Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:08

Fee_ schreef:
Wat zouden jullie doen met deze trap (low budget)? Er zitten antislip strips in. Verder nog al wat verfspetters van het verbouwen nog.
De foto is een beetje donker. Maar de kleur van de trap matcht totaal niet met de kleur van de vloer.
[ [url=m/JcuuTa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou er wat gipsplaten omheen slaan en die gewoon mee verven met de muur. Heb je nog extra opbergruimte en zit die trap niet zo in het zicht. :) En scheelt je ook tocht en warmteverlies in je woonkamer :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:12

De trap dichtmaken gaan we ook niet doen. Ik zou heel blij worden van de extra op berg ruimte, echter zijn we in precies hetzelfde huis geweest waar ze dat wel hadden gedaan en dan word de woonkamer helemaal klein, helaas.

Ik zal anders even wat foto's plaatsen van de rest van de woonkamer.de onderste twee foto's zijn gemaakt vanaf de bank.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De paal zwart maken is misschien ook wel erg mooi. Wel eng, haha!
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 04-04-18 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

MoniqueT

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:13

Janine, Chip en Joanna vandaag gezien? Geweldig huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:31

Fee_ schreef:
De trap dichtmaken gaan we ook niet doen. Ik zou heel blij worden van de extra op berg ruimte, echter zijn we in precies hetzelfde huis geweest waar ze dat wel hadden gedaan en dan word de woonkamer helemaal klein, helaas.

Ik zal anders even wat foto's plaatsen van de rest van de woonkamer.de onderste twee foto's zijn gemaakt vanaf de bank.
[ [url=m/nKbFtn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l4TadQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5xY1BX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja, als ik t zo zie snap ik dat wel. Dan zou je evt nog een deel kunnen doen, dus alleen het onderste deel, bijv tot een meter hoog haaks aan de muur. En gewoon schilderen in dezelfde kleur als de muur? Als je met de muurverf naar de gamma gaat, zeg je gewoon dat je die kleur in beits wilt, en dan regelen ze dat :P Dan valt ie een beetje weg, met wit wordt ie heel prominent in beeld denk.
Mocht je wel nog denken aan isolatie, het kan helpen om boven om de trap planken van ong 20/30 cm te plaatsen, zodat je de warme lucht wat binnen houdt. Dan stook je gegarandeerd minder :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:36

MoniqueT schreef:
Janine, Chip en Joanna vandaag gezien? Geweldig huis!

Die oude deuren!!! Geweldig!

Qua smaak vond ik de woonkamer inrichting niet zo, maar toilet echt prachtig! En zo ook je overal wel weer wat weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:39

Fee_ schreef:

Mooie woonkamer! Ik zou de paal niet gitzwart maken als je de donkere kant op wilt gaan. Maximaal antraciet denk ik persoonlijk.
Ik zou de paal lichtgrijs ook wel aandurven met grijs gebeitste treden. Je kan deze trap naar mijn idee goed passend maken in je interieur. Denk eraan dat bij heel donker je de ruimte bij kunstlicht kleiner maakt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:40

Alles bij elkaar is het vaak gewoon ‘too much’, maar er zitten zulke gave elementen in. Ik vond het huis van buiten prachtig geworden. En dat toilet ook inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:58

Fee. Zwart zou ik echt niet doen. Wij hebben ook zo'n trap en de paal is zwart met bruine treden. Enorm donker. Witte zijkanten kan ik ook afraden, onze andere trap heeft dat, de trap naar de voormalige kinderkamers. De witte zijkanten zijn te goor voor woorden ivm de vieze vingers die er altijd langs gingen.

Het idee van Janine1990 lijkt mij een mooi idee. Met antraciet en grijs gebeitste treden.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:03

Zwart word inderdaad te donker. Zeker in combinatie met de al donkere vloer.

Over het andere idee ga ik nog even nadenken. Kan het mij nog niet helemaal inbeelden.

