op de kamers van de huurder.

Ik kwam net oude foto's tegen, gelukkig is het wat opgeknapt! Hier staat nu het tafeltje en de koffiehoek
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:26

Ik zou er echt serieus over nadenken of je wil dat badkamer en keuken gedeeld worden... Ik zou er zelf absoluut niet blij mee zijn als huurder. Je privéruimte delen met een huisgenoot waar je voor langere tijd mee samenwoont is toch anders dan met toeristen, iedere week iemand anders in je huis... Waar je goed geld voor betaald. De rotzooi en de herrie erbij.

Als ik jullie was zou ik er nog een keer goed over nadenken. Wat ga je doen wanneer toeristen wél in de kamers van de huurder komen? Hoe ga je zijn privacy waarborgen? De veiligheid van zijn spullen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:35

Je hebt wel kans dat ie zijn biezen pakt en je de ruimte hebt om er iets mee te gaan doen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:40

DubbelDun schreef:
Je hebt wel kans dat ie zijn biezen pakt en je de ruimte hebt om er iets mee te gaan doen ;)

Ja, of dat ie dingen gaat aanvechten/melden bij de huurcommissie. Als huurder heb je ook rechten. En flink wat.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:01

_San87_ schreef:
manonutjuh schreef:
Iemand ideeën?
Even 2 oude foto's erbij van de woonkamer. Er zit een prachtige kastenwand in met gashaard.
Alle muren in de woonkamer zijn grijs. Alleen ik wil wel van het grijs af. Er komt ook een andere vloer in.
Eigenlijk zou ik de meeste muren wit willen, en 1 muur in kleur. Alleen ik ben bang dat dat absoluut niet mooi wordt in combi met de haard. [ [url=m/pHsZSL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kqupiA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke muur zou je in kleur willen? Want wit met de haardkleur zoals die nu is, is denk ik niet mooi. Dan lijkt het zo'n piskleur, pardon my French.

Als je juist de muur met de haard een kleur wil geven, gaat dat denk ik heel tof zijn. Ik zou dan zelfs opteren de kasten in dezelfde of wat donkerdere kleur als de muur te schilderen.

kasten ook verven had ik nog niet eens aan gedacht! Gaaf idee.
Ik neig naar een beetje groen achtig, maar werd daar nog niet erg vrolijk van in de flexa app in combi met de haard.

Ga me eens verdiepen in de haard te verven, of een andere erop ofzo.

Gave lamp weer, wat creatief!

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:14

_San87_ schreef:
Ik zou er echt serieus over nadenken of je wil dat badkamer en keuken gedeeld worden... Ik zou er zelf absoluut niet blij mee zijn als huurder. Je privéruimte delen met een huisgenoot waar je voor langere tijd mee samenwoont is toch anders dan met toeristen, iedere week iemand anders in je huis... Waar je goed geld voor betaald. De rotzooi en de herrie erbij.

Als ik jullie was zou ik er nog een keer goed over nadenken. Wat ga je doen wanneer toeristen wél in de kamers van de huurder komen? Hoe ga je zijn privacy waarborgen? De veiligheid van zijn spullen?

Ja misschien word hij er niet blij van, maar dat risico nemen we maar. Hij heeft zijn kamers altijd op slot dus ik ga er van uit dat zijn spullen veilig zijn. Met een vaste huurder kun je ook pech hebben en er een treffen die niet schoonmaakt en een elektrische gitaar heeft. En als het zo'n paasei is dan stoppen wij er natuurlijk ook snel mee want wij wonen er onder. Voordeel voor de huurder is dat ik ook geregeld de gedeelde badkamer en keuken schoonmaak wat ik anders die twee huurders zelf zou laten uitzoeken.

Mocht hij inderdaad vertrekken hierdoor, is dat geen drama zoals inmiddels duidelijk is. Mocht hij zn recht willen behalen dan wachten we dat rustig af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:17

Zolang hij geen huurcontract heeft waarin staat dat hij het alleenrecht heeft op keuken en badkamer geloof ik niet dat ie er veel aan kan doen als er een toeristenverhuur bij zou komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:26

Arienette schreef:
_San87_ schreef:

Ja misschien word hij er niet blij van, maar dat risico nemen we maar. Hij heeft zijn kamers altijd op slot dus ik ga er van uit dat zijn spullen veilig zijn. Met een vaste huurder kun je ook pech hebben en er een treffen die niet schoonmaakt en een elektrische gitaar heeft. En als het zo'n paasei is dan stoppen wij er natuurlijk ook snel mee want wij wonen er onder. Voordeel voor de huurder is dat ik ook geregeld de gedeelde badkamer en keuken schoonmaak wat ik anders die twee huurders zelf zou laten uitzoeken.

