[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:22

Mootje, dat is denk ik in de Vissen een ander gedeelte van Leidschenveen. Zijn heel vaak problemen inderdaad, welke straat is dat? Best zuur als ze daar net wonen en nu al problemen vlakbij..

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:24

Ik heb je een PB gestuurd met de straatnaam :) Ik ben blij dat ik hun huis kan vinden, want verder ben ik er niet bekend!

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:07

Wauw _Noah, die Arenastraat hoeft niets meer aan te gebeuren, of wel? Wel heeel anders dan die andere :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:41

Dit weekend weer een beetje opgeschoten met het inpakken / voorbereiden. Maar wat een troep kan een mens verzamelen in zijn leven! Maar toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen mijn eerste echte van mijn eigen geld gekochte singletje van Charly Lownoise & Mental Theo weg te gooien -O- .

Gisteren ook een globale planning en kostenoverzicht gemaakt voor de verbouwing, en me er nu ook aan gaan houden.

Hoe zijn jullie aan jullie vakmensen gekomen? Zijn jullie via via aan mensen gekomen of gewoon via Marktplaats oid? Ik ben nu op zoek naar een loodgieter en een stukadoor, maar vind het nogal lastig om een goede en enigsinds betaalbare kracht te vinden. Helamaal omdat ik hier niemand ken, behalve mijn collega's.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:44

Wolken, ik ken een hoop mensen met goede ervaringen met werkspot :)
Ik had mijn stucadoor via de interieurwinkel en de loodgieter via de sanitairwinkel (beide buiten de winkels om).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:03

ik heb het allemaal gedaan met mensen die we kenden, en dat is heel goed bevallen.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:34

Ik had het ook het liefst door bekenden laten doen. Mijn broer heeft een eigen bedrijf in de electro techniek en heeft zo een groot netwerk van "mannetjes" . Helaas is het ivm de afstand niet mogelijk. Dan betaal ik me scheel aan reiskosten en ik denk ook niet dat ze erop zitten te wachten deze kant op te komen. Erg jammer, want dan weet je wat voor een vlees je in de kuip hebt. Nu zal ik af moeten gaan op eventuele recenties op internet en mijn eigen gevoel.

Mootje, ik heb het op werkspot gezet. Ben benieuwd!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:51

kun ej niet via je buren/collega's oid aan betrouwbare adresjes komen?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:47

Hier ook een tevreden klant van mensen via werkspot.nl :j.
Fijne eraan vind ik dat je de recenties kan lezen. Heb de stukadoor er vandaan, waar ik echt méér dan tevreden over ben en ook het mannetje die m'n gevel heeft gerepareerd heb ik daar vandaan getrokken.
Voor de vloer ben ik inderdaad via mijn buurman aan zijn broer gekomen, die had daar ervaring mee en dat heeft me aardig wat geld gescheeld.

De jongens voor de vloer had ik de sleutel gegeven, maar dat was via via dus toch wel enigszins vertrouwd en heel het huis was toen (letterlijk :') ) kaal. Laatste keer dat de stukadoors kwamen, was behalve de slaap- en badkamer alles al ingericht, maar ben ik ook tussendoor weggeweest enzo. Denk dat die mensen echt niet zomaar iets meenemen, denk dat zij hun baantje ook graag houden.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:01

Net een uurtje geleden op internet gezet en nu al 7 reacties. Ik weet wel dat ik de begroting van de stukadoor een tandje naar beneden kan doen. Ze vragen allemaal rond de € 10 per m2, terwijl dat vroeger een stuk duurder was. Kan ik toch mooi voor een echte houten vloer *\o/*

Fokfanaat, ik heb het wel ook aan mijn collega's gevraagd en krijg ook wel een paar telefoonnummers, maar nog niet van een loodgieter. Mijn nieuwe buren ken ik ( nog ) niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:14

Wolken, is het stucen incl. sausen, of ga je dat zelf doen?
Wel fijn dat je zelf hoger met je schatting zat. Dat gebeurt niet vaak :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:15

Yv_ schreef:
Denk dat die mensen echt niet zomaar iets meenemen, denk dat zij hun baantje ook graag houden.

Ik ben echt ontzettend wantrouwig, maar sowieso.
Als ze kwaad willen dan geven ze wel aan hun mannetjes buiten door waar de zwakke plekken in jouw huis zitten en waar de spullen staan.
Dan gaan ze echt niet op de dag zelf met jouw spullen naar buiten wandelen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:32

Ik heb een megagrote lekkage gehad door toedoen van gepruts van de aannemer toen ik er al 4 maanden woonde. Ik moest naar het buitenland voor mijn werk, maar in huis moest een deel van het CV systeem en een muur gesloopt en opnieuw opgebouwd worden. Ik heb toen de sleutel van mijn huis gegeven aan de timmerman van de bouw zonder daar eigenlijk bij na te denken. Aan de uitvoerder had ik hem minder graag gegeven :')

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:19

Ja soms moet je wel je sleutel afgeven, ik heb het ook een keer gehad en gelukkig geen slechte ervaring mee.

