Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:21

_San87_ schreef:
karijn schreef:
Daar kan een keuken al behoorlijk van opknappen, hè. Gewoon een likje verf.
Hier geen mensen die dingen uit onze tuin halen maar wel een irritante dorpsgenoot die het de normaalste zaak van de wereld vindt om zijn hond op onze oprit te laten kakken.
Ik ga weer eens internet afstruinen naar een andere salontafel. Suggesties zijn welkom!

[ [url=m/4gqzwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

De witte lampenkap is vervangen door een zwarte, iets minder hoog.
De witte blommekes ernaast zijn vervangen door een bosje tulpen nu.

Je hebt hier helemaal geen kont aan, maar de salontafel van mijn ouders zou hier zo gaaf bij staan :+:.

Het is een vierkante zwartgrijze. Je kunt zien dat de tafel uit meerdere lagen is opgebouwd. Even kijken of ik een foto heb, ja dus:

https://www.weytsinterieur.nl/media/cat ... 2014_1.jpg

Die is inderdaad mooi maar met een grote hond niet zo heel praktisch. Ik wil graag eentje van de huidige hoogte, minimaal. Ik ben nog steeds fan van deze:

Afbeelding

Alleen mijn man vindt het niks.

Kosje, ik vind 6019 iets te lief. 6021 vind ik persoonlijk mooier. Ik heb Early Dew op de muur. Combineert mooi met grijs en bruin.
Laatst bijgewerkt door karijn op 02-04-18 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:25

Die kleur nr vind die niet op dir site

Maar deze lijkt er een beetje opAfbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:26

Als je hem liever iets hoger wilt kun je er makkelijk een stel stoere wielen onder zetten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:29

Als je voor deze groen gaat, zou ik wel de gordijnen vervangen. En dan in combi met je kleed, zou ik inderdaad een salontafel met wit nemen. Een combi van wit/bruin of wit/grijs. En dan lichtgroene accessoires op je salontafel.

Kosje4

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:35

Liefst heb ik een kleurtje die bij de gordijnen passen deze zijn net een maand nieuw haha
En een die hij het kleed en bank past welk kleurtje past daarbii

Salontafel word wss vervangen voor eem nieuwe

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:44

Kosje4 schreef:
[ [url=m/XdzFu5.png]Afbeelding[/url] ]
We zitten te denken aan
6019
9001

En dan komt dat beige kleed nog
Als iemand anders een leuke kleur weet voor de muur [ [url=m/IKK2sl.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zou 6020 of 6021 pakken. 6019 is wel heel erg aanwezig denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:45

karijn schreef:
_San87_ schreef:

Je hebt hier helemaal geen kont aan, maar de salontafel van mijn ouders zou hier zo gaaf bij staan :+:.

Het is een vierkante zwartgrijze. Je kunt zien dat de tafel uit meerdere lagen is opgebouwd. Even kijken of ik een foto heb, ja dus:

https://www.weytsinterieur.nl/media/cat ... 2014_1.jpg

Die is inderdaad mooi maar met een grote hond niet zo heel praktisch. Ik wil graag eentje van de huidige hoogte, minimaal. Ik ben nog steeds fan van deze:

[ [url=m/iUtNQh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen mijn man vindt het niks.

Kosje, ik vind 6019 iets te lief. 6021 vind ik persoonlijk mooier. Ik heb Early Dew op de muur. Combineert mooi met grijs en bruin.

De vierkante tafel gaat met mijn grote hond heel goed :j.

Maar t is wel echt een kakdure tafel zag ik net. Damn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:48

DubbelDun schreef:
Persoonlijk zou ik er een drupje zwart door doen, maar niet zo donker als de 6021 is. Het haalt wel net het 'felle' van de 6019 af.

Dit dus inderdaad Kosje... Met de 6019 gaat je huis niets veranderen ten opzichte van het geel dat je nu hebt.

Zou sowieso van de RAL kleuren af stappen en kijken wat de grote merken aan kleuren hebben. Vaak veel sfeervoller.
9001 als bijkleur zou ik ook goed over nadenken, dat is echt een extreem beige kleur. 9010 of 9016 is meer gebruikt binnenshuis.

