[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:11

*\o/* *\o/* *\o/*

De financiering is definitief rond! De stukken liggen morgen bij de nataris :D . Ze doen over alles moeilijk. Ik denk dat ze gewoon niet zo dol zijn op mensen die in hun eentje een hypotheek neemt.

Ik heb verschillende huizen gezien, en bij dit huis had ik gelijk een wauw effect. Op foto's had ik dat nog niet, maar toen ik daar de straat in liep wist ik dat dit mijn huis moest worden.

Ik kom uit Noord-Holland en grotendeels in Amsterdam opgegroeid, maar nog nooit van een pijpenla gehoord. Weer wat geleerd :)

Yv, wanneer komt de stukadoor?

CharlieVM

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:25

Gefeliciteerd!!!! Wat goed!!

Ik heb vandaag een vrij onvriendelijke mail naar mijn eigen bank gestuurd omdat ik diep teleurgesteld ben over hun klantvriendelijkheid. Kom daar amper aan tafel (duurde weken voordat ik terecht kon) en vervolgens sturen ze me mailtjes omdat een stuk onleesbaar was (let wel, het gaat om het eerste kennismakingsgesprek) dat ze de afspraak annuleren als ik niet voor morgenochtend een leesbare versie aanlever. Die mail kwam in mijn spamfolder omdat er allerlei cijfertjes in het mailadres zaten. Lijkt verdorie wel of ik een lastige bromvlieg ben in plaats van een klant... Ik heb ze vandaag dus het ontbrekende stuk gemaild met de opmerking erbij dat ik teleurgesteld ben in de klantvriendelijkheid van mijn eigen bank en dat ik sterk overweeg om naar de concurrent te stappen. Tenzij het gesprek maandag erg meevalt natuurlijk . Ik ben benieuwd of ze me nog aardig vinden :o :D

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:25

Saskiaatje, hoe waren de bezichtigingen??

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:01

pairadice schreef:

Verwarrend. :D
Het eerste huis (met die mooie buitenkant, in de slechte buurt) was toch een stuk kleiner dan ik dacht. Kleine woonkamer, kleine keuken, hele ongunstige badkamer (zeer klein, nergens een raam, dus ook geen natuurlijk licht, grote kans op schimmel, enz), dus viel - bij mij - best wel tegen helaas.
Het tweede huis (in de goede buurt, met die grote raampartijen) was erg leuk! :j Het probleem is alleen dat deze mensen het geld hard nodig hebben, dus al veel gezakt zijn, alleen volgens de verkopende makelaar niet bereid zijn om nog - veel - verder te zakken. Ze vragen 162.500 en "sommige mensen bieden dan 15.000 minder en ja, daar gaat het niet voor weg". Dus er moet vrij veel geklust en verbouwd worden (kozijnen binnenkant vervangen, alles netjes afwerken en verven, dakterras bouwen, toilet en douche verbouwen) dus dan áls ze al zakken tot +- 150.000 komen daar zeker nog wel 20.000 euro aan kosten bij. En dat kunnen we niet betalen. :n Dus we gaan nog een keer kijken met een aannemer om te kijken of het uiteindelijk daadwerkelijk zoveel kosten zullen zijn.
Zouden jullie zo'n pand dan kopen, als het in principe mee lijkt te vallen? De V.v.E. is namelijk amper een V.v.E. te noemen (drie appartement, met ons incluus) en het gebouw komt wel uit begin jaren 30.

Dankje voor het vragen! Irritant van je bank zeg, je zou toch verwachten dat ze wat meer service verlenen. :\
Vooral dat "voor die en die tijd anders annuleren we". >;) Asociaal.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:09

Wow wat goed wolken!! Gefeliciteerd!
Stukadoors komen zaterdag :D. Net écht de laatste dingetjes gedaan, dus morgen en veijdag lekker van de avondjes genieten :).
Ik heb het huis ook alleen op mijn salaris gekocht, maar bij mij deden ze helemaal niet zo moeilijk? Misschien komt dat omdat ik alles via de financieel adviseur heb laten lopen?

Nahh wat een onvriendelijk gedrag bij die bank zeg! Schrik er van.. Ben benieuwd hoe ze op je mail reageren.

