FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:22

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:44

Cayenne schreef:
Zijn er al kijkers geweest, Rina?

Al meerdere. Zelfs al voordat hij op Funda stond. Maar makelaar is nu even op vakantie dus ik heb even rust :+

Ik zou zo meegaan naar de USA alleen wil wederhelft die kant niet op |(

Ziet er leuk uit die in Zwaagdijk. Maar vrees dat die dik boven ons budget is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:53

Ons huis staat sinds kort ook op Funda, toch jammer dat je niet kan zien hoe vaak het huis bekeken is. Ben reuze nieuwsgierig :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:55

moonsparkle schreef:
Voor mij is m'n droomhuis ongeveer dit :') alleen dan nog wat meer vrijstaand, wat meer land (wil wat kleinvee) en het liefst een bos met een kwartier rijden. Maar de sfeer, het licht, het hout, de afwerking, het feit dat er nog een stenen bijgebouw bij zit van 75m2(das groot genoeg om allebei aan huis te werken) vindt ik allemaal echt top. We zijn maar met twee dus het huis hoeft ook niet zo groot te zijn.

Huis in Hulst gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/hulst/huis-86 ... eildijk-2/

Oh wat een schattig huisje. Als dat bij ons in het dorp had gestaan had het zeker een ton duurder geweest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:56

[***] schreef:
Ons huis staat sinds kort ook op Funda, toch jammer dat je niet kan zien hoe vaak het huis bekeken is. Ben reuze nieuwsgierig :=

Ik kon dat toen wel zien toen ik mijn huis te koop had.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:03

Ik zou wel graag in Zwitserland willen wonen.
Mijn tante woont er ook en mijn vader zit er doordeweeks. Prachtige omgeving <3
Maar het is er allemaal stervensduur helaas.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:04

[***] schreef:

Dat kan je wel zien hoor. Moet je makelaar je even koppelen als verkoper en dan kan je inloggen en alle statistieken zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:05

manzano schreef:
[***] schreef:

Dat kan je wel zien hoor. Moet je makelaar je even koppelen als verkoper en dan kan je inloggen en alle statistieken zien.

Ik zie het nu! Via de app van Funda zie je die opties niet staan :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:15

Je kunt het zeker zien. Het grappige is dat je ook ziet dat je huis ergens ter sprake is geweest, dan schiet in één keer het aantal views omhoog. :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:25

Achterom schreef:
moonsparkle schreef:
Moet wel wat aan gedaan worden, maar ik vindt m niet verkeerd. Lijkt ook wel een bossige omgeving. Hoe wel er wel duidelijk staat dat het nu verhuurd wordt, ik weet niet hoe de staat nu dan is

Huis in Haaksbergen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/haaksbergen/h ... kielweg-8/

Heb je ook gelezen wat die huurders betalen? Totdat ze ooit weggaan kost het je iedere maand geld, maar je kunt er niks mee. Zoiets zou ik niet kopen.
Want die huurders gaan never nooit weg natuurlijk.

Is het in nederland niet zo dat als het verhuurd is, je de huurders er uit kan zetten als je er zelf intrekt of 1 van je kinderen?Dat is in belgie namelijk wel.De huurders hebben dan 6 maanden na de verkoop ,tijd om iets anders te vinden.In die 6 maanden moeten ze wel hun huur door betalen.Met wat pech heb je altijd wel een hoop gezeik,maar uiteindelijk moeten ze er uit.
Je mag het niet kopen,opknappen en voor meer verhuren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:33

Nope, Alleen als het verhuurd is onder leegstandswet of op andere wijze voor bepaalde tijd Met goed dichtgetimmerd contract

Maar gewoon verhuurd dan geniet de huurder nogal wat bescherming vanuit de wetgeving en kom je daar echt niet 1,2,3 vanaf

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:28

Eigen gebruik is weldegelijk een mogelijkheid in NL om huurbescherming te doorkruisen. Maar is niet makkelijk en geldt niet als je het verhuurd koopt zoals bij het aangehaalde huis.

Is heel ingewikkeld in NL en huurders hebben idd enorm veel bescherming.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:20

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:05

manzano schreef:
Eigen gebruik is weldegelijk een mogelijkheid in NL om huurbescherming te doorkruisen. Maar is niet makkelijk en geldt niet als je het verhuurd koopt zoals bij het aangehaalde huis.

Dan zal zo'n huis toch lang te koop blijven staan? Never nooit nirt dat ik 345.000voor een huis betaalen het verhuur voor 325. Dan snij je jezelf toch enorm in de vingers?
Want ik neem aan dat je in NL net als in Be als eigenaar toch zo'n huis moet onderhouden?
In Belgie werken we met contracten, huurders zijn goed beschermt maar er zijn wel mogelijkheden. Dus als huurder weet jevgewoon dat op het moment dat je woning te koop komt dat je er uit moet reeel is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:14

beatje schreef:
manzano schreef:

Dan zal zo'n huis toch lang te koop blijven staan? Never nooit nirt dat ik 345.000voor een huis betaalen het verhuur voor 325. Dan snij je jezelf toch enorm in de vingers?
Want ik neem aan dat je in NL net als in Be als eigenaar toch zo'n huis moet onderhouden?
In Belgie werken we met contracten, huurders zijn goed beschermt maar er zijn wel mogelijkheden. Dus als huurder weet jevgewoon dat op het moment dat je woning te koop komt dat je er uit moet reeel is.

Als je het geld op je rekening hebt staan..... Op de bank levert het geen 325 rente per maand op ;)
Moet je zien als langetermijn investering niet voor een eigen huis. Huur kan je ook verhogen natuurlijk
En als het vastgoed zelf in de loop der jaren in waarde stijgt haal je daar ook nog wat uit.
Missch zijn het wel mensen van 80 die het nu huren. Dat scheelt ook haha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:38

Zelfs als je het geld op een rekening hebt staan is het niet erg intressant.Aan het huis moet best het 1 en ander gedaan worden ,doe je het niet hou je op den duur een bouwval over,hoewel je het volgens mij verplicht ben als je het verhuurt om het goed te onderhouden.Huur mag je niet zomaar verhogen,hier in belgie mag je alleen mee met de huurindexering en die is praktisch niks spreek je over een paar euro per maand. Voor het geld waaraan dit huis te koop staat kan je dan best iets gelijkaardigs vinden wat even duur is en waar je wel mee kan doen wat je wilt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:57

https://www.funda.nl/koop/bergen-op-zoo ... imolen-83/ Ik heb mijn oog op dit huis laten vallen,niet zo ver bij ons uit de buurt,wel veel minder grond als we nu hebben.Maar wij wonen net aan de andere kant vd grens en mijn man ziet naar nederland verhuizen nog niet zitten ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:13

Ik had gisteren mijn huis alvast op Facebook gedeeld en heb nu maandag al een bezichtiging :+ Donderdag komen ze foto's maken, dus hopelijk zijn die niet eens meer nodig :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:25

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:27

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:42

Cayenne schreef:
Spannend Relaxed!

Groot paardensportcomplex in Utrecht te koop: https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis- ... seweg-508/

Jeetje dat is Nedereind. Daar woonde ik vroeger vlakbij. Heb daar ook regelmatig gejureerd vroeger. Weet niet waarom het verkocht wordt, weet iemand dat hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:47

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:49

Ja die foto's maken het nou niet echt aantrekkelijk :=

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:06

Judass schreef:
Ja die foto's maken het nou niet echt aantrekkelijk :=

Als je er eigenlijk niet uit wil, maar gedwongen wordt om een of andere reden kan het wel handig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:39

Lijkt wel haastwerk, ook geen binnen foto's..