[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:24

Ik heb nog nooit problemen gehad met Lightning of USB C dus gevoeliger of niet boeit me allemaal niet zoveel. Ben gewoon blij als ik nog maar 1 type kabel hoef te hebben.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:51

Shiloh schreef:
Ik heb nog nooit problemen gehad met Lightning of USB C dus gevoeliger of niet boeit me allemaal niet zoveel. Ben gewoon blij als ik nog maar 1 type kabel hoef te hebben.

Mijn vriend heeft een S20 (een van de nieuwste Samsung modellen) met een USB C lader maar man... ALLE USB C kabels die we nog hadden, kunnen weg want dat ding doet het eigenlijk alleen fatsoenlijk met een fast charge USB C - USB C kabel met een fast charge stekker. In de auto laden is een drama, hebben geloof ik 10 kabels gekocht voor er eentje was die oplaadde en niet alleen lading soort van vast hield (dus was 5%, hij bleeft op 5% maar met Google Maps aan liep ie toch nog langzaam leeg)......

Mijn iPhone 13 laadt met alles dat een lightning kabel is, ik heb niet het idee dat de fast charge kabel & stekker die ik er bij kreeg echt zoveel sneller is dan een gewone.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:54

Nou kan je vertellen dat als je crappy cheap lightning kabels koopt dat je ook geen consequent resultaat krijgt hoor. Niet alle kabels zijn gelijk geschapen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:28

Ik werk altijd met de goedkoopste Action lightning kabels, die doen het perfect :=

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:08

8nnemiek schreef:
Ik werk altijd met de goedkoopste Action lightning kabels, die doen het perfect :=

Ze gaan idd niet zo lang mee als de Apple kabels, maar ik merk er weinig problemen mee...

De kabels die we voor mijn vriend kopen, werken prima op mijn Samsung tablet dus het is niet dat de kabels het ech niet doen ofzo.
Die telefoon is gewoon retekieskeurig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:36

PSvanLot schreef:
MoniqueT schreef:
Ik wacht in elk geval tot september. De nieuwe schijnt toch wel veel te veranderen ten opzichte van de huidige modellen.

Wat zou er gaan veranderen?

https://www.icreatemagazine.nl/hardware/iphone-14/

Vooral de camera, batterijduur en bij de Pro ook de chip. Daarnaast volledig scherm zonder inham en titanium behuizing. Ik kom van de 11 Pro Max en wil ook nu het topmodel. Ik ben een dag nadat ze in de winkel komen jarig. Dat kan geen toeval zijn toch? :P

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:43

Ik overweeg om mijn 'nieuwe' macbook terug om te ruilen voor eentje met wél USB aansluiting etc...
zit nu aan mijn 2e koppelstuk en als de kat nog maar er naar kijkt verliest hij al contact, ben het echt zat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:26

Ik zou de kat eens ernstig toespreken :-)

Serieus, nooit problemen met die C-aansluiting, maar ik gebruik het koppelstuk ook niet echt vaak. Alleen voor de beamer en voor mijn fotokaartlezer.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:48

MoniqueT schreef:
Ik zou de kat eens ernstig toespreken :-)

Serieus, nooit problemen met die C-aansluiting, maar ik gebruik het koppelstuk ook niet echt vaak. Alleen voor de beamer en voor mijn fotokaartlezer.

Haha ik heb foto's van de blikken die ik krijg wanneer ik hem ernstig toespreek, dat geef je snel op _O-

Ik gebruik die laptop bijna uitsluitend voor fotobewerking dus 90% van de tijd zit in dat koppelstuk zowel mijn laadkabel, de externe harde schijf (USB) als mijn SD kaart ingestoken.
Op dit moment kan ik geen foto's importeren vanaf mijn SD kaart zonder dat hij uitvalt omdat hij contact verliest (zelfs als de kat niet in de buurt is haha)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:39

Ik heb zelf deze adapter: *link*
Deze is uitverkocht zie ik, maar ik heb er nooit problemen mee, dus als je nog een poging wil doen dan zou je eens naar dit merk kunnen zoeken..

