[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:10

pmarena schreef:
Oei, lastig Berthe...hoe oud zijn die kinderen...? Niet toevallig al de boomhutten-tijd een beetje ontgroeid ;)

Saskiaatje: waardeloos hout is dat, met hele gaten en scheuren er in. Kun je goedkoop krijgen want alleen hout-noobs willen dat :P

Vloer met zulke gaten en scheuren er in is echt waar-de-loos qua onderhoud, die gaten en scheuren gaan vol troep zitten :P

Wel mooi die zwart-houten keuken :j

En waar kunnen we dat hout voor noobs krijgen dan? O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:30

Saskiaatje schreef:
pmarena schreef:
Oei, lastig Berthe...hoe oud zijn die kinderen...? Niet toevallig al de boomhutten-tijd een beetje ontgroeid ;)

Saskiaatje: waardeloos hout is dat, met hele gaten en scheuren er in. Kun je goedkoop krijgen want alleen hout-noobs willen dat :P

Vloer met zulke gaten en scheuren er in is echt waar-de-loos qua onderhoud, die gaten en scheuren gaan vol troep zitten :P

Wel mooi die zwart-houten keuken :j

En waar kunnen we dat hout voor noobs krijgen dan? O:)

Mijn vader zijn opdrachtgever heeft een poos terug nog een hele vracht via Marktplaats op de kop getikt om appartementen mee te bevloeren.
En papseflaps maar tobben om de fatsoenlijke stukken er tussenuit te zoeken....rest van de gaten gingen ze opvullen geloof ik want geen hond wil zulke irritante gaten in zijn vloer :P

Faniek

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:48

@ SAKKIA
Vervelend het tijdsdruk pfff.. wat een geregel! Hoop voor je dat het snel binnen is :j

@ berthe
Ik vind het een goed idee hoor zoals bedacht eerst maar niks en dan wel zien. Je kan altijd puzzelen.

Hier weer een stapje verder, contract + intentie is goed gekeurd op deze manier dus nu ingediend, hopelijk snel offerte binnen en weer verder regelen. Nu nog verlenging van ontbindende voorwaarden morgen laten aanvragen.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:12

Wauw, wat zijn jullie allemaal met mooie huisjes bezig! Die met dat gemeentebos, lijkt me heerlijk wonen.

Ik postte een paar weken geleden in dit topic en we zijn inmiddels een heel stuk verder. Vandaag zijn de verkopers akkoord gegaan met ons bod op een huisje wat we heel leuk vonden. Nu zes weken om financiering te regelen en bouwkundig rapport te laten maken. Ik ben heel blij!

Dit is het huis: http://tinyurl.com/d275xx6

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:28

Berthe, Inderdaad lekker het de gemeente laten oplossen :j
Peel, Wat een geweldig huis en leuke locatie!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:19

Leuk huis ook Peel! En wat een super mooie vloer!! weet je wat voor een vloer het is? Ik ben namelijk nog steeds druk op zoek voor mijn eigen huis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:46

Ik gok afzelia parket :D
Heb je al wel iets in gedachten, Wolken?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:08

Nee -O-

In mijn vorige huis had ik deze:

Afbeelding

Ook wel erg mooi, maar wil eigenlijk iets anders, maar weet nog niet wat. Het liefst een houten vloer, maar mijn budget is wel redelijk beperkt. En het moet ook wel bij het huis passen. De ene keer wil ik een donkere vloer, de andere keer een lichte vloer. Iemand nog goede ideeën?

Vandaag op de valreep gelukkig wel een woning gevonden voor mijn collega, anders had die vanaf vrijdag bij mij in de logeerkamer gemoeten. Hij zit voor € 475 all in in een zomerhuisje. Weer een kopzorg minder.

Nu trouwens op RTL4, een vrouw die een compleet huis wilt verbouwen met een budget van € 12.000. Dan moet ik het wel redden met mijn € 30.000 :D .

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:45

Oei, ik weet alleen dat de makelaar zei dat het hardhouten parket is :o ik vond het zelf ook echt een mooie vloer ja!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:03

Goed bericht hier. De achterburen wilden het stuk ook graag kopen, begrepen we nu. Uit de mail van de verkopende makelaar van vanochtend: Op ambtelijk niveau heeft de gemeente besloten dat zij het achtergelegen stukje grond aan de familie Jonker/Garssen wil verkopen en niet aan de achterburen. Vanochtend is daarover ook een gesprek geweest tussen de achterburen en de gemeente. De buren waren wat bezorgd over wat er allemaal ging gebeuren met die grond. Ik heb begrepen dat het een positief gesprek is geweest waarbij de zorgen zoveel mogelijk zijn weggenomen. De achterburen gaven daarbij aan het prettig te vinden om een keer kennis te maken met de nieuwe kopers.
Dussss... Dat klinkt goed. Presidium heeft nu goedkeuring gegeven, nu moet het volgende week dinsdag nog langs B en W. En dan kunnen we woensdag eindelijk het voorlopig koopcontract tekenen.

