[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:58

Zo even paar pagina's doorgelezen want was jullie even uit het oog verloren! Wolken; gefeliciteerd!! +:)+ Fijn joh!

Wij zijn verhuisd.... PFFFFFFFFFFFFFF. No way dat ik dat nog -tig keer in mijn leven ga doen. Wat een ellende! Maaaar helemaal happy met ons nieuwe stekkie.

Afbeelding
Afbeelding

Hier een impressie van de buitenkant! :)

Mootje; Ken ik ook niet dat 2de en 4de etage bewonen :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:57

Mooi huis hierboven. Hier in de stad heb je huizen, dan heb je je eigen appartement en dan is er nog een gedeelde zolder, waar sommige appartementsbezitters een extra slaapkamer maken en anderen dan een opberghok of zo, een beetje een kelder idee met meerdere deuren maar dan op zolder.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:25

Wauw, super gaaf huis! :~

We hebben sowieso alleen gekeken naar bijv. hele 2e en halve 4e als de trap van de 2e naar de 4e privé was, ik hoef m'n buren niet tegen te komen als ik 's ochtends naar de keuken wil. :n
We zijn vandaag bij 4 huizen langsgereden. :')
De eerste was in de slechte wijk en lag aan een bizar drukke, brede straat met veel winkels en groente- en fruit dingetjes en toko's en 2 huizen naast de McDonald's en voor een bejaardentehuis, dus die locatie was gewoon flut. :7 Daarna langs eentje met vrij uitzicht op een singel, wat voetbalveldjes en moestuinen (erg schattig), was een super leuk huis, die gaan we binnenkort bezichtigen. :j
Dat jaren 30 huis dat volledig vernieuwd is lag middenin een woonwijk van één straatje breed, waar je dus recht het huis tegenover je inkijkt en dit huis maar een paar meter tegenover je staat, was dus erg donker en bedrukt, helaas. :\

Maar die tweede was echt heel leuk. :D

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:44

Mooi huis van Faelivrin !!

Al een afspraak gemaakt voor de bezichtinging, Saskiaatje? Aan de manier waarop je erover schrijft, kan je al merken dat je er enthousiast over bent.

Bij ons is er een complicerende factor. Het stuk grond dat wij er bij mochten kopen van de gemeente, is een stuk bos. Wij hadden al gezien dat er wat boomhutten in gemaakt waren en op een open stukje hing een waslijn met wat wasknijpers. Aan het eind van dat bosje ligt een doodlopende weg met 3 huizen. Nu hebben de bewoners van die huizen bezwaar aangetekend. Hun kinderen gebruiken dat bosje al tijden als speelplaats en ze vinden dat zij daarom verworven rechten in dat bosje hebben. Ze hebben al aangekondigd juridische stappen te zullen ondernemen, mocht de gemeente het verkopen. Ook leuk, ruzie met je achterburen voordat je er woont. De gemeente heeft al aangeboden dat we dan een extra strook naast de woning krijgen. Maar eigenlijk gaat onze voorkeur wel heel erg uit naar het stuk erachter, omdat we dan ook een oprit van achter kunnen maken en we achter echt helemaal privé hebben. Wat zouden jullie doen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:06

Nou ja, het is van de gemeente, dus in principe hebben die mensen niets om bezwaar tegen te maken, toch?
Maar dan krijg je misschien wel het gezeur dat die kinderen daar gewoon blijven spelen, ondanks dat het dan jouw terrein is. :\
Ik zou in ieder geval voet bij stuk houden, jullie akkoord is op basis van het huis en dát stuk grond, daar hebben de buren niets over te zeggen.

Het huis gisterenmiddag had hele grove planken (parket) op de vloer, zelfs met hele gaten erin waar normaal van die kringetjes zitten, echt heel gaaf. Weten jullie misschien op welke zoekterm ik dat zou kunnen vinden op internet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:44

Saskia, waarschijnlijk moet het bestemmingsplan gewijzigd worden, want het zal nu wel als 'openbaar groen' te boek staan :') Stomme procedures!
Berthe, hoe belangrijk is dat extra stuk voor jou? Ik ga zo even dat filmpje bekijken van je dochter :)
Saskia, Iets anders dan hele grote houtwormen kan ik niet bedenken :') Gaten erin lijkt mij zeer onhandig schoon te houden!

Het zou lariks kunnen wezen trouwens!
In mijn zoektocht naar 'houten plank met gat als knoest ( :+ ) zie ik net Jatoba <3
Afbeelding

Edit:
Wat een leuke dochter, Berthe :j Ziet er uit als een verstandige meid!
Faelivrin, Wat een geweldig huis, daar hoef je toch ook niet meer weg :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:16

Oh nee, dat vind ik niets. :')
Ik weet ook niet wat voor vloer het was, maar het was echt heel mooi. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:19

Leek het een beetje hierop?

Afbeelding

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:26

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:33

Hmm, dat ziet eruit als een abdijvloer (frans eiken) :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:03

Laatst bijgewerkt door Mootje op 05-07-12 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:06

Oh, dat heb ik nog nooit gezien, een gedeelde opgang naar jouw andere verdieping. :7

We hebben nu deze gespot:
Afbeelding
:~

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:52

Saskiaatje, is dat een stukje van deze? http://www.plankenland.nl/onze_vloeren/ ... tAodVly98w
Vind ik super mooi. Mijn schoonvader is timmerman en die heeft mijn man altijd geleerd dat het mooiste stuk hout een stuk zonder noesten is, en ik houd juist van veeeeeeel noesten.

@Mootje, ja leuke dochter, vind ik ook.

