[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:37

Juridisch telefoon/ loket bellen? Er doemt bij mij een zes maanden termijn in mn gedachten, maar werkelijk nergens op gebaseerd. . :+

Wel erg vervelend! Gezien de kosten het uitzoeken waard.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:23

Nog mensen actief op de open huizendag vandaag?
Hier hebben we open huis. Verwacht eigenlijk niets, maar niet geschoten is altijd mis :).
We hebben in 4 maanden nog geen kijker gehad, dus het zal niet zo zijn dat het nu ineens storm loopt. Wel in korte tijd 2 soortgelijke woningen hier in de buurt verkocht, dus het positieve is wel dat ze uiteindelijk verkocht worden! Er is een markt voor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:24

Wij hebben open huis, maar buiten funda om... Verwacht niks en 150 euro voor een flyer vind ik bezopen. :+

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:46

Wij hoeven gelukkig niet extra te betalen voor de open huizendag.
Inmiddels 1 kijker gehad, puur oriënterend. Zijn al heel de ochtend bezig zeiden ze.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:56

Hier niks :))

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:47

Hier nummer 2 gehad. Was heel enthousiast maar moest heel goed nadenken of ze voor de ruimte gaat of voor een kleiner, ouder appartement in het centrum.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:13

Ben blij dat we ons toekomstige huis voor de open huizen dag hebben weggekaapt hahaha ;)

Ik zit op zaterdagavond de financiën bij te werken en onze offerte van de hypotheek eens goed te bekijken. Onze adviseur heeft de aanvraag opgemaakt en ingediend terwijl wij erbij waren dus we zijn er vanuit gegaan dat alles goed is gegaan. Blijkt nu dat hij de koopsom van de woning genomen heeft in de aanvraag in plaats van de getaxeerde waarde (die dus hoger ligt). Nu moeten we meer eigen geld inleggen dan verwacht, bummer... #)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:18

wij hadden vandaag 3 kijkers.
1e mensen waren om 4 uur nog een keer terug gekomen ( maar we waren er niet dus even telefonisch contact gehad)

nu wordt het dus spannend

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:22

mag ik me ook melden.

wij hebben ons huis te koop.
stadwoning in het hoge noorden (dokkum)

vandaag open dag. 3 kijkers gehad.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:25

Neon, hebben jullie bij de aankoop van het huis een aankoopmakelaar gehad? Of een bouwkundige keuring gedaan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:05

Nope, geen van beiden. Huis uit 2008.
Wij weten trouwens dat we dit niet kunnen verhalen op verborgen gebrek. Als het koopcontract een clausule heeft met iets dergelijks als "de woning wordt overgedragen met alle zichtbare en onzichtbare gebreken en tekortkomingen waar de verkoper geen kennis van heeft” moet de verkoper het weten en bewust verzwegen hebben. In ons koopcontract staat die regel, en de verkoper wist er niets van. Hij had het wel kunnen weten aan de hand van de waterafrekening, maar ook dat was pas na de overdracht.
Woensdag komt het bedrijf kijken wat destijds de leidingen heeft aangelegd, en dan kijken we verder wat we gaan doen. Vervelende is dat de lekkage onder de vloer ligt, en we geen kruipruimte hebben. Als we geen omleiding maken van leidingen en echt dat punt herstellen zal er in de vloer gekapt moeten worden (vloerverwarming dus kappen), en we hebben geen reservetegels meer. Nu liggen er nog wel 16 tegels buiten in de beton op het terras, die zouden we eruit kunnen snijden, en dat stuk verder leggen met dezelfde stenen als er omheen liggen (die hebben we gelukkig nog).
Andere optie is dus de complete leiding afdoppen vanaf de meter, en vanuit een andere leiding doortrekken naar de wasmachine en het gootsteentje daar. Kost wandtegels, maar die hebben we wel liggen, en anders kopen we andere. Wandtegels zijn niet zo duur als vloertegels, en dit waren toch al afwijkende tegels ten opzichte van de rest van het huis. Vloer is doorgelegd over de hele benedenverdieping, dat maakt wat meer uit.
Nog een andere optie is een buis door de leiding leggen. Maar we denken niet dat dat gaat lukken, tenzij het een hele dikke leiding is. Dan wordt de uiteindelijke leiding namelijk klein qua diameter en hebben we te weinig waterdruk voor de wasmachine.