Saskiaatje: ik persoonlijk nóóit meer :'). Zoek mn berichten in het topic maar na, dan weet je waarom. Al denk ik dat je met 20.000 verbouwingskosten wel een heeeeele hoop meer kan doen dan wat jij aangeeft hoor ;). Ik denk dat mijn totale huis gestript en opgebouwd is (incl schuur laten opbouwen en stuken, badkamer, cv plus alle leidingen, steunbalken plus ondervloer etc) voor ongeveer 30.000-35.000, dus met 20.000 kom je ook wel een heeeel end hoor. Gewoon een beetje shoppen en zeler niet met de eerste de beste in zee gaan. Ze zijn nogal concurrentie-gevoelig heb ik gemerkt wat voor jou dus mooi meegenomen is.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 04-07-12 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:32

Wolken, wat fijn dat de financiering toch op tijd rond is!
Pairadice, wat een gedoe met je eigen bank zeg! Hopelikl levert het rentevoordeel op :D
Saskia, het waren dus gewoon goede foto's? Jammer dat het zo tegenviel, maar aan de andere kant ook wel fijn in combi met de buurt. Jammer dat er nog zoveel gedaan moet worden in dat andere huis. 20 mille kun je zoals yv zegt heel veel voor laten doen, hoor :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:38

Zit je bij de Rabobank Pairadice?
Het ligt eraan welke vestiging, maar sommige vestigingen hebben écht geen trek meer in hypotheken verkopen :n

Saskiaatje ik kan er niet zoveel over zeggen, het is sowieso altijd méér dan je verwachtte met die oude huizen maarja, dat is ook weer de charme.
Mijn vriend heeft voor 35.000 euro zijn hele (jaren 30) huis gestript, vloer eruit, muren opnieuw opgebouwd, gestuukt, alles geschilderd, tuin aangelegd, keuken, douche, uitbouw en zolder gemaakt, eigenlijk alleen de buitenmuren stonden nog. Máár alles zelf gedaan en sommige materialen zoals al dat natuursteen kreeg hij gratis.
En dat is echt óveral neergelegd :D
Aangezien zijn huidige schoonvader niet in het natuursteen zit, moeten we nu alles wat we willen zelf kopen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:56

Alleen is het eigenlijk maar 10.000 euro verbouwingskosten, omdat we ook wel 10.000 euro uittrekken voor het dakterras. :')
We hebben nu wel weer een andere hele leuke gezien, maar da's een beetje vaag! Even jullie mening vragen. Het is een appartement op de volledige tweede en halve vierde verdieping (dus iemand anders bezit de hele derde en de andere helft van de vierde verdieping). Er staat bij de kenmerken "Balkon/dakterras: dakterras aanwezig". Vervolgens is er geen foto van een dakterras en staat er in de tekst niets vermeld over een eventuele opgang naar het dakterras of "mogelijkheid tot dakterras". Daarnaast heeft het een balkon op de 4e verdieping en meestal is het zo dat de mensen met de 2e en halve 4e het balkon hebben en de mensen met de 3e en halve 4e het dakterras. Maar er staat in de tekst wel dat er een tweede slaapkamer is op de 4e (bovenste) verdieping, waar geen sprake is van natuurlijk licht/ramen, maar dat daar een mogelijkheid is tot het bouwen van een dakkoepel, waardoor wij weer zoiets hebben van, als het dak van degene van de 3e en halve 4e is, kunnen wij daar toch niet zomaar een dakkoepel in bouwen? Wat denken jullie, wel/geen dakterras? :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:00

Uhm ja dat is dus echt een kwestie van gaan kijken denk ik....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:04

Bellen met de makelaar :D

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:43

Nicolletje schreef:
Zit je bij de Rabobank Pairadice?
Het ligt eraan welke vestiging, maar sommige vestigingen hebben écht geen trek meer in hypotheken verkopen :n

Goed geraden :D Ik heb er alle begrip voor dat ze niet zo'n trek hebben om hypotheken te verkopen aan jan en alleman. Het probleem is wel dat ik er op deze manier misschien niet zo'n trek meer in heb om ál mijn bankzaken en bijna al mijn verzekeringen via de Rabo te laten lopen. Als ik bij een andere bank wel welkom ben, mogen ze de rest ook mooi voor mij regelen. Zou erg jammer zijn, want ik had tot nu toe geen slechte ervaringen met de Rabo en ik was echt voornemens om eerst met mijn eigen bank te praten. Zeker met iets groots als een hypotheek zoek ik een bank die met me mee kan denken en die ik kan vertrouwen. Maar als vaste klant wordt ik hier echt niet blij van. Als ik zo met mijn eigen klanten zou om gaan, zouden ze allemaal heel hard weglopen :+ OVerigens ben ik een vrij lucratieve klant: verdien meer dan genoeg om de hypotheek die ik nodig heb te kunnen financieren, en ik ben voornemens keurig mijn hele lening af te lossen. Maar ja, graag of niet... Genoeg banken in Nederland.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:49

Saskia, gewoon gaan kijken!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:54

Saskiaatje schreef:
pairadice schreef:

