[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:01

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb geen extreme haast, dus dan is het goed om even een aanbieding af te wachten. Bedankt voor die tip. :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:30

Ik weet niet wat ik fout doe maar telkens als ik foto’s of filmpjes wil verwijderen van mijn telefoon (want geheugen vol) dan zijn die een seconde weg en dan staan ze ineens terug in mijn filmrol.
Gok dat het dan foto’s uit mijn iCloud zijn maar wil ze nu weg en ze gaan niet weg. Komen ook niet bij recent verwijderd te staan?

Die recent verwijderd heb ik ook al 4x leeg gemaakt maar ook daar komen steeds dezelfde foto’s terug in te staan na leegmaken?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:33

Ik krijg de foto’s ook niet van m’n telefoon. Ook niet na de tips die ik hier gekregen heb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:10

Hoe staan jullie instellingen (bij Instellingen -> Foto's)?
Dit zijn die van mij:
Afbeelding

En als ik dan een foto wil verwijderen dan geeft ie deze melding:
Afbeelding

En dan is ie dus ook van de iCloud verwijderd.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:23

Ik kan zelfs geen screenshots meer maken blijkbaar haha
Maar bij staat er nog een lijntje tussen met ‘upload naar mijn Fotostream’ en dat staat aan. Verder is hij hetzelfde

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:24

behalve Gedeelde albums staat bij mij alles zoals bij jou.

Ik wil de foto's alleen van de iPhone hebben en niet uit de iCloud. Zodra ik een nieuwe telefoon moet hebben, staan al die foto's vanaf 2012 weer terug erop en dat wil ik dus niet meer, want ik moet een steeds duurdere telefoon kopen met meer opslag.

Vreemd genoeg komen mijn foto's ook niet binnen op mijn iMac, als ik ergens een foto wil plaatsen, moet het altijd via de iPhone

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:22

Dat is wel apart. Op welke OS draait jullie telefoon? Bij de oudere systemen had ik idd ook een optie ‘fotostream’, maar volgens mij bestaat dat bij de nieuwste niet meer.
Ook raar dat ze niet meer binnen komen op je Mac, Morrie.
Ik zal straks eens kijken wat mijn Mac-instellingen zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:29

mijn iPhone draait op de allernieuwste, van de week geïnstalleerd en mijn iMac op High Sierra

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:57

Als “optimaliseer iphone opslag” aanstaat dan staan je echte foto’s in de icloud. Als je ze dus niet weghaalt uit je icloud zet hij dus zelf verkleinde foto’s terug op je iphone. Dus kost bijna geen ruimte op je iphone. Dus zou in principe niet zo erg moeten zijn ookal wil je ruimte besparen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:01

ik heb bijna 5 Gb foto's op de iPhone staan en 8 Gb muziek, dat snap ik niet, want ik heb er nooit muziek op gezet.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:23

Morrie schreef:
ik heb bijna 5 Gb foto's op de iPhone staan en 8 Gb muziek, dat snap ik niet, want ik heb er nooit muziek op gezet.

Zou ik toch eens kijken bij muziek, ook nooit een ipod touch of iets gehad ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:46

Kmbrly schreef:
Morrie schreef:

Zou ik toch eens kijken bij muziek, ook nooit een ipod touch of iets gehad ?

nee, ik weet niet eens wat dat is, daar ben ik te oud voor, denk ik

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:34

Morrie schreef:

Heb je een abonnement op Apple Music?
Je kan Apple Music ook uitzetten. Kijk eens bij je instellingen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:09

Nee ik heb geen abonnement op Apple music

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:13

Morrie schreef:
Nee ik heb geen abonnement op Apple music

Raar dat je dan toch 8 gig aan muziek erop hebt staan. Je kan in de muziek app zien wat er dan op staat en dan eraf halen. Kijk bij “ downloads”.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 00:46

Of opgeslagen afspeellijsten bij spotify?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:52

Spotify heb ik ook niet, ik doe eigenlijk niets (meer) met muziek, dat is iets van vroeger, ver voordat de iPhone überhaupt bestond :+

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:25

Hey bokkers! Vraagje, ik heb een iPhone 11 en sinds 2 weken enorm veel gedoe met mn mobiele netwerk en bereik. Ik heb mijn provider én apple al meerdere keren aan de telefoon gehad maar kom niet echt verder.

Ik heb eigenlijk bijna nergens 4g of überhaupt internet. Of ik nou wel of geen bereik heb (die streepjes) maakt niet uit, mijn internet doet het gewoon niet. Soms staat er een E'tje, vaak gewoon 4g. Daarnaast ben ik niet echt bereikbaar. Als ik zelf bel valt het geluid weg en hoort de ander mij niet, of hij gaat gewoon helemaal niet over. Simkaart werkt in een andere telefoon prima en KPN zegt ook dat het probleem niet bij hun ligt. Apple is er niet bekend mee maar een vriendin van mij heeft exact hetzelfde en ook een iPhone 11, en kent meerdere mensen (ook met andere providers) die er ook last van hebben.
Ik heb mijn telefoon al geupdate, Apple gaf aan dat ik hem nog naar fabrieksinstellingen kan resetten en dan opnieuw de backup terug plaatsen maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Is er hier toevallig iemand die er ook last van heeft en een tip of oplossing?

