Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Dat ziet er keurig uit Mars!!!
Wil dat wel, sauzen met deze kou?
Renee1991 schreef:Mooi Mars! Laten jullie de vloer zo? Daar houd ik wel van
Renee1991 schreef:evering van de stalen balk gebeurde ook lekker
Fee_ schreef:Hoi allemaal, een hele tijd terug heb ik wel eens mee gepraat maar door de drukte met verbouwen en kids niet echt meer aan toe gekomen om wat te plaatsen. Heb wel heel de tijd meegelezen en iedereen schiet toch aardig op!
Wij zijn klaar met de opbouw. We slapen er al een poosje, helaas nog wel op de grond want ons bed komt over twee weken pas. Uiteraard moet er nog een hoop worden afgewerkt (koof, plinten, schilderen en dergelijke) maar dit is al zo fijn.
De nieuwe trap. Dat ene muurtje moet natuurlijk nog afgewerkt worden, maar gaan we pas doen als er een nieuw kozijn in zit voor naar de badkamer. Trap moet ook nog helemaal geschilderd worden en antislipstrips in de treden.
[ [url=m/dLlNO3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Overloop met deur naar het balkonnetje. Alle muren op de overloop moeten nog gesausd worden, zit nu alleen nog maar glasvliesbehang op. Maar moeten even wachten tot dat de schilder het plafond heeft gedaan.
[ [url=m/W4g7OG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Overloop vanaf de balkondeur gezien.
Traphekje moet nog geschilderd worden. En rechts in de hoek moet nog een koof gemaakt worden.
[ [url=m/EOvSNs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Opberghok met cv ketel. Hier gaan we nog een stellingkast plaatsen.
[ [url=m/Ta787T.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de slaapkamer. Onder de schuine kant gaan we tzt nog knieschotten maken.
[ [url=m/aGfnTU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vOgdXO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mars schreef:Hoe gaan jullie klussen allemaal in de kou? Hier best welnog zonder cv en warm water in het klushuis.
Ondanks dat lekker bezig geweest met sauzen en mijn man heeft met mijn vader samen de Pax kast in elkaar gezet in de kledingkamer:
[ [url=m/cNy3GA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deurtjes moeten nog gesteld worden en afwerken in hoekje. Bovenlangs komt nog een plint zodat t dicht is. Maar zo voor het beeld ben ik al heel blij
Renee1991 schreef:Mooi Mars! Laten jullie de vloer zo? Daar houd ik wel van
Hier dus de isolatie boven helemaal klaar. Vandeweek zijn er weer materialen geleverd. Metal stud om de wanden van de slaapkamers en badkamer boven te gaan trekken, isolatie voor er tegenaan, fermacell platen voor in de badkamer (vochtwerend) en tot slot een stalen balk die de houten draagbalk in de woonkamer gaat vervangen. Dat laatste gaat de eerstvolgende stap zijn, want het balkje wat er nu hangt vertrouw ik niet meer zo als we nog meer gewicht gaan plaatsen boven
Levering van de stalen balk gebeurde ook lekkerStalen balk van bijna 4 meter lang, kan goed 200 kg wegen. Mannetje komt alleen, met een bakwagen zonder kraantje of iets. Ik zeg; kan ik helpen? Nee lukt wel. Knalt ie zo die stalen balk uit die bakwagen op de grond. Enorme paasei, buren kwamen gelijk naar buiten, ik schrok me kapot en m'n hond binnen zat nog een eeuwigheid te shaken van angst. Echt top
![]()
Wat een debiel.
Maar goed, we kunnen dus weer verder boven
Renee1991 schreef:Mijn vriend roept meteen: stoken voor de pieren! Dus eigenlijk zonde.
Maar als je geen ruimte naar boven hebt, dan kun je toch de betonvloer eruit bikken en meer zand eruit halen?
Zonder isolatie is echt zonde. Dit is iets wat je één keer doet en is echt de basis.
horsii schreef:Wij hebben hetzelfde probleem. In het al gesloopte stuk waar de aanbouw komt hebben we de vloer dus al helemaal uitgehakt. Als de aanbouw staat gaan we de verdere oude beneden verdieping ook volledig verwijderen. Dus tegels, dekvloer, werkvloer, zand.
In de oude bijkeuken zat alleen beton, oude badkamer gewapend dat was even k.t
Derest van het huis als het goed is zonder ijzer.
Het is even veel werk maar anders stook je voor de kat z'n viool.
Wij gaan morgen beginnen met metselen. Aannemer komt om 8u.
En de kozijnen zijn allemaal vervangen, kunstof.
Alleen een dakraam niet, nog verzinnen wat we daarmee doen en de kleine dakkapel achter niet. Die moet met de tijd vergroot en verhoogd worden.