Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:18

Ooooh jeetje wat een gedoe allemaal Marjan... Ik hoop echt dat er nog ergens een meevaller komt, want dit valt allemaal vies tegen |o

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:29

Wat vervelend zo Marjan , ik ben benieuwd wat jullie vrienden er vandaag over zeggen.
Ja komende week lijkt het fris te blijven horsi, hopelijk kunnen jullie snel starten met metselen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 12:30

16,3 valt nog mee. Hier is het momenteel 12 graden binnen :D ik ben al de hele week ziek. Maar goed alle verwarming hier ligt eraf ivm stuc werkzaamheden. Zowel boven als beneden. Vandaag is hij klaar hier en morgen kunnen we dan gelukkig alles weer ophangen. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:22

Pfffff dat moet je in deze tijd van het jaar toch eigenlijk niet willen om in een huis te wonen dat verbouwd wordt.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:50

Wij hebben gelukkig de houtkachel nog, snachts koelt het nu ook af naar 12 graden.
Als ik ooit nog moet verbouwen dan wordt dat in de zomer :+.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:45

Ja ach het is even 2 weken doorbijten maar dan word het ook wel heel mooi, en we willen onze nieuwe laminaatvloer niet leggen voordat we klaar zijn met rommel maken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:38

Brrr koud. Nog eventjes.
Beterschap.

Hier zit het tweede kozijn erin beneden. Beneden nog twee te gaan.
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:46

Nou weinig echt bouwkundige fouten gelukkig :D wel dingen die niet netjes en laks gedaan zijn. Maar dat wisten we al. Dus even bedenken hoe we dat verder gaan doen.

Gisteren laatste stukje plafond er uit boven (nou ja hangt nog 1 plaat maar daar hadden we de ladder voor nodig en kwam visite

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:15

Ah pak van je hart. Gelukkig.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:45

Oehh, ik vind het er altijd zo bevredigend uitzien als ze hebben gefreesd voor de leidingen van vloerverwarming. Je weet gewoon, dat gaat straks lekker warm zijn :)

Horsii, dat schiet mooi op, mag ook wel met de koude dagen. Gelukkig hebben jullie nog een houtkachel P:).

Wel balen Marjan dat niet alles goed is gedaan, je huurt toch vakmensen in (denk je dan). Hopelijk komt er een goede oplossing, maar jullie gaan wel lekker door!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:44

Helaas geen hout kachel. Is een gas kachel.

Morgen het laatste kozijn beneden.
Stom gezicht zonder afwerking en vensterbank.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:51

Laatste kozijn beneden.

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 18:16

Hoe gaan jullie klussen allemaal in de kou? Hier best wel :brr: nog zonder cv en warm water in het klushuis.

Ondanks dat lekker bezig geweest met sauzen en mijn man heeft met mijn vader samen de Pax kast in elkaar gezet in de kledingkamer:
Afbeelding

Deurtjes moeten nog gesteld worden en afwerken in hoekje. Bovenlangs komt nog een plint zodat t dicht is. Maar zo voor het beeld ben ik al heel blij

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 18:20

Dat ziet er keurig uit Mars!!!

Wil dat wel, sauzen met deze kou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 18:32

Mooi Mars! Laten jullie de vloer zo? Daar houd ik wel van <3

Hier dus de isolatie boven helemaal klaar. Vandeweek zijn er weer materialen geleverd. Metal stud om de wanden van de slaapkamers en badkamer boven te gaan trekken, isolatie voor er tegenaan, fermacell platen voor in de badkamer (vochtwerend) en tot slot een stalen balk die de houten draagbalk in de woonkamer gaat vervangen. Dat laatste gaat de eerstvolgende stap zijn, want het balkje wat er nu hangt vertrouw ik niet meer zo als we nog meer gewicht gaan plaatsen boven :n

Levering van de stalen balk gebeurde ook lekker 8)7 Stalen balk van bijna 4 meter lang, kan goed 200 kg wegen. Mannetje komt alleen, met een bakwagen zonder kraantje of iets. Ik zeg; kan ik helpen? Nee lukt wel. Knalt ie zo die stalen balk uit die bakwagen op de grond. Enorme paasei, buren kwamen gelijk naar buiten, ik schrok me kapot en m'n hond binnen zat nog een eeuwigheid te shaken van angst. Echt top |o |o Wat een debiel.
Maar goed, we kunnen dus weer verder boven :')

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:05

Wow flinke kast, lekker hoor!

