[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:51

Alleen onmogelijk te vinden in rose goud, alleen maar bovenstaande :(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 01:30

Banyu schreef:
Iemand die doet deze weg, iemand die mij kan helpen om vanuit hier kan kan zien of dit een goede is?

"Apple MacBook Air (Retina, 13-inch, 2020) 8GB 256GB SSD"

Te koop aangeboden een zo goed al nieuwe Apple MacBook Air (spacegrijs).
De macbook is zeer weinig gebruikt alleen maar voor het schrijven van een verslag i.v.m. een project.
Hij is technisch en uiterlijk in nieuwe staat, geen enkel krassen o.i.d., de macbook is echter exact als nieuw.

De specificaties van de MacBook Air zijn o.a.:
- Scherm: 13-inch Retina
- Processor: 1,1 GHz Dual-Core Intel Core i3
- Geheugen: 8 GB 3733 MHz LPDDR4X
- Opslag: 256 GB Flash-opslag
- Batterij LaadCycli: 26
- Besturingssysteem: macOS Monterey

De reden van verkoop is dat hij nu overbodig is geworden door het einde van het project..
De macbook is al voorzien van een schone installatie macOS Monterey en kan direct opgehaald worden.
De vraagprijs is laag en vast!

Liefst zoek ik een rosé goude macbook, maar schijnt lastig te zijn, kom alleen maar zilver grijs en goud tegen?

wat wil je ermee doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 07:22

Persoonlijk zou ik geen Mac met Intel meer kopen. Alle software gaat over op de M1 processoren, en die M1 Macs zijn zo veel sneller en efficiënter. Of de prijs moet echt goed zijn.
8GB geheugen is wel erg weinig ook. Leuk om verslagen te typen inderdaad, en wat internetten. Maar met foto's bewerken zal die het al lastig krijgen.
Wat de kleur betreft: zoek eens op 'goud/gold' ipv rose gold. Dan krijg je meer hits. Ik zie er zo al een stuk of 5 met M1 chip op marktplaats. Zo heet de kleur nl officieel, maar het ziet er uit als rose gold.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:52

Ik kom even binnen vallen. :o

Heeft de iphone 2020 SE een achter en front camera?
Ik vind hier en daar dat ie maar 1 camera heeft maar bedoelen ze daarmee dat ie geen front camera heeft of dat ie maar 1 camera achteraan heeft?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:06

Die heeft achter een camera en voor een camera :j Met één camera bedoelen ze dat ie er aan de achterkant maar eentje heeft, omdat de nieuwere modellen er twee (of zelfs drie?) hebben.
Mijn moeder heeft de SE 2020. Ik vond hem zelf wat te groot en hou niet zo van de afgeronde randen, maar verder is het een prima telefoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:14

8nnemiek schreef:
Die heeft achter een camera en voor een camera :j Met één camera bedoelen ze dat ie er aan de achterkant maar eentje heeft, omdat de nieuwere modellen er twee (of zelfs drie?) hebben.
Mijn moeder heeft de SE 2020. Ik vond hem zelf wat te groot en hou niet zo van de afgeronde randen, maar verder is het een prima telefoon.

Ik heb nu een SE uit 2016 maar die heeft gezwommen. Is hersteld en doet het soort van maar niet geweldig. := Voor hij zwom was ik heel tevreden maar ik vermoed dat Apple hem niet gaat blijven ondersteunen dus als ik dan toch een nieuwe moet (refurbished) dan wellicht beter een nieuwer model dat lijkt op de huidige...
Kwa afmetingen is de SE 2020 het dichtste dat ik vond?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:18

Ik had ook het model uit 2016. Die heb ik toevallig een paar maanden geleden naar mijn vriend doorgeschoven. Hij wordt na dit jaar niet meer ondersteund inderdaad, al kan die prima nog een tijdje mee (als ie niet heeft gezwommen :+ )
Als je iets zoekt dat qua afmetingen/design vergelijkbaar is dan zou ik naar de 12 mini of 13 mini kijken. Ik heb zelf de 12 mini gekocht, dat is echt een fijn ding <3 Ietsje hoger dan de oude SE, maar verder bijna hetzelfde, alleen is het daadwerkelijke scherm groter doordat de home knop er niet meer op zit. Maar hij past nog nét in al mijn broekzakken :D

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:04

Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de iPhone 13 128gb gegaan. Wel wat groter dan de 6 die ik nu heb maar vond de mini net te klein :o
Wilde graag de roze maar die was pas eind van de maand leverbaar dus ben voor de blauwe gegaan. Kreeg ik vanmorgen bericht dat deze ook voorlopig niet leverbaar is en dat ze niet weten wanneer wel :')
Hoop hem toch wel voor m’n vakantie binnen te hebben.... -O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:02

