Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:56

Ja ik heb nu ook steeds kilo zakken, maar als het zoveel scheelt (bij whiskas scheelde het niet), dan koop ik wel een goede ton en bestel ik gewoon 10 kg.

Ik ben echt een moeilijke eter, ik zeg altijd maar dat ik alleen groene groente eet, met uitzondering van groene paprika. Andere kleuren groente lust ik bijna niet (uitzondering bijv tomaat en bloemkool).
Maar gelukkig stond niet alles in het lijstje, anders was ik wel even bezig geweest.... bietjes, rode kool, witlof, wortel, spruiten, enz lust ik niet.

Op recepten van de ah vervang ik gewoon altijd de paprika enzo voor courgette. Anders heb ik daar ook zo weinig keuze :+

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:59

Tja lichtelijk off topic, maar kan diabeteszorg of niervoer ook zorgen dat ze minder naast de bak plassen?

En hoeveel duurder ben je uit?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:03

Vandaag tegen een Hema-outlet aangelopen omdat ik in een ander dorp ging winkelen.
alles afgeprijsd en nu ook nog alles 2 halen 1 betalen.
Ik had voor €9.50 een kinderpyjama, een kinderjurkje, een kindermaillot en een grote fles badschuim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:04

Ik heb geen Internet bankieren dus ben op de winkel aangewezen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:05

Ik heb zo'n kleine witte ton inderdaad, werkt wel fijn!

Hahaha oh wil je mijn projectje worden Fioon? :') Ik hou niet van lastige eters, dus ik schotel ze gewoon dingen voor waarbij je niet kan zien welke groenten er precies inzitten :') Snijd het gewoon super klein :')

Pas collega van mijn man die kwam eten, lust geen bloemkool :') Wij aten curry met bloemkool :P Hij vond het nog lekker ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:09

Boemkool valt zo zwaar , ik vind het heerlijk maar met mate.

Vandaag ijs gehad , eet weinig zuivel momenteel en direct na 2 happen buikpijn . Grrm het is zo lekker ijs :')

Mijn konijnen eten duur , zonder internetbankieren betaal ik een vermogen. Gelukkig wil zus dat wel bestellen en dan mengen met dure brok , blijft altijd goed 15 kilo voer

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:30

Lente schreef:
Tja lichtelijk off topic, maar kan diabeteszorg of niervoer ook zorgen dat ze minder naast de bak plassen?

En hoeveel duurder ben je uit?

Imo moet je eerst weten waarom je kat naast de bak plast. Kunnen de nieren zijn maar ook bv blaasontsteking.

Ik betaal ongeveer 3,- per worst en haal daar 6 porties uit, 3 dagen.

Ik eet vanavond Hollands pannetje sperziebonen jachtsaus met hamlapjes. Sperziebonen uit de moestuin, hamlapjes heb ik biologisch al een tijd in de vriezer liggen, rijst had ik in huis net als de ui. Alleen de kruidenmix ala 1,09 gekocht.
Kunnen we 2 keer van eten :9

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:36

En een boeren cake net gemaakt waarbij ik alles al een tijd in huis had. Lekker voor na de fitness bij een kopje thee/cappuccino :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:00

Sunrise19 schreef:
Ik heb zo'n kleine witte ton inderdaad, werkt wel fijn!

Hahaha oh wil je mijn projectje worden Fioon? :') Ik hou niet van lastige eters, dus ik schotel ze gewoon dingen voor waarbij je niet kan zien welke groenten er precies inzitten :') Snijd het gewoon super klein :')

Pas collega van mijn man die kwam eten, lust geen bloemkool :') Wij aten curry met bloemkool :P Hij vond het nog lekker ook :')

Haha een vriendin van mij had laatst ook de groenten voor de lasagne in de keukenmachine fijn gehakt, maar toch ontdekte ik de wortel :Y)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:50

Ik doe nooit wortel in de lasagne :') Dus die kan je bij mij veilig eten :') Is alleen tomaat, ui, knoflook en een kruidenmix :') Lekker simpel :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:03

Bezuinigen........ ik vond mijzelf zielig dus heb net lekkere dingen gehaald (wel op datum dus met korting). Mag ook wel een keer verwent worden :D Met de boodschappen die ik nu in huis heb haal ik het wel een weekje weer :)

Bloemkool is heerlijk!! Maar ik krijg een hele echt niet op in mijn up. Ik deel m dan vaak met mijn ouders, breng ik daar een helft heen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:11

Was vanmiddag bij een Jumbo waar ik niet vaak kom omdat het betaald parkeren is. Liggen daar hertenbiefstukjes afgeprijsd van 8 euro naar 2 euro per twee. Dus mooi twee pakjes meegenomen. Ik ben niet zo van de biefstuk maar mijn partner wel dus zij heeft er vanavond 1 gegeten en de rest is de vriezer in. Mooi voorraadje voor 1 euro per biefstukje.

Iemand een lekker idee voor paksoi? Die zat in mijn groentetas vanmiddag. :=

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:14

Paksoi is lekker om te roerbakken en je kan er stamppot van maken.