Wij hebben de slaapkamer bijna af, dan hebben we de eerste kamer af. *\o/*
Nog een klein stukje verder met de vloer, gordijnen ophangen en de lampen + plinten.

Hebben vannacht voor het eerst in een normaal bed geslapen op de slaapkamer in plaats van op de vloer en dat was heerlijk. :')

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:24

Dat zal fris zijn Mars! Hier werkt het straalkacheltje en de houtkachel gelukkig goed :).
Mooi geworden zo met die kast, daar kun je een hoop in kwijt.
Hoe gaan jullie die stalen balk erin krijgen Renee? Die dingen zijn idd loeizwaar.
Dat kan ik me voorstellen Chanelle!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:51

Hoi allemaal, een hele tijd terug heb ik wel eens mee gepraat maar door de drukte met verbouwen en kids niet echt meer aan toe gekomen om wat te plaatsen. Heb wel heel de tijd meegelezen en iedereen schiet toch aardig op!

Wij zijn klaar met de opbouw. We slapen er al een poosje, helaas nog wel op de grond want ons bed komt over twee weken pas. Uiteraard moet er nog een hoop worden afgewerkt (koof, plinten, schilderen en dergelijke) maar dit is al zo fijn.

De nieuwe trap. Dat ene muurtje moet natuurlijk nog afgewerkt worden, maar gaan we pas doen als er een nieuw kozijn in zit voor naar de badkamer. Trap moet ook nog helemaal geschilderd worden en antislipstrips in de treden.
Afbeelding

Overloop met deur naar het balkonnetje. Alle muren op de overloop moeten nog gesausd worden, zit nu alleen nog maar glasvliesbehang op. Maar moeten even wachten tot dat de schilder het plafond heeft gedaan.
Afbeelding

Overloop vanaf de balkondeur gezien.
Traphekje moet nog geschilderd worden. En rechts in de hoek moet nog een koof gemaakt worden.
Afbeelding

Opberghok met cv ketel. Hier gaan we nog een stellingkast plaatsen.
Afbeelding

En de slaapkamer. Onder de schuine kant gaan we tzt nog knieschotten maken.
Afbeelding
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:52

PSvanLot schreef:
Dat ziet er keurig uit Mars!!!

Wil dat wel, sauzen met deze kou?

Ja hoor, heb wel een elektrisch kacheltje staan maar voor mij als koukleum was het toch even afzien :P

Renee1991 schreef:

Nee, dit is de kale vloer zoals ie onder tapijt van 50 jaar oud vandaan kwam toen wij begonnen met klussen. :D Hij lijkt wel okee op de foto maar zit vol vlekken, spijkertjes/nietjes etc en gaatjes. Dus er komt nog laminaat op.

Renee1991 schreef:
evering van de stalen balk gebeurde ook lekker 8)7

Jeetje wat een dwaas om zo met je spul om te gaan! Niets beschadigd verder? Fijn dat je wel verder kunt nu.

chanelle14: wat fijn moet dat zijn voor het eerst in je bed slapen! Wij kunnen ook niet wachten tot dat moment :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:43

Oh ja dan moet er wel iets overheen Mars :j
De balk is ok, daar gebeurt niet zomaar iets mee maar m’n vriend heeft nog wel even gebeld. Dit was belachelijk.

Ziet er tof uit Fee! Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:52

Fee_ schreef:
Hoi allemaal, een hele tijd terug heb ik wel eens mee gepraat maar door de drukte met verbouwen en kids niet echt meer aan toe gekomen om wat te plaatsen. Heb wel heel de tijd meegelezen en iedereen schiet toch aardig op!

