[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:29

O Karuna, eindelijk, zou het dan allemaal toch nog gaan lukken? Ik duim zo hard voor je dat je het allemaal op tijd rond krijgt, na al die jaren zoeken is het je zo gegund!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:34

Twee berichten vandaag nog, mail van makelaar dat tekenbevoegde van woningbouw 29 mei pas weer beschikbaar is, twee kostbare weken tijdverlies -O- het zal eens normaal gaan :+ en ex metscootmobieltocht tegen gekomen. Die kwam met plan iets te verlengen zodat ik de tien jaar haal. Maar pfffhet loopt alweer soepel, niet dus :roll: :')

Maar lekkere middag gehad alleen liep drie uur uit

Liselot fijn *\o/*

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:13

Oeh Karuna een voorzichtige gefeliciteerd. Spannend hoor.
En jij ook Liselot, super!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:52

Karuna wat fijn dat er nu toch zicht is op een oplossing. Voorzichtig gefeliciteerd :j

Wij hadden gisteren de overdracht. Wat een dag... alles liep soepel en s’avonds hadden we niet alleen alle spullen verhuisd maar ook 75 pakken hooi opgehaald met de verhuiswagen.
Vanochtend al de bestelling met weidepalen ontvangen.
Het plattelandsleven begint nu echt :wow:
Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:53

Karuna wat spannend en leuk, ik hoop het zo voor je! Heb al vaker berichtjes van je gelezen en gun het je zo!

Liselot wat fijn zeg!

Wij hebben gister onze eerste woning bezichtigd. In het echt was er toch meer te doen dan ze op funda lieten lijken :+ Wc beneden vorig jaar gedaan, echter tegelwerk niet goed (scheve tegels, voeg niet goed, etc.). Spiegelwand boven het aanrecht in de keuken zit vol met barsten. Dat soort dingetjes. Al met al dingetjes die wij met de tijd wel kunnen/willen aanpakken. Daarintegen waren we erg gecharmeerd van de ruimte. Dus ik denk dat wij een bod gaan doen. Spannend. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:53

Spannend Karuna! Hopelijk lukt het om alles rond te krijgen, is na alle toestanden en ellende je zeker gegund :j

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:23

Karuna wat een goed nieuws!
Ik duim voor je dat je alles geregeld krijgt. Zou je mij een pbtje willen sturen met de huizen? Ik ben wel heel benieuwd :)

Wij zijn helemaal gesetteld in ons huis. Hebben in december in 2 weken alles verhuisd en geschilderd en zijn daarna lekker gaan wonen. U zijn we de keuken aan het aanpakken. Eindelijk een vaatwasser <3

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:38

karuna schreef:
Tsja zit ook een beetje :? :o? >;) := :oo :roll:

Boden waren ook echt, tsja ik doe ze maar maar zal wel niks worden. Maar dan heb ik er echt alles aan gedaan weg te komen tot echt aller allerlaatste moment. En verder niet echt meer aan gedacht. Plannen gemaakt hoe verder in de tuin en huis enz. Snippers voor de tuin ga ik wel verder doen, heb al worteldoek en snippers liggen elders al klaar. Was bijna klaar met de tuin omgooien hier en onderhouds maken low budget.
En dan zou ik zo van 600m2 rondom waarvan 10 bij 20 achter naar 6 bij 6 achter :') en 6 bij 10 voor, achter alleen tegels voor grind en zand. Alles helemaal kaal. Maar is wel wat van te maken. Planten die ik gekocht had zijn gekocht met in achterhoofd verhuizen. Die kunnen mee inclusief de klimplanten tuinposters enz. :j

Super joh! Voorzichtig positief! Ben benieuwd naar het huis! Succes met alles regelen en blijf er maar bovenop zitten.! Lekker stalken en hoppa! Gaan met de banaan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:10

Dank voor de voorzichtige felicitaties. Meer dan afwachten kan ik nu niet, woningbouw meneer is pas 29 mei weer bereikbaar. En hoofd staat er nu niet naar, vandaag gehoord dat een goede vriend van ons kanker heeft op een heel nare plaats -:(- |( . Dan is een huis wel het laatste waar je aan denkt nu, :n

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:45

Karuna jeetje wat naar zeg. Sterkte. :(:)

Wij hebben vanmorgen een bod gedaan op de woning. En nu maar afwachten. Zo spannend. :=

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:03

Karuna, wat toevallig dat je bod nu eindelijk een keer geaccepteerd is, terwijl je een paar dagen geleden vertelde dat het zo hopeloos leek te zijn bij jou.
Veel sterkte met het nieuws wat je vandaag hebt gekregen Y;(

Spannend absque_dubio, verwacht je snel reactie?
Wij gaan dit weekend een bod uitbrengen (envelop door de deur doen bij de makelaar ivm verkoop bij inschrijving). *\o/*

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:07

Mjetterd, ik heb echt geen flauw idee hoe snel zoiets gaat? Is voor het eerst dat ik (samen met vriendlief) een bod doe op een huis. Ons huis nu heeft hij gekocht. Ik heb er alleen echt geen geduld voor, zit nu al vol spanning te wachten. :=
En jullie een bod uitbrengen, dat is ook echt mega spannend zeg! Wanneer krijgen jullie dan de uitslag?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:10

absque_dubio schreef:
Mjetterd, ik heb echt geen flauw idee hoe snel zoiets gaat? Is voor het eerst dat ik (samen met vriendlief) een bod doe op een huis. Ons huis nu heeft hij gekocht. Ik heb er alleen echt geen geduld voor, zit nu al vol spanning te wachten. :=
En jullie een bod uitbrengen, dat is ook echt mega spannend zeg! Wanneer krijgen jullie dan de uitslag?

