[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:37

Gefeliciteerd Annemieke!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:18

Gefeliciteerd *\o/*

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:46

Gefeliciteerd Annemiek! Heel erg gaaf!!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:51

Anne_mieke88 schreef:
Hier is de hypotheeeeek goedgekeurd!!! *\o/*

Volgende week dinsdag officieel tekenen maar waarschijnlijk mogen we zondagavond al beginnen van de huidige bewoners !!! Keigaaaff!!!

Gefeliciteerd! Maar waar mogen jullie mee beginnen voor het tekenen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:57

O haha in mn enthousiasme niet goed erbij gezet. Officieel krijgen we dinsdag de sleutel maar het huis staat per zondagavond leeg. We mogen dan al beginnen met verhuizen van de huisige bewoners. Echt auper lief :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:50

Ik zou daar echt mee oppassen. Als er dan iets stuk blijkt te zijn voor dat je de inspectieronde doet voor de sleutel overdracht, kun je niet aantonen dat jij dat niet gedaan hebt. Als dat iets is waar flinke kosten aanzitten, dan ben je dus zelf de pineut.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:51

Dan doe je de inspectieronde zondag of maandag :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:31

Bedankt voor de waarschuwing Shiloh.
Maar ik heb er de volste vertrouwen in...

de huidige bewonders zijn heel eerlijk.. ze appte mij van de week dat de magnetron kapot was gegaan en dat ze een nieuwe wilde halen voor ons... en ze laat alles wat nu stuk is vervangen... zoals een ruitje van de deur heeft ze laten maken.... knoppen van kastjes laten maken.... ze zijn heel eerlijk :)

we lopen zondag ook even een rondje door het huis... :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:32

Heel goed mee opletten met vroegtijdig je woning betrekking, hierin staan ook diverse dingen over opgenomen in je koopovereenkomst. Zitten een aantal haken en ogen aan wat betreft risico :) Niet te snel het volste vertrouwen hebben, het is helaas geen pakje boter. Het gaat namelijk niet alleen over de kleine dingen die kapot gaan maar ook de risico's met betrekking tot brand inbraak verzakkingen en nog meer grote kosten posten die je voor je rekening kan krijgen. Zet het asjeblieft goed op papier voor je aan de klus gaat.

De klachtenmedewerkster van de bank heeft inmiddels contact met me opgenomen. Een en ander doorgenomen maar ze vond ook zelf al dat de persoon in kwestie alles heel erg op het laatste moment heeft gedaan en het betreft inderdaad een fout in haar offerte en advies berekeningen. Ze gaan nu contact met haar opnemen en komen er voor 4 April bij me op terug. Dan zijn ze al ruim een maand bezig met het zoeken naar een oplossing.

Volgende probleem diende zich van de week alweer aan. Op de een of andere manier is de roodstand van onze betaalrekening ingetrokken tijdens het hypotheek traject. Ik had dus een aantal boze leveranciers aan de lijn toen ik even vergeten was geld over te boeken :+ Gisteren maar ook meteen een mailtje gestuurd naar de klachtenbehandelaar om dit ook nog toe te voegen aan het toch al grote lijstje. Ook dit zijn ze dus vergeten te melden.

Ondertussen is mijn lijstje met klachten zo'n 15 regels lang :=

Verder zitten wij sinds afgelopen woensdag in onze woning, er moeten nog een aantal dingen gebeuren en dan is alles afgerond in de afgelopen 3 weken. Eigenlijk moet ik het topic dan ook verlaten aangezien ik niet meer op de woningmarkt aan het zoeken ben, maar blijf toch lekker mee kletsen en zover als ik het kan en weet advies geven als jullie dat leuk vinden :)

Annemieke gefeliciteerd !

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:38

Ben benieuwd wat er uit gaat komen Anouk. Als het een fout in haar offerte/advies is dan kunnen ze het toch niet op jullie verhalen?

