[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 12:37

Als je dat via de instellingen doet dan laadt ie alsnog tot 100%, alleen pas vlak voordat je opstaat ‘s morgens. Geoptimaliseerd laden heet dat dacht ik. Zal altijd helpen, maar elke dag tot 100% laden is nog steeds niet ideaal voor de batterij.
Hoeveel capaciteit heb je nog over?
Mijn oude SE is nu 6 jaar oud, en heeft 70% capaciteit over. Dat vond ik toch best netjes, en die deed ik ook gewoon elke ochtend tot 100% laden.
Met 70% ging/gaat ie bij mij nog net een dag mee. Maar mijn vriend die em nu gebruikt kan er met gemak nog twee dagen mee doen, die gebruikt zijn telefoon nauwelijks.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 12:59

ik speel Farmville en als ik dat fanatiek doe, is ie in een uurtje leeg, verder bekijk ik het weer en plaats ik foto's op Facebook, verder doe ik weinig met de iPhone. Ik bel sowieso bijna nooit en wordt nooit gebeld. Appen doe ik ook amper meer sinds ik niet meer werk.
Ik ben toch altijd thuis, dus dan kan ik gewoon aan de lader de hele dag.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:08

Ik heb nu 3 weken een iPhone 13 mini en als ik een foto maak dan lijkt de iPhone hem automatisch te editen (contrastrijk er wat ik erg lelijk vind) vooral als je de live foto afspeelt zie je het verschil goed. Kan je die auto edit uitzetten ergens?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:58

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:35

Hoi,

ik had eerder in dit topic gereageerd over mijn laptop zoektocht. Het is de MacBook Pro 13 inch M1 chip geworden met 516 ram geheugen. Super blij mee en nu lekker aan het verkennen.

Enige stomme is wat ik heb gedaan is mijn overgenomen iPhone 7 blokkeren. Pincode verkeerd ingevuld terwijl ik er zeker van ben dat ik de juiste combinatie had. Het lukt mij niet hem in herstel modus te zetten en het is mij ook nog niet gelukt deze te koppelen aan mijn laptop omdat hij dan ontgrendeld moet zijn.

Iemand tips??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:27

Je bedoelt waarschijnlijk 512GB harde schijf :D Maar fijn dat je blij bent met de Macbook, daar zul je nog lang plezier van hebben.

Wat vervelend van de iPhone!
Heb je deze stappen echt goed opgevolgd voor het herstelproces?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204306

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:03

Ja dat bedoel ik, was niet helemaal wakker meer.xD

Ja, maar mijn laptop vind hem niet als ik hem aansluit en ik krijg niet het seintje dat ik hem in laptop moet pluggen. Ik heb de iPhone 7 trouwens.
Ik had ook gevonden dat ik hem van afstand kon resetten, maar dat wil hij ook niet…

Ik kom gewoon niet verder dan de melding dat ik een uur moet wachten.
Ook het knopje wis iPhone zie ik niet in beeldscherm komen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:52

Weet iemand hoe ik dit van mijn toegansscherm af kan krijgen?
Sinds gister avond is dat, zal misschien vast ergens op gedrukt hebben...
Afbeelding

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:01

Ik ben daar ook nog niet achter helaas. Heb dat op mijn iPod.
Eindelijk gelukt de iPhone te herstellen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:10

Banyu schreef:
Weet iemand hoe ik dit van mijn toegansscherm af kan krijgen?
Sinds gister avond is dat, zal misschien vast ergens op gedrukt hebben...
[ [url=m/RidKt2.png]Afbeelding[/url] ]

Edit, gewoon opnieuw opstarten was de oplossing

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:40

Question,

Een vriendin heeft lessen van school opgenomen met haar telefoon maar kan die niet naar haar windows laptop zetten omdat het gaat om zeer grote bestanden. Ik wil het proberen met mijn MacBook maar kan vanuit 'foto's' niet verplaatsen naar haar harde schijf. Kan dit te maken hebben met het feit dat de filmpjes .mov zijn?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:58

Je kan daar het best even het gratis programma Handbrake voor downloaden. Dat is ideaal om video om te zetten naar kleine mp4 bestanden.
Je kan rechts klikken op het filmpje in de app Foto's, en dan klik je op 'bewerk met' -> 'Handbrake' of een ander programma dat je wil gebruiken.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 23:48

Ik heb nu sinds november de iPhone 13 en ik kom van Samsung af vind het een super telefoon maar heeft er iemand nog goede tips en tricks die je moet weten of apps die niet mogen ontbreken

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:11

Ik heb gisteren mijn oude iPhone kapot laten vallen |( |( |(
Reparatie overwogen, maar het ding is al flink oud en zo total loss dat volgens de man van de reparatiewinkel het het geld eigenlijk niet waard is...

Dus nu wil ik graag de iPhone 13... (zat eigenlijk op de iPhone 14 te wachten...Telefoon is 2 maanden te vroeg gesneuveld -O- )
Maar ik heb echt moeite met kiezen tussen de 13 en de 13 mini...

Ik ben bij de gewone vooral bang dat hij niet meer in mijn rijbroek past en dus moeilijk mee te nemen is op buitenrit en bij de paarden altijd in de weg zit....

Heeft iemand hier ervaring mee? En past de iPhone mini wél lekker in de zak van je rijbroek? Zit de 'gewone' 13, indien hij in je zak past, in de weg met rijden?

Alvast bedankt! :-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:55

Ik heb de 12 mini, zelfde formaat als de 13 mini, en hij past met hoesje nog nét in de meeste van mijn broeken. Zou geen halve cm groter moeten zijn. Met bukken/veters strikken zit hij soms al in de weg, dus persoonlijk zou ik er echt last van hebben als hij groter zou zijn.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:56

Ik heb zelf met alle gsm’s last, maar je hebt tegenwoordig van die rijbroeken met zakje op je been en dat zit sowieso zeer handig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:21

Is het 'dom' om nu een nieuwe iphone te kopen, aangezien er vaak een nieuwe komt rond september? Gaan de prijzen dan echt direct een stuk naar beneden of scheelt het niet zo veel? Ik ben toe aan een nieuwe telefoon (met abbo) maar kan het opzich nog wel een maand of twee uithouden met mijn huidige, al zou ik het natuurlijk wel het liefst nú een nieuwe telefoon bestellen :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:34

Op tweakers kun je het prijsverloop zien van alle eerdere modellen. De iphone mini 12 zakte iets minder dan 100 euro in prijs toen de 13 mini uit kwam.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:59

Ik wacht in elk geval tot september. De nieuwe schijnt toch wel veel te veranderen ten opzichte van de huidige modellen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:03

Ik hoorde dat er geen nieuwe mini zou komen, dus ik heb een paar maanden geleden de 12 mini besteld. Maar ben wel benieuwd naar de nieuwe modellen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:14

Ik wacht ook op september. Dan is mijn XS 4 jaar oud. Baal wel. Had zo gehoopt dat het nieuwe model usb c zou zijn. :( maar lijkt er niet in te zitten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:17

USB-c is gevoeliger voor schade aan de pinnetjes in het apparaat, dus ik ben juist wel blij dat ze daar nog niet op over zijn. Ze moeten uiteindelijk wel, maar ik ben er toch wat minder blij mee. Sowieso vervelend om alle oude kabels te moeten weggooien.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:22

Ik ga thuis sowieso opladen via MagSafe.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:33

Oh een nieuwe 14 zal helaas financieel niet mogelijk zijn :+ Daarom dacht ik even te wachten, dan kan ik de 13 kopen. Om nu nog een 12 te kopen als de 14 er net aan zit te komen vind ik dan net weer een beetje 'laat'. Ik heb nu nog een 7 dus een nieuwere telefoon die weer een paar jaar meegaat zou niet verkeerd zijn. Wij hebben nu thuis echt alle mogelijke kabeltjes, zo irritant.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:09

MoniqueT schreef:
Ik wacht in elk geval tot september. De nieuwe schijnt toch wel veel te veranderen ten opzichte van de huidige modellen.

Wat zou er gaan veranderen?