[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:31

Bij ons hebben we ook veel advies gekregen van onze hypotheekadviseur :j

Vandaag ruim 3 uur bij hem gezeten om de hypotheek aan te vragen. Hij kreeg terwijl we daarmee bezig waren een mail over de maatschappij waar we ons op focuste dat de rente per vrijdag omlaag gaat. Hij verwacht maandag al de offerte voor ons binnen te hebben

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:28

Onze bank maakt er inmiddels een heel groot potje van.. Niets meer vernomen over het escalatieverzoek, en vandaag krijg ik een betalingsherinnering binnen voor de betaling van mijn oude hypotheek..

Ben er klaar mee -:(-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:52

Dat word morgen even een pittig telefoongesprek?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:47

*\o/* Hier is de offerte vrijdag goed gekeurd! Super blij dus! *\o/*
Nu kunnen we beginnen met plannen maken voor de verbouwing. Die wordt namelijk flink!!

1 mei is de overdracht.

Bij ons is er afgesproken dat de verkoper een tijdje spullen bij ons ind e schuur mag laten staan, aangezien hij geen huis heeft. We willen nog wel even duidelijke afspraken maken voor hoe lang, ook hij heeft totaal geen geld dus dat maakt het ook allemaal wat lastiger.
Ik hoop dat het allemaal een beetje makkelijk verloopt.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:28

Hallo!

Mag ik mij hier melden? De hypotheek voor de aankoop van mijn huis is goedgekeurd incl. overlijdensrisico verzekering. Wachten op 30 april dus want dan krijg ik de sleutel.

Spannend…. Al meubels gekocht, kan niet wachten tot de sleutel en de verbouwing gedaan is en ik het kan inrichten :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:43

A_nouk schreef:
Ja ik vind dat houd bij ons van de gevel maar eng.. maar de inspecteur heeft me verteld dat het toch echt niet rot is maar verweerd en dat met een keertje schuren en lakken alles weer netjes is ? :')

Agh ik moet toch alles gaan schilderen, bepaalde stukken worden nog gestukadoord en heb ook een aantal nieuwe kozijnen. Dusja ben voorlopig nog wel even bezig !

Ik zou nog wel even informeren over de behandeling van het hout op je gevel.
Wij hebben ook hout op de gevel (red cedar) en hebben het ook net weer behandeld.
Maar wij gebruiken geen lak, maar houtolie.

Die kun je kleurloos krijgen, maar ook op kleur. Bij ons gaat er restol Roodbruin op, zodat het niet vergrijsd maar juist diep rood blijft.

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:22

Even een vraag ik heb een afrekening van de notaris gehad en betaald. Nu hoef ik bij de notaris verder toch niks meer te betalen? Maandag is t zo ver *\o/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:30

Nope :)

Heeft iemand van jullie ervaring met defecten aan een cv ketel na overdracht...
Wij hebben dus een kapotte cv ketel |o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:33

Wij hebben dat ook. Je kunt een onderhoudscontract afsluiten. Kost denk ik iets van 11 euro per maand, maar dan zitten (volgens nuon) alle reparatie kosten erbij. Je had ook iets goedkopers, maar dan was het puur onderhoud en moeten de reparaties zelf betaald worden.

je kunt ook iemand eenmalig laten komen, maar dat is vaak best prijzig en een cv heeft ook gewoon eens in de zoveel tijd onderhoud nodig.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:43

Balen A_nouk! Had beter paar weken eerder kunnen gebeuren. Hebben jullie al iets van de bank gehoord?

Nefartarie wat fijn, gefeliciteerd!! Maak je wel voor en na foto's? Gaan jullie alles zelf doen?

Rox87, ook gefeliciteerd!!

Bij ons loopt alles rustig door. Offerte voor de hypotheek is binnen dus die woensdag bekijken en tekenen (iemand nog tips waar we op moeten letten?).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:54

Als de cv na overdracht 'gewoon' kapot is gegaan dan is dat jammer maar helaas, als de cv al kapot was voor de overdracht maar bewust niet gemeld, dan is het wat minder fraai.

Hoe staat het nou met de bank en de afwikkeling van de hypotheek Anouk?

Loop de offerte na of alle persoonlijke gegevens kloppen, of de rente overeenkomt met wat je hebt afgesproken, kloppen de bedragen en belangrijke data en loop de voorwaarden even door.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:01

Oei dat is balen Anouk!! Bevalt het verder in het nieuwe huis?