Hier loopt alles rustig door. Zouden vorige week de hypotheekofferte tekenen maar onze adviseur was ziek. Dus dat gaan we nu vanmiddag doen. Hopen dat we alles op tijd rond krijgen voor de datums die in de koopovereenkomst staan, verwacht het alleen niet :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:40

mee kletsen en advies is altijd goed toch :j

gewoon je klachten blijven opschrijven inderdaad :j

Klussen hoeven we niet.... het enige wat we tijdens die ene dag willen doen is alvast wat dozen er heen sjouwen :D wat champagne drinken en vol bewondering het huis bekijken :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:44

Champagne drinken is ook belangrijk! :D

Ik ga, als we de sleutel hebben, als eerste champagne drinken in bad. Zo blij dat we een bad hebben :') (na m eerst schoongemaakt te hebben natuurlijk hahah)

Hebben jullie trouwens ook van de verkoopmakelaar 'kijk mijn huis' gekregen?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:55

Ja dat snap ik maar lees echt even je koopovereenkomst na hoe het zit met de risico overdracht wanneer jij de sleutel voor officiële overdracht krijgt van je verkoper. Want het risico bestaat dat jij verantwoordelijk wordt voor schade en verzekeringen aan het huis vanaf het moment dat je de sleutel krijgt.

Kirsten, ik durf nog niet te oordelen want ik heb nog niets op papier en geen definitieve uitspraak over wat dan ook maar we hebben het vanuit de bank al gehad over een compensatie. Het gaat niet om peanuts om het zo maar te noemen dus ik ben er benieuwd waar ze mee komen.

Het was een groot domino bouwterrein, er is al zoveel fout gegaan.

- domweg rekenen met verkeerde loongetallen tijdens het advies traject
- eerst offerte getekend, toen pas het advies gekregen
- fouten in het advies rapport ( om het nog maar niet over de duizenden spelfouten te hebben)
- totaal niet bereikbaar zijn en afspraken niet op afgesproken tijden nakomen
- bankgarantie te laat
- financiële misrekening in ons nadeel
- hypotheek was pas 2 dag voor overdracht opvraagbaar door notaris.
- vergeten dat notarissen geld vast houden voor enkele dagen waardoor we nog meer financiële middelen te kort kwamen.
- vergeten dat middelen uit bankspaardeposito's niet direct bij overdracht beschikbaar zijn
- stukken naar de notaris niet in de juiste vorm waardoor wij duurdere tarieven hebben moeten betalen
- rood stand die zonder mededeling is verdwenen
- verzekeringen niet goed
- hypotheek niet vrij gegeven waardoor we niet bij ons bouwdepot konden
- Postadressen niet aangepast waardoor de koper van onze oude woning stapels post binnen kreeg.

De vrouw van de klachten behandeling stond er behoorlijk van versteld toen ik haar vertelde dat mijn persoontje van de bank mijn per whats app op de hoogte had gebracht van enkele belangrijke zaken, waaronder het feit dat ze een escalatie verzoek had uit gezet, waardoor ze vanaf dat moment niet meer ons contactpersoon was. Ik ben zo benieuwd wat ze hier mee gaan doen, maar daar krijg ik denk ik niets meer van te horen :+ haha

Het is echt dat we in het verleden zo veel goede ervaring met hun hebben en het als het gewoon allemaal loopt wel heel goed gaat, maar anders verlies je toch echt het vertrouwen in je bank.

Ik heb ook kijkmijnhuis gekregen, opzich is het wel een fijne tool :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:06

Daar zitten toch wel echt grove fouten bij zeg, onvoorstelbaar.

Ik blijf de adviseur en contactpersoon van mijn klanten totdat alles staat zoals het moet staan. Dat kan heel snel zijn (bij een simpele verhoging) maar een traject voor ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid duurt soms maanden voor alles administratief rond is. En als er wat mis gaat (want dat kan altijd gebeuren, we blijven ook gewoon mensen) dan verstop je je niet achter een klachtenafdeling of een escalatieproces. Jammer hoor.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:18

Ja ik denk dat de adviseur zelf in de gaten heeft dat het de fout in ging, en heeft toen de ellende maar laten vallen middels een escalatie verzoek. Heb ook echt niets meer van de adviseur vernomen.

Mijn man is vorige week nog op de vestigings locatie geweest omdat we wat contant geld moesten hebben en zag de adviseur rond lopen. Persoon snelde snel naar het kantoor in :') Manlief vroeg of hij persoon in kwestie even mocht spreken. Maar dat kon niet want zat in vergadering. Staat ie even later voor de raam, helemaal niet in bespreking, is ie even blijven staan en toen ging de persoon in kwestie het hokje uit verhaal halen :')

We hadden die donderdag de oplevering van het huis er was van alles nog niet geregeld en ik was toen ik de woensdag een mail kreeg van de notaris of ik even 20k af wilde tikken voor overdracht behoorlijk over de kook en heb er gebeld dat ik die dag een oplossing van de persoon wilde. Oplossing is gekomen middels flexibel krediet maar opvolging is er nooit meer gekomen, persoon heeft letterlijk alles laten vallen..

Ik denk dat ik voor de adviseur in kwestie een te moeilijk geval was omdat ik zelf ook met regelmaat met leningen in verschillende vormen werk en dus ook echt voor werk gezorgd heb, wilde gewoon de voor ons meest voordelige vorm... En dat paste denk ik niet zo goed in de persoon zijn werkbeschrijving, met alle bijzonderheden in en om onze aankoop en verkoop kun je het immers niet op het laatste moment regelen :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:26

Anne_mieke88 schreef:
Bedankt voor de waarschuwing Shiloh.
Maar ik heb er de volste vertrouwen in...

de huidige bewonders zijn heel eerlijk.. ze appte mij van de week dat de magnetron kapot was gegaan en dat ze een nieuwe wilde halen voor ons... en ze laat alles wat nu stuk is vervangen... zoals een ruitje van de deur heeft ze laten maken.... knoppen van kastjes laten maken.... ze zijn heel eerlijk :)

we lopen zondag ook even een rondje door het huis... :j

Er staan niet voor niets in het koopcontract allerlei bepalingen over "wat nou als er brand uit breekt op het moment van tekenen" bijvoorbeeld.

Wat nou als er iets gebeurd en de boel vliegt in de fik. Dan kun je er u tegen zeggen dat hun verzekering moeilijk gaat doen en bij jullie komen aankloppen. En jullie hebben nog niet verzekerd dan.

Echt, ik zou het niet doen, maar gewoon die paar dagen extra geduld opbrengen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:36

is het niet dat het risico bij de verkopers blijft want het huis is in hun bezit... wij zetten er alleen als "vrienden" wat dozen neer en komen op "bezoek"...?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:37

Nee, dat is niet zo je bent de koper van de woning je bent niet zomaar een vriend van hen en dat weet een verzekeringsmij ook ;)

Kijk echt even je koopovereenkomst na, er zitten echt risico's aan vast.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:43

Is het misschien aan te raden om dit te vragen aan de makelaar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:45

Is er een sleutelovereenkomst getekend?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:46

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:15

Je moet het zelf weten, maar neem asjeblieft je koopovereenkomst door. Als het er een is met eenkeurmerk van de NVM is staat daar echt een stuk in over vroegtijdige sleuteloverdracht en lees je in over de risico's. Er gebeurd vaak niets maar als er wel wat gebeurd zijn dat echt geen leuke dingen.

Heb even een stukje geqoute uit een van onze overeenkomsten :

Citaat:
artikel 10. Risico-overgang. Beschadiging door overmacht.
10.1 De onroerende zaak is met ingang van het moment van tekenen van de akte van levering voor risico
van koper, tenzij de feitelijke levering eerder plaats vindt, in welk geval het risico per dat moment overgaat
op koper.
10.2 Indien de onroerende zaak voor het tijdstip van risico-overgang wordt beschadigd dan wel geheel of
gedeeltelijk verloren gaat, is verkoper verplicht koper hiervan onverwijld in kennis te stellen.
10.3 Indien de onroerende zaak door overmacht voor het tijdstip van risico-overgang wordt beschadigd dan
wel geheel of gedeeltelijk verloren gaat, is deze koopovereenkomst van rechtswege ontbonden, tenzij
binnen vier weken na het onheil, maar in ieder geval vóór de overeengekomen dag van de
eigendomsoverdracht:
a. koper uitvoering van deze koopovereenkomst verlangt, in welk geval verkoper -zonder enige bijzondere
tegenprestatie naast de vastgestelde koopprijs- aan koper op de overeengekomen dag van de
eigendomsoverdracht de onroerende zaak aflevert in de staat waarin deze zich dan bevindt, met daarbij
alle rechten welke verkoper ter zake van het onheil -hetzij uit hoofde van verzekering, hetzij uit andere hoofde- jegens derden toekomen. De levering van deze rechten geschiedt overeenkomstig het bepaalde in
artikel 7.4; dan wel
b. verkoper verklaart de schade voor zijn rekening te zullen herstellen vóór de overeengekomen dag van
de eigendomsoverdracht danwel indien het onheil zich voordoet in de vier weken voorafgaande aan de
overeengekomen dag van de eigendomsoverdracht, binnen vier weken na het onheil. In het laatste geval
verschuift een eerder overeengekomen datum van de eigendomsoverdracht naar de dag volgend op die
waarop die vier weken na het onheil zijn verstreken. Vindt herstel niet ten genoegen van koper plaats, dan
is deze koopovereenkomst alsnog ontbonden, tenzij koper binnen veertien dagen nadat op basis van dit
artikel herstel plaatsgevonden behoort te hebben, verklaart alsnog gebruik te willen maken van het hem
onder sub a. van dit artikel 10.3 toegekende recht, in welk geval de eigendomsoverdracht plaatsvindt op de
overeengekomen datum danwel, indien het onheil zich voordoet binnen vier weken voorafgaande aan de
overeengekomen dag van de eigendomsoverdracht, uiterlijk zes weken na het onheil.
Ingeval zowel koper als verkoper verklaren gebruik te willen maken van de in artikel 10.3 toegekende
rechten, prevaleert de keuze van koper.
10.4 Indien koper na de overdracht de koop op goede gronden heeft ontbonden als bedoeld in artikel 7:10
lid 3 BW, blijft het risico in afwijking van die bepaling voor koper tot aan het moment van de terugoverdracht
aan verkoper, indien en voor zover dat risico door hem is verzekerd of - bij gebreke daarvan - indien en
voor zover dat risico bij een object als het verkochte door een gebruikelijke opstalverzekering pleegt te
worden gedekt. Voor de overige risico's waartegen koper niet is verzekerd en die bij een object als het
verkochte ook niet plegen te worden verzekerd, blijft het bepaalde in artikel 7:10 leden 3 en 4 BW van
kracht.

