Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:15

Janine1990 schreef:
Ik zie zo'n hangplek juist als een stukje extra sociale controle. Zo slecht is de jeugd niet hoor :n

Ik pik heel even dit zinnetje eruit hoor.
Qua inbraak kun je mss weinig verwachten, maar afgelopen vrijdagavond hebben ze hier een schuttingplank gejat. :+
Gewoon van de schutting afgetrokken en iets verderop in een tuin gedumpt.
's avonds rond 23u deed ik de achterdeur los zodat de kat en hond nog even in de tuin konden en was er niets aan de hand, iets na 1.30u haalde ik ze weer binnen (tussendoor lopen ze dan in en uit naar eigen wens) en viel me op dat het licht zo raar in de tuin viel. :')
Volgende morgen stond er een buurvrouw mét schuttingplank voor de deur; 'hoi, ik geloof dat jij deze kwijt bent'.

Ik hoop echt dat die lui een tik hebben gehad van het stroomdraad, een roestige schroef hebben beetgehad en nu een nasty infectie opgelopen hebben en dat ze onoplosbare jeuk op een nare plek krijgen. }>
En weet je, dat ze in een baldadige bui wat uitspoken á la, maar 1) blijf met je poten van andermans spullen af en 2) als je iets sloopt ofzo wees dan ook zo stoer om aan te bellen en de boel te vergoeden en/of repareren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:27

lor1_1984 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zie zo'n hangplek juist als een stukje extra sociale controle. Zo slecht is de jeugd niet hoor :n

Ik pik heel even dit zinnetje eruit hoor.
Qua inbraak kun je mss weinig verwachten, maar afgelopen vrijdagavond hebben ze hier een schuttingplank gejat. :+
Gewoon van de schutting afgetrokken en iets verderop in een tuin gedumpt.
's avonds rond 23u deed ik de achterdeur los zodat de kat en hond nog even in de tuin konden en was er niets aan de hand, iets na 1.30u haalde ik ze weer binnen (tussendoor lopen ze dan in en uit naar eigen wens) en viel me op dat het licht zo raar in de tuin viel. :')
Volgende morgen stond er een buurvrouw mét schuttingplank voor de deur; 'hoi, ik geloof dat jij deze kwijt bent'.

Ik hoop echt dat die lui een tik hebben gehad van het stroomdraad, een roestige schroef hebben beetgehad en nu een nasty infectie opgel0open hebben en dat ze onoplosbare jeuk op een nare plek krijgen. }>
En weet je, dat ze in een baldadige bui wat uitspoken á la, maar 1) blijf met je poten van andermans spullen af en 2) als je iets sloopt ofzo wees dan ook zo stoer om aan te bellen en de boel te vergoeden en/of repareren.

Zo is er bij mijn ouders destijds wel in de buxus gelopen... Gewoon zo'n rijtje in de voortuin ter afscheiding. Mooie volwassen buxussen... Konden er allemaal uit.
Gelukkig ben je voor die dingen verzekerd ;)

Aangezien mijn zusje destijds bij de hangjeugd hoorde, wisten wij ook dat zij het niet doen. Die mensen laten het wel om dingen van elkaar te vernielen.

Ik heb wel eens gezien dat mensen dingen vernielen, er wat van gezegd (ik sliep aan de weg als het ware, dus ik hoorde en zag het meteen als er lawaai was). Denk maar niet dat het zin heeft ;)
Maar on the upside... Ik wist ook dat de mensen die echt vernielen kleine groepjes zijn die nergens bij horen. Sowieso niet bij die hangplekken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:40

Jolynne schreef:
Dat is een mooie klink!

Ik had nog geen foto getoond van hoe de keuken er nu uit ziet, ze is namelijk een tint lichter geverfd.
Vensterbank zal binnenkort volledig leeggemaakt worden en er zullen kleine plantjes komen ipv die lelijke orchideën.

voor:
[ Afbeelding ]

na:
[ Afbeelding ]

Ik zie geen verschil, waar moet ik naar kijken? -O-

Jolynne

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:43

Kijk naar de muren, een hele tint lichter.
Van lichtbruin/beige naar lichtgeel.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:32

Daar kan een keuken al behoorlijk van opknappen, hè. Gewoon een likje verf.
Hier geen mensen die dingen uit onze tuin halen maar wel een irritante dorpsgenoot die het de normaalste zaak van de wereld vindt om zijn hond op onze oprit te laten kakken.
Ik ga weer eens internet afstruinen naar een andere salontafel. Suggesties zijn welkom!

Afbeelding

De witte lampenkap is vervangen door een zwarte, iets minder hoog.
De witte blommekes ernaast zijn vervangen door een bosje tulpen nu.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:36

Ben benieuwd naar je nieuwe lampenkap Karijn!
Bij mij in de straat werd ook telkens op de stoep gekakt. Nu hebben ze van de buurt allemaal bordjes (trespa) opgehangen met tekeningen van kinderen en cartoons over geen poep op de stoep... En het helpt echt enorm!!! *\o/* Misschien ook iets voor jullie?

Jolynne, ik zag het eerlijk gezegd ook niet. :o Maar misschien komt dat omdat de voor foto in het donker is met kunstlicht. Ga je de tegeltjes ook nog verven?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:38

We hopen de beste man een keer te kunnen betrappen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:44

karijn schreef:
We hopen de beste man een keer te kunnen betrappen...