Verwarrend. :D
Het eerste huis (met die mooie buitenkant, in de slechte buurt) was toch een stuk kleiner dan ik dacht. Kleine woonkamer, kleine keuken, hele ongunstige badkamer (zeer klein, nergens een raam, dus ook geen natuurlijk licht, grote kans op schimmel, enz), dus viel - bij mij - best wel tegen helaas.
Het tweede huis (in de goede buurt, met die grote raampartijen) was erg leuk! :j Het probleem is alleen dat deze mensen het geld hard nodig hebben, dus al veel gezakt zijn, alleen volgens de verkopende makelaar niet bereid zijn om nog - veel - verder te zakken. Ze vragen 162.500 en "sommige mensen bieden dan 15.000 minder en ja, daar gaat het niet voor weg". Dus er moet vrij veel geklust en verbouwd worden (kozijnen binnenkant vervangen, alles netjes afwerken en verven, dakterras bouwen, toilet en douche verbouwen) dus dan áls ze al zakken tot +- 150.000 komen daar zeker nog wel 20.000 euro aan kosten bij. En dat kunnen we niet betalen. :n Dus we gaan nog een keer kijken met een aannemer om te kijken of het uiteindelijk daadwerkelijk zoveel kosten zullen zijn.
Zouden jullie zo'n pand dan kopen, als het in principe mee lijkt te vallen? De V.v.E. is namelijk amper een V.v.E. te noemen (drie appartement, met ons incluus) en het gebouw komt wel uit begin jaren 30.

Dankje voor het vragen! Irritant van je bank zeg, je zou toch verwachten dat ze wat meer service verlenen. :\
Vooral dat "voor die en die tijd anders annuleren we". >;) Asociaal.

Ach, eerste huis kun je dus gewoon vergeten. Dat maakt de keus weer wat gemakkelijker. En wat betreft het tweede huis: uiteraard zegt de makelaar dat het niet voor 15.000 minder weg gaat, maar als ze echt het geld nodig hebben is er best nog wat mogelijk. Gewoon bepalen wat je het zelf waard vindt, daar niet boven komen, en als ze niet mee bewegen verder kijken. Het huis dat ik heb gekocht is uit 1900, met vooral heel veel interne ellende (kozijnen, bedrading, leidingen etc. lijken prima in orde, maar dat gaat de bouwtechnische keuring vrijdag uitwijzen). De vraagprijs vond ik (maar vooral ook mijn aankoopmakelaar :D ) te hoog, en ik wilde uitkomen op de vraagprijs inclusief verbouwingen. De nette huizen waar weinig aan hoeft te gebeuren gaan namelijk voor deze vraagprijs weg. En dit is niet zo'n huis. En uiteindelijk wilde de verkoper best nog een eind naar beneden. Hij is een stuk harder gezakt dan ik ben gestegen. Dus je weet het nooit!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 01:06

Da's fijn om te horen. :D We hebben nu nog twee huizen die we erg leuk vinden, alleen één daarvan is weer in die slechte buurt alleen aan de andere kant, dus daar gaan we morgen even kijken hoe het voelt. Dat is echt een prachtig huis, nog veel mooier (en een stuk groter) dan die van vanochtend.

En die andere komt uit de jaren 30, maar is in 2011 volledig gerenoveerd door - waarschijnlijk - een belegger die het heeft gekocht via veiling o.i.d. en is dus van binnen spiksplinternieuw, maar ze hebben het glas in lood laten zitten. :D En die kan dus direct opgeleverd worden en daar hoeft niets meer aan te gebeuren, ideaal. En die staat in een veilige buurt. Het gebouw is alleen veel minder mooi dan die monumentale panden, maar we rijden gewoon morgen overal even langs, gelukkig is het dichtbij. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:15

Spannend Sas! Nu hopen dat dat ene huis naar jullie smaak en afwerking is verbouwd in 2011 :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:08

Snap d'r echt de ballen niet van :') . Is die 4e verdieping terras ofzo? Want hoe kan je dat nou hebben als je de 2e verdieping bezit :? ?

Tweede huis die jullie op het oog hebben klinkt wel heel erg goed! Heb je daar toevallig een linkje van (per pb)? Hou wel van jaren 30 woningen, helemaal als ze al opgeknapt zijn en je er zelf geen bloed, zweet en tranen hoeft in te leggen _O- .

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:09

Yv, komt toch nog alles goed !
Wolken: gefeliciteerd. Hopelijk gaat vanaf nu alles van een leien dakje. (Is dat een Nederlandse uitdrukking? Ik kende trouwens het begrip pijpenla wel, en ik ben geboren en getogen in het Noorden)
Saskiaatje, succes met zoeken, bekijken en evt. bezichtigen. Er komt vast wel iets voorbij wat je aanstaat.