Denk dat vooral punt een heel erg belangrijk is voor je, het risico van de woning is voor jullie. Zorg dus voor datum van de sleuteloverdracht dat je goed verzekerd bent.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:23

Spannend :#

Wij gaan zometeen een woning bekijken waar dus al heel veel belangstelling voor schijnt te zijn,
maar ik wil hem zo graaaag! haha
We zullen zien of we nog kans maken of dat ie voor ons neus weg wordt gekaapt,
beetje stom dat ze een open huis doen bij een woning waar al zoveel belangstelling voor is.

De aankoopmakelaar zei al wel dat er een kans is dat het via inschrijving wordt. |o

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:23

A_nouk schreef:
Je moet het zelf weten, maar neem asjeblieft je koopovereenkomst door. Als het er een is met eenkeurmerk van de NVM is staat daar echt een stuk in over vroegtijdige sleuteloverdracht en lees je in over de risico's. Er gebeurd vaak niets maar als er wel wat gebeurd zijn dat echt geen leuke dingen.

Denk dat vooral punt een heel erg belangrijk is voor je, het risico van de woning is voor jullie. Zorg dus voor datum van de sleuteloverdracht dat je goed verzekerd bent.

We hebben de koopovk. nagekeken en het staat er inderdaad in. We laten de verzekeringen vanaf die zondag lopen.... dan weten we in ieder geval zeker dat het allemaal is verzekerd :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:19

Wij zijn er zojuist achter gekomen dat we een verborgen gebrek hebben. -O- Er is een waterlekkage van de waterleiding. Toen wij er net in zaten viel het al op dat de meter doorliep, maar wij dachten toen aan de koelkast met tapwater en ijsblokjes. Nu kwamen we erachter dat in de wijnopslagkast de schimmel op de muren stond. -O- Ook in het halletje bij de achterdeur (aangrenzend aan de bijkeuken) hebben we plekken onder op de muur. Nogmaals speuren en leidingen afsluiten maakt dat het in de leiding zit naar de bijkeuken, waar een gootsteen en de wasmachine op aangesloten zit. Leiding lekt waarschijnlijk in de grond, grond zal meeste kans verzadigd zijn en dat maakt dat het vocht omhoog trekt. Ons waterverbruik is momenteel (jaar is nog niet rond) al 5 keer zo hoog als het waterverbruik in de vorige woning op jaarbasis!
Weet iemand wat de stappen zijn om dit, zoveel tijd na levering, nog aan te merken als verborgen gebrek? Overdracht was 2 juni 2014. Bovendien moeten we nog aan zien te tonen dat het er al langer zit. Helaas hebben we geen foto's gemaakt toen we de sleutel kregen, en ik weet ook even niet of er vochtplekken bij de achterdeur zaten. -O- Enige wat we weten is dat die meter toen ook al doorliep.