Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Ik kom net van Kruidvat. Had producten mee van elseve, was 2+1 gratis. Ik kijk thuis de rekening even na, en ze hebben 1+2 gratis verrekend. Het was een nieuwe kassabediende en die was alles behalve vriendelijk dus ik heb geen neiging om dit te melden. Mijn vriend zegt zelfs, ga terug en flik het nog eens als het werkt![]()
Scheelt toch wel, heb nu 20,97 korting gehad ipv 9,99...
PSvanLot schreef:Marjo schreef:Ik ben een beetje geschrokken van mijn energierekening afgelopen maand. In november heb ik op een of andere manier 270kWh verbruikt. In oktober was dit 153 en september 90... Ik snap echt niet waar dit vandaan komt...
Het is ook een stuk kouder geweest natuurlijk, is je verwarming niet aangeslagenonverwacht?
Neonlight schreef:Dat is vreemd Marjo. Elektriciteit blijft normaal behoorlijk stabiel. Je stookt op gas?
Varekaj, meeste kans lukt je dat nu weer of ze hebben de fout ontdekt. Is namelijk niet een fout van de kassière maar het staat verkeerd in het kassasysteem.
Marjo schreef:Nou ik heb een apparaatje gekregen van mijn vader, maar dat helpt nog niet echt. Maandag maar eens bellen met de woningstichting/ gemeente. Ik begrijp echt niet waar mijn hoge verbruik vandaan komt...
Tieme schreef:Marjo schreef:Nou ik heb een apparaatje gekregen van mijn vader, maar dat helpt nog niet echt. Maandag maar eens bellen met de woningstichting/ gemeente. Ik begrijp echt niet waar mijn hoge verbruik vandaan komt...
Heb je alle apparaten ook een keer uit het stopcontact getrokken om te kijken wat de elektriciteitsmeter dan doet?
Dan moet je even kijken of hij stroomverbruik laat zien of niet. Meest handige is het met een p1 meter. Daarmee kan je realtime meten. Dus alles eruit. Ook ventilatiebox, modem enz.
En dan 1 voor 1 alles er weer instoppen en bij elk apparaat wat erin gaat kijken wat het stroomverbruik doet.
Een ziggobox voor de tv staat er bijvoorbeeld om bekend veel stroom te verbruiken.
En je zegt dat alles electrisch is. Dus ook je verwarming? Dan zou ik het eerlijk gezegd daarin zoeken.
8nnemiek schreef:Wat voor kachel heb je?
Als je een gewone, elektrische kachel hebt die 2000 Watt verbruikt, en die is de helft van de tijd aan om de kamer op temperatuur te houden, dan verbruik je dus 1kWh per uur, of 12kWh op een hele dag ongeveer. Om even een voorbeeld te noemen.