Maar ik moet wel zeggen dat ik érg blij ben dat mijn Mac 3 USB C poorten heeft en een SD slot en magsafe lader. Zeker het overzetten van foto's/film gaat echt veel sneller rechtstreeks via het interne slot/poort.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:14

Ok, wie kan mij tips geven?
Ik heb nu een IPhone 6 met 32gb geheugen. Beestje begint oud te worden en is aan vervanging toe.

Ik twijfel heel erg tussen de IPhone 11,12 en 13. De gewone, niet de mini want die vind ik wat te klein ( al ben ik ergens bang dat de gewone niet in mn broekzak past :o )
Met allemaal ga ik er flink op voorruit natuurlijk.
Ik twijfel ten eerste over 128gb of 256gb ( nu heb ik behalve een zooi foto’s maar iets van 5 apps die nog werken ivm te kort aan geheugen)

Er zit best een prijsverschil tussen de toestellen. Is de 13 echt zoveel beter dan de 11 bv?

Ik gebruik de telefoon voornamelijk om foto’s te maken, te internetten ( Facebook, YouTube ) en zou graag ook weer Netflix en Spotify erop willen.
Oja, en natuurlijk ook gewoon om te bellen en te appen :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:46

Wat ik zou doen (en zelf ook doe): neem iCloud opslag voor de foto’s, dan heb je veel minder opslag nodig op je telefoon, en de iCloud opslag is helemaal niet duur. Zeker als je ook nog andere Apple apparaten hebt is dat enorm handig, maar ook op een Windows computer kun je gewoon overal aan je iCloud bestanden.
Ik heb zelf 64GB op mijn telefoon, en nog niet half vol.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:58

Op zich is de opslag van de foto’s het grootste probleem niet. Ik moet mezelf gewoon aanwennen ze bv 1x per maand over te pompen naar m’n laptop en externe harde schijf ( waar al m’n foto’s op staan)
Maar wat ik zo zie neemt het besturingssysteem nu ook een groot deel van de opslag in beslag. Tel daar een paar apps bij op en de 32gb is zo vol.

Dus 128gb zou voldoende moeten zijn?

En kan iemand mij de grootste verschillen vertellen tussen de 11,12 en 13?
Scheelt zo’n €300 in aanschaf dus das best wel geld...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:19

8nnemiek schreef:
Wat ik zou doen (en zelf ook doe): neem iCloud opslag voor de foto’s, dan heb je veel minder opslag nodig op je telefoon, en de iCloud opslag is helemaal niet duur. Zeker als je ook nog andere Apple apparaten hebt is dat enorm handig, maar ook op een Windows computer kun je gewoon overal aan je iCloud bestanden.
Ik heb zelf 64GB op mijn telefoon, en nog niet half vol.

Ik heb hier dus laatst een rekensommetje over gemaakt, omdat ik mijn 64 gb telkens vol heb. Kan ik beter straks 128 gb kopen, of kan ik beter iCloud nemen? iCloud is €2,99 per maand, 128 gb is €50 duurder dan 64 gb. Ik doe gemiddeld 3,5 jaar met een iPhone, dus je snapt wel dat ik straks gewoon een 128 gb telefoon neem. :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:50

Het is vooral handig als je, zoals ik zei, meerdere Apple apparaten hebt en je iCloud gebruikt als gedeelde map. Dan heeft het meer waarde dan alleen de opslag, want je hebt dan gewoon al je foto's en documenten op al je apparaten direct beschikbaar. Maar het ligt er inderdaad ook aan hoe lang je je telefoon gebruikt. Als je na twee of drie jaar een nieuwe wil dan is de online opslag sowieso goedkoper (50GB kost 99 cent), maar als je altijd vijf jaar met je telefoon doet dan zul je wat duurder uit zijn.
Ik doe altijd lang met mijn telefoons, maar koop de iCloud ook voor het gebruiksgemak.

Verschil tussen de 12 en 13 is minimaal. De 13 heeft een betere camera dacht ik, vooral ook bij weinig licht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:47

Heel eerlijk? Ik snap niet hoe mensen dat geheugen steeds vol krijgen. Ik gebruik de iCloud wel, heb ook extra opslag. Ik deel mijn Apple ID met mijn man en we hebben 2 iPads, 2 iPhones en een MacBook Air. Daarnaast nog een oude iPad en een oude iPhone die puur als e-reader/muziekspeler gebruikt worden. Allemaal op dezelfde iCloud dus. Ook al onze muziek staat in de iCloud, we gebruiken onderweg wel gewoon mobiele data, maar die hebben we genoeg.