8nnemiek schreef:
Persoonlijk zou ik geen Mac met Intel meer kopen. Alle software gaat over op de M1 processoren, en die M1 Macs zijn zo veel sneller en efficiënter. Of de prijs moet echt goed zijn.
8GB geheugen is wel erg weinig ook. Leuk om verslagen te typen inderdaad, en wat internetten. Maar met foto's bewerken zal die het al lastig krijgen.
Wat de kleur betreft: zoek eens op 'goud/gold' ipv rose gold. Dan krijg je meer hits. Ik zie er zo al een stuk of 5 met M1 chip op marktplaats. Zo heet de kleur nl officieel, maar het ziet er uit als rose gold.

Top dankjewel! Wil ook geen kat in de zak kopen, dus sorry als ik vervelend ben, haha!
Ga eens langzaam aan verder zoeken. Dankjewel voor de tip

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:05

Hier net de iPhone 13 pro 128 besteld. Wilde eerst op de 14 wachten maar mijn huidige telefoon is de batterij niet meer zo goed. ( de 11 pro)
Ben benieuwd

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:34

baudyh schreef:
Hier net de iPhone 13 pro 128 besteld. Wilde eerst op de 14 wachten maar mijn huidige telefoon is de batterij niet meer zo goed. ( de 11 pro)
Ben benieuwd

Dat is snel. Hij is al binnen. Nog ff wachten op het hoesje en bescherm plaatje en dan ga ik ermee aan de slag.
Nu ook met E Sim.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:09

baudyh schreef:
baudyh schreef:
Ben benieuwd

Dat is snel. Hij is al binnen. Nog ff wachten op het hoesje en bescherm plaatje en dan ga ik ermee aan de slag.
Nu ook met E Sim.

Das heel snel :')
Welke kleur?
Ik krijg hem toch vandaag binnen alst goed is, eerst was het 1 augustus maar toch iets sneller :P
Ben alleen niet thuis... en morgen ook niet... en overmorgen ook niet -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:18

8nnemiek schreef:
Ik had ook het model uit 2016. Die heb ik toevallig een paar maanden geleden naar mijn vriend doorgeschoven. Hij wordt na dit jaar niet meer ondersteund inderdaad, al kan die prima nog een tijdje mee (als ie niet heeft gezwommen :+ )
Als je iets zoekt dat qua afmetingen/design vergelijkbaar is dan zou ik naar de 12 mini of 13 mini kijken. Ik heb zelf de 12 mini gekocht, dat is echt een fijn ding <3 Ietsje hoger dan de oude SE, maar verder bijna hetzelfde, alleen is het daadwerkelijke scherm groter doordat de home knop er niet meer op zit. Maar hij past nog nét in al mijn broekzakken :D

Ik vind die home knop eigenlijk fijn. Mijn man heeft eentje zonder home knop en dat ding vervloek ik elke keer als ik er wat mee moet doen. :o

het is de SE 2020 geworden mede om budgetaire redenen. De 12 mini is idd compacter en zou om die reden mijn voorkeur hebben maar zelfs refubished vind ik hem alleen vanaf 500 euro en de 300 die ik nu uit gegeven heb vind ik al een bak geld voor een telefoon. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:22

Het is wel even wennen zonder home knop inderdaad. Ik heb hem in het begin ook gemist, maar nu vind ik het wel fijn. Alleen 's nachts is het vervelend, dan herkent ie je gezicht niet ^)

Die mini is inderdaad een stuk duurder, dus ik snap zeker dat je de SE 2020 hebt gekozen. Prima telefoon hoor! Daar kun je vast weer lang mee vooruit :D En hij is waterdicht :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:24

8nnemiek schreef:
Het is wel even wennen zonder home knop inderdaad. Ik heb hem in het begin ook gemist, maar nu vind ik het wel fijn. Alleen 's nachts is het vervelend, dan herkent ie je gezicht niet ^)

Die mini is inderdaad een stuk duurder, dus ik snap zeker dat je de SE 2020 hebt gekozen. Prima telefoon hoor! Daar kun je vast weer lang mee vooruit :D En hij is waterdicht :D

_O- _O- Dat was ook het eerste dat ik zei tegen mijn man toen ie zei dat die het ook niet goed zou doen als ik hem deed zwemmen... _O- Nouja, het 2e, het 1e was "hij heeft niet gezwommen hoogstens gedronken." :+
Maar er is vertraging in de levering lijkt het, dat is wel frustrerend gezien mijn half werkende telefoon me met momenten de neiging geeft om 'm als projectiel te gebruiken. _O-

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:06

Mijn neefje heeft vorige week zijn iphone se in de zee laten zwemmen, hij was vergeten hem uit zijn zak te halen. Gelukkig terug gevonden en hij deed het nog!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:32

@Galja ik heb nu de blauwe. Kon kiezen uit blauw en groen rest was niet op voorraad. Maar de groene heb ik nu al. Dus voor blauw gegaan.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:02

baudyh schreef:
@Galja ik heb nu de blauwe. Kon kiezen uit blauw en groen rest was niet op voorraad. Maar de groene heb ik nu al. Dus voor blauw gegaan.

