Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:53

sunshine wat een leuk huis <3
Ik zou dan wel weer gekleurde kussen nemen :+ En volgens mij kunnen er heel veel kleeuren bij (oranje, turquoise, groen, blauw). Heb je een klein staaltje van de stof? Dan kun je die meenemen naar de winkel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:05

Áls je kleur neemt zou ik het bij één kleur houden óf een rustige ton-sur-ton.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:26

DubbelDun schreef:
Áls je kleur neemt zou ik het bij één kleur houden óf een rustige ton-sur-ton.

Ik zou inderdaad wel voor 1 kleur kiezen :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:31

Sunshine, ik vind het zo juist heel rustig en dus heel prettig ogen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:35

Ik vind je huis juist knus en gezellig ogen sunshine.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:14

Ik zou de kast bij de eettafel een knalkleur geven. En het kastje waar de tc op staat ook, denk ik. Het geheel oogt imo wat flets.

Oh en het bureau niet verplaatsen, maar de bank een stukje van de verwarming af halen, die lijkt er wat in gepropt. Denk dat dat meer eenheid geeft.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:18

Bedankt !! Ik dacht dat er juist meer kleur in zou moeten omdat het anders saai zou worden.
Nu vind ik het helemaal niet saai, maar kon me zomaar voorstellen dat andere mensen deze tinten saai vinden :o

Ik heb inderdaad ook nagedacht over een kleed bij de bank... maar ik heb twee honden die behoorlijk verharen en beide soms echt smeerkezen kunnen zijn ( hallo modder aan de voetjes ).
Het leek mij dus heel veel werk om zo'n kleed netjes en haarvrij te houden.

De kast bij de eettafel is ook nog een project.
Die hebben wij zo gekocht, maar die mensen hebben het krijtverf niet goed aangebracht.
Een keer er tegen aan stoten en het valt eraf helaas. Ook de scharnieren zijn niet echt goed meer... dus die willen we nog gaan doen.
Ik dacht er eigenlijk over om deze kast wit te maken? Hij is nu grijs achtig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:29

sunshine schreef:
Ik heb inderdaad ook nagedacht over een kleed bij de bank... maar ik heb twee honden die behoorlijk verharen en beide soms echt smeerkezen kunnen zijn ( hallo modder aan de voetjes ).

In ieder geval niet hoogpolig. Laagpolig was ook niet ideaal hier, maar een geweven vloerkleed ging beter. En een speciaal opzetstuk voor de stofzuiger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:31

sunshine schreef:
Bedankt !! Ik dacht dat er juist meer kleur in zou moeten omdat het anders saai zou worden.
Nu vind ik het helemaal niet saai, maar kon me zomaar voorstellen dat andere mensen deze tinten saai vinden :o

Die hebben wij zo gekocht, maar die mensen hebben het krijtverf niet goed aangebracht.
Een keer er tegen aan stoten en het valt eraf helaas. Ook de scharnieren zijn niet echt goed meer... dus die willen we nog gaan doen.

Je maakt al de fout te doen waarvan jij denkt dat anderen het mooi vinden. Jij en je vriend moeten doen wat jullie mooi vinden.

Ik vind het geheel persoonlijk wel saai, maar daar moet jij je niet door laten leiden, jij moet er wonen. Als jouw interieur is wat jij mooi vindt, dan is het goed.

En zoals ik zei, ik zou de kast juist een kleur geven om wat kleur in het geheel te krijgen (bijvoorbeeld een roodtint wat terug komt in dat schilderij). Maar dat moet je wel passen :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:31

Ik heb een koeienhuid bij de bank. Heel makkelijk schoonmaken :j. Misschien voor jou ook een optie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:42

@Newfoundlander: kijk eens naar buitenkleden, die kunnen tegen een stootje en zijn heel makkelijk schoon te maken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:36

Tja is het mijn stijl nee,
Ik zou persoonlijk wat pastelkleuren toevoegen. Dat houd het zacht en rustig. Maar als jullie dit mooi vinden vooral zo houden! :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:45

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:51

Dat is zeker een mooi kleed en daar passen ook diverse pastelkleuren bij.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:51

sunshine schreef:
Thanks! Pastelkleuren heb ik even voor gekeken, ziet er wel heel tof uit!
Buitenkleed is een goeie, ik denk dat een kleed een nog warmere uitstraling geeft.

https://www.volero.nl/buitenkleed-lotus-pastel.html
Dit vind ik persoonlijk wel mooi !