Vraagje: wij kregen gister een nota van de VvE, in 2014 kwamen ze uiteindelijk 10.000 tekort op de exploitatierekening. Dit bedrag is volgens breukdeel doorgevoerd aan de eigenaren vd woningen. Gezien het een nota over 2014 betreft en wij pas sinds 01-02-15 bij deze VvE horen, kan ik toch aannemen dat de nota voor rekening van de vorige eigenaar is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:17

Dat lijkt mij ook. Retour afzender :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:54

Thanks Berdien!

Lijkt me ook iets voor de vorige eigenaar

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:02

Is daar niets over afgesproken/verrekend bij de notaris?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:11

Nee, de beslissing om het volgens breukdeel te verrekenen is besloten in de ALV. Heb het koopcontract nog wel even gecheckt en er staat wel genoemd dat baten, lasten etc naar rato worden verdeeld.
We gaan i.i.g de beheerder een brief sturen dat wij in de periode waarop de nota betrekking heeft, niet waren aangesloten bij de vereniging en dat ze t maar uitzoeken :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:02

Heb niets meer gehoord van de bank, ja dat ze er voor 6 april op terug komen :')

Wat betreft de cv ketel, er blijken een aantal onderdelen kapot te zijn... Heb eigenlijk zo iets van dat ga ik nog even aan de verkoper melden. Dat is namelijk niets iets van de laatste dagen :=

Verder gaat het hier goed. Keuken staat badkamer is bijna klaar. Stukadoor is vandaag geweest en vandaag is alles geverfd. Volgende week maandag komen ze boven de vloerbedekking leggen, en tegen het einde van volgende week zitten we erin :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:30

Nee heb je ja kun je krijgen. Als jij hard kan maken dat t al voor die tijd stuk was en dat ze dat redelijkerwijs hadden kunnen weten.. Als t maar om een t tientje gaat zou ik er ook weer niet al te moeilijk over doen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:26

Hadden de vorige bewoners een onderhoudscontract voor die cv-ketel en zo ja, wat voor een contract? Kan goed zijn dat het allemaal onder dat contact valt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:39

Hoi dames,

Ik kom weer even binnen vallen... over 2 weken hebben wij de overdracht... en nog steeds is onze hypotheek niet rond... we hebben de offerte acceptatie getekend... maarja dan begint de ellende... verslagen schrijven over prognose van 2015 van de zaak van mn vriend en weet ik veel allemaal wat we op papier moesten zetten... zelfs hoe we aan ons spaargeld kwamen... we worden behandeld door de afdeling speciale zaken... ^) dus we gaan dubbel en dwars tde molen in... kan zeggen dat ik hem behoorlijk heb zitten...

vorige week langs geweest bij ons huisje.... <3 <3 we weten wel waar we het voor doen in ieder geval {:}
maar man.... af en toe...

ons huurhuisje is nu best wel leeg heb al heel veel ingepakt :j Ik heb er zin in *\%/*
en als de bank nu ineens nee gaat zeggen... dan gaan er slachtoffers vallen hoor ~~}>

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:54

Haha, herkenbaar!
Wij hebben gisteren ook weer een goed gesprek gehad met onze hypotheekadviseur. Soms is het heel fijn om het gevoel te hebben dat er iemand meedenkt die gewoon alleen aan onze kant staat en ook nog verstand van zaken heeft. Alleen daarvoor al was het gewoon goed.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:47

Anne_mieke88 schreef:
Hoi dames,

Ik kom weer even binnen vallen... over 2 weken hebben wij de overdracht... en nog steeds is onze hypotheek niet rond... we hebben de offerte acceptatie getekend... maarja dan begint de ellende... verslagen schrijven over prognose van 2015 van de zaak van mn vriend en weet ik veel allemaal wat we op papier moesten zetten... zelfs hoe we aan ons spaargeld kwamen... we worden behandeld door de afdeling speciale zaken... ^) dus we gaan dubbel en dwars tde molen in... kan zeggen dat ik hem behoorlijk heb zitten...

vorige week langs geweest bij ons huisje.... <3 <3 we weten wel waar we het voor doen in ieder geval {:}
maar man.... af en toe...

ons huurhuisje is nu best wel leeg heb al heel veel ingepakt :j Ik heb er zin in *\%/*
en als de bank nu ineens nee gaat zeggen... dan gaan er slachtoffers vallen hoor ~~}>

Maar stel dat dat zou gebeuren.... heb jij geen termijn waarop je finaal akkoord binnen moet zijn volgens je koopcontract?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:12

weet niet helemaal wat je bedoeld Liezel... bedoel je wanneer de voorbehoudt van financiering ophoudt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:25

Wanneer de bank écht nee zou zeggen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:53

Uuuh weet ik eigenlijk niet... Ik zal het contract even doorspitten