Faniek, succes
Peelslowly, heel anders dan die van ons maar ook erg mooi!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:07

Wolken, Die vrouw was echt niet realistisch. Ik heb meteen gezapt toen ik je berichtje zag :')
Dat was ook wel te zien aan het eindresultaat!
*\o/* Positief nieuws dus, Berthe! Wanneer verhuist je dochter?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:18

Ze huurt per 1 augustus maar gaat er echt wonen in september.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 01:21

Mootje schreef:
Wolken, Die vrouw was echt niet realistisch. Ik heb meteen gezapt toen ik je berichtje zag :')

* is meteen gaan kijken * :D

http://www.rtl.nl/xl/#/u/dd816f32-a1cb- ... 8ec0034029

Doet me een beetje denken aan mij en mijn vriend :') :=
Ik wil ook alles :o

Wij hebben ook maar een zeer beperkt budget. Marktplaats was mijn beste vriend :j

Ik vind een douche beneden trouwens wel wat hebben, iets grappigs ouderwets :Y)

Fijn berthe :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 02:18

http://www.rtl.nl/xl/#/u/6bf843d8-525a- ... 201e521dbe

(aflev. 1, ben meteen enthousiast gaan kijken)
My god dat lijkt me erg, tot 2x toe ingebroken in je nieuwe huis :oo
Ik zou er, mezelf kennende, niet meer veilig voelen en er niet meer willen wonen :o

... en hij zegt ook pijpenla :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:58

Zo compleet verbouwen voor 12.000 klinkt optimistisch, ik ga die aflevering ook eens kijken haha!

Mijn vriend en ik twijfelen er ook aan een klushuis te kopen. Het is een vrijstaande woning met een groot stuk grond erbij. Er moet een nieuw dak op, heeft geen cv, en de gevel kan ook een opknapbeurt gebruiken. Toch erg spannend om zoiets aan te gaan, en of we er verstandig aan doen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:01

Een nieuw dak is wel heel duur (25.000 euro?) en een geheel nieuwe cv kan ook algauw oplopen tot 10.000 euro.
Maarja, dan heb je wel wat.

12.000 of 15.000 euro zou best kunnen (echt veel groter is ons budget ook niet) maar ten eerste had dan die broer helemaal gratis moeten werken (behalve materiaalkosten natuurlijk) en ten tweede lukt het dan niet in enkele weken om alle materiaal zo goedkoop mogelijk overal vandaan te halen.

Ik ben al een paar maanden bezig geweest om gratis of goedkoop allemaal materiaal te verzamelen.

Voor een paar duizend euro (de helft van haar budget denk ik) hebben wij nu verzameld:
openslaande deuren, muur uitgebroken, nieuwe radiatoren (6), deels nieuwe keuken met vaatwasser en te maken eiland (alleen blad en koelkast nog), nieuwe badkamertegels, badkamermeubel, douchewand, thermostaatkraan en douche, boven en beneden nieuwe vloer, boven en beneden nieuwe voorzetgipswanden en isolatie, heel veel verf, boven en beneden overgordijnen, tafel, bank, buffetkast, 8 deuren waarvan er 3 of 4 teveel (waren toch gratis) en allemaal nieuwe deurklinken.

Maar we kunnen op het stucen na, nu niemand inhuren, moeten het allemaal zelf doen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:20

Dat is slim om goedkoop/ zelf materiaal te verzamelen.

Ja dat is zeker duur. En het probleem is vaak, dat je tijdens het opknappen nog tegen veel meer problemen oploopt. Dit is het huis trouwens: http://www.funda.nl/koop/leidschendam/h ... straat-36/
Er moet ook nog een badkamer, keuken en toilet in, dus aan een ton zullen we dan zeker komen. Plus dat je later nog tegen problemen aan kan lopen, en aangezien wij vaak in het buitenland zitten voor werk voel ik daar niet zoveel voor ;). Misschien toch maar nieuwbouw, maar dan geen vrijstaand huis. :D

Trouwens, ons lievelingshuis wat verkocht onder voorbehoud was, is weer terug op de markt.. mijn dag is weer goed (check slaapkamer ;) ):
http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/h ... straat-88/

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:31

Noah, Dat is heel wat anders dan Stompwijk :')
Nicolle, Wat een miniem budget :oo Alleen al mijn stoffering kostte meer dan die vrouw haar klusbudget :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:32

Ow die woning ziet er op het eerste oog schattig uit, maar je kan je er linea recta mee opgeven voor "bouwval gezocht" als je dat koopt :=

Enkelsteens muurtjes, enkel glas....
Je kan wel een aardig stuk grond erbij kopen! :Y)

Die 2e woning is echt compleet het tegenovergestelde :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:02

Mootje schreef:
Nicolle, Wat een miniem budget :oo Alleen al mijn stoffering kostte meer dan die vrouw haar klusbudget :o

Ik heb ooit dat verhaal hier al eens gezet, maar we konden niet veel bijlenen, zaten met een lastige ex en we kregen eigenlijk dit huis 'in onze schoot geworpen' dus we zijn in een stroomversnelling gekomen zonder al te veel spaarcentjes en voorbereiding.

Het huis waar mijn vriend 3 jaar aan heeft lopen klussen zullen wij qua budget en tijd (en zin en vakmanschap en materialen) nooit kunnen evenaren, dat was zo superstrak afgewerkt en totaal nieuw gemaakt van binnen.

Maar er zijn een paar dingen die we toch willen proberen mee te nemen zoals nette afwerking, ingebouwde stopcontacten, fatsoenlijke isolatie.

Het enige jammere is dat nu al het oude stucwerk erafvalt, dus er moet meer gestuct worden dan eerst gedacht, en er moeten ook nieuwe gipsplaten boven tegen het plafond.

Zo heb ik voor 15 euro meer dan 15 meter restantstof in een online stoffenwinkeltje gekocht, hier gaan alle bovengordijnen van gemaakt worden. De benedengordijnen lagen voor 75% korting bij de Gamma.
Verf haalde ik bij een verf-outlet in Ter Aar voor de helft van de prijs, of ik koop de opruiming voor 50-75% korting en plak er rustig nog extra stickerkorting op ook :=
Badkamermeubeltje is van MP en dat gaan we zelf aanpassen en schilderen.
Bouwmaterialen haal ik soms bij:
http://www.installatie-opruiming.nl/ en ook hier http://www.arsenius.nl/
Openslaande deuren heb ik tweedehands gekocht en er ramen omheen laten maken.
We hebben dezelfde keuken als we al hadden van MP gesleept alleen dan met wat ontbrekende keukenkastjes en een vaatwasservoorblad.

Radiatoren heb ik in het halve land opgehaald bij voornamelijk mensen die vloerverwarming lieten aanleggen in hun nieuwe huis :D
Laatst bijgewerkt door Nic op 11-07-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:17

@ PeelSlowly
Wat een heerlijk huisje zeg, super!

@ Wolken
Vloerideeen hier niet helaas sorry.
He wat fijn een kopzorg minder dat is wel zo prettig nu :j

@ berthe
Dat klinkt goed zeg super! Goede berichten.

@ _Noah
Zo dat is nog behoorlijk wat werk in dat huis en als je dan het andere huis ziet, geweldig :D

Wij lopen op dit moment helaas misschien toch tegen een domper... Wij hadden een onder voorbehoud financiering tot 17 juli, maar door strubbelingen hier van ziekte, verlof, van het kastje naar de muur had ik pas laat mijn verklaringen voor elkaar en kunnen we nu pas beginnen alles neer te leggen bij de geldverstrekker. Dus moesten we vragen de datum uit te stellen, maar daar zit het probleem, want dat lijkt hem niet te worden.
Ontbindende voorwaarde kan naar 3 augustus, maar bankgarantie moet 27 juli blijven en 3 augustus is eigenlijk ook nog wel te dichtbij, in ieder geval niet zeker dat we het dan wel rond hebben en een bankgarantie op 27 juli gaat dat dan ook niet lukken.. Volgens verkopende makelaar is het niet wenselijk in verband met wat in koopovereenkomst staat qua data. Ik weet niet hoe het zit en baal als het niet lukt, zou dan nog mogelijk maar op een weekje aankomen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:20

Oei dat is k u t, heb je rechtstreeks bij de bank of via adviseur?
Wij hadden een adviseur en die heeft echt een wonder verricht toen wij in de tijdproblemen kwamen, binnen 1.5 week was alles geregeld :=
Het kan dus wél.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:29

Via een adviseur... hij kan het inderdaad via een andere snellere bank doen, maar door verschil in rente moeten we dan een bedrag er zelf bij op hoesten, omdat het 0,5% scheelt en dat scheelt nogal :=
De bank waar we het bij willen doen qua rente is niet altijd even snel helaas...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:43

Zo Faniek dat scheelt inderdaad nogal wat, ik hoop voor je dat het op tijd lukt!!
Dat andere huis is inderdaad geweldig, je kijkt uit over de weilanden aan de achterkant dus ligt ook redelijk landelijk!

Mootje, haha ja he? Dat is in Leidschenveen, ligt tegen Stompwijk aan maar is toch nog Den Haag, is een mooie middenweg voor ons :D. Ik kan ook niet goed tegen dat bemoeizuchtige in een dorp.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:47

Noah, ben je al eens langsgereden bij het nieuwe huis? Er zijn nogal een paar 'slechte' straten in Leidschenveen wat betreft omgang en ruzies tussen buren :)
Vriendinnetje woont net goed, maar de straat erachter en de rest van dat blok is waardeloos en ze wonen er nog maar een half jaar :+