Voor nu hebben we die leiding dus afgesloten, en iedere keer als ik moet wassen moet ik in de put de kraan weer open zetten. :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:11

Jemig, wat een gedoe zeg....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:12

Jeetje neon %)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:23

We blijven positief en wachten woensdag af. Overigens hebben we hier natuurlijk wel een opstalverzekering voor. :) Inboedelverzekering hebben we gelukkig niet nodig, op dit moment is er verder geen schade (als een hoge waterrekening :') ).
En zelf verwijten we onszelf ook, dat we niet verder gekeken hebben. Vochtplekken bij de achterdeur zaten er vrij snel na het schilderen weer (vorige bewoner dacht dat dit van blad in de dakrand was gekomen, en wij hebben daar verder ook niet naar gekeken). Watermeter zagen we al lopen in juni. Antieke eiken kast vertoonde witte (schimmel)plekken, daar hebben we gewoon vochtvreters in gezet, probleem verholpen. Nu we pas de wijnopslag leeg haalden gingen we verder zoeken, hadden we ook eerder kunnen doen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:12

Mijn broek zakt net af :')

De bank heeft gewoon een afschrijving erin staan voor 1 april voor zowel de oude als de nieuwe hypotheek :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:15

:') mooie timing

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:19

Fout nummer 100 :')

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:22

Jeeej anouk, wat een gedoe zeg!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:02

Vanmorgen na nog een afschrijving ( 4 stuks nu in totaal voor 1 periode) was mijn geduld op en heb ik mijn klachten behandelaar maar weer zelf gebeld...

Wordt binnen een uur terug gebeld, ben benieuwd |o

De bank mag zeker het niet 'rood' kunnen staan negeren als het gaat om een hypotheek afschrijving :') _/-\o_

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:18

Jeetje wat een drama!

Tijdje niet hier geweest, maar ondertussen een nieuw nieuwbouwproject op het oog en binnenkort informatiebijeenkomst. Ik ga toch voor een nieuwbouwproject (wel in de stad, niet in een echt nieuwe wijk).

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:37

Wie heeft er bij de koop van het huis mee ingestemd om er zo'n hypotheek service bij te kopen voor bedrag X per maand? Ik heb dat indertijd gedaan, omdat me dat zeker handig leek, maar de service valt me tegen en ik wil er van af. Ik las al op de radarwebsite dat veel mensen dit per ongeluk doen, zo'n service gebruiken en er ook voor betalen, maar ik heb er denk ik ook voor getekend. Nou wil ik niet geloven dat ik hier tot het einde van mijn hypotheek aan vast 'moet' zitten, maar ik snap ook dat ze het me niet makkelijk gaan maken, deze 'service' stopzetten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:12

Over welke service heb je het?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:37

Ik ga me, na nog maar 1.5 jaar weg te zijn geweest, weer mengen op de huizenmarkt: mijn huis is vorige week op funda gezet.

Het is een huis met mogelijkheid tot paard aan huis in de buurt van Oirschot (meer info via pb).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:18

:wave:

Ik kom mij ook melden. Sinds januari heb ik een vast contract( mijn vriend had dit al) . Vanmiddag een gesprek met de hypotheker, eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik vrees alleen een beetje voor het feit dat ik sinds een jaar in een VOF zit naast mijn vaste contract, weet niet helemaal wat ze daar mee gaan doen :o .
Als we groen licht krijgen gaan we opzoek naar een koophuis tot 2 ton in (de omgeving van} Zoetermeer

Ga ondertussen een beetje meelezen hier, word ik nooit dommer van B-)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:28

Ruitje, bij mij is mijn inkomen niet meegerekend in de hypotheek, alleen op salaris vriend. Dit omdat ik ook zelfstandig ben. Misschien nemen ze bij jou alleen het deel uit loondienst mee in de berekening?