Leuke kussentjes in die tonen erbij misschien een vaasje of een potje en dan ben je er :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:54

Sunshine doen wat jullie smaak is, je hebt een mooie basis en kan zo met kleine aanpassingen je huis een compleet andere sfeer geven, jij kan alle kanten op, een paar assecoires in combi met -goedetip - een kleed en een paar kussens van pastel (ook in meerdere tinten kan) of 1 dikke knalkleur bv oker geel of een mooie groen of blauw je hele huis opleuken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:59

@Sunshine. Ik vind het belangrijk me thuis te voelen in een huis. En dat is voor iedereen anders. Als jij kleur erbij wil dan moet je dat doen en als je het nu juist prettig vind dan juist zo laten.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:02

BeFunny schreef:
@Sunshine. Ik vind het belangrijk me thuis te voelen in een huis. En dat is voor iedereen anders. Als jij kleur erbij wil dan moet je dat doen en als je het nu juist prettig vind dan juist zo laten.

Precies dit!

Ik vind het trouwens helemaal niet saai ogen. Je hebt veel persoonlijke dingen toegevoegd, dat maakt t sfeervol vind ik. Kleur is heel persoonlijk, net als stijl en sfeer.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:21

En vlgs mij hòef je het niet perse in kleur te zoeken; je kan het ook in textuur zoeken. Dus: wol, velours, vacht...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:48

Wat een leuk huis Sunshine! Ik vind de inrichting heel warm, doet landelijk aan. Als je hier wat kleur aan toe wilt voegen, zou ik het eerder bij herfstkleuren of aardetinten gaan zoeken. Vloerkleed vind ik persoonlijk niets, maar dat is smaak :o Wel mooie hond!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:53

Overweging voor een klein beetje kleur kan ook zoiets als dit zijn:
Afbeelding

Deze komen denk ik bij de Kwantum vandaan, heb ze al een jaar of 5. Vergelijkbaar met een botanisch design en bv een beetje groen of lavendel zie je op het moment wel veel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:02

Ik blijf erbij, niet doen. Zo'n vleugje kleur doet echt afbreuk aan de mooie afstemming die je nu bereikt hebt :Y)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:29

Sunshine: ik vind het juist al super sfeervol ingericht! Je kan het wellicht nog wat aankleden met kaarsjes enzo? Dat maakt het vaak ook al heel gezellig (in de zomer ja dat anders natuurlijk dan in de winter). En misschien kan je er nog wat natuurlijke element in toevoegen? Want die natuurlijke kleurlijn heb je al heel mooi te pakken. En misschien een licht, cremekleurig bontachtig kleed op de bank? Maar ik denk dat in jouw geval “less is more” een goed uitgangspunt is. Als je echt een kleur wil toevoegen zou ik voor een warme kleur gaan (donkergroen, oud roze, donkerblauw). Maar zeker niet teveel dan: wat kussentjes en een kleed dan bijvoorbeeld. En wat ook altijd een goed idee is voor meer kleur: een mooi boeket bloemen! Wild boeket, droogbloemen, pluimen, allemaal leuke dingen tegenwoordig! Een mooie vaas (echt een eyecatcher) doet dan vaak ook wonderen.

Ik heb afgelopen week twee droogboeketten besteld en ben er super blij mee!

Roze beneden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En blauwe voor de slaapkamer!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:29

Ik vind het ook een mooie, rustige uitstraling, sunshine! Wat een mooie hond heb je :)

@Denise_Storm, die zien er netjes uit! Mooi, ook bij dat groen op je muur!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:47

sunshine schreef:

Zo op de foto ziet het er gebalanceerd uit. Dat kan natuurlijk in het echt nog wat anders tonen.
Je zou iets kunnen doen met de kleuren van de prachtige foto/schilderij (?) achter de bank. Daar zie ik veel van de kleuren van je inrichting in terugkomen. Dat speelse rood zou je her en der iets kunnen toepassen.