Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:16

MarjanB schreef:
Oh man, hele nacht wakker geweest... allemaal ideeën in m’n hoofd _O-

Hahaha, erg herkenbaar :')

Winged

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:16

Gefeliciteerd voor de Kopers! Goed nieuws allemaal!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:54

Hoi! Wij hebben een tijdje geleden op een huis geboden maar zijn het nu geworden. Nu is het inmiddels al 8 weken later maar is er nog niks aan het huis gebeurd (aantal weken ook al niemand binnen geweest) en staat het huis nog steeds op funda als onder voorbehoud verkocht. Zou het zin hebben om er eens achter aan te bellen? Of is dit gebruikelijkb

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:56

HappyBuddha schreef:
Hoi! Wij hebben een tijdje geleden op een huis geboden maar zijn het nu geworden. Nu is het inmiddels al 8 weken later maar is er nog niks aan het huis gebeurd (aantal weken ook al niemand binnen geweest) en staat het huis nog steeds op funda als onder voorbehoud verkocht. Zou het zin hebben om er eens achter aan te bellen? Of is dit gebruikelijkb

Hoe bedoel je is niets aan het huis gebeurd? Zit je dicht op de overdracht?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:56

Niet geworden bedoel je denk ik? Verkocht onder voorbehoud kan heel goed, de financieringstermijn kan nog niet afgelopen zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:58

Fitzroy schreef:
Niet geworden bedoel je denk ik? Verkocht onder voorbehoud kan heel goed, de financieringstermijn kan nog niet afgelopen zijn.

Klopt. Kan best dat de termijn verlengd is of dat er niet heel snel getekend is bijvoorbeeld. Maar een belletje kan nooit kwaad als je nieuwsgierig bent.

Ze zijn soms ook heel laks in het bijwerken van funda.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:58

Is dat hetzelfde huis van begin juni? En als in 'niks gebeurd'. De verkoper hoeft niks meer te doen, behalve koopakte etc. Jullie zijn zelf aan zet mbt financiering etc etc etc. Dus wat bedoel je precies?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:48

Ik ga woensdag weer een huis bezichtigen. Echt totaal wat anders dan ik nu heb. Ik ben heel benieuwd. :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:10

Sorry, wij zijn het toen inderdaad niet geworden. Het huis is vlak bij ons, dus we kunnen zien dat er later niemand meer binnen is geweest (deuren staan nog precies op dezelfde manier open, rolluiken op dezelfde manier etc.). Dus daarom dat we ons afvroegen of het zin heeft om een belletje te wagen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:11

HappyBuddha schreef:
Sorry, wij zijn het toen inderdaad niet geworden. Het huis is vlak bij ons, dus we kunnen zien dat er later niemand meer binnen is geweest (deuren staan nog precies op dezelfde manier open, rolluiken op dezelfde manier etc.). Dus daarom dat we ons afvroegen of het zin heeft om een belletje te wagen :)

Kan nooit kwaad. Nee heb je.. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:27

Nee heb je. Maar mogelijk zijn er nog procedures gaande.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:47

8 weken is niet per se heel lang. Met het huis van mijn moeder hebben we een vrij snelle overdracht (as vrijdag, dan is het 8 weken geleden dat we het bod geaccepteerd hebben). Tot alles echt in kannen en kruiken was hebben wij ook niks meer aan het huis gedaan zodat het direct terug in de verkoop zou kunnen als het toch niet door zou gaan (verkocht onder voorbehoud van financiering). Een belletje kan altijd, maar onthoud dus wel dat 8 weken niet echt gek is.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:53

Fitzroy schreef:
Ik ga woensdag weer een huis bezichtigen. Echt totaal wat anders dan ik nu heb. Ik ben heel benieuwd. :D

Spannend! Wat voor huis is het?

Wij gaan maandag kijken bij een huis dat (vooralsnog) niet op Funda staat.(Zou in de loop van de week zomaar online kunnen komen, dat weet ik niet.) Kleiner dan we eigenlijk zoeken, maar wel met drie prima slaapkamers, een fijne tuin op het zuiden en op een mooie locatie. Enige nadeel is het prijskaartje :$ Naar de vierkante meter-prijs kijken we maar gewoon even niet :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:54

Heb al bij drie huizen gehad dat de koop toch niet door ging terwijl die op onder voorbehoud stond. Gewoon bellen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:01

Financieel gesprek gehad en de hypotheek is aangevraagd, taxatie is ook in gang gezet. Zoals t lijkt staat alles op groen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:10

Super! Hier de hypo ook rond in 1,5 week. Echt super snel gegaan.

Nu alleen nog papieren naar de notaris sturen en dan kan het lange wachten beginnen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:12

Fijn dat alles zo soepel gaat! Moet een goed gevoel zijn :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:53

Ons huis heeft tot het moment van tekenen bij de notaris op funda als 'verkocht onder voorbehoud' gestaan. Dat is wel redelijk normaal.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:59

Ons huis is sinds gister op verkocht komen te staan. Over precies een week hebben we de overdracht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:46

Wij hadden een super leuke hypotheekadviseur en ze gaat nu op vakantie en nu voelen we ons verloren met haar vervangster... zo poedersuiker we hadden voor deze aanbieder gekozen ivm het fijne gevoel. En juist nu alles geregeld moet worden gaat ze op vakantie

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:02

MarjanB schreef:
Wij hadden een super leuke hypotheekadviseur en ze gaat nu op vakantie en nu voelen we ons verloren met haar vervangster... zo poedersuiker we hadden voor deze aanbieder gekozen ivm het fijne gevoel. En juist nu alles geregeld moet worden gaat ze op vakantie

Zo herkenbaar :') de onze ging ook precies in de week van de koop weg. Heb met de huidige echt totaal geen klik maargoed hij heeft alles geregeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:51

lucifertje schreef:
Ons huis heeft tot het moment van tekenen bij de notaris op funda als 'verkocht onder voorbehoud' gestaan. Dat is wel redelijk normaal.

Dat is niet redelijk normaal, dat is normaal. Tot de overdracht is het verkocht onder voorbehoud...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:54

Nou, volgens mij is het definitief verkocht als het financieel voorbehoud er af is. Dat was tenminste bij mij zo (zowel ver- als aankoop). Toen wijzigde de status ook op Funda. En dat was beide keren ruim voor de overdracht.

Balen, MarjanB. Hopelijk doet de vervangster het net zo goed.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 27-07-21 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:55

Volgens mij houdt het voorbehoud op als je hypotheek rond is hoor. Dan vervalt je hele grond van ontbinding toch?

Bij ons is de woning ook op verkocht gezet zodat we de definitieve hypotheek hadden ondertekend.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:55

MarjanB schreef:

Dat is vervelend! Wij hadden ook specifiek voor onze adviseur gekozen op gevoel. Helaas ging hij naar een andere vestiging en was ons dossier overgenomen door een ander. Is uiteindelijk allemaal netjes rond gekomen maar had toch een minder gevoel/klik. Moest steeds opnieuw onze specifieke financiële situatie gaan uitleggen en er wat meer achteraan.