FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:36

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:58

Relaxed schreef:
Vergeleken met Nederland is het toch een schijntje? Kijk eens wat je hebt voor dat geld.. Hier over de grens heb je vrijstaande huizen voor minder dan een ton. Waar je in NL minimaal het dubbele betaalt.

Ja in vergelijking met NL. Maar dat is niet voor niks natuurlijk.
Dit soort regelingen en courtages zijn ook marktdrukkend. Net als andere regelingen.
Al vind ik 280 voor die oude rommel nog veel geld. Dat is in NL ook nog wel te vinden.
Edit; zie voorbeeld van Cayenne

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:36

manzano schreef:
Relaxed schreef:
Vergeleken met Nederland is het toch een schijntje? Kijk eens wat je hebt voor dat geld.. Hier over de grens heb je vrijstaande huizen voor minder dan een ton. Waar je in NL minimaal het dubbele betaalt.

Dit soort regelingen en courtages zijn ook marktdrukkend. Net als andere regelingen.
Al vind ik 280 voor die oude rommel nog veel geld. Dat is in NL ook nog wel te vinden.

Ja klopt, dat zit tegen het aardbevingsgebied én de duitse grens aan, algemeen bekend dat daar de huizen ook niet duur zijn :+

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:38

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:51

Bellingwolde mag niet zo duur zijn, maar reserveer jaarlijks maar flink geld voor onderhoud :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:54

Ja dat hoort ook wel bij zo'n pand natuurlijk. Wel bijzonder object.

Conclusie is dat de makelaars in Duitsland het goed voor elkaar hebben :') laten we het daar op houden
Het is dat ik nog niet voor 10 miljoen in Duitsland zou willen wonen/werken :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:57

x_Irisje_x schreef:
Bizar.... Mooi perceel erbij en schuren *\o/*

Ik zie in gedachten al de stallen en bak :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:19

manzano schreef:
Ja dat hoort ook wel bij zo'n pand natuurlijk. Wel bijzonder object.

Conclusie is dat de makelaars in Duitsland het goed voor elkaar hebben :') laten we het daar op houden
Het is dat ik nog niet voor 10 miljoen in Duitsland zou willen wonen/werken :=

Je weet natuurlijk niet precies wat zij allemaal doen tov de Nederlandse makelaars.. ;)

Voor 10 miljoen zou ik het overwegen, maar nee, het trekt mij ook totaal niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:22

Ik ga vanmiddag weer kijken bij het huis waar ik woensdag ben geweest, nu met 'mijn' makelaar.. Kijken wat hij zegt van de prijs ed. De verkopende makelaar was trouwens ook echt zo enthousiast :n Stond er af en toe een beetje schouder ophalend bij te kijken en soms echt opmerkingen dat ik dacht, wil je die toko nu verkopen of niet? Nooit zou ik met hun in zee gaan om een huis te verkopen :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:23

Mijn schoonzusje is Duitse en zij wonen met gezin in Duitsland. Onlangs huis gekocht dus heb van hen wel eea gehoord.

Spannend van de 2e bezichtiging!!! Zonde van die makelaar zeg. Geen goede reclame idd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:29

Dorien66 schreef:
Bellingwolde mag niet zo duur zijn, maar reserveer jaarlijks maar flink geld voor onderhoud :(

En stookkosten :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:46

Was laatst bij een huis en de eigenaren hadden in de vragenlijst ruim 1100 euro aan kosten per maand voor gas ingevuld. Heb nog gevraagd of het een schrijffout was, maar nee :oo

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:46

1100 per maand? Hoe dan?!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:33

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:34

Vloerbedekking is altijd lelijk _O- Helemaal als je het dan ook nog in een ruimte legt waar het niet hoort.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:36

Nja ik heb wel eens mooie vloerbedekking gezien. In een paasei duur huis ook dat wel. _O- Ik vind persoonlijk ook dat het tegenwoordig alleen nog maar in slaapkamers hoort.
Maar op deze manier is het echt poeplelijk inderdaad.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:01

Relaxed schreef:
manzano schreef:

Ja klopt, dat zit tegen het aardbevingsgebied én de duitse grens aan, algemeen bekend dat daar de huizen ook niet duur zijn :+

Het is erg dicht bij Duitsland, maar het zal je verbazen: niet overal in Groningen zijn aardbevingen. Bellingwolde staat er op een aardig veilige afstand vanaf. Slochteren, Schildwolde, Loppersum etc is nog een heel eind rijden en zelfs hemelsbreed is het niet dichtbij. Dat is ook de reden dat het goedkoop is. Veel voorzieningen en de stad Groningen zijn wat verder weg.

Ik vind het een prachtig pand! Had het al weleens gespot als ik er langs reed. <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:12

Zouden jullie eigenlijk in dat aardbevingsgebied durven kopen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:14

Ja hoor. Ik woon er midden in en ik ben niet van plan hier weg te gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:16

Cayenne schreef:
Zouden jullie eigenlijk in dat aardbevingsgebied durven kopen?

Nee ik zou er niet aan beginnen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:16

Ikke niet. Alhoewel in onze regio ook wel eens registratie van bevingen zijn geweest. Waar ik overigens zelf nooit iets van gevoeld heb en ik woon toch al zo'n 20 jaar in deze regio.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:18

jahoor, ik woon dr toch al in. Al maakt het wel uit wáar in het gebied natuurlijk. Ik woon zo'n 9 km van de stad af dus je zou verwachten dat het wel meevalt. Bij ons wel, maar aan de andere kant van het dorp staat de bekende boerderij van familie Heite

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:22

vikawiek schreef:
jahoor, ik woon dr toch al in. Al maakt het wel uit wáar in het gebied natuurlijk. Ik woon zo'n 9 km van de stad af dus je zou verwachten dat het wel meevalt. Bij ons wel, maar aan de andere kant van het dorp staat de bekende boerderij van familie Heite

Ja, dat is mede ook waarom ik het vroeg.
Ik heb de twee docu's gezien over de familie Heite die een prachtige boerderij kochten waar inmiddels letterlijk niets meer van over is.
Lijkt me echt een risico om daar te kopen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:36

Cayenne schreef:
vikawiek schreef:

Ja, dat is mede ook waarom ik het vroeg.
Ik heb de twee docu's gezien over de familie Heite die een prachtige boerderij kochten waar inmiddels letterlijk niets meer van over is.
Lijkt me echt een risico om daar te kopen.

Het verschilt echt enorm. Ene kant van het dorp heeft vrijwel niks, de ander heeft zoals Heite het plafond naar beneden vallen. Er is weinig peil op te trekken. Kleine schade als haarscheurtjes doet de NAM ook niet heel moeilijk over, maar met serieuze schade kan het jaren duren voordat je maar íets krijgt.
M'n paard stond aan de overkant van de straat van Heite(nou ja overkant, er zat nog een kilometer aan akker tussen ongeveer :') ) dus ik kwam er dagelijks langs. Hun nieuwe huis is echt enorm en ontzettend mooi, al blijft het zuur
Veel mensen die niet uit Groningen komen vinden het ook een eng idee, ver van hun bed, en durven het daarom niet aan. En zoals Froukje zegt, Heite is niet een goed representief beeld. Ik gaf het eerder als voorbeeld van hoe verschillend het is
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 26-07-19 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt