Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:44

@Rebecca: Gewoon geïnteresseerd, maar hoe moet jij met geld leren omgaan als alles voor je gedaan word? Ik heb een tijdje ergens gewerkt en daar zag ik mensen gewoon weer telkens in herhaling vallen. Maak jij helemaal geen rekeningen zelf over?

Dat van paypal en niet kunnen internetbankieren snap ik dan wel, ze zijn denk ik bang dat je alsnog een potje ervan maakt?

Lijkt mij wel lastig hoor, als een ander alles bepaald en regelt :(:) Hoelang moet je nu nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:59

Heb het anderhalf jaar zelf gedaan, daar voor ook maar gaf veel stress icm mijn bijbaan en zat alleen maar te bellen met UWV . Bewuste keuze , had geregeld geen cent te makken aan het eind van de maand . Is vrijwillig , is alleen op te heffen als ik aan de rechter bewijs dat ik het zelf kan

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:04

Ik lees al een tijdje mee, en heb ook wel eens gereageerd, maar kun je die kant en klare gesneden groenten (die bami nasi en macaroni) invriezen? En hoe lang ongeveer.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:07

Oke dan snap ik het :j UWV is sowieso lastig, heb daarom ook gekozen om geen ww aan te vragen toen mijn contract niet meer verlengt kon worden.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:10

Sunrise19 schreef:
Oke dan snap ik het :j UWV is sowieso lastig, heb daarom ook gekozen om geen ww aan te vragen toen mijn contract niet meer verlengt kon worden.. :')

Dikke ellende :') , 200 euro loon en dan eerst een deeltje uitkering en na opsturen van loonstrook had ik met geluk binnen 3 weken een nabetaling ><

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:10

Volgens mij wel. Als ik veel restjes groenten heb snij ik het in stukjes en gooi ik het in de vriezer.

Ik vraag me af of er een houdbaarheid op ingevroren spul zit. Nou moet je het niet een jaar laten liggen maar een paar maanden kan toch wel gewoon?

Lastig hoor Rebecca. Knappe keuze ook! Zie je het wel zitten om het zelf weer een keer op te pakken? Of met begeleiding van iemand te gaan doen? Lijkt mij niks om de rest van je leven zo te moeten leven.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:13

Ik probeer ingevroren roerbakgroentes etc. binnen 2 maanden te gebruiken, daarna vind ik het wat papperig worden als ik het weer gebruik.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:15

Ik vries dat ook wel vaak in en gebruik het dan weer voor roerbak. Maar ik gooi het fan wel bevroren in de pan als je het eerst laat ontdooien dan wordt het een pap bende.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:34

Hier gaat het ook altijd in de vriezer. Meestal bevroren in de pan, maar als ik haast heb spoel ik het af met warm water in een vergiet, even uitlekken en dan de pan in!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:35

Ik vries roerbakgroente ook gewoon in, maar enkel als het tegen de datum is en ik geen kans op korte termijn zie om het te maken.

Ik kan ook niet internetbankieren :D :D Maar om een andere reden. De bankrekening van mijn vriend werd onze en/of rekening met maar 1 pas voor internetbankieren (echt stom, maar om nu alles weer om te gooien). Jammer voor hem, ik stuur hem door wat hij moet betalen en dan is het verder aan hem :D

Even vol interesse gelezen over het kattenvoer. Onze katten hebben jarenlang Carocat gegeten en zijn 1,5 jaar geleden over gegaan op vers (zelf de verhoudingen maken), maar op een gegeven moment was ik alleen nog maar karkassen aan het rapen en zijn ze overgegaan op graanvrije brok. Op dit moment hebben we Sanibelle, maar echt... wát een STANK!! Als ik in bed lig, dan ruik ik gewoon de drol die beneden in de bak is gelegd. Gisteravond tegen vriendlief gezegd dat we echt ander voer moeten gaan bestellen, báh. Maar we hebben het eerder niet gehad, pas met deze lichting (we kopen per 20kg in).

