Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:48

Ik vind zo'n vacht vaak mooi staan, maar het idee van een dood dier op de vloer of aan de muur vind ik helemaal niks.
Zo'n geschoren vacht vind ik wel leuk, maar ik heb ooit zo' nep, synthetisch schapenvel gehad en dat werd zo snel vies door hondenharen en zand en stof dat ik dat toch maar niet meer probeer..

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:59

Hallo, ik kwam toevallig gisteren per toeval op dit forum terecht...
Nou ja zit altijd bij het paarden gedeelte te lezen, maar hier niet!

Maar ik denk vast dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb net een nieuw huis gekocht waar ik over een paar weken de sleutel van krijg... Ik ga er zo in en voorlopig blijft de vloer zoals ie is.. Het is een parketvloer, maar niet helemaal mijn kleur..
Maar dat zijn zorgen voor later!
Nu neem ik mijn meubels mee, maar die kan ik best verfen, alleen weet ik niet zo goed wat er bij past.. Zodat het een beetje 1 geheel wordt...

De foto's van het huis zoals ie nu is bij de huidige bewoners.. Het gaat vooral om de vloer...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een grijze bank, zelfde soort als op foto... en deze foto's zijn van een aantal meubels van mij die mee gaan.. en die te verfen zijn.. salontafel,tvmeubel, 2 kasten, klein bijzet tafeltje.. allemaal zelfde kleur..

Afbeelding

Afbeelding

Wat voor kleuren passen er nu bij zo'n soort kleur vloer? Als ik de vloer een andere kleur zou doen, dan wordt ie richting de grijs, donkerder in ieder geval... Misschien ook iets om rekening mee te houden als ik ga verfen..

Dus met andere woorden... HEEELLPPP!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:03

Kan je de vloer niet schuren en verven?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:07

Mijn ouders hadden een vloer die idd nog een slag donkerder was en die is van de zomer geschuurd en geverfd oid. Is nu een soort van greywash kleuren geworden, heel mooi.
Ik zou dat wel door een erkend bedrijf laten doen, zou veel te bang zijn dat die dure vloer naar de knoppen gaat :=.... Als je de vloer richting grijs laat gaan, zou ik niks meer aan je meubels doen denk ik....

Afhankelijk van wanneer je de vloer laat behandelen, zou ik je meubels verven... Ga je dat binnen een jaar doen, zou ik ze zo laten. Dan maar iets minder mooi passend maar dat zou ik dan echt zonde vinden!!

Anders zou ik je meubels of een stuk lichter maken, of een stuk donkerder. De vloer is best wel neutraal. Ik denk dat wit/creme mooi kan zijn, dan wordt het heel licht en past het ook mooi bij de keuken of ik zou voor heel donker gaan, zoals de huidige bewoners het hebben.....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:08

Ik zou de vloer ook schuren en verven :j
Dan kun je hem helemaal naar je eigen smaak aanpassen.
Whitewashen lijkt me ook erg mooi bij die donkere meubels.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:11

Ja de vloer verfen is iets voor in de toekomst.. Dus dat gaat zeker gebeuren.. Alleen ja het moet wel even betaald worden haha... Ik heb geen idee wat zoiets kost..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:12

De zelfde kleur van de keuken en de deuren misschien?
Of zou het dan te saai worden?

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:33

Ik denk dat het dan wat kil wordt?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:54

Wij hebben onze parketvloer ook laten schuren en daarna behandeld zodat ie blank blijft en niet zo geel als wat ie was. Dat vind ik wel heel mooi :j
Prijs viel me uiteindelijk alles mee, maar durf niet meer te zeggen wat t was..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:10

Dems dankje, dat bankje was ik ook gelijk helemaal verliefd op :D

8nnemiek ik vond het dus ook niet prettig als er een dood dier zou liggen, maar dat is bij dit kleed dus niet het geval. Deze is écht diervriendelijk. (Heel hypocriet van mij overigens, aangezien ik wel leren stoelen heb :o )

Hennieb die vloer en meubels is inderdaad geen match :7 Ik zou ook de vloer opschuren en bijvoorbeeld met whitewash of greywash behandelen. Hebben wij in onze vorige woning bij een oude houten vloer gedaan, was erg gaaf.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:47

Ik zou de vloer aanpassen ipv bakken met geld aan schuurpapier en verf voor je meubels uitgeven.