We kunnen eigenlijk kiezen tussen een stuk grond achter het huis, wat waarschijnlijk juridische gedoe wordt (waarvan ik wel verwacht dat we dat winnen) en direct een slechte relatie met de achterburen of een stuk grond naast het huis, maar dat ligt veel minder gunstig, vinden wij. Wat vinden we dan belangrijker, ik kom er even nog niet uit. :? Mootje, het is dus niet hoe belangrijk is dat stukje grond, maar hoe belangrijk is de plek van dat stukje grond.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:17

Nee, maar hij lijkt er wel heel erg op. :D Thanks!
Waarom is het mooiste huis zonder knoesten? Dat is juist robuust en oud en leuk en stoer. :))

Ik zou voor de eerste optie gaan. Je betaalt hartstikke veel geld voor het huis! Straks verhuizen de buren, zit jij met een slechter stukje grond. :\

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:11

Oei, lastige keuze Berthe. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen.
Saskiaatje: niet banketstaaf bedoeld, maar dat is denk ik het verschil in mentaliteit tussen dorp en stad. In Den Haag zou het me ook totaal niet kunnen verrotten wat mijn buren van me zouden denken en zou ik absoluut mijn zinnen op het bos hebben gezet. Hier in het dorp echt absoluut niet. Als ik de keus zou hebben waar Berthe nu voor staat... Oei, ik weet het niet. Diep zuchten en een heleboel denken denk ik...

Gave vloer trouwens! Maar weet je zeker dat dat parket is en niet gewoon een houten vloer?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:08

Ik heb geen idee. :') We willen graag gewoon planken, dus een houten vloer zou fijn zijn. :D

En non taken hoor, ik geloof graag dat dat verschil in mentaliteit is! Maar dan denk ik, dan kunnen die buren ook best wel wat coulanter zijn, waarom willen zij wel op die voet beginnen met de nieuwe bewoners? -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:23

Oei, lastig Berthe...hoe oud zijn die kinderen...? Niet toevallig al de boomhutten-tijd een beetje ontgroeid ;)

Saskiaatje: waardeloos hout is dat, met hele gaten en scheuren er in. Kun je goedkoop krijgen want alleen hout-noobs willen dat :P

Vloer met zulke gaten en scheuren er in is echt waar-de-loos qua onderhoud, die gaten en scheuren gaan vol troep zitten :P

Wel mooi die zwart-houten keuken :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:00

Wat leven we eigenlijk dan in een raar land. Ik zou het maar raar vinden om een stuk gemeente-grond toe te eigenen en te claimen.
Hoewel het hier ook op grote schaal gedaan wordt met hoekhuizen maar dat hindert eigenlijk niemand.

Is er geen middenweg, kan je niet met die mensen praten?
Ik ben het eens met Saskiaatje, waarom willen zij wél met ruzie beginnen met de nieuwe bewoners?

De verjaringstermijn is overigens 20 jaar (tenzij de gebruiker niet kon weten dat het gemeentegrond was, dan is het 10 jaar) dus ik denk dat de kinderen dan inmiddels wel erg groot moeten zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:10

Dan hebben de bewoners van die huizen toch geen poot om op te staan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:43

Nee volgens mij niet, het ligt een beetje aan de gemeente denk ik.
Tenzij de gemeente het ooit aangemerkt heeft als waardevol groen. Maar dat verkopen ze dan sowieso niet.
Denk hierbij aan een speeltuintje in een woonwijk of beeldbepalend groen.
En of de belangen van degene die bezwaar aantekenen groter zijn dan de gemeentelijke belangen of de belangen van de koper.
Het is wel een beetje een juridisch getouwtrek.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:42

Ik sprak gisteren mijn buurman.
Hij wil eigenlijk verhuizen (wonen nu met een peuter en baby in een oorspronkelijk 3-kamer appartement), maar hij had een gesprek bij de bank gehad waar hij nogal van schrok.
Hij kon 112.000 euro minder hypotheek krijgen als hij met een restschuld zou blijven zitten van 15.000 euro op dit appartement... Klinkt mij nogal wiedes in de oren eigenlijk O:)

Hen kennende wil hij deze restschuld oversluiten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:35

Nogal wiedes > nogal logisch?

Ja ik weet niet, de banken zijn extreem streng geworden in bepaalde punten.
Je zou toch denken dat hij 15.000 minder hypotheek kan krijgen.
Maar de overige 100.000 euro kan zomaar de strengere regels zijn, mijn vriend kon na januari 2011 ook iets van 50.000 euro minder lenen dan ervóór.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:07

Hij, hij vertelde dat wanneer hij geen restschuld meeneemt, hij 112.000 meer kon lenen...
Ben ik blij dat mijn hypotheek al voor meer dan een derde is afgelost :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:13

Restschuld is gewoon klote, maar het is ook een soort gok die je maakt.
Wat dat betreft vind ik die kabinetsplannen om reiskosten te gaan belasten zodat mensen gauwer gaan verhuizen nogal een wassen neus.
Alsof je een huis koopt en verkoopt alsof je een nieuwe bank koopt.

Helemaal met de huidige markt. En als het dan straks wéér meer vraag dan aanbod is omdat iedereen bij zijn werk wil wonen, lopen de prijzen alsnog weer op, vooral in bepaalde regio's.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:50

nou ons gesprek met de bank verliep heel slecht en dus zijn wij naar de hypotheker gegaan waar ons gesprek al een heel stuk rooskleuriger was..
we gaan nu voor het 2de gesprek en vanaf dan kunnen we woning gaan bezichtigen enzo...hebben nu ook wel een leuk huis gezien