Ik vind het geen lekker idee dat ik zo slecht bereikbaar ben vooral, mocht ik een ongeluk krijgen ofzo en 112 moeten bellen gaat dat niet of mocht iemand mij nodig hebben (m'n ouders omdat er wat gebeurt is ofzo) gaat dat ook niet. Mobiel netwerk is irritant maar valt te overzien.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:53

Ik vind het dubbel, omdat ik ook hoor van mobiele data.
Anders zou ik denken aan volte om deze uit te zetten. Weet niet als dit gebruikt word in Nederland.
En desnoods ook eens proberen beschermkapje af te laten.

Ik zit ook te twijfelen…
Krijg van mijn allerliefste vriend een nieuwe iphone. Deze is een maand geleden besteld en krijgen nu te horen dat deze die hij besteld heeft niet meer verkrijgbaar is.
Dus nu de vraag gesteld iphone 13 aan de prijs waar hij het aan heeft besteld en een compensatie.
Maar ben al bijna aan het denken om het order te annuleren en te wachten tot de 14 uit is…

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:14

Mijnman heeft een Samsung die hij niet meer op de wifi krijgt. Ik heb zo een iPhone 8plus voor hem (mijn reserve. Ik heb een 11) maa die vindt ie te groot. Nu wil ie een refurbisht (?) 12 mini. Zowel zijn zoon als ik zeggen: niet doen. Ben benieuwd wat ie uiteindelijk gaat doen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:35

xDeena_ schreef:
Hey bokkers! Vraagje, ik heb een iPhone 11 en sinds 2 weken enorm veel gedoe met mn mobiele netwerk en bereik. Ik heb mijn provider én apple al meerdere keren aan de telefoon gehad maar kom niet echt verder.

Ik heb eigenlijk bijna nergens 4g of überhaupt internet. Of ik nou wel of geen bereik heb (die streepjes) maakt niet uit, mijn internet doet het gewoon niet. Soms staat er een E'tje, vaak gewoon 4g. Daarnaast ben ik niet echt bereikbaar. Als ik zelf bel valt het geluid weg en hoort de ander mij niet, of hij gaat gewoon helemaal niet over. Simkaart werkt in een andere telefoon prima en KPN zegt ook dat het probleem niet bij hun ligt. Apple is er niet bekend mee maar een vriendin van mij heeft exact hetzelfde en ook een iPhone 11, en kent meerdere mensen (ook met andere providers) die er ook last van hebben.
Ik heb mijn telefoon al geupdate, Apple gaf aan dat ik hem nog naar fabrieksinstellingen kan resetten en dan opnieuw de backup terug plaatsen maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Ik vind het geen lekker idee dat ik zo slecht bereikbaar ben vooral, mocht ik een ongeluk krijgen ofzo en 112 moeten bellen gaat dat niet of mocht iemand mij nodig hebben (m'n ouders omdat er wat gebeurt is ofzo) gaat dat ook niet. Mobiel netwerk is irritant maar valt te overzien.

Hier hetzelfde gehad en ken nog iemand die het heeft. Ook 11. Bij de mijne deed 4g het op een gegeven moment helemaal niet meer. Voor reparatie opgestuurd naar Apple en heb een nieuwe gekregen. Viel nog onder het consumentenrecht. Was 1,5 jaar oud.
Dus het klopt niet dat Apple er niks van weet. Gewoon aanmelden voor reparatie.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:02

Suzanne F. schreef:
xDeena_ schreef:

Hier hetzelfde gehad en ken nog iemand die het heeft. Ook 11. Bij de mijne deed 4g het op een gegeven moment helemaal niet meer. Voor reparatie opgestuurd naar Apple en heb een nieuwe gekregen. Viel nog onder het consumentenrecht. Was 1,5 jaar oud.
Dus het klopt niet dat Apple er niks van weet. Gewoon aanmelden voor reparatie.

Ah helder, dankjewel! Ze zeiden ook niet dat ze er niks vanaf wisten maar wel dat het niet bekend was als een algemeen/veelvoorkomend probleem at the moment zegmaar. Ik heb mijne nu ruim 2 jaar dus het zal wel wat gaan kosten als ik hem moet laten repareren… maar ja als het niet anders is.

Mochten meer mensen ervaring hiermee hebben let me know!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:47

Ik heb een 11 pro en af en toe idd nul bereik.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:20

Meer mensen die uitkijken naar het Apple event in september?

Ik heb mijn XS nu 4 jaar, dus vind het tijd voor een nieuwe.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:32

Ja, ik! Mijn 11 Pro Max is op zich nog goed, maar ik vind dat ik mezelf een nieuwe mag gunnen ;-)