Hier schiet het even weer helemaal niet op. Vrijdag is het voorlopig koopcontract terug gegaan naar de gemeente, met maar een paar wijzigingen van onze kant. Nu zitten we wéér te wachten op een reactie van de gemeente. Inmiddels is onze eigen makelaar op vakantie, hij heeft alles overgedragen aan zijn assistente. Die houdt ons ook wel goed op de hoogte en ze heeft alweer contact gehad met de verkopende makelaar. Maar toch, ik ben bang dat ze minder overtuigend overkomt dan onze 'eigen' makelaar.
Ik hoop echt dat we nog in de vakantie aan het werk kunnen!
Onze dochter (wordt in september 18 en moet nog een jaar in Emmen haar VWO afmaken) gaat niet mee verhuizen. We hebben een kamer voor haar gevonden. Of had ik dat al verteld? Dan komt dat omdat ik er best moeite mee heb dat dat nu zo snel gaat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:11

Yv, In sommige huizen heb je een gedeelde bovenverdieping (aka de slaapkamers) met aan één kant een balkon en bovenop die verdieping een dakterras :D
Spannend Berthe! Zeker als ze nog maar 18 is en op de middelbare school zit! Komt ze bij een hospita in huis of in een studentenhuis?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:14

He?! Maar hoe moet ik dat zien dan? Dat ze een heel trappenhuis ín huis hebben? Want je komt toch niet zomaar van de 2e op de 4e? Hahaha sorry hoor, ken het écht niet en weet mn god niet wat ik erbij moet voorstellen! :o?

Jeetje Berthe, het schiet ook niet op zeg. Wel spannend dat je dochter meteen op kamers gaat!
Zal ook wel een hele verandering zijn in huis ineens..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:17

Ja, je hebt 1 voordeur en een gedeeld trappenhuis t/m de vierde :j Alleen de opgang naar het terras is privé!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:22

Uhm.. Even kijken.. Ik ken die huizen in Den Haag, dat zijn zeg maar 4 verdiepingen. Dan heb je 1 centrale voordeur en dan 4 (of 8 kleine) trappetjes met op elke verdieping 2 huizen en daar ieder zijn eigen voordeur. Zoiets dan? Maar dan zou je buitenom moeten naar je slaapkamer als die dus op de 4e zit en jij hebt de 2e verdieping?
Of is het zeg maar meer studentenhuis-achtig, dat je gewoon 1 centrale voordeur hebt en verder niks? Dat je met z'n allen van dezelfde interne trap gebruik maakt?

Zit nog even verder te denken.. Ken verder nog appartementen met een interne gallerij, maar zoiets zal het ook niet zijn. En een flat ook niet... Hmm..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:27

Ja, één voordeur, één brievenbus (soms) en een lange smalle trap die naar de vierde verdieping gaat. Na de eerste twee trappen een voordeur naar huis 1, dan een trap naar voordeur van huis 2 en dan nog een trap die naar de bovenste verdieping gaat waar je dus twee deuren hebt.
Ik zou hier zelf niet voor kiezen iig :o
Het is inderdaad een interne trap, maar de deuren van de appartementen zijn echte voordeuren (muv een brievenbus).

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:28

Ik kan me ook geen voorstelling maken van huizen waarin je zowel de tweede als vierde verdieping bewoont. Dat hebben we niet bij ons in het Noorden. :D

@Mootje: ze komt in een nieuw studentenhuis, met iemand die MBO doet en 3 studenten die volgend jaar met een HBO opleiding starten. Ook allemaal van haar leeftijd ongeveer. Ze is best zelfstandig, heeft zelf ook besloten dat ze het zo wil in plaats van heen en weer reizen (wat in principe best zou kunnen, helemaal als ze in september haar rijbewijs zou halen). Even trots: http://www.zideo.nl/playzideo/6c4957616e563971 dit is haar (die met de microfoon). Ziet er toch best uit als iemand die zichzelf weet te redden? (zit mezelf ook maar moed in te spreken)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:29

Ah, zo! Thanks, nú snap ik 'm :').
Nee, daar zou ik persoonlijk ook niet voor kiezen. Of het moet echt een heel mooi huis zijn :)!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:33

Ga je met je slaaphoofd van je slaapkamer naar de woonkamer, kom je evt. bezoek van je bovenburen tegen := derde / gedeeld vierde zou ik wel minder erg vinden!
Berthe, Komt vast goed :j Ze zit redelijk in de buurt. Ik heb ook vier jaar in een studentenhuis gewoond, altijd redelijk gezellig, samen koken enzo!