Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:02

Ik vind die laatste die Monique post heel erg mooi voor bij jou Kosje!

Jolynne: De keukentegels zou ik inderdaad ook verven om wat meer rust te creëren.

Van die fotowand van Patrice zou ik echt hysterisch worden :')

Cer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:07

Ik weet niet helemaal precies waar t over gaat, maar ik vind de kleur "Merrie" (een achterlijke naam) maar wel een hele mooie kleur :j

Misschien is het trouwens met die plak keuken wand een idee om de bestaande tegels eerst vlak te maken. Als die plakwand zo dun is, zou je er best een dunne plaat nog tussen kunnen plaatsen denk? Ik vind het er super uitzien :j maar heb wel bestaande tegels, die ik niet wil wegbreken als t even niet hoeft..

Oh en gisteren is de toilet weer gerepareerd, ik durf nog niet te gaan zitten :') ik ben heel benieuwd of t nu goed gaat...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:14

@cer: ik vrees dat je het niet tegenhoudt, je zult er toch aan moeten geloven... moeder natuur etc... :+

Ipv die geel/blauwe tegels zou ik een mooie laminaat/pvc-vloerdelen kiezen en die er tegen aan lijmen. Hoeft niet veel te kosten en qua uitvoering eindeloze mogelijkheden die bij de rest passen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:19

Patrice, ik heb nog eens goed naar jouw foto’s gekeken, ik denk dat mooie gordijnen heel veel verschil kunnen maken. Ik heb zelf pas gordijnen gekocht bij Voordeelgordijnen.nl en vooraf diverse staaltjes laten komen. Ik ben er echt superblij mee.

We hebben een gordijn in een wat linnenachtige structuur wat kleur en warmte uitstraalt.

Afbeelding
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:22

DubbelDun schreef:
@cer: ik vrees dat je het niet tegenhoudt, je zult er toch aan moeten geloven... moeder natuur etc... :+

Ik heb er echt een fobie van gekregen ondertussen :')

Gelukkig werk ik lange dagen en hebben ze op stal ook een toilet _O-
Ik geef t iets meer dan een dag of 2, dan zal die lijm toch wel uitgehard zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:26

Kosje, ga je ook lichte gordijnen nemen? Blijf alle voorbeelden toch wat hard vinden door de gordijnen.
Weet niet meer wie er zo brutaal was en jouw foto heeft gebruikt. Maar de kleur heart wood van Flexa is misschien ook nog wel een optie. Mits lichte gordijnen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:30

Ik was zo brutaal. Maar ze heeft de gordijnen pas een maand nieuw, geloof ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:31

Begreep dat Kosje de gordijnen wilde houden.

Overigens kan het contrast met donkere gordijnen wel mooi zijn. Is misschien grijs nog een optie?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:33

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:35

Ik krijg meerdere kleuren bij jouw link. Zitten wel hele mooie bij hoor! Zeker in het grijs-beige palet!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:15

MoniqueT schreef:
Ik was zo brutaal. Maar ze heeft de gordijnen pas een maand nieuw, geloof ik.

Waren mooie kleuren!

Jammer dat de gordijnen zo nieuw zijn Kosje. Zwarte gordijnen vind ik persoonlijk moeilijk combineren met warme kleuren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:23

MoniqueT schreef:
Ik krijg meerdere kleuren bij jouw link. Zitten wel hele mooie bij hoor! Zeker in het grijs-beige palet!

Hmm, die kon ik wel direct linken. Maar ik doelde ook op dat palet. Heb zelf urban taupe en authentic grey op een paar muren zitten. Spacious grey had ik in mijn vorige woning.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:28

Die vind ik allebei prachtig. Zouden goed staan bij Kosje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:31

Maar waarom moet het een warme tint zijn? Je kan ook kijken naar een licht grijzeblauwtint of licht groen. Denk dat dat veel beter staat bij de gordijnen en de bank die Kosje al heeft

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:33

Kosje, wat je ook zou kunnen doen is de onderste helft van je muur achter de bank in een mooie grijstint schilderen en de bovenste helft wit. Een soort van lambrisering krijg je dan. Lijst je mooie olifantendrieluik in in een mooie houten lijst en gebruik dan mooie kleuren in je accessoires.

Of...een mooi behang met een print op de muur achter je bank en de rest wit. Dan haal je de focus van je gordijnen af. Je ziet nu best wat behang met een betonlook. Kan best heel stoer staan in jouw interieur.

Afbeelding

Ik meen me te herinneren dat je deuren ook donker zijn? Kies dan voor zwart/grijs/wit als basiskleuren. Ik zou dan je salontafel ook zwart doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:48

Tja, ik vind de gordijnen erg hard en zou het zelf combineren met een warme kleur. Kwestie van smaak, denk ik. De groentint die al voorbij kwam vond ik erg hard in dit interieur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:22

MoniqueT schreef:
Tja, ik vind de gordijnen erg hard en zou het zelf combineren met een warme kleur. Kwestie van smaak, denk ik. De groentint die al voorbij kwam vond ik erg hard in dit interieur.