Zou nog mooier zijn...

Buren van m'n ouders deden dat met de overbuurman: "Ik vind het niet echt normaal dat u uw honden in onze tuin hun behoefte laat doen." Buurman is gewoon snel weggelopen, zonder iets te zeggen en liet het gewoon weer gebeuren... }:0
Wat een mafketels zijn er toch op deze wereld :+

Bij mij spelen er ook gewoon kinderen op straat, dan vind ik het helemaal aso. Het is een super rustige buurt, er wordt nauwelijks 30 gereden. Dus ze kunnen ook op straat spelen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:22

Iemand een leuk idee welke kleur voor salomtafel en eettafel weer gwn grenen of iets anders of wit?
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:48

Ik zou in ieder geval niet voor hetgeen gaan dat je nu hebt qua kleur. Welke kleur ga je op je muur doen? Maak eens een moodboard, kijk op Pinterest, dan vind je vast iets waarvan je ineens denkt, yes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:53

karijn schreef:
Daar kan een keuken al behoorlijk van opknappen, hè. Gewoon een likje verf.
Hier geen mensen die dingen uit onze tuin halen maar wel een irritante dorpsgenoot die het de normaalste zaak van de wereld vindt om zijn hond op onze oprit te laten kakken.
Ik ga weer eens internet afstruinen naar een andere salontafel. Suggesties zijn welkom!

[ [url=m/4gqzwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

De witte lampenkap is vervangen door een zwarte, iets minder hoog.
De witte blommekes ernaast zijn vervangen door een bosje tulpen nu.

Je hebt hier helemaal geen kont aan, maar de salontafel van mijn ouders zou hier zo gaaf bij staan :+:.

Het is een vierkante zwartgrijze. Je kunt zien dat de tafel uit meerdere lagen is opgebouwd. Even kijken of ik een foto heb, ja dus:

https://www.weytsinterieur.nl/media/cat ... 2014_1.jpg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:00

Die zou daar idd goed staan.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:23

Mag ik mij hier ook melden ? Al heel lang stille meelezer ! En ik veel zie mooie dingen voorbij komen! Zal direct ook even wat foto s van onze kamer en keuken toevoegen . Tips graag ! Ben nog opzoek naar iets voor de ramen dit is nog steeds tijdelijk na twee jaar := Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:25

Leuk en gezellig interieur heb je, mis alleen wat kleur maar dat is meer mijn smaak. Andere raambekleding wil je of andere dingetjes in t raam?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:26

Op zich vind ik de raambekleding niet verkeerd al zou wat meer kleur idd ook mijn idee zijn.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:32

Nou idd beide ! Kleur vind ik ook lastig -O- ik heb nu plak gordijntjes van de Ikea ervoor hangen :wow:

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:36

Plak gordijntjes ? Ik vind die niet storend eigenlijk. Wat zou je voor iets Willen dan? Wij gaan voor t grote voorraad voor plissé gordijnen in het grijs.
Achterraam en boven hingen nog witte jaloezieën dus die hangen we weer terug op. Raambekleding is zo duur!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:37

Die roze/zalm accenten op de bank zijn best leuk, maar is niet iets wat je snel in je raambekleding terug laat komen (alhoewel ik hele mooie oud-roze Silhouette Shades van Luxaflex gehad heb0.

Misschien iets in een mooie warme houtkleur jaloezieën ??

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:53

Zo lastig he ! Ik vind houten schutters heel mooi, helaas mijn vriend niet die wil graag duo rolgordijnen. Meer kleur toevoegen vind ik ook moeilijk weet echt niet hoe >;) wissel wel af qua kleur heb ook blauw en groenig . Ook okergeel geprobeerd maar dat vond ik niets en vandaag gauw weer eraf gehaald :=

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:58

Ik zou dat voor de ramen laten hangen, vind het wel mooi! Ik zou er wel een dun gordijn/vitragegordijn voor hangen zodat het wat gezelliger staat. Kleur zou ik persoonlijk toevoegen op de muren; je hebt nu alles grijs en wit in combinatie met ongeveer dezelfde kleur meubels. Meubels vervang je niet zo snel, muurtje is zo geverfd.
Ook een kleed in een andere kleur dan grijs, zal al veel doen. Wel een mooie ruimte waar je veel mee kunt.
Planten brengen ook kleur en gezelligheid, trouwens.
Edit: zat nog even te kijken, zou persoonlijk die muur waar je keuken tegen aan staat in een mooie kleur verven (een tint groen of blauw).

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:11

Afbeelding
We zitten te denken aan
6019
9001

En dan komt dat beige kleed nog
Als iemand anders een leuke kleur weet voor de muur Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:24

Persoonlijk zou ik er een drupje zwart door doen, maar niet zo donker als de 6021 is. Het haalt wel net het 'felle' van de 6019 af.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:43

Op Histor kun je ook alle kleuren proberen op een foto van henzelf of een zelf geuploade foto

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:08

Avelienvd schreef:
Op Histor kun je ook alle kleuren proberen op een foto van henzelf of een zelf geuploade foto

Super tip ga ik meteen doen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:14

Ik vind de 6019 erg zoet, zou zelf eerder voor de 6021 gaan.