Nou we zijn bij het opknaphuis gaan kijken, dat wordt het niet, het is in een slechte staat. Naar mijn beleving mag het hele pand plat wil het nog iets worden :') . Die hebben we uit ons lijstje geschrapt. In Zoeterwoude hebben we weer 2 mooie gevonden, ze vragen er alleen wat meer voor, 399.000 . Maar ach, als ons huis nog even te koop staat kunnen we nog flink sparen :Y) .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:14

Werkspot heb ik hele dubbele ervaringen mee.......... maar vooral niet al te beste. Zitten veeeeeel beunhazen. Geen echte vakmensen :n :n
Die moeten het werk ook vaak niet hebben van iets als werkspot volgens mij. Die hebben het viavia druk zat.

Onze stukadoor had een 9,5 op werkspot uit 110 recensies........... geloof dat ik ook in dit topic wel eens heb verteld hoe dat gegaan is???? Drama!!!!!! En dat is zwak uitgedrukt _O-
Laatst bijgewerkt door manzano op 17-07-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:14

@ Wolken
Hihi dat troep verzamelen ken ik, ik bewaar ook van alles zeker als van maar dat kan van pas komen en dat en dat en dat.. en ik vind het zonde om zoiets weg te gooien..
Wij hebben straks allemaal mensen klaar staan via, via en veel mensen die willen helpen, kan je daar dus helaas niet in helpen. Misschien dat collega's wat weten?

@ _Noah
Haha dat is ook wat helemaal plat, maar dat is dan ook meteen wel keiveel werk.. jammer, maar komt vast wat moois op het pad.

Verder lees ik al mooie tips voor allerlei mensjes enzo, ideaal :D

Hier gelukkig weer positief nieuws we hebben uitstel gekregen en gisteren een hypotheekofferte ondertekend en krijgen er nog 1 binnen. Bij de ene moeten we eigen geld inleggen bij de ander niet dus hopen dat we de ander rond krijgen met lagere rente. Nu weer wachten pff duurt veel te lang :))

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:52

Met werkspot heb ik een slechte ervaring. Ik heb iemand daar ingehuurd om de keuken te laten betegelen en diegene wist totaal niet waar die mee bezig was. Die heb ik laten vertrekken, en iemand anders heeft het afgemaakt. Dit heb ik ook zwart laten doen en ben tevreden over het resultaat. Je moet het inderdaad hebben van mond op mond reklame. Zo ben ik ook bij iemand terecht gekomen. En je kan natuurlijk verschillende offertes laten maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:50

Heeft iemand van jullie ook gebruik gemaakt van een soort checklist zodat je geen dingen vergeet?
Zoals adreswijzigingen en van dat soort dingen??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:11

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:43

Thanks die ziet er idd wel goed uit :j

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:06

Iemand had hier toch een link gezet van een huis in venhuizen??? op de Kadijk???

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:35

Heb me hier ooit lang geleden gemeld, maar gooi mezelf er nu toch weer in als meelezer met misschien t.z.t vragen en ervaringen nodig :D (ga zo maar eens rustig het topic doorspitten)
De vorige keer is op niks uitgelopen, (veranderingen, baantjes, hypotheken etc.) maar we gaan er nu toch echt voor. Al verschillende gesprekken gehad, en we durven nu toch te zeggen dat we wat willen en we weten wat we kunnen besteden.
Hebben al wat huizen op het oog, met name eentje waarvoor we morgen een afspraak gaan maken voor een bezichtiging. Dus stiekem wel spannend.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:55

Nou wij zijn op advies maar met onze verkoopprijs gezakt, hopelijk komt er nu wat schot in de zaak :') -O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:05

Wel een nette flat verder.
Ik zou alleen die 2 schuine straatfoto's met die auto's weg laten halen.
Sowieso vind ik het teveel buitenfoto's en ook teveel aan het begin van de serie (leidt een beetje af) en het eerste dat in me opkomt is: nou nou dat staat vol zeg! Straks is er een parkeerprobleem!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:16

Een fotograaf heeft deze selectie uitgekozen om een reeel beeld te geven. Het is een appartement, (3 etages) dus geen flat. Daarnaast is het in een grote stad, dus dat er auto's staan is redelijk normaal.