Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ils_K schreef:Vanmorgen hier in het noorden prettig weer.
Volgens mij krijgen wij bijna niks, helaas! Ik wil ook wel een lekkere pak sneeuw.
Ladygiroc schreef:Volgens BR krijgen wij in het westen maar een beetje sneeuw dus verwacht geen gekkigheid verder. In het oosten is het misschien leuker qua weer..
Winna schreef:Volgens deze kaarten krijgen we in Friesland wel sneeuw. De andere die ik gezien heb, o.a. buienradar, zeggen weer van niet. Ben benieuwd of het morgen wit is bij ons, mag van mij!
tootje71 schreef:het plenst flink door hier , geloof helemaal niet meer dat er sneeuw moet komen.
Joolien schreef:België heeft overigens deels code rood voor sneeuw:
[ Afbeelding ]
Die mafkezen hebben het wel over 20 cm sneeuw, dat lijkt me wat overdreven, maar dat kan wel gebeuren door harde wind en sneeuwophoping.
Overigens wordt er gesproken over een zeer lage luchtdruk, wat kan zorgen voor een escalatie van de storm waardoor windsnelheden van 150 kmpu mogelijk zijn. Dat geldt ook voor de Nederlandse kust en een deel van het binnenland. Dat is redelijk extreem, plus dat het springtij is, dus is het zeeniveau standaard al hoger en de getijden extremer. Dus ook de waterstand wordt spannend
Joolien schreef:tootje71 schreef:het plenst flink door hier , geloof helemaal niet meer dat er sneeuw moet komen.
Dat is t m juist, de regen gaat straks over in sneeuw.In België is al natte sneeuw.
Daarnaast is de luchtdruk nog steeds aan het dalen, dus kan echt flink los gaan vannacht aan de belgische kust, maar ook in het binnenland.