patrice02 schreef:
Mag ik mij hier ook melden ? Al heel lang stille meelezer ! En ik veel zie mooie dingen voorbij komen! Zal direct ook even wat foto s van onze kamer en keuken toevoegen . Tips graag ! Ben nog opzoek naar iets voor de ramen dit is nog steeds tijdelijk na twee jaar := [ [url=m/kXMjP4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uyLssJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nVByod.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fSoHeW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pp7uCw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e0Jfor.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CM9JF1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pujuJK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat je huis erg leuk is ingericht, maar ook ik mis de kleur. En ik denk dat het door de lijstjesmuur boven de bank omt. Alle lijsten zijn zwart of zwart/wit. Het idee is leuk, maar ik denk dat het te veel is en te overheersend wordt. Ik zou een mooi groot schilderij/canvas/wandpiece doen waar wat meer kleur in zit. En dan elders in huis, bijvoorbeeld op de muur tussen twee ramen bij de eetkamer, een paar lijstjes decoreren. Op de andere wand boven de bank zou ik dan een houten plank maken waar je nog wat lijstjes in zet én andere dingetjes.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:05

persoonlijk vind ik al die lijstjes meer iets voor op de gang of nog beter de trapopgang. Ergens waar je langs komt en iedere keer even (goed) naar kan kijken ipv ergens waar je constant zit en ermee geconfronteerd wordt na een poosje

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:06

karin1985 schreef:
persoonlijk vind ik al die lijstjes meer iets voor op de gang of nog beter de trapopgang. Ergens waar je langs komt en iedere keer even (goed) naar kan kijken ipv ergens waar je constant zit en ermee geconfronteerd wordt na een poosje

Mijn idee ook een beetje, je moet gewoon op de bank gaan staan om er goed naar te kunnen kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:08

Ik vond het ook iets teveel van het goede, een muur met een opvallende kleur zou de lijstjes al minder opvallend maken. Minder lijstjes maakt het geheel ook rustiger en dan af en toe wisselen van afbeeldingen :)

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:31

Leuk om alle meningen te horen over onze fotowand := you love iT or hate iT denk ik , iedereen die binnen komt is altijd heel positief er over . Het zijn grijze en oudzilveren lijstjes met kleuren en zwart wit foto s . Je kan ze ook allemaal zittend op de bank bekijken hoor :Y) er komt nog een houten rand om de lijstjes heen zodat het 1 grote lijst lijkt.
Nog even wat close upjes toegevoegd Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:41

Jolynne schreef:
Dat is een mooie klink!

Ik had nog geen foto getoond van hoe de keuken er nu uit ziet, ze is namelijk een tint lichter geverfd.
Vensterbank zal binnenkort volledig leeggemaakt worden en er zullen kleine plantjes komen ipv die lelijke orchideën.

voor:
[ Afbeelding ]

na:
[ Afbeelding ]

Net even foto gemaakt in enkel kunstlicht, dan is het verschil duidelijker te zien :)

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:54

Er is zo veel te zien op die foto dat de muren mij eigenlijk niet opvallen. Het knapt wel wat op, maar mijn handen jeuken om die tegeltjes te lijf te gaan met tegelverf. (hoop niet dat ik je nu zwaar kwets, smaken verschillen uiteraard). Een willekeurige pasteltint zou de hele keuken doen oplichten en waarschijnlijk ook rust geven.Dan komen de kozijnen wellicht ook wat meer tot hun recht wat die vind ik erg sprekend.

Ik heb zelf ook zo`n open hoekje, maar dan als bovenkastje. Kan het ding niet uitstaan, stofnesten.Scheelt dat die van jou dan niet op ooghoogte is.

De eetset heeft een beetje een kantoor -vibe.. (sorry, voel me echt zo`n pestkop)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:01

De eetset zal dan ook de deur uitgaan, maar helaas hebben we geen ezel die geld mest :D

We zouden in de toekomst graag iets in deze aard willen kopen:
https://www.lowikmeubelen.nl/product/ar ... l-xx-poot/

Vergeet ook niet dat we verder moeten opbouwen op wat iemand heeft gemaakt/gekozen, wat moeilijker is dan gelijk je eigen ding doen en fantasie laten uitleven. Over de tegels zijn we er nog niet aan uit. Herverven word in ieder geval niet meer gedaan, zie ook niet in waarom..het is al van lichtbruin naar heel lichtgeel/wit gegaan.
Laatst bijgewerkt door Jolynne op 02-04-18 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:05

Ik heb ook geen keuken van eigen keuze , dus wet precies wat je bedoelt. De muur is nu overigens prima.
Die pastel tint was gericht op de tegels. Als je die bijvoorbeeld licht grijs schildert of desnoods gewoon wit dan wordt het een stuk rustiger.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:08

Qua keukentafel zouden we overigens naar zoiets gaan van model en kleur hout:
https://www.lowikmeubelen.nl/product/ar ... l-xx-poot/