Vloer schuren en whitewashen of mooi lichtgrijs maken en je meubels kunnen er zo in :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:54

En zelf een vloer schuren kan ook.
Wij kochten ons huis met een houten vloer(eiken) die echt gewoon te goor om aan te raken was.
Hebben we eerst met een parket schuurmachine geschuurd(gehuurd bij bouwmarkt) daarna ben ik er nog eens met een vlakschuurmachine overheen geweest(ik heb een hekel aan schuren maar dit was bijna therapeutisch :+ ) en toen weer vers in de olie.
Vloer ziet er nu weer super uit.

Waar je wel naar moet kijken is, hoe is hij nu afgewerkt?
In de lak dan is het een kwestie van de laklaag afschurwn, dat zie je ook goed , wanneer je ver genoeg bent.
Olie is lastiger, dan denk je dat je er bent , maar dan moet je nog even.
En natuurlijk, wat wil je er mee.
Een olievloer in de olie zetten, dan maakt olie residu niet zoveel uit .
Een olievloer in de lak zetten, dan moet je heel ver gaan met schuren.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:06

Daan_O
Wauw gaaf kleed, ga eens kijken op de link!
Staat ook echt super stoer bij je stoel en kast/lamp :~

Edit; Is dat schapenvacht nu net zo vettig als dat het van het schaap af komt en ruikt het niet vies? Of wordt het speciaal gewassen?

Brit dat is ook mooi een rendiervacht, zeker wel lekker warm.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:14

nadeel van een rendiervacht is dat ze nogal uitvallen :P

hennieb, zou de vloer ook laten schuren en naar een grijzere kleur gaan. Vind het persoonlijk zonde om je meubels te verven :o Vind ze juist mooi zoals ze zijn!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:25

Ik vind z'n rendieren vacht en prachtig, maar of ik echt zoiets zou kopen. Denk dat ik bij het idee gruwel hoe het gebeurt is :=

Ik heb echt zn prachtige tafel gezien;
Afbeelding
Helaas hebben ze geen showroom om hem even te bekijken. En ik vind het net weer wat te prijzig om gewoon maar even aan te schaffen. Nu afgesproken met de meneer dat hij mij mailt als hij er eentje aan het maken is :D Het is alleen niet naast de deur.. Maar ach, moet er wat voor over hebben.
Mijn vriend wil graag een zes persoonstafel en ik een vierpersoons, omdat ik een zes echt te lang vind.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:30

Nassie schreef:
Ik vind z'n rendieren vacht en prachtig, maar of ik echt zoiets zou kopen. Denk dat ik bij het idee gruwel hoe het gebeurt is :=

Ik heb echt zn prachtige tafel gezien;
[ Afbeelding ]
Helaas hebben ze geen showroom om hem even te bekijken. En ik vind het net weer wat te prijzig om gewoon maar even aan te schaffen. Nu afgesproken met de meneer dat hij mij mailt als hij er eentje aan het maken is :D Het is alleen niet naast de deur.. Maar ach, moet er wat voor over hebben.
Mijn vriend wil graag een zes persoonstafel en ik een vierpersoons, omdat ik een zes echt te lang vind.

Waar kom je vandaan? Ik ken wel meer winkels die dit soort tafels maken.

