Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Wat leven we eigenlijk dan in een raar land. Ik zou het maar raar vinden om een stuk gemeente-grond toe te eigenen en te claimen.
Hoewel het hier ook op grote schaal gedaan wordt met hoekhuizen maar dat hindert eigenlijk niemand.
Is er geen middenweg, kan je niet met die mensen praten?
Ik ben het eens met Saskiaatje, waarom willen zij wél met ruzie beginnen met de nieuwe bewoners?
De verjaringstermijn is overigens 20 jaar (tenzij de gebruiker niet kon weten dat het gemeentegrond was, dan is het 10 jaar) dus ik denk dat de kinderen dan inmiddels wel erg groot moeten zijn.
berthe schreef:NathalietjeB, dat was nav het bezoek aan dat huisje wat je hier plaatste? Probeer je die nou te financieren? Of wordt die toch te duur?
Berdien schreef:Een leuker/beter gesprek staat in principe los van je maximale leencapaciteit. Die kan en mag, zoals gezegd, niet afhangen van waar je het gesprek hebt. Zeker aangezien elke verstrekker zich moet houden aan de branchebrede regels. Je kunt er vanaf wijken, maar dan krijg je een explainhypotheek. En als de AFM (die van die boetes) ergens dol op is... dan is het explaindossiers.
Dus die verklaring van de makelaar is helaas onjuist, zeker nu. In het verleden wellicht nog wel, maar nou niet meer.
Tussenpersonen kunnen hun provisie nog inruilen voor korting op de afsluitkosten, maar ook dat heeft geen invloed op je leencapaciteit.