Zo zie ik het inderdaad ook. Een heldere kleur combineert heel hard met zwarte gordijnen. Neem je een heldere kleur met offwhite linnen gordijnen (speelse stof) komt het veel minder hard over.
En een harde basis is moeilijk sfeervol te maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:01

Donkere gordijnen met een hardere kleur kan wel, maar dan moet je het slim combineren. Denk aan een licht kleed (wollen kleed?) op de bank of met decoratie op de muur zelf. Maar 'hard' zwart is dan wel 1 waarbij je zo precies moet zijn.... Je moet dan het interieur vaak zo laten staan, en als je graag nog wel eens wat mixt dan wordt dat hem niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:25

Jolynne schreef:
De eetset zal dan ook de deur uitgaan, maar helaas hebben we geen ezel die geld mest :D

We zouden in de toekomst graag iets in deze aard willen kopen:
https://www.lowikmeubelen.nl/product/ar ... l-xx-poot/

Vergeet ook niet dat we verder moeten opbouwen op wat iemand heeft gemaakt/gekozen, wat moeilijker is dan gelijk je eigen ding doen en fantasie laten uitleven. Over de tegels zijn we er nog niet aan uit. Herverven word in ieder geval niet meer gedaan, zie ook niet in waarom..het is al van lichtbruin naar heel lichtgeel/wit gegaan.

Check af en toe de kringloopwinkels. Een mooie tafel hadden wij dan al, maar ik heb daar echt hele mooie stoelen weg gehaald, en als je een beetje mazzel hebt, vind je daar ook mooie tafels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:33

MoniqueT schreef:
Kosje, ik heb heel brutaal je foto gebruikt. Ik krijg een goed gevoel bij deze warme en rustige tinten.

[ [url=m/gLIK7r.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xuBdSS.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lp5p55.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind die laatste ook mooi, geeft de meeste warmte. Denk dat jullie kamer dat wel nodig heeft, doordat je donkere gordijnen hebt en een grijs bank. Als je dan ook nog wit/grijs tinten gaat gebruiken, wordt het heel koel en wordt het een uitdaging om dat sfeervol af te stijlen.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:46

MoniqueT schreef:
Patrice, ik heb nog eens goed naar jouw foto’s gekeken, ik denk dat mooie gordijnen heel veel verschil kunnen maken. Ik heb zelf pas gordijnen gekocht bij Voordeelgordijnen.nl en vooraf diverse staaltjes laten komen. Ik ben er echt superblij mee.

We hebben een gordijn in een wat linnenachtige structuur wat kleur en warmte uitstraalt.

[ [url=m/z076Do.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/omLjDW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw mooie inrichting ! Ik denk dat gordijnen wel kleur gaat geven maar wil geen muur vol gordijnen. :n Ik zal even een foto toevoegen en bedenk daar links en rechts nog twee ramen bij, 7 in totaal :Y)
Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:22

[quote="patrice02"]

Wauw mooie inrichting ! Ik denk dat gordijnen wel kleur gaat geven maar wil geen muur vol gordijnen. :n Ik zal even een foto toevoegen en bedenk daar links en rechts nog twee ramen bij, 7 in totaal :Y)
Afbeelding[/ quote]

Lastig .... wij hebben ook alleen gordijnen aan de buitenkant van de ramen, maar met zoveel ramen weet ik het ook even niet.

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:50

Patrice mooi huis! Ik zou denk ik de muur achter de bank schilderen, en dan in Denim drift of Early Dew of een vergelijkbare tint.
Qua gordijnen vind ik het lastig vanwege de vele ramen. Ik denk dat allemaal losse delen niet mooi wordt.

Kosje ik zou bij jou ook een groen of blauw nemen die niet te hard/fel is en dan de onderkant in die kleur en bovenkant wit of heel licht grijs. (En een dun houten of gipsen sierrandje tussen de kleuren in het wit. Zo is de lijn tussen de kleuren ook recht).

Monique mooie gordijnen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:03

Ik begin binnenkort aan mijn nieuwe project, het balkon. Ik heb een megabalkon van 3 bij 3,5 meter. Inmiddels heb ik een bank van houten platen (Hoek, 2.00 bij 2.50m zeg maar.) Volgende week komen de kussens binnen, hoop ik hem te kunnen verven en kan ik het balkon aanvullen met een tafel en een paar plantenbakken. Op de 'vloer' komt voorlopig niks, dat inrichten is behoorlijk prijzig := Maar mochten jullie nog een goed idee hebben voor een balkoninrichting, dan hoor ik het graag :)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:19

MoniqueT schreef:
Kosje, ik heb heel brutaal je foto gebruikt. Ik krijg een goed gevoel bij deze warme en rustige tinten.

[ [url=m/gLIK7r.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xuBdSS.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lp5p55.png]Afbeelding[/url] ]

Haha dat mag hoor hoe meer hulp hoe beter thanks
Die zijn heel mooi kan ik wel wat mee gaan vrijdag wss naar de winkel voor verf