Over de tegels zijn we nog niet over uit, heeft ook geen prioriteit. Eerst hetgene waarin het meest geleefd word, de woonkamer, dan pas de keuken. Maar voordat de keukentafel en stoelen worden aangekocht, moet onze badkamer compleet onder handen genomen worden. In de badkamer moet letterlijk alles opnieuw gedaan worden, buiten de inloopdouche en bubbelbad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:11

Tegelverf is niet duur :) Even googlen, kwam op Karwei uit... 21.50 voor een bus tegelverf waarmee je 9m2 kan verven. Dat is ruim voldoende voor jouw keuken Jolynne. :)
Ik denk dat Karin echt gelijk heeft wat betreft de rust die dat brengt. Eerlijk is eerlijk, ik krijg ook jeuk van die tegeltjes :o
De keuken is wat verouderd, maar beslist nog niet slecht. Ik denk dat je met minimale aanpassingen een stuk prettigere uitstraling krijgt :) Via Aliexpress kan je heel goedkoop leuk beslag kopen, wat ook best wat rust op kan leveren.

Die tafel en poten/poot zijn erg gaaf trouwens... Maar ik zou het zelf nooit kiezen. Je gaat je tenen er geheid aan stoten en dat doet zeer met staal :j
Ik zou eerder gaan voor X-poten op de zijkant.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:14

Kosje, met deze felle kleur groen, sla je de plank eigenlijk net zo mis als met dat harde geel. Deze kleuren missen zachtheid, sfeer en warmte. Wij hebben onlangs zelf nog geverfd en ik heb een aantal dagen de Kleurenwaaier van Histor in huis gehad. Daar zitten echt honderden kleuren in in alle nuances.

Denk er even goed over na. Histor 9010 is inderdaad de meest gebruikte wit-lichte tint die overal mee combineert. Ik zou in combinatie met het beige vloerkleed en de donkerbruine gordijnen ook niet voor groen gaan, denk ik. Ik zou dan eerder in een mooie zandkleur blijven of toch richting de kleur Leem of Lei. Al houd je vriend niet van taupe, het past wel helemaal bij je nieuwe bank, je gordijnen, je vloer en je kleed. Meer kleur breng je dan met accessoires.

Patrice, heel eerlijk ... De enorme hoeveelheid schilderijtjes zo door de hoek heen, viel me meteen heel negatief of. Ik zou daar héél onrustig van worden. Maar ik hou dan ook van een paar opvallende eye catchers.

Jolynne, ik denk inderdaad dat je keuken enorm op zou knappen van lichte tegeltjes, hop, verf eroverheen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:15

Jolynne stiekem ben ik wel nieuwschierig naar de foto’s van de badkamer. Het is duidelijk dat er in het huis iemand heeft gewoond met een hele eigen smaak. En gewoon heeft gekozen wat hij of zij mooi vond ipv of het lekker bij elkaar past. En dat vind ik dan wel weer mooi.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:26

Patrice, kijkende naar je laatste foto’s zou ik kiezen voor hele dunne vitrages in een lichte houttintkleur die je in je accessoires terug ziet komen. Misschien enkel voor de sier om het wit wat te breken?

Ik heb een hond die de hele dag kwispelt tenzij hij slaapt. Een lage salontafel is geen optie. Bij een hogere slaat hij vaker met zijn staart net onder de rand dan boven de rand.
Ik zag vanmiddag op Pinterest een oud bankje dat dienst doet als salontafel. Heel gaaf. Ik vind dat ook nog een optie en dan twee tegen elkaar. Speels door de ruimte ertussen maar nog steeds een breed oppervlak. Breed genoeg om mijn befaamde borrelplanken er nog op te zetten.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:29

Groen word tzeker niet
Afbeelding
Afbeelding

Meer iets zo lijkt ins wel mooi

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:29

Kosje, mocht je toch voor een groenige tint willen gaan. Ik heb de Vintage blue van flexa, foto's zijn hier ook wel in het topic te vinden denk ik. In ieder geval deze: https://www.google.nl/search?q=flexa+vi ... 0&bih=1348

Patrice: Ik moest ook wel even slikken van de hoeveelheid lijstjes, het komt heel 'hard' over. Verder ook inderdaad het gemis van kleur. Echt hele kleurige gordijnen kan mooi zijn, maar dan moet je wel het lef ervoor hebben.

edit kosje, zie nu je nieuwe post. Dan zou ik voor de eerste tint gaan :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:38

De eerste is mooi Kosje, al zou die nog ietsje warmer mogen. Er lijkt wat paars in te zitten? Ietsje bruiner nog?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:50

Kosje, ik heb heel brutaal je foto gebruikt. Ik krijg een goed gevoel bij deze warme en rustige tinten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding