Moest bij de verkoop foto eerder aan een soort van roseopicta denken

Was dit de enige foto die er bij stond ?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Karlijn schreef:Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb deze Calathea gekocht als een Waterfresh, maar op Plantnet geeft ie aan dat het een Calathea Louisae is, oftewel de Maui Queen, maar die heeft een veel dunnere nerf. Ik had nog nooit van de 'Waterfresh' gehoord (al verzinnen ze natuurlijk wel steeds nieuwe namen, net als bij de Birkin).
Wat denken jullie? Hij ziet me er veel te bekend uit maar ik kom er niet op![]()
[ [url=m/tT9mQP.webp]Afbeelding[/url] ]
En hij lijkt ook niet echt op het verkoopplaatje. Of in heel speciaal licht ofzo.
[ [url=m/94EO9W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tanya schreef:De meer reguliere soorten, die je ook in het tuincentrum kunt krijgen, zijn niet zo lastig.Zijn hoya’s een beetje makkelijk? Krijgen ze snel beestjes?
Westhof schreef:Nee, het is meer voor de sier. Heb ze besteld, ben benieuwd.
Leuk, foto’s _Karlijn
Ik heb toen straks nog een Calathea Medaillon meegenomen:
[ [url=m/akSj1v.jpg]Afbeelding[/url] ]
capopjekop schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar die mosbal. Het ziet er wel grappig uit.
Gisteren naar intratuin duiven geweest en natuurlijk niet met lege handen naar huis gegaan
[ [url=m/aoiitP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nI4xMD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zd7yh5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nORIBK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/00YlFA.jpg]Afbeelding[/url] ]
xPabloBokt schreef:Ooh die zijn tof! Die heb ik in het groot
Hier met een van de poezen toen ik hem net had, samen met mijn andere Calathea.
[ [url=m/QWyFHU.jpg]Afbeelding[/url] ]
@capopjekop oooh ik wil ook zo graag nog een stippelplantje. Maar die hier bij het tuincentrum vond ik er nogal sneu uit zien.. zo vol dat het overwoekerd leek i.p.v. gewoon "volumineus".
Mijn paradijsvogel is overigens uit quarantaine! Geen wolluis meer gezien, dus hij staat weer gezellig beneden.
Westhof schreef:Prachtig jouw Calathea's! Een echt grote staat ook nog op mijn wishlist. Ze hadden de Medaillon ook nog groter staan, maar helaas waren daarvan de bladeren beschadigdPlus ik was met de fiets, ook geen succes haha.
xPabloBokt schreef:Waar heb jij de dragonscale staan, Jis_? Die van mij krijgt alleen maar bruine plekken
Luxorvalkje schreef:Oké ik heb raad nodig.
Ik heb een hele grote monstera, 2,5 meter red hij wel.
Maar ik twijfel of ik hem kan houden.
Mijn nieuwe huis is minder licht, enkel ramen op het westen.
En mijn katten vinden het leuk om tegen de bladeren te slaan (dat hebben ze de afgelopen 4,5 jaar niet gedaan).
Ik wordt zo vrolijk van dat ding.