Wij zijn klaar met de opbouw. We slapen er al een poosje, helaas nog wel op de grond want ons bed komt over twee weken pas. Uiteraard moet er nog een hoop worden afgewerkt (koof, plinten, schilderen en dergelijke) maar dit is al zo fijn.

De nieuwe trap. Dat ene muurtje moet natuurlijk nog afgewerkt worden, maar gaan we pas doen als er een nieuw kozijn in zit voor naar de badkamer. Trap moet ook nog helemaal geschilderd worden en antislipstrips in de treden.
[ [url=m/dLlNO3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overloop met deur naar het balkonnetje. Alle muren op de overloop moeten nog gesausd worden, zit nu alleen nog maar glasvliesbehang op. Maar moeten even wachten tot dat de schilder het plafond heeft gedaan.
[ [url=m/W4g7OG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overloop vanaf de balkondeur gezien.
Traphekje moet nog geschilderd worden. En rechts in de hoek moet nog een koof gemaakt worden.
[ [url=m/EOvSNs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Opberghok met cv ketel. Hier gaan we nog een stellingkast plaatsen.
[ [url=m/Ta787T.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de slaapkamer. Onder de schuine kant gaan we tzt nog knieschotten maken.
[ [url=m/aGfnTU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vOgdXO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi geworden zeg! Benieuwd hie het is sls het helemaal klaar is!

Mars schreef:
Hoe gaan jullie klussen allemaal in de kou? Hier best wel :brr: nog zonder cv en warm water in het klushuis.

Ondanks dat lekker bezig geweest met sauzen en mijn man heeft met mijn vader samen de Pax kast in elkaar gezet in de kledingkamer:
[ [url=m/cNy3GA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deurtjes moeten nog gesteld worden en afwerken in hoekje. Bovenlangs komt nog een plint zodat t dicht is. Maar zo voor het beeld ben ik al heel blij

Deze is echt prachtig geworden!
Wij hebben ook (nog) geen radiatoren en maken dankbaar gebruik van de airco’s, infraroodpanelen en als we het daar nuet mee reden een elektrische warme deken, convectorkacheltjes en kruiken :))

Renee1991 schreef:

Hier dus de isolatie boven helemaal klaar. Vandeweek zijn er weer materialen geleverd. Metal stud om de wanden van de slaapkamers en badkamer boven te gaan trekken, isolatie voor er tegenaan, fermacell platen voor in de badkamer (vochtwerend) en tot slot een stalen balk die de houten draagbalk in de woonkamer gaat vervangen. Dat laatste gaat de eerstvolgende stap zijn, want het balkje wat er nu hangt vertrouw ik niet meer zo als we nog meer gewicht gaan plaatsen boven :n

Levering van de stalen balk gebeurde ook lekker 8)7 Stalen balk van bijna 4 meter lang, kan goed 200 kg wegen. Mannetje komt alleen, met een bakwagen zonder kraantje of iets. Ik zeg; kan ik helpen? Nee lukt wel. Knalt ie zo die stalen balk uit die bakwagen op de grond. Enorme paasei, buren kwamen gelijk naar buiten, ik schrok me kapot en m'n hond binnen zat nog een eeuwigheid te shaken van angst. Echt top |o |o Wat een debiel.
Maar goed, we kunnen dus weer verder boven :')

Wtf :') . Nouja hij is er.

Wij hebben klussersadvies nodig. We breken hier ons hoofd al over vanaf het begin van de verhuizing, waarbij we echt nooit rekening hebben gehouden met het gebrek aan een kruipruimte…

Maar de vloer. We wilden hem eerst weghalen. Toen toch maar niet, want mooie rustieke kalkstenen vloer. Nu toch wel, want hij is op. Moeilijk te onderhouden, losliggende tegels, kalkvlekken die alleen met rare middeltjes weg te krijgen zijn en laatst zakte we door een holle (?) tegel + hij is KOUD!

