[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:37

MoniqueT schreef:
Het werkt echt zo super makkelijk, ik weet al jaren niet beter. Mijn man en ik (zijn echt een onafscheidelijk setje) delen zelfs dezelfde Apple ID. Geen geheimen voor elkaar en we kunnen zo in elkaars bestanden en foto's.

Ik heb ook geen geheimen voor mijn vriend, maar hij hoeft toch ook niet alles te zien waar ik foto's etc van maak haha.

8nnemiek

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:46

Die van mij kan wel overal in en heeft al mijn wachtwoorden, maar een zelfde Apple id delen zou hier niet zo handig zijn :)) Ik ben wat chaotischer en heb al mijn bestanden en foto's kriskras door elkaar staan, en als dat allemaal naar zijn computer en telefoon gesynchroniseerd zou worden dan gaat ie zich daar gegarandeerd aan ergeren :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:20

8nnemiek schreef:
Die van mij kan wel overal in en heeft al mijn wachtwoorden, maar een zelfde Apple id delen zou hier niet zo handig zijn :)) Ik ben wat chaotischer en heb al mijn bestanden en foto's kriskras door elkaar staan, en als dat allemaal naar zijn computer en telefoon gesynchroniseerd zou worden dan gaat ie zich daar gegarandeerd aan ergeren :')

Dat zou ik ook zeer zeker doen.

Wat ik op mijn telefoon onhandig vind, is dat wanneer je foto's in albums plaatst ze ook in een grote map blijven staan. Volgens mij gingen ze bij Samsung wel allemaal in losse mapjes en verdween de grote hoop.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:23

PSvanLot schreef:
Wat ik op mijn telefoon onhandig vind, is dat wanneer je foto's in albums plaatst ze ook in een grote map blijven staan. Volgens mij gingen ze bij Samsung wel allemaal in losse mapjes en verdween de grote hoop.

Ja dit vind ik ook zo irritant idd. Vond dat wel handig bij Samsung idd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:26

Je kan foto's inderdaad sorteren in albums, maar het fijne van de bibliotheek, waar ál je foto's in te zien zijn, vind ik dat je heel makkelijk kan zoeken en hij herkent zelf of datgene op de foto staat. Als ik 'hond' intyp dan krijg ik bijna alle foto's te zien waar een hond op staat, ongeacht in welke map ik die foto heb gezet. Hij herkent de gekste dingen :))

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:29

:D Wij zijn ook wel een beetje apart.

Dat vind ik dus ook vervelend bij de iPhone!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:32

Ik kan me echt niet meer herinneren hoe dat op mijn Android was, dat is alweer 10 jaar geleden :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:44

8nnemiek schreef:
Je kan foto's inderdaad sorteren in albums, maar het fijne van de bibliotheek, waar ál je foto's in te zien zijn, vind ik dat je heel makkelijk kan zoeken en hij herkent zelf of datgene op de foto staat. Als ik 'hond' intyp dan krijg ik bijna alle foto's te zien waar een hond op staat, ongeacht in welke map ik die foto heb gezet. Hij herkent de gekste dingen :))

Klopt, maar het zou fijn zijn dat hij dan dat mapje maar gewoon ergens achteraan zet ipv als eerste.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:07

Help!

Ik heb nu de 12mini, ben erg tevreden, al zou hij iets groter mogen zijn..
Nu mag ik binnenkort mijn abonnement verlengen.. en twijfel of ik voor de iPhone 13 zal gaan..

Kunnen jullie mij vertellen of de 13 mooiere foto's maakt als de 12 mini, en wat de andere voordelen zouden zijn? :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:48

Ik kom ook even binnen vallen. Ik had vroeger een iphone se de eerste generatie. Nu heb ik al een tijdje een Motorola one action omdat ik geen baan had en hij relatief goedkoop was, maar ik vind Android dus echt verschrikkelijk. Ikmis de eenvoud van Apple en het was altijd heel fijn om naar mijn laptop te kunnen airdroppen. Nou ben ik mij aan het oriënteren voor weer een iphone en kijk ik naar de SE 2022 en de iphone13 mini. Maarik heb geen idee welke ik het beste kan kiezen. Ik wil graag een kleine telefoon met goed geluid en mooie foto's kunnen maken...