Hier ook een blauwe, tenminste...hij is nu “ergens” :')
Alst goed is kan ik hem morgen afhalen bij een PostNL punt...

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:18

Ik heb echt totáál geen verstand van laptops, telefoons, iPads en dergelijke, dus vandaar dat ik dit topic even binnen val. Ik wil graag een nieuwe laptop aan gaan schaffen (heb nu een HP Envy) en aangezien ik al jaren iPhones heb ben ik aan het overwegen voor een MacBook Air 2020 te gaan. Is dit een prima laptop voor iemand die weinig bijzonders met haar laptop doet? Ik gebruik eigenlijk alleen internet, Word en PowerPoint en kijk af en toe een serie, maar doe er verder geen spannende dingen mee zoals foto’s en/of video’s bewerken. Ik ben dus op zoek naar iets voor redelijk “standaard” gebruik. :)

De reden dat ik een paar jaar geleden voor een Windows laptop ging was omdat ik toen hoorde dat sommige mensen problemen ervaarden door het feit dat zij een Apple laptop hadden, bijvoorbeeld bij het versturen van bestanden. Weten jullie hoe dat tegenwoordig is?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:22

Wat jij noemt zijn typisch dingen waar een MacBook Air voor gemaakt is! Mijne uit 2014 doet dat soort dingen nog steeds. :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:24

Fijn om te horen! Ik lees zoveel informatie die mij niets zegt, dan ga ik twijfelen. Goed om te horen dat deze laptop daar prima geschikt voor is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:05

Ja hoor, de Macbook Air is daar perfect voor. Het werkt fantastisch samen met de iPhone.
Bestanden versturen is tegenwoordig ook een eitje. Naar je eigen apparatuur sowieso, via de iCloud of Airdrop. Als ik bestanden naar anderen stuur doe ik dat meestal gewoon via Wetransfer, of kleine bestanden via de mail.
Ik zou wel de Macbook nemen met de M1 chip in plaats van Intel, die zullen een stuk langer te upgraden zijn naar de nieuwste versie.

Heb je de laptop snel nodig? De Macbook Air 2020 is regelmatig in de aanbieding voor rond de 900 euro. Je hebt kans dat er binnenkort weer een aanbieding langs komt omdat de 2022 versie net uit is. Bij Tweakers kun je notificaties instellen zodat je een waarschuwing krijgt als de prijs bij een winkel onder een bepaalde hoogte zakt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:11

[code][/code]
Lugea schreef:
Ik heb echt totáál geen verstand van laptops, telefoons, iPads en dergelijke, dus vandaar dat ik dit topic even binnen val. Ik wil graag een nieuwe laptop aan gaan schaffen (heb nu een HP Envy) en aangezien ik al jaren iPhones heb ben ik aan het overwegen voor een MacBook Air 2020 te gaan. Is dit een prima laptop voor iemand die weinig bijzonders met haar laptop doet? Ik gebruik eigenlijk alleen internet, Word en PowerPoint en kijk af en toe een serie, maar doe er verder geen spannende dingen mee zoals foto’s en/of video’s bewerken. Ik ben dus op zoek naar iets voor redelijk “standaard” gebruik. :)

De reden dat ik een paar jaar geleden voor een Windows laptop ging was omdat ik toen hoorde dat sommige mensen problemen ervaarden door het feit dat zij een Apple laptop hadden, bijvoorbeeld bij het versturen van bestanden. Weten jullie hoe dat tegenwoordig is?

Ik lees toevallig mee en ben ook zo’n standaard gebruiker.
Nu zag ik ook gerefurbisde MacBooks online staan, waar moet ik op letten als ik zoiets wil?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:26

Lugea schreef:

Jij stelt de vragen die ik een paar maanden geleden stelde. Sindsdien helemaal blij met mij MacBook Air!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:27

xx_Irisje schreef:
[code][/code]
Lugea schreef:

Ik lees toevallig mee en ben ook zo’n standaard gebruiker.
Nu zag ik ook gerefurbisde MacBooks online staan, waar moet ik op letten als ik zoiets wil?

Dat er een M1 chip in zit ipv een Intel! De eerste is pas nieuw en zal langer te upgraden zijn.

Het is even een klap geld, maar hij is. het me iedere dag nog waard.