Eten van vanavond was erg lekker, zo is het leuk om voor 1,09 eten te koken :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:57

Als wij een grote bloemkool hebben en we krijgen het niet op maak ik bloemkoolsoep voor de lunch de volgende dag. Met een beetje creme fraiche erdoor. En als het goedkoop moet spekjes, als ik meer ruimte heb met gerookte zalm. Erg lekker!
Of de roosjes die je teveel hebt even kort blancheren en invriezen in porties kan ook

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:48

Voer groot inkopen maakt inderdaad over het algemeen een wereld van verschil. Ik houd de prijzen van www.brekz.nl , www.zooplus.nl , www.zooplus.de , www.zoofast.nl en www.food4pets.be in de gaten als ik voor het goedkoopste voer ga. Wij hebben net de zorg van de stalkat overgenomen. Die kreeg 2x per dag een mok vol goedkoopste kattenbrokjes en was graatmager. Nu is ze overgegaan op 200g Animonda Carny blikvoer en ± een halve mok Royal Canin sensible 33 per dag. Nu moeten we opletten dat ze niet te dik wordt. Het gaat om een oude kat (15 jaar) en dan hebben ze wat meer eiwitten nodig. Ideaal is een voer (droge stof) tussen de 35-50% eiwit, 30-40% vet en dan de rest vullen met koolhydraten, mineralen, etc. Royal Canin zit wat op het randje, maar omdat ik het als bijvoer gebruik vind ik het prima.

Ik voer katten het liefste grotendeels natvoer omdat ze vaak eigenlijk te weinig drinken voor hun gezondheid. Vandaar dus de grote hoeveelheid natvoer. Maar door het via zooplus te bestellen en goed vergeleken te hebben tussen de merken is het zo goed te doen. Omdat mijn moeder natvoer eigenlijk vies vind, hebben we de 200g-blikken. De winst van 400g blikken weegt niet op tegen de afkeer die mijn moeder heeft tegen langer openstaande blikken. Daarnaast voert iemand anders op het moment 's ochtends de kat en is er zo geen discussie over hoeveel de kat moet krijgen (we maken 's avonds een nieuw blik open en zij maakt het 's ochtends op).

Heeft iemand het recept voor courgettesoep of een ander idee voor een reuzecourgette? Tot nu toe heb ik er spekjes, creme fraische en prei bij gehaald. Maar ik kan er morgen nog wel wat bij halen voor de beste soep. In het kader van bezuinigen, de courgette was een krijgertje.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:22

Ik vind deze erg lekker! Heb net 2 liter soep gemaakt en m'n courgette is voor de helft op. Had ook zo'n reuze courgette.
Gister heb ik tagliatelle met gegrilde courgette gegeten. Wat olijven er doorheen en wat kookroom door de tagliatelle en rozemarijn. Was erg lekker! Had er ook nog een stuk gekregen kabeljauw er bij.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:22

Lasagne met courgette i.p.v. lasagnebladen? Gevulde courgette?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:58

Ik doe altijd de spekjes uitbakken op de bodem van de soeppan, dan spekjes eruit scheppen, in het vet wat overblijft een uitje en wat knoflook fruiten. In jouw geval zou de prei kunnen. Dan de in stukjes gehakte courgette erbij eventjes bakken. Dan bouillon naar keuze. Ik gebruik meestal kip omdat ik dat lekkerder vindt dan groente bouillon en rund weer te zwaar is naar mijn zin. Dan goed tijdje koken zodat de courgette goed gaar is en dan de staafmixer erdoor. Even proeven of je eventueel nog een bouillon blokje of peper of zout of ander kruidje mist. Dan crème fraiche erdoor en op moment van serveren de uitgebakken spekjes eroverheen strooien.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:01

Je kan hem ook (deels) in plakjes schaven met de kaasschaaf en dan heel kort in heet water dompelen en gebruiken als spaghetti zeg maar.
Ik doe dan meestal een soort saus maken van spekjes, knoflook en champignons met boursin of crème fraiche net wat ik in huis heb. Als je dat met een kwart courgette doet heb je een goed gevulde buik en nog courgette genoeg over voor soep

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:05

Soepje.....in willekeurig welke bouillontablet koken een 20 minuten....afgieten en wat vocht opvangen.
Staafmixer erdoor en een lepel of iets meer garlan kruidenkaas erdoor daar wordt de soep lekker romig van. Ook nog even de staafmixer erdoor, wordt de soep te dik dan nog wat kookvocht erdoor....ook lekker met gerookte kip/zalm, maar vegetarisch is ie ook heerlijk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:28

Rebecca schreef:

Dat hoor je niet vaak meer tegenwoordig! Is dat omdat je onder toezicht staat? Ik kan echt niet zonder, zo handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:32

DebGizmo schreef:
[naam] schreef:

Dat hoor je niet vaak meer tegenwoordig! Is dat omdat je onder toezicht staat? Ik kan echt niet zonder, zo handig!

Jup door het onder bewind , vreselijk ik heb altijd alles kunnen doen en nu voel ik me echt afgesloten :')

Maarja het kan niet pff , om altijd zus maar te vragen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:34

Onhandig hoor Rebecca. Ik denk wel dat het bewind je goed doet wat ik zo hoor maar dat je niets meer electronisch kan betalen is wel onhandig. Nou hoef je het meeste niet meer zelf over te maken natuurlijk, maar toch.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:37

Courgette soep met zalm is ook lekker. De recept kun je Googlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:55

Klopt Alwiene erg onhandig , helaas kan dat niet anders. Alleen zij kan bankieren met mijn geld , dingen als paypal staan droog daar wil ze niks op storten