Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:46

Jis_ ik ben verliefd op jouw peperboompje!!! Bonsai vind ik nog altijd de meest fantastische mooie planten!

Karenq welkom! Klinkt leuk! Ik ben wel benieuwd naar welke cactusstekjes je hebt?

Ik was vandaag bij een kringloop winkel met stekjes afdeling. Toen kon ik deze niet laten staan. Het kaartje zegt ‘orange Portugal’, is dit dan ook echt een sinaasappel stekje?

Afbeelding

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:57

Luxorvalkje schreef:
Oké ik heb raad nodig.

Ik heb een hele grote monstera, 2,5 meter red hij wel.

Maar ik twijfel of ik hem kan houden.

Mijn nieuwe huis is minder licht, enkel ramen op het westen.
En mijn katten vinden het leuk om tegen de bladeren te slaan (dat hebben ze de afgelopen 4,5 jaar niet gedaan).

Ik wordt zo vrolijk van dat ding.

In mijn vorige woning had ik mijn Monstera Deliciosa zelfs op het noorden staan. Weliwaar pal voor het raam, maar hij deed het fantastisch.

Jeika

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:44

Afbeelding
Mijn fluweelblad is verbannen naar buiten. Hij is helemaal lelijk geworden en de bloemen stinken ontzettend. :Y) ik dacht dat deze wel langer zou leven dan een paar maanden. Blijkbaar gaan ze dood na het bloeien. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:04

Mijn nieuwe lading plantjes zijn binnen :):)
Veel gezeik met de bezorging, eerst een verkeerd huisnummer in het systeem en daarna alsnog bij een andere deur neergezet, maar soit.

Afbeelding

Afbeelding
Philodendron White Princess, had wel íets meer wit verwacht maar goed. Wat niet is kan nog komen :7

Afbeelding

Afbeelding
Maranta Fascinator met heeeel veel (uitgebloeide) bloemen

Afbeelding
En een Aglaonema Cutlass waar ik écht geen geschikte pot voor heb en ook niet voor kon vinden op de site, gezien de binnenpot 25 hoog is en 14 diameter...

Maar al met al blij mee.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:07

_Karlijn schreef:
Mijn nieuwe lading plantjes zijn binnen :):)
Veel gezeik met de bezorging, eerst een verkeerd huisnummer in het systeem en daarna alsnog bij een andere deur neergezet, maar soit.

[ [url=m/vzkXdC.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7WOr1Z.webp]Afbeelding[/url] ]
Philodendron White Princess, had wel íets meer wit verwacht maar goed. Wat niet is kan nog komen :7

[ [url=m/V8lSiM.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5fQlwV.webp]Afbeelding[/url] ]
Maranta Fascinator met heeeel veel (uitgebloeide) bloemen

[ [url=m/QS475p.webp]Afbeelding[/url] ]
En een Aglaonema Cutlass waar ik écht geen geschikte pot voor heb en ook niet voor kon vinden op de site, gezien de binnenpot 25 hoog is en 14 diameter...

Maar al met al blij mee.

Wat leuke planten. Gelukkig dat alles is goed gekomen met de bezorging.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:25

Ik ben weer gezwicht..

Afbeelding

Calathea Zebrina en Scindapsus Pictus.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:30

@westhof: goed dat je het benoemd. Ik had niet eens door dat hij meer geschikt is voor een terrarium. Ik ga kijken hoe hij zich houdt. Anders toch maar iets van een stolp kopen.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:15

Wat een prachtige planten komen er weer voorbij!

Hier een zielige zebrina meegenomen van m’n werk. Heeft eerst op de tocht gestaan en daarna hebben ze hem verzopen. Helft van de wortels was rot, maar ook weer nieuwe wortels en nieuw blad gespot. Dus heb alle rotte wortels en de grond eraf gehaald en nieuwe grond gegeven..

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:13

_Siri schreef:

Hier een zielige zebrina meegenomen van m’n werk. Heeft eerst op de tocht gestaan en daarna hebben ze hem verzopen. Helft van de wortels was rot, maar ook weer nieuwe wortels en nieuw blad gespot. Dus heb alle rotte wortels en de grond eraf gehaald en nieuwe grond gegeven..

[ [url=m/XP6Mev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och gut wat een sneuneusje :(

Ik heb plant nummer drie gekocht vandaag. En nu stoppen we voorlopig maar weer :+

Afbeelding

Philodendron White Wave :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:45

xPabloBokt schreef:
[ [url=m/E1Ds1K.jpg]Afbeelding[/url] ]

White Wave? Zo kende ik hem nog niet :+ wel als Birkin of en later als White Measure :') ze blijven nieuwe namen verzinnen voor die plant haha (niet jij hoor, maar ' de industrie')

_Siri schreef:

[ [url=m/XP6Mev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achosje, hopelijk knapt ie nog op.

Mijn Maranta is overnight gaan bloeien <3

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:01

@_Karlijn zo stond 'ie bij de IKEA, haha :+ wat een schattig bloemetje!!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:12

Het is ook wel een philodendron birkin, maar die worden ook weer onderverdeeld. Ik ken hem als de birkin white wave inderdaad. Die van mij krijgt alleen pups die geen white wave maar de birkin Kongo zijn :’)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:31

_Siri schreef:
Het is ook wel een philodendron birkin, maar die worden ook weer onderverdeeld. Ik ken hem als de birkin white wave inderdaad. Die van mij krijgt alleen pups die geen white wave maar de birkin Kongo zijn :’)

Hoe wat waarom dan? Het is toch 1 en dezelfde plant?

Mijn syngonium mottled mojito stek krijgt een nieuw bladpunt *\o/* En de painted lady lijkt ook verder te groeien, die 'haartjes' zijn er bij gekomen als wortels (die grote zaten er al aan) en een groeipuntje???

Afbeelding

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:32

Wat gaaf die bloem Jis_! Ik heb al een paar keer gedacht dat die van mij een bloem ging maken, maar dan was het toch een nieuw blad := Die Orbifolia en het peperboompje zijn ook prachtig <3

Wat een gedoe met de bezorging _Karlijn :O Gelukkig alsnog ontvangen dus. Hele mooie aanwinsten weer.

xPabloBokt prachtige aanwinsten. En uh... daar kan nog veel meer bij hoor :D

Goed dat je hem hebt gered _Siri. Ben heel benieuwd hoe hij opknapt!

Mijn nieuwe aanwinsten zijn ook binnengekomen gisteren. Van de mosballen heb ik geen foto, daar was het helaas te donker voor. Maar die staan leuk in hun nieuwe "aquarium".

Pilea Peperomioides (pannenkoekplant) Mojito:
Afbeelding

Alocasia Sinuata:
Afbeelding

Alocasia Ninja:
Afbeelding

De hele Alocasia verzameling:
Afbeelding

En mijn Alocasia Dragon Scale heeft 2 baby's <3
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:33

Wauw al jouw alocacia's :+:

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:30

Jeika schreef:
[ [url=m/5uzTnA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn fluweelblad is verbannen naar buiten. Hij is helemaal lelijk geworden en de bloemen stinken ontzettend. :Y) ik dacht dat deze wel langer zou leven dan een paar maanden. Blijkbaar gaan ze dood na het bloeien. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan!

Kunnen die bloeien? Dat wist ik helemaal niet! Ze kunnen zeker wel langer leven dan een paar maanden, althans mijne leeft al een jaar of twee en groeit prima. Ooit gekocht als mini-plantje van zo'n bekende tuinwinkelketen. Nu is ie zo:
Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:34

Mooie mojito die van mij is helaas veranderd in een normale pannenkoek

Iemand enig idee hoe ik hem weer terug krijg?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:14

_Christina schreef:
Jeika schreef:
[ [url=m/5uzTnA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kunnen die bloeien? Dat wist ik helemaal niet! Ze kunnen zeker wel langer leven dan een paar maanden, althans mijne leeft al een jaar of twee en groeit prima. Ooit gekocht als mini-plantje van zo'n bekende tuinwinkelketen. Nu is ie zo:
[ [url=m/pW45bW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zo was mijne eerst! Toen vond ik hem nog super leuk, nu is het echt half verdord uitgeschoten struikje geworden. :') ik weet niet wat ik fout/goed heb gedaan dat ie zo snel is gaan bloeien.
Afbeelding
Zo was ie toen ik ‘m kocht, in mei.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:58

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hier worden de planten zwaar mishandeld. Als ze geluk hebben, dan krijgen ze wekelijks wat water, dat duurt echter nog weleens wat langer dan een week. En met datzelfde 'geluk' worden ze (niet) gesproeid en krijgen ze "maandelijks" voeding :') :=

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:07

Mijn schoonmoeder heeft een fantastische Ficus staan. Nog nooit verpot en krijgt zelden extra voeding, maar het ding gaat richting de 2 meter inmiddels. Het is gewoon een hele struik geworden _/-\o_ ze had het er eens over dat ze 'm ging snoeien. Heb gezegd dat als ze dat gaat doen, ze van mij een kleine ficus krijgt en ik deze mee naar huis neem :D
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:16

xPabloBokt schreef:
Ik heb plant nummer drie gekocht vandaag. En nu stoppen we voorlopig maar weer :+

[ [url=m/E1Ds1K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie Pablo!

Dank je Kaplaars en Westhof

Die Mojito Pannenkoek kwam ik een jaar geleden ook tegen, 2 meegenomen en samen in 1 pot gezet. Helaas een jaar later en flink wat blad er bij verschillen de grote niet meer met mijn gewone Pannenkoek. -O- Hopelijk geldt dat niet voor die van jou Westhof.

Links de Mojito rechts de gewone
Afbeelding

Van de baby's hebben enkele wel weer een Mojito aftekening.
Afbeelding

Wat een joekel LinSa!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:35

Kaplaars schreef:
Jis_ ik ben verliefd op jouw peperboompje!!! Bonsai vind ik nog altijd de meest fantastische mooie planten!

Karenq welkom! Klinkt leuk! Ik ben wel benieuwd naar welke cactusstekjes je hebt?

Ik was vandaag bij een kringloop winkel met stekjes afdeling. Toen kon ik deze niet laten staan. Het kaartje zegt ‘orange Portugal’, is dit dan ook echt een sinaasappel stekje?

[ [url=m/nIJCqM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Zelf nog geen stekjes tegen gekomen bij kringloopwinkels, zou dan ook wel wat mee nemen :j

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:57

Wat een leuk topic! Ik dacht ik ga even kijken of er op bokt ergens iets over stekjes staat haha. Ik heb een stekjesbox bij iemand gekocht die nu allemaal op water staan en heb daarnaast een volwassen Maranta die ech mn baby is :')
Deze begon ook te bloeien en ik strok me dood dacht dat die dat alleen deed als ie bijna op was maar geloof dat dit normaal is haha. Oh en een Peace Lily, een Orchid en wat cacti!

Wat tof die Mojito pannenkoeken! En ook die white wave heel gaaf!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:15

Check hoeveel nieuwe scheuten mijn IKEA Dragon Scale heeft gemaakt <3 Er zit er ook nog een aan de achterkant maar ik kon geen 360° foto maken :')

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:12

:D Nice Karlijn!

Vind de Maranta ook zo leuk Ilse! :j