FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:37

Ik zou het niet doen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:38

Over de familie Heite valt van alles te zeggen en daar zijn de meningen over verdeeld. Geeft ook niet echt een representatief beeld van de aardbevingen.

Ja er is schade, en ja dat is heel erg zonde van de mooie boerderijen en monumenten maar echt niet alles komt door de aardbevingen. Een groot deel heeft ook gewoon te maken met achterstallig onderhoud.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:41

Ik vond de docu hoe dan ook erg boeiend. Hier in NB hebben we geen beeld bij de aardbevingen en wat het met mensen doet.

Wie durft dit project aan te pakken? Vlakbij strand en natuurgebied: https://www.funda.nl/koop/hellevoetslui ... uinweg-23/
Loopt wel een N weg in de buurt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:45

Ik ben bang dat de maandlasten met de erfpacht nog hoog zijn en dan moet je het ook nog herstellen naar bepaalde voorwaardes, zou niks voor mij zijn. Wel mooie omgeving.

Hebben jullie ook dat je dan regelmatig begint te twijfelen als je een heel mooi huis ziet om het toch te overwegen :')? Ik wil wel binnen tien jaar verhuizen, maar nog niet de komende 5 jaar. We weten wel al best goed wat we wel en niet willen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:49

Cayenne schreef:
Ik vond de docu hoe dan ook erg boeiend. Hier in NB hebben we geen beeld bij de aardbevingen en wat het met mensen doet.

Wie durft dit project aan te pakken? Vlakbij strand en natuurgebied: https://www.funda.nl/koop/hellevoetslui ... uinweg-23/

Leuk huisje maar ik vind de erfpacht wel heel hoog voor 1600 vierkante meter grond. Daar kun je net een paar kippen op kwijt als je ze laat scharrelen en dan is het gras kaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:10

Nou huis weer bekeken, mijn makelaar zegt, er zit kraak nog smaak aan, maar je kunt er wel zo in. En dat is ook hoe ik het zie, binnen nu en 10 jaar moet alles wel een keer vervangen worden, maar eerst zou ik er meteen in kunnen. Met sauzen en nieuw laminaat heb je al een hele verbetering te pakken.
Hij gaat nu bij de adviseur ff polsen of er overbrugging nodig is of dat het zo lukt. Dan een bod doen, aanvaarding per 1 november en hopen dat mijn huis dan gewoon verkocht is (en dat verwachten hij en ik (en zelfs de verkopende makelaar :+ ) sowieso wel)

Link per PB :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:14

Ik ben wel benieuwd

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:18

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:24

Knakker schreef:
Cayenne schreef:
Dit vind ik echt prachtig! :oo die details! <3 En geen geld voor zo'n villa.
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... dweg-88-a/

oh ja echt prachtig, geen binnen-foto's, dat belooft niet veel goeds, maar vandaar de prijs wellicht...

Er staan meerdere binnen foto's bij?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:34

Relaxed schreef:
Nou huis weer bekeken, mijn makelaar zegt, er zit kraak nog smaak aan, maar je kunt er wel zo in. En dat is ook hoe ik het zie, binnen nu en 10 jaar moet alles wel een keer vervangen worden, maar eerst zou ik er meteen in kunnen. Met sauzen en nieuw laminaat heb je al een hele verbetering te pakken.
Hij gaat nu bij de adviseur ff polsen of er overbrugging nodig is of dat het zo lukt. Dan een bod doen, aanvaarding per 1 november en hopen dat mijn huis dan gewoon verkocht is (en dat verwachten hij en ik (en zelfs de verkopende makelaar :+ ) sowieso wel)

Ik wil wel pb :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:37

Knakker schreef:
Cayenne schreef:
Dit vind ik echt prachtig! :oo die details! <3 En geen geld voor zo'n villa.
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... dweg-88-a/

oh ja echt prachtig, geen binnen-foto's, dat belooft niet veel goeds, maar vandaar de prijs wellicht...

Die staan er wel bij hoor! En het valt me binnen nog best mee! Ik had erger verwacht :P

Ik ben ook benieuwd Relaxed!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:42

Cayenne schreef:
Zouden jullie eigenlijk in dat aardbevingsgebied durven kopen?

Zou het wel durven. Niet willen. Ik wil hier tegen de tijd dat ik iets kan kopen wel weg, maar dat heeft met hele andere dingen dan aardbevingen te maken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:49

Er komt zo veel moois voor een lage prijs voorbij in Groningen, aardbevingsschade en risico voor de toekomst.