Jullie zouden dan dus de paal en zijkant van de trap dezelfde kleur schilderen als de muur. En de treden richting kleur van de vloer in de beits?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:40

Dank jullie :)

Fee ik zou persoonlijk proberen de trap hetzelfde als de vloer te maken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:03

ja uiteraard Chip en Joanna gezien! Die antieke deuren..prachtig. Al had ik zelf voor dat laatste huis gekozen, met al die grote bomen. Prachtig.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:40

Fee_ schreef:

Ik zou de trap of dezelfde kleur als de muur geven of hem proberen in de houtkleur van je tafels te krijgen. De trap is op zich niet lelijk, maar er zijn iets teveel verschillende kleuren bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:00

Jammer dat je de trap niet weg kan werken achter een muurtje/deur.

Hier in het dorp zijn er ook huizen die zo een trap hebben.

Ik kan het niet goed uitleggen maar daar is er een deur voor gemaakt en dan vanaf ongeveer de 9e tree, net voor de draai naar boven, een wand gemaakt. Het bovenste stuk zijn de tredes dicht gemaakt. Alles mooi wit.

Het zal nu wel belachelijk klinken maar dat zag er toch heel afgewerkt uit en heeft de kamer niet verkleind.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:05

Oh die lampen vind ik mooi Fee :j

Hm, net ruzie gemaakt met de aannemer... hij heeft een verankeringsbalk weggehaald (want dat stond niet mooi :? ) waardoor het toiletframe nu in 1 hoek los is.. Ja dan snap ik GVD óók dat die onderste tegels breken als ik ga zitten.. Dan gaat die stellage natuurlijk wringen..
Hij probeert het nu te schuiven op degene die de bak geplaatst heeft.. maar zo werkt dat natuurlijk niet. Als het voor het weekend niet gefixt is, beëindig ik de samenwerking. Dit levert me teveel frustratie op... %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:10

Zie je een verankeringsbalk dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:38

Nee, die is weg... dus die zie ik niet meer..

Ohh of je die zou zien.. nee die zie je niet, als er afgetegeld zou zijn. Dat betekent dat het gewoon had kunnen blijven zitten. En hij het dus gewoon terug moet plaatsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:57

Cer schreef:
Nee, die is weg... dus die zie ik niet meer..

Ohh of je die zou zien.. nee die zie je niet, als er afgetegeld zou zijn. Dat betekent dat het gewoon had kunnen blijven zitten. En hij het dus gewoon terug moet plaatsen...

Wat een sukkel zeg.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:52

Fee_ schreef:

Je heb prachtige meubels!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:21

Fee, ik zou of de trap in zn geheel de kleur van de muur (of een tint lichter) geven, of hetzelfde idee maar dan met gebeitste bruin/grijs treden. En dan natuurlijk ook gelijk de trapleuning!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:24

Ik denk dat ik dat ga doen inderdaad het laatste. Wel een tint lichter grijs, anders word het alsnog vrij donker. Mochten we de muur dan eens een andere kleur willen geven is het ook geen ramp.

Nu nog even mijn vriend in lichten :') :))

Bedankt voor alle tips en complimenten op de rest van het huis. We zijn er nog elke dag heel blij mee. :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:27

Ik zou de tredes van de trap de kleur van de muur geven (grijs) en de wangen en paal de kleur van de kozijnen (wit).

Dan krijg je ongeveer dit effect (alleen hebben wij een dichte trap):
Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:30

Zo’n witte paal hadden wij in ons vorige huis ook. Vreselijk, iedereen greep blijkbaar op dezelfde plek en dat werd me toch vies!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:31

zelfde kleur als de vloer wordt geopperd. Maar dat gaat je nooit precies lukken en juist het kleine verschil wat je houdt gaat het vloeken. Daarom beter juist voor en afwijkende kleur gaan.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:51

Weer even julie raad nodig ivm de salomtafel

Deze houden of deze nemen die is aleen wel 75x75 dit is wat mij tegen houd dan word t te groot denk ik

Afbeelding
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:59

Ik zou opteren voor een minder massief ogende salontafel dan deze twee.