Goudwinde van dik 30 cm lang.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Neonlight schreef:Netjes, hele verandering zo! En het is een klusje wat inderdaad niet makkelijk is, leibomen planten viel ons ook zwaar tegen.Niet alleen het binden maar ook alles netjes uitlijnen.
Dagmar80 schreef:@ eekhoornerik: Klimrozen alleen licht snoeien, anders geen bloemen...
Struikrozen en edelrozen e.d. mag je wel sterk terugsnoeien. Licht terugsnoeien ondanks knoppen of maar eerst laten bloeien en erna snoeien??? Aan jou de keuze! Mijn klimroos (New Dawn) heeft nog geen knoppen, ik hem hem licht gesnoeid, maar nog even goed nakijken, maar
half nog (iets met weinig tijd en peuter erbij in de tuin).
Is het een rambler (bloeit één keer) of een doorbloeiende?
anca schreef:Hier zit zoveel kennis dus ik probeer het maar.
Kun je een magnolia stekken of laten wortelen?
Mijn dochter heeft grote takken gekregen uit de tuin van overleden buurman en dus huis verkocht.
Nu wil ze graag als herinnering proberen om te stekken.
Volgens mij gaat dat heel moeilijk of zelfs helemaal niet maar misschien hier nog iemand een tip ?
Kaka schreef:Blijkbaar luistert buxus stekken best nauw: https://www.buxusplant.nl/buxus-stekken.html
Wat betreft dat die kronkelwilg: kan goed zijn dat de energie nu in de bloemen gaat zitten en niet in de wortels. Je kunt afwachten of ze na de bloei wel wortels aan gaan maken of de bloemen eraf halen zodat de plant zijn energie alsnog in de wortels stopt.