FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 02:06

Achterom schreef:
moonsparkle schreef:
Moet wel wat aan gedaan worden, maar ik vindt m niet verkeerd. Lijkt ook wel een bossige omgeving. Hoe wel er wel duidelijk staat dat het nu verhuurd wordt, ik weet niet hoe de staat nu dan is

Huis in Haaksbergen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/haaksbergen/h ... kielweg-8/

Heb je ook gelezen wat die huurders betalen? Totdat ze ooit weggaan kost het je iedere maand geld, maar je kunt er niks mee. Zoiets zou ik niet kopen.
Want die huurders gaan never nooit weg natuurlijk.

Dat doet me denken aan dat oude huisje dat ook ergens te koop staat en je voor een prikkie kunt kopen, maar je moet wel wachten tot de huidige bewoners er uit gaan en volgens het contract mogen die er hun hele leven blijven zitten :') en nog gratis ook!
Staat volgens mij al jaren te koop. Stel dat die mensen nog 20 jaar leven. Fijn voor hun maar voor jou als eigenaar minder.

EDit: Gevonden! Dat was deze. https://www.funda.nl/koop/kloosterzande ... -bosch-22/
Die laatste zin ook in de verkooptekst :')
Citaat:
Als u geïnteresseerd bent geworden in de woning, vernemen wij dat graag van u zodat we de (on)mogelijkheden met u kunnen bespreken.

Amethyst_

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:28

Huis in Nieuw-Amsterdam gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuw-amsterd ... ak-oz-130/

Heel mooi, en volgens mij ook wel mogelijkheden voor de paardenliefhebber. De huidige eigenaar houdt van golf. Je ziet in de schuur een groen hoekje met golftas en later nog op een groot grasveld.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:30

Kan voor investeerders best interessant zijn. Je krijgt huur en vastgoed stijgt doorgaans in waarde. Kan meer opbrengen dan op de bank ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:31

Aardbevingen in Emmen? Mijn familie woont er al weetikveelhoeveel generaties en ik heb ze er nooit over gehoord, en ik kom er zelf ook regelmatig.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:48

Amethyst_ schreef:
Huis in Nieuw-Amsterdam gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuw-amsterd ... ak-oz-130/

Heel mooi, en volgens mij ook wel mogelijkheden voor de paardenliefhebber. De huidige eigenaar houdt van golf. Je ziet in de schuur een groen hoekje met golftas en later nog op een groot grasveld.

Wauw wat een sfeervol huis. Ik zou er zo intrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:50

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:
Nou huis weer bekeken, mijn makelaar zegt, er zit kraak nog smaak aan, maar je kunt er wel zo in. En dat is ook hoe ik het zie, binnen nu en 10 jaar moet alles wel een keer vervangen worden, maar eerst zou ik er meteen in kunnen. Met sauzen en nieuw laminaat heb je al een hele verbetering te pakken.
Hij gaat nu bij de adviseur ff polsen of er overbrugging nodig is of dat het zo lukt. Dan een bod doen, aanvaarding per 1 november en hopen dat mijn huis dan gewoon verkocht is (en dat verwachten hij en ik (en zelfs de verkopende makelaar :+ ) sowieso wel)

Link per PB :+

Dat is eigenlijk hetzelfde als hier.
Ik heb dit huis 3 weken terug de overdracht gehad.
Heb er ook een nieuwe vloer in en alles gesausd.
Maar binnen nu en 10 jaar moeten de keuken en badkamer wel vervangen worden.

Leuk hoor. Ik ben echt heel benieuwd hoe het loopt.
Ik denk ook dat je niet bang hoeft te zijn voor de verkoop van je huis. Dat gaat hier nu allemaal zo snel.
Ik was mijn flatje in dezelfde buurt binnen 5 dagen kwijt. En had m best krap aan de prijs staan.

Verkopende en kopende makelaar waren er idd beide niet bang voor. Zeiden ook dat ze het het drukst hadden met huizen die nog op funda moesten komen. Dan was er al zoveel animo voor.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:13

Nummus schreef:
Aardbevingen in Emmen? Mijn familie woont er al weetikveelhoeveel generaties en ik heb ze er nooit over gehoord, en ik kom er zelf ook regelmatig.

Jup Emmen ligt ook op een gasbel. Nooit geweten?? De jaknikkers van Schoonebeek staan er niet voor niks, en in Emmen zelf stond er ook altijd 1. Richting de Eekwal. (ben nu al jaren uit Emmen weg, en geen idee of die er nog staat.)
Over het algemeen zijn de bevingen daar milder, en minder frequent, maar ze komen er echt voor. Heb er zelf ook al 1 meegemaakt daar.
Lijstje van bevingen in Emmen, en de gemeente Emmen. De ene die ik gevoeld heb staat niet eens in die lijst, die was nog daarvoor. Ergens 80-er jaren, ja ik word oud :+
https://www.aardbevingnl.nl/searchresults.php?q=emmen

En een kaart van NL waar alle bevingen op ingetekend zijn. Daar zie je ook Emmen, Assen en Ter Apel zijn eigenlijk aardbevingsgebied :D
https://fusiontables.googleusercontent. ... t=1&l=col3

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:55

Amethyst_ schreef:

Heel mooi huis idd!
Lijkt wel een beetje op een indoor golf simulator, alleen zijn die echt heel duur. Wordt meer “professioneel” gebruikt.