Wij eten vanavond biologische volkorenpasta (van de Aldi) met vegetarisch gehakt (Aldi), paprika, ui, courgette (eigen tuin) in zelfgemaakte tomatensaus (die ik heb geweckt van het weekend). Lekker met mijn home made zoetzure komkommer of courgette.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:37

Ik voer Smilla aan de katten (50 gram blik p.d. en onbeperkt brokjes). Volgens mij redelijke kwaliteit en ze stinken niet heel erg. Maar misschien ben ik ondertussen imuun voor de stank :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:14

Ik voer ook graanvrij, porta 21
ik vind het ook stinken op de bak. Voorheen voerde ik Taste of the wild en toen stonk het minder, dat werd alleen ineens een heel eind duurder....
verder zijn Acana, Orijen en Applaws ook goede graanvrije merken :)

Je betaalt per zak wel wat meer, maar uiteindelijk is het echt niet duurder. Katten hebben er veel minder van nodig en krijgen betere voeding binnen wat ritjes naar de da scheelt :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:52

Mizora schreef:
Voer groot inkopen maakt inderdaad over het algemeen een wereld van verschil. Ik houd de prijzen van http://www.brekz.nl , http://www.zooplus.nl , http://www.zooplus.de , http://www.zoofast.nl en http://www.food4pets.be in de gaten als ik voor het goedkoopste voer ga.

Ik koop ook groot in, en deze linken zijn erg handig, maar moet zeggen dat ik de prijzen bij Zoofast wel erg interessant vind.
Heb jij toevallig ervaring met hoe ze leveren en hoe de contacten verlopen? Ik heb de site even bekeken, maar wordt slecht wijs uit de belabberd vertaalde tekst. Wie regelt bijvoorbeeld in Nederland het vervoer? Ik las ergens DPD, maar kon dat vervolgens op andere plekken niet meer terugvinden (lang verhaal, maar we liggen hier overhoop met een paar Belgische DPD-bezorgers).

Hier eten de katten al jaren Carocroc tot grote tevredenheid (geen stank) in combinatie met rauw, maar de stijgende prijzen en toch eigenlijk ook betere ingrediënten willen, maken dat ik ook rondkijk voor andere merken.
Laatst bijgewerkt door Siamsmeesje op 23-09-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:54

Porta 21 hebben wij ook gehad, maar waren ze niet dol op. Net een zakje van 4kg Smilla besteld, ben benieuwd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:59

Die van mij staat op een mix van Carocat en Anti-hairball van Hill's. Ragdoll, en het antihaarbalvoer helpt enorm. Daarnaast krijgt ze 2x per dag een beetje blikvoer van Almo Nature, dat bevat maar 1% rijst. Daar doet ze het heel goed op :j Haal twee grote zakken droogvoer, daar doet ze echt minstens een half jaar mee. Goed luchtdicht bewaren en dan kom je er een heel eind mee :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:31

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:43

Langzaam is geen probleem, dat is een kwestie van bijtijds bestellen. Ik wil de Animonda voeren eens proberen hier, en hun prijzen zijn erg leuk in vergelijking met sommige andere leveranciers.

Ach, we overleven de DPD wel, maar ik moet dan gewoon duidelijk aangeven dat de paketten naar de DPD Parcelshop moeten. Heeft als extra voordeel dat ik ook niet thuis hoef te blijven voor die gasten <<)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:48

Ja, ik vind hun prijzen ook erg leuk. Alleen voor mijn manier van honden voeren is het minder handig. Ik kijk gewoon wat er in de aanbieding is als ik ergens kom of speeltjes bestel bij zooplus en dan neem ik 1 of meerdere merken mee. Wel heb ik een minimale kwaliteit in gedachten en verdeel ik brokken in 4 categorieën en probeer ik niet te veel brok van de minste categorieën te hebben. Mijn honden krijgen dus eigenlijk nooit maar één merk brok per maaltijd, meestal 3 of 4, maar dan is grote zakken bestellen niet handig. Samen eten de dames namelijk maar 150g brokken+kvv/natvoer of 250g brokken op een dag en ik probeer niet meer dan voor een half jaar brokken op voorraad te hebben.

