[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:50

Hier vandaag ook getekend bij de notaris en officieel eigenaar van een stukje grond!
Dus ook wij zijn van de markt af! En nu het lange wachten tot het klaar is :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:04

Gefeliciteerd A_nouk en Sani!

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:32

Berdien het is nog niet goed gekomen met de bank, er loopt een escalatie verzoek :=
Maar de hypotheek was al opgevraagd en overgemaakt :P

En we hebben de sleutels van de nieuwe woning!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:58

Nou ja, jullie hebben getekend :D Dat bedoelde ik meer. Hopen dat het met de bank ook snel goed gaat. Jammer hoor, dat het toch nog zo mis is gegaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:26

als ik het zo lees is het bij ons wel gruwelijk soepel gegaan zeg :=

Anouk, wat zijn ze nu aan het onderzoeken? wat er exact mis is gelopen en hoe zij dat gaan oplossen of?

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:43

Ze waren vergeten dat het geld uit de bankspaarhypotheek niet direct bij de verkoop vrij kwam en ze hebben zich flink verrekend waardoor we nu zelf een stuk meer prive moeten betalen.

En dat geld is bij ons gewoon niet beschikbaar. :')

T zal wel loslopen denk ik. Nu hebben ze het geld uit flexibel krediet aangevuld. En heb op papier dat wij de rente last niet hoeven te dragen dat doen zei. Dus het zal mijn tijd wel duren, ze zoeken het maar uit *\%/* :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:48

Dat blijft echt wel een hele knullige fout hoor... :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:48

okay zo, naja, niet meer dan normaal dat die rente last bij hen ligt, zij maken de fiets up.
maar dat flexibel krediet is nu dus zolang dat spaardeel nog niet vrij is neem ik aan , dat zou dan nog aardig op kunnen lopen qua rentelast vermoed ik, maar zolang het voor jullie dichtgetimmerd is (geen rentelast) zoeken ze het maar lekker uit idd :D

Berdien, dat zou idd toch iets moeten zijn wat juist een hypotheekverstrekker etc zou moeten weten ?
of niet (ik vermoed van wel als jij het ook knullig noemt. )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:52

Ja, dat zouden ze wel moeten weten. Zowel bank als acceptatie/beheerafdeling die alles heeft verwerkt.

Krediet kan een oplossing zijn, maar kan ook nog weer roet in het eten gooien op het moment dat het wel op naam van Anouk en partner wordt gezet en in het BKR wordt geregistreerd. Dan zit je namelijk weer met de aanvraag van de nieuwe hypotheek. Laat dus zwart op wit zetten hoe het zit, anders kon je nog wel eens daarmee in de problemen komen. Even afhankelijk van hoeveel jullie lenen en wat jullie max is natuurlijk, maar het zou echt heel vervelend zijn als deze oplossing zo gaat doorwerken.

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:58

Flexibel krediet was geen probleem aangezien we genoeg verdiende voor deze tussen oplossing. Flexibel krediet wordt ingelost over volgens mij 5 werkdagen dan voldoet de notaris van onze koper de geldsom aan de bank. En dan komen de bankspaardelen vrij.

Maar we zaten ook nog met een financiering van rest schuld A 30k welke van de ene naar de andere notaris over geheveld moest worden wat ook eventjes vergeten was en nu dus ook in flexibel krediet zit. Totaal van 50k ongeveer tegen 7% rente :') je kunt niet op leveren als er nog een hypotheek som op een woning zit... En wij hadden niet zomaar 30 k extra op onze spaarrekening staan :')

Maar dat is met het passeren bij de notaris net ook opgelost met de nieuwe hypotheek akte :) nu rest alleen het reken verschil met onze prive inbreng nog.

Vind t prima dat er een escalatie verzoek is krijg ik iemand die zich waarschijnlijk wel in gaat lezen in het dossier. Ben klaar met dit gedoe alles op het laatste moment terwijl ze al 3 maanden alle stukken van ons hebben.

Maar we hebben de sleutel en het is gepasseerd bij de notaris dus wat dat betreft :P

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:18

@A_nouk en Sani; gefeliciteerd!
Vervelend van dat gedoe met de hypotheek zeg. Je zou toch zeggen dat die adviseur dat soort dingen juist moet weten.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:28

Na al een tijdje te hebben meegelezen kan ik me nu dan ook eindelijk melden,
14 Maart hebben mijn vriend en ik onze aller eerste bezichtiging voor een huisje :D .