Mijn iPhone 11 Pro Max is nu bijna 3 jaar oud, ik heb 64GB opslag, heel veel Apps draaiend. Ik ben een intensieve gebruiker, gebruik Apple Pay continue, lees op mijn telefoon, maak veel foto´s en nog heb ik bijna 14 GB vrije ruimte op deze telefoon. Wij betalen nu 9,99 per maand voor de opslag, maare is dan ook extreem ruim. Voor 2,99 heb je al 200GB uit mijn hoofd gezegd.

Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:49

Nog even aanvullend. Ik ken de 13 niet uit de praktijk. Mijn man heeft de 12 Pro Max en ik dus dezelf maar dan de 11. Zijn foto´s zijn wel beter, al zijn die van mij ook absoluut meer dan goed. Ze zijn gewoon nog net wat scherper en levendiger van kleur.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:38

Is ook niet heel gek dat je hem niet vol krijgt als je iCloud gebruikt, of wel? :)*

Afbeelding

Want dit is zonder iCloud.

Ik snap het punt wat betreft de synchronisatie tussen meerdere apparaten wel. Dat is wel gemakkelijk. Echter heb ik een 2 TB externe harde schijf voor mijn Macbook en Mac, dus daar bewaar ik de meeste van mijn foto's op en dat vind ik prima zo. Beetje old school nog. :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:36

Dus? Lijkt me de tip van de iCloud sowieso niet verkeerd toch? Of je nu wel of niet meerdere apparaten gebruikt, die opslag is vaak goedkoper dan een telefoon kopen met veel opslag.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:52

Dat jouw opmerking over het niet snappen dat men hun opslag altijd vol krijgt vrij logisch is, want je gebruikt zelf iCloud en hebt dus totaal geen vergelijkbare situatie als mensen zonder iCloud en dat het dus niet raar is dat men hun opslag vol krijgt zonder iCloud. :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:17

ik snap niet hoe dat werkt met foto's en iCloud. Al mijn foto's staan in de iCloud maar als ik dan een foto wis op de telefoon, is ie ook weg in de iCloud. Als ik een nieuwe telefoon koop, staan al die 50.000 foto's vanaf 2012 er meteen weer op. Ik kom er niet vanaf. En foto's moet je per stuk wissen, ook zo handig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:26

Instellingen -> Foto's -> Optimaliseer iPhone opslag. Dan slaat hij alleen previews op in de iPhone als die te vol raakt, en staan de originele foto's alleen in de iCloud. Als je dan een foto wil bekijken op je telefoon importeert hij de originele.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:23

ah, tnx! Ga ik eens proberen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:51

Iemand die doet deze weg, iemand die mij kan helpen om vanuit hier kan kan zien of dit een goede is?

"Apple MacBook Air (Retina, 13-inch, 2020) 8GB 256GB SSD"

Te koop aangeboden een zo goed al nieuwe Apple MacBook Air (spacegrijs).
De macbook is zeer weinig gebruikt alleen maar voor het schrijven van een verslag i.v.m. een project.
Hij is technisch en uiterlijk in nieuwe staat, geen enkel krassen o.i.d., de macbook is echter exact als nieuw.

De specificaties van de MacBook Air zijn o.a.:
- Scherm: 13-inch Retina
- Processor: 1,1 GHz Dual-Core Intel Core i3
- Geheugen: 8 GB 3733 MHz LPDDR4X
- Opslag: 256 GB Flash-opslag
- Batterij LaadCycli: 26
- Besturingssysteem: macOS Monterey

De reden van verkoop is dat hij nu overbodig is geworden door het einde van het project..
De macbook is al voorzien van een schone installatie macOS Monterey en kan direct opgehaald worden.
De vraagprijs is laag en vast!

Liefst zoek ik een rosé goude macbook, maar schijnt lastig te zijn, kom alleen maar zilver grijs en goud tegen?
Laatst bijgewerkt door Banyu op 16-07-22 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:55

Ik snap dat je een rosé gouden zoekt! Ik ben dol op mijn rosé gouden MacBook! Inmiddels met een mooie marmeren cover.