Edit: de hond van mijn ouders eet renske, dat bestellen we bij www.topdierenshop.nl maar kan ook bij brekz voor die prijs. De stalhond gaat over naar Nutro Choice Lam en rijst Large Breed. De eerste zak hebben we bij Faunaland gekocht: €62.50. De volgende keer kopen we bij Brekz (zoofast heeft het niet) en is het €79.95 voor 2. Een prijsverschil van 70%!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:07

Ik bedoelde Carocat voor de katten, Carocroc is voor honden. We hebben nu nog maar 1 hondje, die krijgt op het moment Boss (?) graanvrij, vindt hij alleen lekker als ik het meng met blik, hij is een moeizame eter. Er staat een zak RC op hem te wachten nu. Mijn Mum is in maart ingeslapen, die at wel heel graag vers.

Wij bestellen kattenvoer altijd per 20 kilo, hebben 9 katten (waarvan 1 sinds 2,5mnd spoorloos).

Zal ook eens op die andere sites kijken, bedankt voor de tips! Ik kijk meestal niet verder dan Zooplus.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:16

Carocat bestaat niet meer Quellian, het is allemaal Carocroc geworden. Dus wij voeren nu Carocroc kat :)

Zelf is mijn ervaring dat mijn katten eigenlijk altijd naar de Carocroc trekken, zelfs als ik meerdere merken neerzette in het verleden. Tja, dan ga ik mijn portemonee niet meer overbelasten als ze de rest toch steeds laten staan. Animonda heb ik niet eerder geprobeerd voor de katten (wel voor mijn ratten lang geleden), dus die wil ik nog wel een keertje proberen.
Maar het zijn inderdaad de prijsverschillen die soms belachelijk groot zijn, dat het de moeite waard maakt om rond te kijken. Geld uitgeven vind ik niet erg, maar wel om meer uit te geven dan strikt nodig is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:30

Voor degene die voor inspiratie op weekmenu.nl kijken, ik heb gisteren de paprikarisotto met pancetta gemaakt. Echt een aanrader! Heb wel minder pancetta gebruikt, aangezien dat toch wel duur is. Maar dat was nog prima in verhouding. Wil volgende keer bacon krokant bakken als budgetvariant, kijken hoe dat erbij smaakt.

Hier ook een kat! Zit weleens te twijfelen om natvoer te geven. Maar helaas staat hij op RC hypoallergeen. Durf dus niks anders erbij te geven. Beetje zonde van de dure brokjes als hij het weer uitkotst. Heb dus niet echt een low budget huisdier qua eten -O-

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:12

Ik heb gisteren de tagliatelle gemaakt met rundersaucijs :j Alleen moet je de saus wel voldoende kruiden en heb ik de basilicum even mee laten pruttelen :j

Ik geef gewoon Iams, geen gezeur met stinkende ontlasting. Natvoer doe ik niet aan, daar gaan ze juist van stinken :j en het heeft met die goedkope merken weinig toegevoegde waarde.

Heb voor vandaag boerenkool en voor morgen die pastasalade van weekmenu met gerookte kip. Bijna alles in die salade is in de aanbieding, dus lekker om eens te proberen *D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:45

Voer Oreijen en daar stinken ze niet van. Iams royal canin enzo bevatten me teveel troep en onzin

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:53

Die van ons krijgen Carnibest.
Zodra ZE brok krijgen gaat de bak stinken en krijgt één blaasgruis.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:07

Natvoer hoeft niet per definitie weinig toegevoegde waarde te hebben. Dat ze van goedkoop natvoer gaan stinken geloof ik wel, dat gaan ze van goedkope brok ook. Maar natvoer is er in net zo veel kwaliteit als droogvoer (met een grotere mogelijkheid aan ingrediënten, maar uiteindelijk vaak toch dezelfde basisingrediënten als droogvoer alleen dan met extra vocht).

Lang niet alle katten doen het goed op Orijen (zonder extra E). Het zijn er gelukkig wel een stuk minder dan honden die het er niet goed op doen, maar Orijen wordt door relatief veel (voor zo'n duur merk) dieren niet goed verdragen en hebben dan juist wel rommelige ontlasting, stinken, etc.

Het is ook gewoon altijd kijken hoe de kat het er op doet. Het blijft lastig.