Ik ben vooral benieuwd achter het verhaal bij het schilderij op foto 30 :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:41

Dat er een gasbel zit weet ik wel ja. :j Maar nog nooit van bevingen gehoord of meegemaakt.
Zal eens aan de familie vragen wanneer ik ze weer zie. :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 05:04

Amethyst_ schreef:

Dat is in het dorp bij ons. Mooi pand,maar zelfs voor deze regio aan de dure kant

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 05:07

Rina die ja knikkers zijn voor aardolie. Ik woon daar vlak in de buurt. Richting Emlicheim staan er nog een heel stel, compleet met bovengrondse leidingen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:41

Die 3e is al gemeld hier. Dat is die van ons. En ik snap nog steeds niet waarom de makelaar hem op Klazienaveen gezet heeft. Het is eerder Sellingen Gr.

Uffelte heeft er al eerder op gestaan. Is toen ook verkocht, nu is het land eraf gehaald, die stond nl toen met iets van 2 a 3 Ha te koop.

Ik weet dat de jaknikkers voor aardolie is, wederhelft heeft altijd in de gas en olie industrie gewerkt. Maar men noemt het standaard gasbel, al zit er onder Emmen niet echt gas. Is mss ook wel de reden dat het minder heftig is met de aardbevingen. Dat stuk richting Emlichheim staan er idd nog meer, maar lang niet zoveel als vroeger. Zelfs in Schoonebeek midden in het centrum staat er nog 1, die werkt af en toe zelfs nog. Maar er wordt bij lange niet meer gepompt wat er vroeger uitgehaald werd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:48

Zijn er al kijkers geweest, Rina?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:17

Voor mij is m'n droomhuis ongeveer dit :') alleen dan nog wat meer vrijstaand, wat meer land (wil wat kleinvee) en het liefst een bos met een kwartier rijden. Maar de sfeer, het licht, het hout, de afwerking, het feit dat er nog een stenen bijgebouw bij zit van 75m2(das groot genoeg om allebei aan huis te werken) vindt ik allemaal echt top. We zijn maar met twee dus het huis hoeft ook niet zo groot te zijn.

Huis in Hulst gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/hulst/huis-86 ... eildijk-2/

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:27

Dat is ook mijn ideale huis, helaas op de verkeerde plek. I.v.m (klein)kinderen van mijn man zoeken we rondom Apeldoorn.
Gezien onze leeftijd slaap-en badkamer beneden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:32

Gelukkig maakt ons de plaats niet zo veel uit, mag zelfs in een ander land zijn :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:28

Rina bedankt voor het voor mij ophelderen van het mysterie! :j
Aardolie, natuurlijk, duh... Dat is mij vroeger uitgelegd. :+

Moonsparkle dat lijkt me best makkelijk, niet zo plaatsgebonden zijn. :D
En je voorbeeld van een droomhuis ben ik het wel mee eens. <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:32

Leuk huis idd!! Jammer toch soms dat je ze niet even kan oppakken en verplaatsen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:04

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:07

Mooi plekje, maar probeer maar eens een verblijfsvergunning te krijgen voor Amerika :')

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:17

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:42

moonsparkle schreef:
Voor mij is m'n droomhuis ongeveer dit :') alleen dan nog wat meer vrijstaand, wat meer land (wil wat kleinvee) en het liefst een bos met een kwartier rijden. Maar de sfeer, het licht, het hout, de afwerking, het feit dat er nog een stenen bijgebouw bij zit van 75m2(das groot genoeg om allebei aan huis te werken) vindt ik allemaal echt top. We zijn maar met twee dus het huis hoeft ook niet zo groot te zijn.

Huis in Hulst gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/hulst/huis-86 ... eildijk-2/

Dan is mijn huis wat voor je. :D
Oké, het staat niet te koop, en mist het hout, de sfeer en de afwerking van dit huis. :+ Maar het is ook wit met een rood dak, is wel meer vrijstaand, heeft meer grond en meerdere bossen binnen een kwartier rijden.
Voor een heel mooi bedrag willen we wel overwegen het te verkopen, dan gaan we (terug) naar Amerika. Maar ik droom nog even verder, haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:44

En waar is dat?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:45

In het mooie Westerwolde! <3