En ik zou nooit meer vierpersoons willen. Mijn laptop staat vaak op tafel en de fruitschaal ook en zo kan ik gewoon tafel dekken voor twee of vier personen zonder alles te moeten opruimen of wegzetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:33

Zou een 6 persoons wel passen in jullie woning?? (anders een idee om het formaat aan bijvoorbeeld kranten op de vloer te leggen zodat je kunt zien hoe het ongeveer staat in de woning?) Wij dachten dat onze tafel ook te groot zou zijn. Zijn zelfs nog bezig geweest om hem kleiner te laten maken.... Maar toen hij uiteindelijk stond, had hij nog wel iets groter mogen zijn....
En anders een idee om bijvoorbeeld middels scharnieren een 'inklaptafel' te maken. Dus standaard 4 persoons en als er meer personen komen dat je hem uit kunt klappen naar 6?!
Hij is zeker heel erg gaaf! (ook die stoelen erbij vind ik super!)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:35

Voorlopig zijn we nog maar samen. Maar nodigen wel graag mensen uit :j

Ik woon in de hoekschewaard, onder Rotterdam.
Zou graag de namen van de winkels willen weten :D

Kentaro, ja het past wel. We hebben het uitgetekend op schaal en op de grond. Maar ik heb toch het idee dat het te massaal wordt voor onze woning en dat de zespersoonstafel voor fase twee is, het volgende huis. Alleen vriendlief krijg ik daar niet echt vanaf :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:44

Wij zijn ook met z'n tweetjes :D
Maar zoals tink89 zegt, wij hebben ook wat dingen zoals laptop en schaal op tafel en komen dan al gauw plek te kort :P
Persoonlijk vind ik deze tafel juist niet zo erg aanwezig, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:02

Nassie thanks! De lamp moet alleen nog een andere kap op, ander model en groter. Het kleed is helemaal niet vet of vies, het wordt idd speciaal gewassen.

Gave tafel hoor! Misschien past een grotere vierkante tafel beter dan een rechthoekige 6 persoons?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:25

Ik heb ook net een 4persoons ingeruild voor een 6 persoons (ook met zijn 2en).

Die oude lag altijd zomaar vol en kon ik met moeite een krant op openen.
Ik zit nu bijna constant aan de tafel :D :+

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:31

Nassie schreef:
Voorlopig zijn we nog maar samen. Maar nodigen wel graag mensen uit :j

Ik woon in de hoekschewaard, onder Rotterdam.
Zou graag de namen van de winkels willen weten :D

Kentaro, ja het past wel. We hebben het uitgetekend op schaal en op de grond. Maar ik heb toch het idee dat het te massaal wordt voor onze woning en dat de zespersoonstafel voor fase twee is, het volgende huis. Alleen vriendlief krijg ik daar niet echt vanaf :')

Steigerhout.nu. En zelf vind ik xsteigerhout.nl ook toffe dingen maken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:34

Mijn Rudolph haart minder dan de katten :D zolang je hem niet stofzuigt scheelt dat al heel veel begreep ik.

De vacht is net zo dik als die van wollige shet in de winter, dus wel warm ja!
Wb vettigheid van schapenvacht, dat ligt erg aan de behandeling!

Vierkante tafels kunnen prachtig zijn, maar ik zou er ook niet snel meer coor kiezen (hadden er een in ons vorige huis). Ze nemen op het oog veel meer ruimte in en je kunt er nooit lekker met z'n 8'en aan zitten, terwijl dat aan een rechthoekige tafel vaak geen probleem is.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:30

hennieb schreef:
Ja de vloer verfen is iets voor in de toekomst.. Dus dat gaat zeker gebeuren.. Alleen ja het moet wel even betaald worden haha... Ik heb geen idee wat zoiets kost..

Zou het zeker direct aanpakken. Handig omdat het huis dan leeg is en je dus de ruimte hebt. Daarbij geeft het nogal wat stofzooi dus dat is ook wel lekker te doen voor je spullen in huis staan.

Kun je makkelijk zelf doen. Even googlen levert genoeg adviezen op. Schuurmachine huur je voor nog geen 100 euro bij Boels voor een dagje. Een schuurmachine voor de groeven heb je misschien zelf wel. Verder hoef je dan alleen nog tijd te investeren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:34

@Nassie, wij leveren vaak de bladen voor de tafels van woodsteel (ETC Expo), die zit in Culemborg en heeft volgens mij wel een showroom. Je zou eens info kunnen vragen.