Ok dus vloer willen we eruit als de financiën dalijk weer meezitten. We willen graag een gietvloer met vloerverwarming ivm toekomstige warmtepomp en matige isolatie van dak en muur die niet meer te verbeteren valt (+ geen vloerisolatir). Maar de vloer is dus óók niet te isoleren vanwege het gebrek asn kruipruimte. De vloer(isolatie) opbouwen kan tot 2 a 3 cm, maar anders komen we echt in de knel met o.a. het verlaagde plafond van de aanbouw en bv. de voordeur.

Wat is jullie mening? Ik hoor zoveel dat vloerverwarming zonder isolatie water naar de zee dragen is := We gaan er tzt nog wel informatie over inwinnen. Maar ben benieuwd of hier mensen er ervaring mee hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:28

Mijn vriend roept meteen: stoken voor de pieren! Dus eigenlijk zonde.
Maar als je geen ruimte naar boven hebt, dan kun je toch de betonvloer eruit bikken en meer zand eruit halen?
Zonder isolatie is echt zonde. Dit is iets wat je één keer doet en is echt de basis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:54

Renee1991 schreef:
Mijn vriend roept meteen: stoken voor de pieren! Dus eigenlijk zonde.
Maar als je geen ruimte naar boven hebt, dan kun je toch de betonvloer eruit bikken en meer zand eruit halen?
Zonder isolatie is echt zonde. Dit is iets wat je één keer doet en is echt de basis.

Dat is ook onze punt. We hoopten dat een klein beetje isolatie wellicht zou helpen. Ik lees onwijs veel verschillende dingen.

Dat laatste is wellicht een optie. Wel wat heftiger qua onderdak regelen en vrije dagen :+ En we moeten dan uitzoeken of het wel gewapend beton is. Maar dat is wel te doen.
Je hebt wel gelijk. Nu al intens spijt dat we dat niet meteen gedaan hebben. Maarja achteraf :') .

Dus als je het doet. Dán goed.

Alternatieve verwarmingsmethodes behoren evt. ook tot de optie. Maar toch het idee dat je dan altijd spijt zal houden….

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:07

Wij hebben hetzelfde probleem. In het al gesloopte stuk waar de aanbouw komt hebben we de vloer dus al helemaal uitgehakt. Als de aanbouw staat gaan we de verdere oude beneden verdieping ook volledig verwijderen. Dus tegels, dekvloer, werkvloer, zand.

In de oude bijkeuken zat alleen beton, oude badkamer gewapend dat was even k.t
Derest van het huis als het goed is zonder ijzer.
Het is even veel werk maar anders stook je voor de kat z'n viool.

Wij gaan morgen beginnen met metselen. Aannemer komt om 8u.
En de kozijnen zijn allemaal vervangen, kunstof.
Alleen een dakraam niet, nog verzinnen wat we daarmee doen en de kleine dakkapel achter niet. Die moet met de tijd vergroot en verhoogd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:21

horsii schreef:
Wij hebben hetzelfde probleem. In het al gesloopte stuk waar de aanbouw komt hebben we de vloer dus al helemaal uitgehakt. Als de aanbouw staat gaan we de verdere oude beneden verdieping ook volledig verwijderen. Dus tegels, dekvloer, werkvloer, zand.

In de oude bijkeuken zat alleen beton, oude badkamer gewapend dat was even k.t
Derest van het huis als het goed is zonder ijzer.
Het is even veel werk maar anders stook je voor de kat z'n viool.

Wij gaan morgen beginnen met metselen. Aannemer komt om 8u.
En de kozijnen zijn allemaal vervangen, kunstof.
Alleen een dakraam niet, nog verzinnen wat we daarmee doen en de kleine dakkapel achter niet. Die moet met de tijd vergroot en verhoogd worden.

Tof! Lekker bezig. Ook snel gegaan. We hebben geloof ik in dezelfde periode een huis gekocht en hier komen de kozijntjes pas over 4 maanden :))

Metselwerk lijkt me ook wel satisfying. Hoe zit het nu met het dakkapel? Is dat echt definitief van de kaart?

Is dat eruit slopen een beetje te doen? We hebben 2 linkerhanden is geconstateerd, maar slopen kunnen we denk ik wel :))