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:40

Spannend Gashmiron!!

Hier weer een beetje goed nieuws!! *\o/*
Op de valreep (lees: vandaag was de dag) de bankgarantie geregeld gekregen.

Ook is vandaag eindelijk het taxatierapport gekomen, na een week of 2... iedereen was op vakantie vorige week.
Waarom duurt alles toch zo lang in deze business??

Nu hopen we echt wel morgen of overmorgen volledig uitsluitsel te krijgen dat we het huis kunnen kopen.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:13

Mag ik jullie mening..

Zoals jullie weten hadden we het huis gekocht,(mondeling )we hebben met hem gepraat etc toen nog
hij werkt samen met onze belasting ( tussenpersoon hoe je het noemt ) adviseur en die wisten dat wij gehuwd waren

Vanochtend was het zover de koopcontract tekenen tot mijn man iets opmerkt hij zij ik ben niet ongehuwd maar gehuwd..
er viel een aparte stilte bij hem... oh oh was het even
nou uiteindelijk alles getekend wou hij onze bankafschift zien en spaarrekening. .....voor de bank zegt ie

Was ik vanmiddag naar mn paard kom ik thuis zegt mijn man
de koop kan niet doorgaan.... omdat we gehuwd zijn kunnen we minder lenen dan ongehuwde stellen

Ik vind dit heeel maar heel raar allemaaL
wat vinden jullie -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:16

Wordt de hypotheek berekend op twee inkomens of op op één inkomen? Of je nou gehuwd bent of samenwonend, dat maakt voor de berekeningen echt niet uit :n Dat is onzin. Als hij heeft gerekend met één inkomen op basis van een alleenstaande woonquote (technisch verhaal), dan kan het wel uitmaken dat jullie gehuwd zijn. Maar als hij vanaf het begin weet dat jullie samen zijn dan kán en mag dat haast niet.

Vreemd verhaal, zeker doorvragen. En ga eens in gesprek met een andere adviseur/verstrekker, gewoon om te zien wat je daarbij kunt lenen. Dit moet kosteloos kunnen, en dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:17

Was op een inkomen berekend ik heb zelf geen inkomen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:18

Huh? Waarom zou je dan minder kunnen lenen?

Oh zie nu dat het op een inkomen berekend is, wellicht is dat de reden en omdat je recht hebt op de helft omdat jullie getrouwd zijn maar geen inkomen hebt misschien een groter risico?
Laatst bijgewerkt door Charaz op 02-03-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:18

Zie edit, ik ramde te snel op enter :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:20

Ik zou idd eens even ergens anders gaan babbelen , orienterend kost niks en zolang het de rabobank niet is kunnen ze jullie ook direct wat berekeningen laten zien

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:21

Wat een vreemd verhaal!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:33

Heel vreemd inderdaad, ik ga morgen zelf even achter het een en ander aan bellen
had me er zo op verheugd we zouden namelijk waarschijnlijk anders eind deze maand al alles rond hebben

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:35

Huh wat een vreemd verhaal. Ik hoop voor je dat het allemaal nog wel doorgaat.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:58

Vreemd hoor!
Eventueel doorvragen indd...

Hier gaat het ook lekker..not.
Vandaag wel de offerte acceptatie als ik het goed heb. Ondertekend. En een overlijdensverzekering papier ingeleverd.
Nu moeten we nog wen verslag schrijven over hoe we aan de 25000 euro komen 8)7 nou schoet mij maar lek hoor...

Nu was moet de bankgarantie nog worden Aangevraagd maar omdat de overdracht al over 4 weken is gaat dat dus waarschijnlijk niet meer lukken. Maar er staat dus geen datum van ondertekenen op de koopovereenkomt dus hoeft er waarschijnlijk ook geen bankgarantie gezteld te worden. Want omdat er geen tekendatum op staat is het niet re htsgeldig dus moet er een andere ovk komen. En weet ik het allemaal niet.
Maar de hypotheek adviseur dient nu gewoon de aanvraag in voor de bankgarantie op hoop van zegen. Word hij afgekeurd omdat er geen datum op staat. Dan heeft de makelaar dus een probleem zegt hij.. Want hij is dat vergeten.

%) %)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:02

Nog twee weekjes tot de overdracht *\o/* stel nou dat er bij de laatste inspectie nog spullen staan wat doe je dan? Ik las ergens dat je dan geld kunt eisen bij de overdracht, maar de verkopers hebben geen geld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:22

Verkopen? :))