Mocht hij inderdaad vertrekken hierdoor, is dat geen drama zoals inmiddels duidelijk is. Mocht hij zn recht willen behalen dan wachten we dat rustig af.

Het is natuurlijk jullie keuze. Kijk wel even goed in het contract na wat hij precies huurt, als er een contract is. Wanneer specifiek ook de keuken en badkamer benoemd worden, kan je daar niet zomaar iemand anders bij in zetten.

Wat de toeristen betreft. Een tip van iemand met jarenlange ervaring met vakantiewoningverhuur; als je de ruimte gaat verhuren, houdt het sober. Stevige meubels, maar niet duur spul. Toeristen zijn lomp, viespeuken en gegarandeerd dat er dingen kapot gaan. Dat zou zonde zijn van een zorgvuldig ingerichte woning.

Ik zou me, als ik jou was, dan gaan richten op die expats waar je het over had +:)+.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:32

Ik zou überhaupt als toerist het echt niet chill vinden als ik die ruimte niet af kan sluiten. Dus die bewoner ook bij mijn spullen kan. Idem voor de vaste huurder heb je allemaal spullen in de keuken zoals je pannen en sausjes etc komen er toeristen. Ik zou echt not amused zijn.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:45

Bedankt voor de tips! Mijn vraag ging in principe meer over de indeling en inrichting van de ruimte maar ik begrijp dat het wellicht niet fijn is voor de huurder. Ik kan me de positie als huurder wel voorstellen dat die misschien not amused is, maar dat weegt niet heel zwaar in onze overwegingen. Voordat wij het kochten deelde hij de badkamer en keuken met de vorige eigenaar van het pand, dus delen is niet nieuw.

@San87 + DubbelDun Hij heeft geen contract, betaald wel per bank, we zijn een contract voor hem aan het opstellen en daarin staat recht op gebruik van gemeenschappelijke badkamer en keuken. De inrichting van de studio is gelukkig een samenraapsel van de inboedel van de vorige eigenaar van dit huis, uit onze vorige woning, marktplaats etc. De expat is ook wel verleidelijk, scheelt ook veel werk, maar we zijn nieuwsgierig hoe het zal gaan. De eerste gasten zijn geweest en aankomende week voor het eerst druk..

@Lau De studio van de toerist kan natuurlijk gewoon afgesloten worden. Die vaste huurder heeft een koelkast op eigen kamer achter slot en grendel, dus de toerist kan geen sausjes pakken. Daarnaast heeft hij sinds oktober dat wij het gekocht hebben geen een keer gekookt hier, ik weet niet of hij pannen heeft maar in de keukenkastjes staat bijna niks. Het koelkastje en het servies voor de toerist hebben we in de studio staan dus daar kan huurder niet aankomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:48

Delen met 1 persoon is wel wat anders dan delen met iedere week een ander (gezin) :D. Maar goed, dat is alsnog jullie overweging.

Voor wat betreft de inrichting heb ik wat tips gegeven :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:40

Ik zou het wel gezellig vinden van die toeristen. Maar klinkt alsof deze persoon er weinig is. Amper koken.. en ideaal je badkamer en keuken worden continu gepoetst door je huisbaas. Zeker als er in een week 3 verschillende toeristen komen. Na elke moet je toch aan de poets.

Qua inrichting.. er hangen wat dingen aan de muur. Persoonlijk zou ik die wat omlaag halen. Nu hangt het zo hoog richting plafond.

En er zijn overigens zat toeristen die wel netjes met spullen omgaan hoor..

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:05

DubbelDun schreef:
Zwart is 'weer' trendy... wij hebben al 20 jaar een keuken met een zwarte kraan ;)
Die raakt nu wat aan het afbladderen.

Overigens als je een kraan monteert met een afsluit/stopkraantje onderaan je slang haal je hem ook zo los zonder het water er af te hoeven halen :)

Ik was weer even aan het klussen.. lampje '6' (hij kan ook andersom staan), van blokjes geperst hout (restantje Ikea blad).
Ik denk dat een grote witte bol mooier is, al staat die grijze ook wel.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Prachtig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:08

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:57

Wij krijgen ook een prachtige badkamer met veel zwart staal. Wij vinden het mooi en koop een badkamer niet omdat iemand over 20 jaar mijn badkamer mooi moet vinden :=

Wij zijn mega hard aan het klussen dus nog geen interieur updates hier _O-

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:56

Maar zo is het ook. Zoveel smaken. Het gaat erom dat je het zelf mooi vind.
Het is leuk om ideeën op te doen. Maar uiteindelijk moet je je thuis voelen.