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:57

Geen ervaring met de 13 mini, wel met de SE 2022. Vergeleken met mijn vorige telefoon (Motorola moto g7 power) is de camera enorm goed. Hij heeft stereo speakers en bellen vond ik prima gaan. Zeer waarschijnlijk is de camera van de 13 mini wel beter, maar voor de prijs ben ik erg tevreden met de telefoon

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:38

Ik ben kort geleden van de eerste SE naar de 12 mini gegaan. Ik vond het het verschil tussen de 12 en 13 te klein voor het prijsverschil, en de nieuwe SE vind ik persoonlijk net wat te groot en minder mooi met de afgeronde randen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:46

Ik heb ervaring met de 12 mini (privé) en SE (werk).
Ik geef de voorkeur aan de 12 mini, deze is iets kleiner, ligt fijner in de hand, heeft een fijnere camera en het beeld is ook groter doordat het scherm doorloopt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:42

Mijn iPhone SE zit vast. Harde reboot lukt niet, er gebeurt niets (ja, hij maakt een scherm afbeelding). Mijn batterij staat op 86% dus dat duurt nog wel even voordat hij vanzelf uit gaat. Iemand een lumineus idee?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:57

Mijn MacBook Pro 15inch early2015 is er vandaag mee opgehouden. Hij gaat niet meer aan. Ik heb donderdagochtend een afspraak bij de Amac. Hebben jullie hier ervaring mee qua prijskaartje? En qua garantie enzo. Ik heb hem geloof ik in 2018/19 gekocht. Ik ben bang dat garantie etc niet meer van toepassing is maar ik vraag het toch even haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:36

Rien, helpt het misschien als je hem aansluit op een computer? En anders inderdaad maar even wachten tot hij vanzelf uitvalt en hopen dat ie daarna weer normaal opstart.

Fair, als je de onderkant bekijkt, heb je dan toevallig het idee dat ie een beetje bol staat? Dat was bij mijn 15" Pro 2015 nl het geval. Hij kan in aanmerking komen voor nieuwe batterijen, daar is een recall voor. Dan moet je even het serienummer invoeren via de Apple website.
Als je in de buurt van Eindhoven woont; ga naar Startgoed in plaats van naar de Amac. Die hebben mij ook al een paar keer erg goed verder geholpen, en een heel stuk goedkoper dan via Apple. Bij Apple betaal je alleen al 70 euro onderzoekskosten, en de reparaties zijn ook veel te duur. Tenzij je gebruik kan maken van de terugroep actie en dat inderdaad het probleem is, die recall is gratis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:03

rien10 schreef:
Mijn iPhone SE zit vast. Harde reboot lukt niet, er gebeurt niets (ja, hij maakt een scherm afbeelding). Mijn batterij staat op 86% dus dat duurt nog wel even voordat hij vanzelf uit gaat. Iemand een lumineus idee?

Batterij eruit halen? Raar dat hij niet reboot. Heb je de juiste knoppen wel ingedrukt? Schermafbeelding zijn andere knoppen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:11

Mijn zoon is even langsgekomen (lang leve web WhatsApp). Hij heeft t voor elkaar gekregen, gelukkig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:14

Jullie weten het vast.
Hoe krijg ik een streepje op de e? Bij windows gaat dat vanzelf als je eerst het knopje met de ' indrukt en daarna de e. Hier werkt dat niet haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:16

PSvanLot schreef:
Jullie weten het vast.
Hoe krijg ik een streepje op de e? Bij windows gaat dat vanzelf als je eerst het knopje met de ' indrukt en daarna de e. Hier werkt dat niet haha.

Alt e en dan nog een keer e?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:19

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
Jullie weten het vast.

Alt e en dan nog een keer e?

Volgens mij zit er op mijn MacBook geen alt, bedoel je Option?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:20

é aha dat lukt. En als ik m nu de andere kant op wil hebben haha?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:20

Je kan het toetsenbord instellen op VS internationaal, dan kun je die combinatie van ' en e gewoon gebruiken.
Of je kan de e een paar seconden ingedrukt houden, dan krijg je de keuze tussen allerlei symbolen. Dat werkt met veel letters, ook bv de c om een ç te maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:21

8nnemiek schreef:
Je kan het toetsenbord instellen op VS internationaal, dan kun je die combinatie van ' en e gewoon gebruiken.
Of je kan de e een paar seconden ingedrukt houden, dan krijg je de keuze tussen allerlei symbolen. Dat werkt met veel letters, ook bv de c om een ç te maken.

Top! Dankjewel. Werk veel met leerlingen met buitenlandse namen en dan is het wel heel fijn om alle letters goed te schrijven, ç gebruik ik behoorlijk wat.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 23:03

Iemand enig idee hoe ik dit kan opruimen?
Iphone zit bijna vol , deze en ios nemen bijna 28 gb in van de 65 :=
Afbeelding