Bij ons huis werden we dezelfde dag nog terug gebeld.
Na ons bod belde de makelaar de verkopende partij, die had een tegenbod. De makelaar belde ons weer om het tegenbod te vermelden. Zo ging het een paar keer heen en weer :)

Er zullen dit keer meerdere mensen zijn die gaan bieden, dinsdag moeten alle biedingen binnen zijn en dan hebben de kopers 5 dagen om te beslissen welk aanbod ze akkoord mee gaan. Kan dus nog wel even duren.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:25

Je had gelijk. Smiddags werden we eerst nog gebeld door de verkopende makelaar. Daarna heeft ze ons bod voorgelegd aan de verkoper. Zo is het vanmiddag een aantal keer heen en weer gegaan. En ons derde bod is geaccepteerd, onder voorbehoud. Nu gaan de spannende weken beginnen. Maar we zijn voorzichtig positief. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:28

Ah dat is lekker snel voorzichtig gefeliciteerd

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:33

absque_dubio schreef:
Je had gelijk. Smiddags werden we eerst nog gebeld door de verkopende makelaar. Daarna heeft ze ons bod voorgelegd aan de verkoper. Zo is het vanmiddag een aantal keer heen en weer gegaan. En ons derde bod is geaccepteerd, onder voorbehoud. Nu gaan de spannende weken beginnen. Maar we zijn voorzichtig positief. :)

Gaaf, gefeliciteerd *D!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:36

Wij zijn gister bij een huis wezen kijken....was open huizen dag. Met invullen formulier zag ik dat wij de enige waren. Huis staat sinds februari te koop en is van 460 vorige mnd al gezakt naar 439. WOZ waarde las ik net is 286. In hoeverre kun je uitgaan van die waarde? Moet NL wel aardig wat gebeuren aan het huis. Wat ik merk is het voor deze man emotionele waarde. Is er in geboren..was huis van ouders had hij overgenomen etc.
Voor nu vind ik het mooi stekkie maar prijs aardig hoog.
Markt is ook anders als jaren terug.
Hoe zien jullie dat ook met WOZ waarde etc.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:59

Die WOZ zegt niet alles.
Als die man er inderdaad al zo lang woont, is er waarschijnlijk al die jaren alleen maar geïndexeerd.
Als het nu opnieuw bekeken zou worden, kan er zomaar 450 uur komen.
Hou er wel rekening mee dat de gemeentelijke lasten voor jullie daardoor flink duurder kunnen uitpakken dan voor hem nu!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:38

WOz waarde hoeft idd niet echt veel te zeggen over de taxatie/Verkoopwaarde van een huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:36

Hoelang waren jullie kwijt aan de laatste inspectie?

Makelaar wil om 10 uur afspreken maar we moeten tussen 10:20 en 10:25 al weg naar de notaris dat leek ons dus echt bizar kort.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:40

Een half uur is gebruikelijk, maar als het een groot huis of perceel is, is langer wel handig. Zijn jullie na de eerste keer kijken nog geweest?

In principe is het de meterstanden opschrijven en kijken of er nog lekkages zijn bijv, en er geen grote beschadigingen van verhuizing zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:42

Nee wij zijn daarna niet meer geweest dus het is straks een half jaar geleden. Er was detsijds wat lekkage waarvan ze de oorzaak niet gevonden hebben dus wij willen daar enzo nog wel naar kijken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:44

Dan zou ik zeggen dat je daar om half 10 wil afspreken. Of als dat niet gaat, de dag ervoor (of daarvoor).

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:47

Yvank_ schreef:
Hoelang waren jullie kwijt aan de laatste inspectie?

Makelaar wil om 10 uur afspreken maar we moeten tussen 10:20 en 10:25 al weg naar de notaris dat leek ons dus echt bizar kort.

Wij waren met 10-15 minuten klaar, maar hadden dan ook niet te maken met gekke dingen zoals een lekkage.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:22

Wij wouden ons huis in Duitsland eerst zonder makelaar verkopen maar door onstandigheden toch met makelaar gaan doen
Afgelopen donderdag is hij op funda gekomen en donderdag komen er al 4 kijkers

Nu is het huis niet echt heel gezellig ingericht ( mannenhuishouding) en wil er morgen even heen om bloemen enzo neer te zetten

Bog mensen met tips?