Kymalin

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:55

Die in bellingwolde is aan de ene kant heel mooi maar op de 1 of andere manier ook een beetje creepy. Een spookhuis :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:30

Relaxed schreef:

Leuk! Geef mij maar PB! <3

En ja wat dat aardbevingsgebied betreft, ik merk echt dat mensen als Froukje (ik ken je ook helemaaaaaal niet natuurlijk! ;) ) die er middenin wonen er veel nuchterder over zijn dan wij...
Omdat wij alleen de allerslechtste dingen erover horen denk ik?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:04

Ik ben ook erg benieuwd Relaxed! Succes!

AvantiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:19

Froukje schreef:
Cayenne schreef:

Leuk huisje maar ik vind de erfpacht wel heel hoog voor 1600 vierkante meter grond. Daar kun je net een paar kippen op kwijt als je ze laat scharrelen en dan is het gras kaal.

De locatie is wel echt prachtig! Maar voor die erfprachtprijs zou ik er wel 3000 m2 bij willen. Dan echt ideaal voor paarden bij huis en uitrijmogelijkheden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:50

Cayenne schreef:
Zouden jullie eigenlijk in dat aardbevingsgebied durven kopen?

Is voor mij een absolute no go. Niet omdat ik het niet aan zou durven, heb 18 jaar in Emmen gewoond waar ook aardbevingen voorkomen (ook daar ligt een gasbel), maar mijn mening is je kan daar van alles kopen, alleen wil je het ooit verkopen is het toch een stuk lastiger dan ergens anders.
Daarom heb ik ook tegen wederhelft gezegd alles boven de A7 en zuidelijk van Hoogezand is een no go.

Overigens eens met PeerAppel, Bellingwolde ligt echt niet in of tegen het aardbevingsgebied. En de reden van goedkoop is ook idd meer de afstand naar de grotere plaatsen, waar je heen moet voor werk. En het feit dat er in die omgeving dus weinig werk te vinden is. Maar ik zou er best willen wonen. Had er zelfs het perfecte huis gezien, alleen werd ons die weer door de neus geboord omdat ons eigen huis nog niet verkocht is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:11

Volgens mij gaat het nu overal snel met de verkoop, ik sla best wat huizen op in het noorden maar het is allemaal zo weg

Froukje
Forever young

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:13

Midden in het aardbevingsgebied hier en alles is binnen 2 maanden wel weg. En de huizen die na die tijd nog te koop staan zijn gewoon veel te duur.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:08

Ik heb in de stad gewoond in een huis van 1983 en had nergens aardbevingsschade en ook nooit iets gemerkt. Binnen 5 dagen voor de vraagprijs verkocht en nu woon ik 10km van de stad bij de aardbevingsgebied vandaan af en voelde ik de laatste beving wel wat. Ligt er echt aan waar je woont. Die villa vind ik echter wel geweldig. Een ton er tegen aan en je hebt iets leuks. Zie al stallen in die schuur voor me daar achter met een bak en paddocks er voor :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:47

Moet wel wat aan gedaan worden, maar ik vindt m niet verkeerd. Lijkt ook wel een bossige omgeving. Hoe wel er wel duidelijk staat dat het nu verhuurd wordt, ik weet niet hoe de staat nu dan is

Huis in Haaksbergen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/haaksbergen/h ... kielweg-8/

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:50

moonsparkle schreef:
Moet wel wat aan gedaan worden, maar ik vindt m niet verkeerd. Lijkt ook wel een bossige omgeving. Hoe wel er wel duidelijk staat dat het nu verhuurd wordt, ik weet niet hoe de staat nu dan is

Huis in Haaksbergen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/haaksbergen/h ... kielweg-8/

Heb je ook gelezen wat die huurders betalen? Totdat ze ooit weggaan kost het je iedere maand geld, maar je kunt er niks mee. Zoiets zou ik niet kopen.
Want die huurders gaan never nooit weg natuurlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:24

Hm ik had er niet uit begrepen dat je moet wachten tot ze weggaan :') dan zou ik het ook nooit kopen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 01:20

Relaxed schreef:

Dat is eigenlijk hetzelfde als hier.
Ik heb dit huis 3 weken terug de overdracht gehad.
Heb er ook een nieuwe vloer in en alles gesausd.
Maar binnen nu en 10 jaar moeten de keuken en badkamer wel vervangen worden.

Leuk hoor. Ik ben echt heel benieuwd hoe het loopt.
Ik denk ook dat je niet bang hoeft te zijn voor de verkoop van je huis. Dat gaat hier nu allemaal zo snel.
Ik was mijn flatje in dezelfde buurt binnen 5 dagen kwijt. En had m best krap aan de prijs staan.